A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Ha jól értem, 2 milliárd Euró IFV/APC_re ? Nem lenne rossz... Reméljük a mieink is így gondolják...:hadonaszos:
És ezzel, plusz a Leo rájuk eső részével, mi vagyunk a 2019-es terveik szerint Európából a legnagyobb vásárlóik. Jó ezt olvasni.

Az a szám az engedélyezett fegyverexportra vonatkozott. Benne vannak az Airbus helikopterek is mindenestül.
Nincs benne. Az elején én is azt hittem, de a tételes felsorolásból a heli hianyzik. Az sztem még korábbi engedély volt.
 
Vazze! Amit betettél RM prezit abban van az 51.oldalon. A 48.oldalnál megálltál? :)
Ezt a prezit most találtam, telefonon. Alaposan nem nagyon tudtam átnézni. Más összefüggések miatt tettem be. Amiről eredetileg beszéltem az a 2018-as prezi volt. Abban nem tűnt fel.
Hozzá kell tenni, hogy ezek elsősorban a részvényesek miatt készülnek, akiknek villantani kell!
Tehát ezek csak nedves álmok a RM board részéről.
Ehhez a 2-3 Mrd-os kerethez azért nagy jóstehetség nem kell! ;)
Az RM-nek szerintem nem nagyon van reális esélye a térségünkben a Lynx-szel. Senki nem fog kis országként egy ilyen rizikós ügyet bevállalni.
Túl nagy a veszélye, hogy nem tudják az érdekeiket érvênyesíteni, ha a sorozatgyártot járművekkel gondok lesznek.
A lengyelek nyilvánvalóan a Borsukot fogják tolni. A románoknál meg marad a GDELS (ASCOD?), mint partner, ha lesz pénzük majd valamikor láncosat cserélni.
A cseheket is behúzza szerintem a GDELS. A szlovákoknak meg most satufék van minden beszerzésnél. A horvátok ugye felújított Bradleyt vettek. A bolgárokról fingom sincs, de ők is most kicsit takarékon lesznek szerintem az F-16-osok után.
Az ausztál és az esetleges USA tender döntő lesz a Lynx jövőjével kapcsolatban.
A Boxer más tészta. Az ott már egy bevezetett típus. Elég nehéz megkerülni.
Én a RM esetén nagyon komoly potenciált látok a MAN platformban. És különösen a kerekes tüzérségi platform vonalon érzem a növekedési lehetőséget.
Látszik is, hogy a RM is lát benne fantáziát, ahogy az Archert feltették a 8x8-as HX platformra. Európa le van maradva a tüzérség mennyiségével. A HX platform egy olcsó és megbízható alapot adhatna. Mondjuk az Archeres konstrukció viszont valószínüleg nem kimondottan az olcsóságával fog hódítani.:rolleyes:
Egy EVA viszont elég kellemes alternatíva lehet....
 
Az a szám az engedélyezett fegyverexportra vonatkozott. Benne vannak az Airbus helikopterek is mindenestül.
Ez van benne a az 1.8 milliárd euros csomiba.

Kampfpanzer, Panzerhaubitzen, Pionierpanzer, Bergepanzer, Brückenlegepanzer, Fahrschulpanzer, LKW, Geländefahrzeuge, Geländewagen, Anhänger und Teile für Kampfpanzer, gepanzerte Fahrzeuge, Landfahrzeuge (A0006/79,1 %);

Fahr- und Gefechtssimulatoren und Teile für Fahr- und Gefechtssimulatoren (A0014/5,9 %)
 
Ezt a prezit most találtam, telefonon. Alaposan nem nagyon tudtam átnézni. Más összefüggések miatt tettem be. Amiről eredetileg beszéltem az a 2018-as prezi volt. Abban nem tűnt fel.
Hozzá kell tenni, hogy ezek elsősorban a részvényesek miatt készülnek, akiknek villantani kell!
Tehát ezek csak nedves álmok a RM board részéről.
Ehhez a 2-3 Mrd-os kerethez azért nagy jóstehetség nem kell! ;)
Az RM-nek szerintem nem nagyon van reális esélye a térségünkben a Lynx-szel. Senki nem fog kis országként egy ilyen rizikós ügyet bevállalni.
Túl nagy a veszélye, hogy nem tudják az érdekeiket érvênyesíteni, ha a sorozatgyártot járművekkel gondok lesznek.
A lengyelek nyilvánvalóan a Borsukot fogják tolni. A románoknál meg marad a GDELS (ASCOD?), mint partner, ha lesz pénzük majd valamikor láncosat cserélni.
A cseheket is behúzza szerintem a GDELS. A szlovákoknak meg most satufék van minden beszerzésnél. A horvátok ugye felújított Bradleyt vettek. A bolgárokról fingom sincs, de ők is most kicsit takarékon lesznek szerintem az F-16-osok után.
Az ausztál és az esetleges USA tender döntő lesz a Lynx jövőjével kapcsolatban.
A Boxer más tészta. Az ott már egy bevezetett típus. Elég nehéz megkerülni.
Én a RM esetén nagyon komoly potenciált látok a MAN platformban. És különösen a kerekes tüzérségi platform vonalon érzem a növekedési lehetőséget.
Látszik is, hogy a RM is lát benne fantáziát, ahogy az Archert feltették a 8x8-as HX platformra. Európa le van maradva a tüzérség mennyiségével. A HX platform egy olcsó és megbízható alapot adhatna. Mondjuk az Archeres konstrukció viszont valószínüleg nem kimondottan az olcsóságával fog hódítani.:rolleyes:
Egy EVA viszont elég kellemes alternatíva lehet....
RM-rol jut eszembe,az Agilis tervük végleg irattárba került?
 
Ez a legújabb RM prezentáció, 2020 májusi.

Ebben már csak annyit írnak hogy Hungary:Leopard, Howitzer, IFV(wheeled/tracked)

És csak az első kettő zöld színű. Akkor valószínűleg még nincs üzlet.
Viszont az 55-ik oldalon írják, hogy 2020. második vagy harmadik negyedévében várnak egy Kelet-Európai IFV biznisz aláírást, ahogy mi is. :)
Ez nem a cseh tender, arról fölötte egy sorral írnak.
 
Az RM-nek szerintem nem nagyon van reális esélye a térségünkben a Lynx-szel. Senki nem fog kis országként egy ilyen rizikós ügyet bevállalni.
Túl nagy a veszélye, hogy nem tudják az érdekeiket érvênyesíteni, ha a sorozatgyártot járművekkel gondok lesznek.

Pontosan. Valami qrva nagyon kene durrantani az RM reszerol hogy valamelyik vezetes bevallaljon egy meg csak papiron letezo platformot.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
Ez a legújabb RM prezentáció, 2020 májusi.

Ebben már csak annyit írnak hogy Hungary:Leopard, Howitzer, IFV(wheeled/tracked)

És csak az első kettő zöld színű. Akkor valószínűleg még nincs üzlet.
55. Oldal érdekes!
Először leírja, hogy a cseh tender csak elhalasztva lett, döntés 2020 második felére várható.
Viszont a következő sor:
Egy kelet-európai ország IFV tenderén folyamatban vannak tárgyalások, döntés a 2.-3. Negyedévben, IDÉN!
Na kívancsi vagyok, hogy ki lehet. Mert ha a cseheket kivettük, nem marad sok jelentkező! :rolleyes::D
 
55. Oldal érdekes!
Először leírja, hogy a cseh tender csak elhalasztva lett, döntés 2020 második felére várható.
Viszont a következő sor:
Egy kelet-európai ország IFV tenderén folyamatban vannak tárgyalások, döntés a 2.-3. Negyedévben, IDÉN!
Na kívancsi vagyok, hogy ki lehet. Mert ha a cseheket kivettük, nem marad sok jelentkező! :rolleyes::D
Elég jópofa lesz ez a germán nehézdandár. :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
 
Megint felpörgött a topik rendesen... :D


Ennyi biztatót találtam benne azért...

  • Czech Republic tender not cancelled yet, decision expected for H2 2020
  • East European IFV tender under negotiation, contract signing expected Q2/Q3 2020

Viszont az 55-ik oldalon írják, hogy 2020. második vagy harmadik negyedévében várnak egy Kelet-Európai IFV biznisz aláírást, ahogy mi is. :)
Ez nem a cseh tender, arról fölötte egy sorral írnak.

55. Oldal érdekes!
Először leírja, hogy a cseh tender csak elhalasztva lett, döntés 2020 második felére várható.
Viszont a következő sor:
Egy kelet-európai ország IFV tenderén folyamatban vannak tárgyalások, döntés a 2.-3. Negyedévben, IDÉN!
Na kívancsi vagyok, hogy ki lehet. Mert ha a cseheket kivettük, nem marad sok jelentkező! :rolleyes::D
 
18 March 2020: Armin Papperger is Chief Executive Officer at Rheinmetall AG.

"We are in the final negotiation in Hungary, maybe there is some delay at the moment because of the final decision. But I personally expect this all weeks, not month.

We will have a delay of I think, minimum three or four weeks because to most of the countries we are, at the moment, not able to fly in. And if I want to sign a contract in Hungary, it is impossible at the moment because we cannot fly in. And therefore we will have a delay of maybe some weeks. My expectation is that we have not a delay of some months or of years, yes? But if there are some weeks I say yes, there will be a delay. It would be unfair if we say no, because as you see, all the travelling issues are big issues at the moment."
 
A románok szerintem csak beígértek a németeknek, minek nekik boxer ha a piranha mellett döntöttek (vagyis vettek már belőle tudtommal 2018 előtt)
A lengyeleknél akkoriban már futott a saját láncos ifv nem?
A szlovákoknál elképzelhető volt de az mára kiderült nem lesz belőle semmi.

Szerk elnéztem a romiknál a színezést.
Ez nem egy olyan piaci elemzés, mint pl a Gripenek esetében, hogy kinek mit ajánlanának?
Mi is készítünk (a cégem) üzleti terveket, piaci elemzéseket, kinek mit akarunk eladni... milyen áron stb.
Remélem hogy ennél lényegesen komolyabb alapja van a belinkelt anyagnak, de erősen gyanús hogy szinte minden országra ki van hegyezve, miközben sok technikáról tudjuk, hogy tutira nem az lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator and dudi
18 March 2020: Armin Papperger is Chief Executive Officer at Rheinmetall AG.

"We are in the final negotiation in Hungary, maybe there is some delay at the moment because of the final decision. But I personally expect this all weeks, not month.

We will have a delay of I think, minimum three or four weeks because to most of the countries we are, at the moment, not able to fly in. And if I want to sign a contract in Hungary, it is impossible at the moment because we cannot fly in. And therefore we will have a delay of maybe some weeks. My expectation is that we have not a delay of some months or of years, yes? But if there are some weeks I say yes, there will be a delay. It would be unfair if we say no, because as you see, all the travelling issues are big issues at the moment."
Jó várjuk, jöjjön csak. :)
 
18 March 2020: Armin Papperger is Chief Executive Officer at Rheinmetall AG.

"We are in the final negotiation in Hungary, maybe there is some delay at the moment because of the final decision. But I personally expect this all weeks, not month.

We will have a delay of I think, minimum three or four weeks because to most of the countries we are, at the moment, not able to fly in. And if I want to sign a contract in Hungary, it is impossible at the moment because we cannot fly in. And therefore we will have a delay of maybe some weeks. My expectation is that we have not a delay of some months or of years, yes? But if there are some weeks I say yes, there will be a delay. It would be unfair if we say no, because as you see, all the travelling issues are big issues at the moment."
Ezt a repülés dilemmát nem nagyon értem. Ezért csúszik a szerződés... . Vki nem ugrik haza Németországból, eldobhatná Pestre a srácot.
 
Ezt a repülés dilemmát nem nagyon értem. Ezért csúszik a szerződés... . Vki nem ugrik haza Németországból, eldobhatná Pestre a srácot.
Valószínűleg azóta már rég aláírták amit alá kellett, azonban szerintem jun.4 -e után akarják csak nyilvánosságra hozni, hogy ne tudják felebarátaink ezt agitprop-ként felhasználni.
 
18 March 2020: Armin Papperger is Chief Executive Officer at Rheinmetall AG.

"We are in the final negotiation in Hungary, maybe there is some delay at the moment because of the final decision. But I personally expect this all weeks, not month.

We will have a delay of I think, minimum three or four weeks because to most of the countries we are, at the moment, not able to fly in. And if I want to sign a contract in Hungary, it is impossible at the moment because we cannot fly in. And therefore we will have a delay of maybe some weeks. My expectation is that we have not a delay of some months or of years, yes? But if there are some weeks I say yes, there will be a delay. It would be unfair if we say no, because as you see, all the travelling issues are big issues at the moment."

Jó várjuk, jöjjön csak. :)
Nagy találat @Terminator!!!
De van abban a szövegben még érdekesség!
Velünk és Ausztráliával együtt 10 Mrd-os pipeline-ot emleget meg " big ticket"-tet. Az pedig gyártósor értelemben fordítanám.
Mondjuk ez azért érdekes mert az ausztrál land 400 phase 3 maga ennyit kitesz.
A phase 2-t nem hinném, hogy új biznisznek titulálnák.
Mindenesetre van még valami:
Mindkét big ticket-et "transactional business" kategóriába teszi, amit nem igazán tudok értelmezni ebben a kőrnyezetben. (Talán azt jelenti, hogy nem önálló üzlet lesz nekik. Mert ebben az esetben csak a PUMA lehet a szóban forgó "big ticket)
Szerintem kérdezzük meg @kamm -ot!