A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Ha nem csak egy karcsú kirakat dd lesz,hanem egy rendes önálló dd,bizony elfér ez a létszám,mint eszközhordozó alvázat is beleszámolva.
Karcsúsitás elötti német páncélgránátos dd 3+1zl volt,önálló hadrendben egy zl erejű felderitő egységgel.Plusz a páncéltörő osztály alvázai,müszaki-akadályelháritó rohamutász változatok,SHORAD hordozó,pk és sebesültszállitó,löszer és egyébb harctéri logisztikai szállitók,REH eszközhordozók.....és még abba nem is mentünk bele,hogy a zl hadrend is lehet többféle
Akkor is túlzott a mennyiség.
 
Én sem értem, azért is lepődtem meg.
Mivel új alakulatról nincs szó, esetleg a Bocskai is (részben) láncos lenne a jövőben? Vagy a tatai dandárt bővítenék ki jelentősen?
De valószìnűbb, hogy ez csak egy a kért ajánlatok, lehetőségek közül, nincs eldöntve, hogy ennyi láncost fogunk venni.
Degradáltan Tata láncos lesz, Debrecen pedig kerekes, ezért nem értem a felvetést erre a túlzott mennyiségre.
 
Nem értjük egymást,te ahogy idéztem is,azt mondtad,hogy Benkő nem fog túlárazott harceszközt venni mert azért ő tartja a hátát,én pedig belinkeltem a jelenlegi döntési mehanizmust,amelyből világosan látszik,hogy Benkőnek semmilyen beleszólása nincs a beszerzett harceszköz árába.A Puma beszerzést csak példaként írtam.
Az árába valószínűleg valóban nincs beleszólása, azonban az eszközök kiválasztása a szakértők (HM) feladata.
 
Ifv krol szol a cikk a kiszolgalo jarmuvek nem ifv k.
220x44 =5 zl 2 tatara 3 hodmezo ???
Debreceni zl egyesul a felderito zl el igy megvan a felderito ezred? /ami akar a jovobe lehet konnyu dd???./
Szolnok marad kulonleges max kap egy legiszallitasu zlt? /helikopter es merevszarnyu allomamy meg lessz hozza./

A7 beszerzesnel amikor meg lett szelloztetve se volt emlitve az x y db kisegito kiszolgalo jarmu?
Hisz azok nem hk k.

Kiszolgalo jarmunek lehet jon a kisteso? Egy kesobbi beszerzesel ami ebbe a beszerzesbe mar be lett kalkulalva szandeknyilatkozat formajaba???? Plusz a kozepes dd kaphat a 3 zl melle egy ifv alvazon konnyuhkt? Es valami tuzer osztalyt? Esetleg egy komplett tamogato zlt panceltoro/aknaveto???
 
Ket esetet latok:
1. minden lancos IFV-t megrendelnek egyszerre, akkor 210-220 egyarant megoldja a 2023-as hataridovel vallalt kozepes dandart es a 2028-ra vallalt nehezdandar lancos IFV igenyet. En ezt latom logikusnak.
2. Belekeverik a a Boxert, ezzel akkor csak a kozepes dandar lesz megoldva, majd kesobb rendelnek meg a nehezdandarhoz. Nekem ez joval kaotikusabbnak es bizonytalanabbnak tunik, eddig sokkal logikusabban epitkeznek.
Milyen 210-220 láncos IFV-ről hadoválsz? Hány gépesített lövészzászlóaljat látsz te Tatán? Merthogy én kettőt, az pedig száz jármű! Minek írogatsz, ha nem tudsz értelmeset?
 
És honnan tudható,hogy ezt a hadrendet fogjuk megvalósitani?
Kiszamolva biztos ki van hogy mibol mennyi kene csak most a pdf-ek alapjan az van hogy lesz egy nagyjabol 2 milliardos uzlet.
Biztos ki van az is szamolva hogy mennyi tank kene, aztan megis 44 lett, nem hinnem hogy a tuzersegnel is a vegeredmeny 24-re jott ki. Ezert tartom elkepzelhetonek hogy jonne 2zl-2zl IFV-APC elso korben.
Hogy miből mennyi kell,az függ a hadrendtöl.Klasszikus példa,hogy mi 44hk-bol álló német hk zl hadrendet vesszük át,mig a románok az amerikai 56db hk-bol álló zl hadrendet.Egy dd lehet 3zl,de lehet 6zl is.Stb.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Terminator
.most nezem hogy osztas jel helyett szorzast nyomtam nem szabadott volna a / rt varialnom...
De igy kijonnek a szamok es logikus is... A konnyu ami a debreceni /ezredbol/ alakulhatna termeszetesen konnyujarmuveket alkalmazna.
 
Es a kistesobol ami a kiszolgalo jarmu platformkent szolgalhatna mint a dd knel mind szentesen par db lehet ifv valtozat dedikaltan gyakorlasra az elleneronek az altiszt es tiszt kepzesre. Kellene talan 20 db legyen 22-24...

Kiszolgalo kosegito jarmubol meg pssz hogy menmyi kellene de tobb tucat igy meglenne a hazai osszeszereles es reszleges gyartas szerintem... Nagyszerviz kepesseg minimummal. Nagyjabol az mint tegnap este irtam ascoddal?az ami marhasag vagy zagyvasag de igy logikus. Nem?
 
Bolsonaro megítélése és az Embraer helyzete is sokat változott az elmúlt néhány hónapban... az Airbus helyzete valószínűleg meg csak erősödött a döntéshozóknál, ahogy te is írtad korábban. Ha nem kell C-130-ast venni, akkor most épp valószínűbbnek tűnik valamilyen Airbus gép mint a C-27. Bár a közelmúltban az olaszokat is stratégiai szempontból fontos partnernek nevezte a kormánystratégia és nem értettük hogy miért... Az Aero megvétele szerintem inkább az Airbus kapcsolatot erősíti. De ha várnak még fél évet a döntéssel, akkor lehet minden más lesz... Trump nem nyer, az Embraert megveszik a kínaiak, az Airbus meg... még jobb helyzetbe kerül. Kíváncsian várom az An-26 kivonást, hogy lesz-e valami bejelentve.

Face-en már volt olyan infó is, hogy a 406-os megy "múzeumgépnek", másik kettőt visznek ki oroszokhoz nagyjavításra.... Hihetetlen nagy a homály, szállító csere ügyben.... Bármi lehet még. Hány éve is tart a szappanopera, 3-4? Ennyi idő alatt már itt is lehetnének a gépek...
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
.
Face-en már volt olyan infó is, hogy a 406-os megy "múzeumgépnek", másik kettőt visznek ki oroszokhoz nagyjavításra.... Hihetetlen nagy a homály, szállító csere ügyben.... Bármi lehet még. Hány éve is tart a szappanopera, 3-4? Ennyi idő alatt már itt is lehetnének a gépek...
Hát ez volt a terv, de most nagyon búcsúztatják a típust.... A jövő heti kivonáskor úgyis mondanak majd vmit.
 
  • Tetszik
Reactions: ms07
Bolsonaro megítélése és az Embraer helyzete is sokat változott az elmúlt néhány hónapban.
Miért is?
Az Embraer helyzete u.olyan bizonytalan mint egy hónappal ezelőtt volt. Majd ha bejelentik hogy végül kivel áll össze akkor fog ez a bizonytalanság megszűnni.
Mindenesetre ha a Kínát választják akkor a commercial üzletáguk lehet hogy megmenekül de a KC390 nek az lenne a vég.
A KC390 tele van USA eredetű alkatrészekkel amiket 100% hogy azonnal letiltanának egy Kínai eredetű katonai szállítógépről.
Ha nem kell C-130-ast venni, akkor most épp valószínűbbnek tűnik valamilyen Airbus gép mint a C-27. Bár a közelmúltban az olaszokat is stratégiai szempontból fontos partnernek nevezte a kormánystratégia és nem értettük hogy miért... Az Aero megvétele szerintem inkább az Airbus kapcsolatot erősíti.
Ezt se igazán értem miből vezetted le?
Miért kéne C130 ast venni?
Tudsz valami súlyos politikai nyomásról?
Ha marad a 75 milliárdos keret akkor tutira csak valami C295 vagy C27 lesz a dologból.

Az AV megvételét nem igazán tudom hova tenni mert ūzletileg 100% bukás.
Fogalmam sincs miért erősítené ez a tranzakció az Airbus kapcsolatokat? Azért mert gyártanak az Airbusnak is?
Ennyi erővel erősíti a Brazil és az Olasz kapcsolatokat is.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Milyen 210-220 láncos IFV-ről hadoválsz? Hány gépesített lövészzászlóaljat látsz te Tatán? Merthogy én kettőt, az pedig száz jármű! Minek írogatsz, ha nem tudsz értelmeset?

Te, oreg, ebben a stilusban a sajat osztalyodban, tudod - mondjuk azzal, akivel a burgert forgatjatok egymas mellett a mekiben.
Attol, mert ertetlen vagy, meg nem muszaj taplonak is lenned.
 
És honnan tudható,hogy ezt a hadrendet fogjuk megvalósitani?

Hogy miből mennyi kell,az függ a hadrendtöl.Klasszikus példa,hogy mi 44hk-bol álló német hk zl hadrendet vesszük át,mig a románok az amerikai 56db hk-bol álló zl hadrendet.Egy dd lehet 3zl,de lehet 6zl is.Stb.

Errol utaltam en is, nem tudni, konkretan mi lesz. A nemetek a kisebb rajokkal dolgoznak, de a KF41 meg kifejezetten 11 fore lett tervezve. Igazabol pont az az izgalmas, hogy a teljesen lepusztitott MH allapota miatt most szabad kezuk van ujratervezni mindent. :)
 
Miért is?
Az Embraer helyzete u.olyan bizonytalan mint egy hónappal ezelőtt volt. Majd ha bejelentik hogy végül kivel áll össze akkor fog ez a bizonytalanság megszűnni.
Mindenesetre ha a Kínát választják akkor a commercial üzletáguk lehet hogy megmenekül de a KC390 nek az lenne a vég.
A KC390 tele van USA eredetű alkatrészekkel amiket 100% hogy azonnal letiltanának egy Kínai eredetű katonai szállítógépről.

Ezt se igazán értem miből vezetted le?
Miért kéne C130 ast venni?
Tudsz valami súlyos politikai nyomásról?
Ha marad a 75 milliárdos keret akkor tutira csak valami C295 vagy C27 lesz a dologból.

Az AV megvételét nem igazán tudom hova tenni mert ūzletileg 100% bukás.
Fogalmam sincs miért erősítené ez a tranzakció az Airbus kapcsolatokat? Azért mert gyártanak az Airbusnak is?
Ennyi erővel erősíti a Brazil és az Olasz kapcsolatokat is.

A repülőgépek iránt igény visszaesett 1-2 évre... de elbocsátás helyett a szakszervezet még kiharcolta a csökkentett munkaidőt az Embraernél. A konkurencia Bombardier viszont most jelentette be hogy elküld 2500 embert, azaz ők úgy számolnak, tartósan visszaesik az igény a kisebb gépekre is.

Viszonylag sok lett az amerikai kongresszus által jóváhagyott igény az araboktól, Egyiptomból stb. A bolgár F-16 duplázási szándéknak is furcsa az időzítése.

Úgy tűnik a KC390 nem lesz nagy széria, a Spartanból sem fognak már több százat eladni...

Az Aeronál csak az Airbusnak gyártok dolgok (A220, A320NEO, A350 stb) jelenhetnek hosszútávon állandó bevételt. Gondolom, csak súgtak egy kicsit az Airbustól hogy mi a tervük, fognak -e még rendelni ezt-azt az Aerotól esetleg, ami miatt érdemes megvenni a céget... mert az L39 nem tűnik akkora üzletnek.
 
Gondolom, csak súgtak egy kicsit az Airbustól hogy mi a tervük, fognak -e még rendelni ezt-azt az Aerotól esetleg, ami miatt érdemes megvenni a céget...
Hát ez nagyon furcsa lenne mert a nagy repülőgépgyárak rendesen tendereztetik a szóba jöhető kisebb részegység gyártó cégeket és ebben az iparágban is azok kapják a munkát akik a leg olcsóbb ajánlatot adják. Az AV-nak szerintem senki nem fogja garantálni előre évekre hogy több munkát fog kapni az Airbustól.
Természetesen lehetnek politikai megfontolások az egyes munkák elnyerése kapcsán. Ilyen volt az AV-nak a Sikorsky Black Hawk kabin gyártási projekt, aztán mikor Bell helikoptert választott a Cseh hadsereg akkor nem meglepő módon elvették a gyártást az AV-tól.
Van ilyen de civil repülőgép vonalon durva árverseny van. Ott tutira nem fér bele ilyesmi.
 
Most, hogy O. V. miniszterelnök úr a fehéroroszoknál volt, eszembe jutott, hogy annak idején fel lett téve, egy 4x4-es, szerintem olyan NSM kategória, Kajmán nevezetű járgány. Írták is a fórumban, hogy egy erősebb motorral nem lenne egy rossz járgány. Ha jól rémlik, 2 féle motorral kínálják, tudom ,hogy a 4x4-ek terén úgy néz ki ,hogy a török vonalon vagyunk, csak azért kérdezem, mert nekem kimondottan tetszett az a járgány. Esetleg el tudnátok- e képzelni ? Mert gondolom még kedvezőbb áron vannak mint a török 4x4-ek. Tudom, hogy állítólag lesz valamikor Yalcin meg NSM.
Nem is tudom. Így ránézésre terepen biztosan megverné a yalcint. Páncélozottságban a yalcin lehet hogy jobb. Ússzóképes. Sztem itthon is elférne. Alapkiépítésben 4 lövész, sofőr, parancsnok plusz torony lövész. Egyébként tényleg jópofa járgány lett :) érdemes megnézni a videókat róla. A 170 es lovas motor az ami gyenge lehet benne. Elvileg szerelik a belarusok jóval erősebb motorral is.