Vazze! Amit betettél RM prezit abban van az 51.oldalon. A 48.oldalnál megálltál?
Ezt a prezit most találtam, telefonon. Alaposan nem nagyon tudtam átnézni. Más összefüggések miatt tettem be. Amiről eredetileg beszéltem az a 2018-as prezi volt. Abban nem tűnt fel.
Hozzá kell tenni, hogy ezek elsősorban a részvényesek miatt készülnek, akiknek villantani kell!
Tehát ezek csak nedves álmok a RM board részéről.
Ehhez a 2-3 Mrd-os kerethez azért nagy jóstehetség nem kell!
Az RM-nek szerintem nem nagyon van reális esélye a térségünkben a Lynx-szel. Senki nem fog kis országként egy ilyen rizikós ügyet bevállalni.
Túl nagy a veszélye, hogy nem tudják az érdekeiket érvênyesíteni, ha a sorozatgyártot járművekkel gondok lesznek.
A lengyelek nyilvánvalóan a Borsukot fogják tolni. A románoknál meg marad a GDELS (ASCOD?), mint partner, ha lesz pénzük majd valamikor láncosat cserélni.
A cseheket is behúzza szerintem a GDELS. A szlovákoknak meg most satufék van minden beszerzésnél. A horvátok ugye felújított Bradleyt vettek. A bolgárokról fingom sincs, de ők is most kicsit takarékon lesznek szerintem az F-16-osok után.
Az ausztál és az esetleges USA tender döntő lesz a Lynx jövőjével kapcsolatban.
A Boxer más tészta. Az ott már egy bevezetett típus. Elég nehéz megkerülni.
Én a RM esetén nagyon komoly potenciált látok a MAN platformban. És különösen a kerekes tüzérségi platform vonalon érzem a növekedési lehetőséget.
Látszik is, hogy a RM is lát benne fantáziát, ahogy az Archert feltették a 8x8-as HX platformra. Európa le van maradva a tüzérség mennyiségével. A HX platform egy olcsó és megbízható alapot adhatna. Mondjuk az Archeres konstrukció viszont valószínüleg nem kimondottan az olcsóságával fog hódítani.
Egy EVA viszont elég kellemes alternatíva lehet....