1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Airbus A319

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - borisz által indítva @ 2018. január 3..

Címkék:
  1. Madár Fokker

    Madár Fokker Active Member

    Ha jól tudom 2008. és 2009. évi gyártású a két gép. Azt hiszem, hogy 12 évente kell rajtuk "D"-checket csinálni. De @emel ezt jobban tudja.
     
    fishbed and Terminator like this.
  2. emel

    emel Well-Known Member

    Ja, ha a pénz-összegek miatt kombinált, akkor én is inkább egy kb. időszerű D-check-re tippelnék, esetleg a legutóbbi rossz tapasztalat után vesznek hozzájuk tartalék-hajtóművet (az a több hónapos hajtómű nélküli ácsorgás nagyon csúnya volt, egy civil társaság főnöke ezért már harakirit követett volna el).
     
    Loken, fishbed and Madár Fokker like this.
  3. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    '21-ben gyakorlatilag 2x annyi van karbantartásra szánva, mint az összes többi évben. Ha a harmadik gépnél is egy hajtómű felújítással indítanak, akkor az megdobhatja a költségeket.
    Hát én nem újat vennék! ;)
     
  4. K.Atti63

    K.Atti63 Active Member

    Miért nem éppen Falcon? Szerintem abból kéne minimum még :Dvagy 4 db. :):) Vajon a 3 Airbus személyszállító kimondottan nehéz technika szállítására lesz alkalmas? :DSzerintem még vagy 4-5 évig kéne kutakodni a piacon.
     
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    Én a "a rendkívüli járványhelyzettel kapcsolatosan megnövekedett igénybevétel forrásigénye miatt a meglévő szerződés keretösszege idő előtt felhasználásra került" magyarázatra néztem nagyot... az egyik gép decembertől áprilisig állt, a másik meg áprilistól kb. júliusig fog. Április-májusban leginkább országon belül gyakoroltak. Meg voltak a légi fotózások. Szíjjártót vitték még néhányszor ide-oda (pl. balkáni országokba) és volt 3-4 katonai célú repülés. Mégis mire nem számítottak, mi volt ebből a terven felüli felhasználás? A hajtómű karbantartások állítólag tervezettek. A tényleges katonai feladat / repülési lehetőség a vírus miatt inkább kevesebb lett, mint több. Lehet hogy az An-26-os kivonásra és a légi fotózásra nem számítottak? :rolleyes:

    Szíjjártó többször nem honvédségi géppel ment a balkánra, mert a Falconok sem voltak épp "bevethetőek"... de ha jövőre meg a D-check miatt fognak állni a gépek, akkor megint nem lesz több a kapacitás.
     
    KoviUbi, migfun, fishbed and 3 others like this.
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Használt hajtóműből és gépből is lesz elég a következő hónapokban...
     
    LMzek 2.0 and mindenen kívül like this.
  7. kamm

    kamm Well-Known Member

    Gondolom a profit. Legtobb ilyen ajanlatnal megadod a koltsegeidet - labor, material stb - es a profitkulcsod )ez persze alacsony, mert a masik fele az elozoekben van elrejtve. :D)
     
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Elkészült a pilótajelöltek látogatását összefoglaló videó...

     
    Matróz Kommandó and Blitz97 like this.
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    [​IMG]
    Mi történhetett Ugrik Csaba fülével?
     
  10. arcas

    arcas Well-Known Member

    ?...miért, rászóltál és nem hallotta?! :D
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  12. ms07

    ms07 Well-Known Member



    Csak azt nem látni, hogy kellett e az eü modul, vagy csak simán székben hazahozták
     
    fishbed and Terminator like this.
  13. megazez

    megazez Well-Known Member

    Valami biztos kellett, mert akkor simán az első ajtón kihozzák nem pedig a hátsó ajtóhoz vonul az emelős kocsi
     
    ms07 and Gaudi like this.
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  15. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    De miért Wizzairrel ment 3 napra? Vagy újabb járatnyitás lesz valahová?

     
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    Tájékoztató az eljárás eredményéről

    Vállalkozási keretszerződés „Közepes szállítórepülőgépek fenntartása 2020–2025” tárgyban
    A Magyar Honvédség által üzemeltetett Airbus A319-112 típusú közepes szállítórepülőgépek folyamatos légialkalmasságának, üzemképességének, teljeskörű logisztikai támogatásának biztosítása.

    A beérkezett ajánlatok száma: 1
    Az eljárás fajtája: Gyorsított tárgyalásos
    Az eljárást lezáró döntés meghozatalának időpontja: 23.6.2020
    A nyertes gazdasági szereplő neve: Aeroplex Közép-Európai Légijármű Műszaki Központ Kft.
    A szerződés végleges összértéke: 13 853 387 948,00 HUF Áfa nélkül
     
    borisz and emel like this.
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

Ezen oldal megosztása