[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 995
113
Ha jól tudom 2008. és 2009. évi gyártású a két gép. Azt hiszem, hogy 12 évente kell rajtuk "D"-checket csinálni. De @emel ezt jobban tudja.
Ja, ha a pénz-összegek miatt kombinált, akkor én is inkább egy kb. időszerű D-check-re tippelnék, esetleg a legutóbbi rossz tapasztalat után vesznek hozzájuk tartalék-hajtóművet (az a több hónapos hajtómű nélküli ácsorgás nagyon csúnya volt, egy civil társaság főnöke ezért már harakirit követett volna el).
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 929
10 142
113
Ezt honnan olvastad ki?
'21-ben gyakorlatilag 2x annyi van karbantartásra szánva, mint az összes többi évben. Ha a harmadik gépnél is egy hajtómű felújítással indítanak, akkor az megdobhatja a költségeket.
Vagy vesznek végre egy hajtóművet tartalékba... ;)

Mennyibe kerülhet most egy új CFM56 hajtómű? 9-10 millió USD?
Épp azzal a 3 milliárd forinttal több a 2021-es keret.
Hát én nem újat vennék! ;)
 

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
Miért nem éppen Falcon? Szerintem abból kéne minimum még :Dvagy 4 db. :):) Vajon a 3 Airbus személyszállító kimondottan nehéz technika szállítására lesz alkalmas? :DSzerintem még vagy 4-5 évig kéne kutakodni a piacon.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 190
19 950
113
Azért a kicsi mütyűr erbuszok eszik a dodót rendesen. Két gépre egy átlagos évben is 2,5 milliád.... :eek:
Van egy olyan érzésem, hogy ha lesznek új tehergépek (mármint rendes, hátul nyithatóak), ott is mindig alulbecsülik majd a típus „pénzéhségét”....
Lehet hozzá vannak még szokva, hogy az Ancsára (meg a Mi-17-esekre, meg korábban a MiG-29-re, stb...) nem költötek szinte semmit és úgy is elketyegett... vagy legalábbis elvergődött....o_O


Én a "a rendkívüli járványhelyzettel kapcsolatosan megnövekedett igénybevétel forrásigénye miatt a meglévő szerződés keretösszege idő előtt felhasználásra került" magyarázatra néztem nagyot... az egyik gép decembertől áprilisig állt, a másik meg áprilistól kb. júliusig fog. Április-májusban leginkább országon belül gyakoroltak. Meg voltak a légi fotózások. Szíjjártót vitték még néhányszor ide-oda (pl. balkáni országokba) és volt 3-4 katonai célú repülés. Mégis mire nem számítottak, mi volt ebből a terven felüli felhasználás? A hajtómű karbantartások állítólag tervezettek. A tényleges katonai feladat / repülési lehetőség a vírus miatt inkább kevesebb lett, mint több. Lehet hogy az An-26-os kivonásra és a légi fotózásra nem számítottak? :rolleyes:

Szíjjártó többször nem honvédségi géppel ment a balkánra, mert a Falconok sem voltak épp "bevethetőek"... de ha jövőre meg a D-check miatt fognak állni a gépek, akkor megint nem lesz több a kapacitás.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 190
19 950
113
Elkészült a pilótajelöltek látogatását összefoglaló videó...



Mi történhetett Ugrik Csaba fülével?
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 190
19 950
113
Közbeszerzési értesítőből...

Ajánlati/részvételi felhívás „Közepes szállítórepülőgépek fenntartása 2020–2025” tárgyban

A Magyar Honvédség által üzemeltetett Airbus A319-112 típusú közepes szállítórepülőgépek folyamatos légialkalmasságának, üzemképességének, teljeskörű logisztikai támogatásának biztosítása

Keretösszeg: nettó 13 853 387 948 Ft, azaz bruttó 17 593 802 694 Ft

Keretösszeg tervezett éves felhasználása:
2020 nettó 281 924 722 Ft, azaz bruttó 358 044 397 Ft keretösszeg
2021 nettó 4 343 116 769 Ft, azaz bruttó 5 515 758 297 Ft keretösszeg
2022 nettó 1 968 503 937 Ft, azaz bruttó 2 500 000 000 Ft keretösszeg
2023 nettó 1 746 456 693 Ft, azaz bruttó 2 218 000 000 Ft keretösszeg
2024 nettó 2 733 070 866 Ft, azaz bruttó 3 471 000 000 Ft keretösszeg
2025 nettó 2 780 314 961 Ft, azaz bruttó 3 531 000 000 Ft keretösszeg

Ajánlatkérő nem vállal kötelezettséget a keretösszeg kitöltésére.


Az eljárás fajtája: Gyorsított tárgyalásos

A szerződés időtartama vagy a befejezés határideje:
Kezdés 1.7.2020.
Befejezés 31.3.2026

A Magyar Honvédség közepes személyszállító repülőgép képességének folyamatos biztosítása kiemelt fontossággal bír.
A repülőgépek üzemeltetése, folyamatos légi alkalmasságának fenntartása érdekében előre nem látható többlet feladatok, valamint a rendkívüli járványhelyzettel kapcsolatosan megnövekedett igénybevétel forrásigénye miatt a meglévő szerződés keretösszege idő előtt felhasználásra került. A közepes szállítórepülőgép képesség folyamatos biztosítása érdekében az azonnali szerződéskötés a Magyar Honvédség számára elengedhetetlen.


Bírálati szempontok:

Az összességében legelőnyösebb ajánlat az alábbiak szerint az alábbiakban megadott részszempontok
1. Ajánlati ár (nettó, HUF). Súlyszám 7
2. Jutalék (%). Súlyszám 3



Az(ok) a nyelv(ek), amely(ek)en a pályázatok (pályaművek), illetve részvételi jelentkezések benyújthatók:
magyar.


Ajánlattételi vagy részvételi határidő:
15.6.2020 - 10:00


Közzététel dátuma:
03/06/2020


Tájékoztató az eljárás eredményéről

Vállalkozási keretszerződés „Közepes szállítórepülőgépek fenntartása 2020–2025” tárgyban
A Magyar Honvédség által üzemeltetett Airbus A319-112 típusú közepes szállítórepülőgépek folyamatos légialkalmasságának, üzemképességének, teljeskörű logisztikai támogatásának biztosítása.

A beérkezett ajánlatok száma: 1
Az eljárás fajtája: Gyorsított tárgyalásos
Az eljárást lezáró döntés meghozatalának időpontja: 23.6.2020
A nyertes gazdasági szereplő neve: Aeroplex Közép-Európai Légijármű Műszaki Központ Kft.
A szerződés végleges összértéke: 13 853 387 948,00 HUF Áfa nélkül
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and emel