[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 010
113
Ezekkel a szárnyakkal kizárt a szuperszonikus sebesség, ha meg mégis tennénk bele valami brutális rakéta-hajtóművet ami így megtolná, akkor leszakadnának, vagy a pilóta feje fölött összetapsolnának a szárnyak. A fenti célra gyakorlatilag új gépet kellene tervezni és építeni, valamennyire nyilazott szárnnyal, teljesen más szárnyprofillal, ja és más törzzsel ...


De mégse nulláról kéne kezdeni és ugye a V4-ek ha igényelnének vagy 100-150db-t már érdemes lenne vele foglalkozni .
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 977
14 035
113
Csak naivan kérdem a L-159 felpimpelt verziója ami esetleg már utánégetős hajtóművet is kaphatna és ezzel (vagy nélküle) fel lehetne a csúcs sebességet 1400 km/h környékére vinni . Akkor egy elérhető árú légi-rendész/járőr gép jöhetne létre aminek az üzemeltetése jóval kedvezőbb akár a Gripenhez képest is . Sok sok évtizeden át lehetne sok sok pénzt megspórolni vele ! Hiszen az esetek 99%-ban bőven elég lenne ! Persze lehetne egy komolyabb fokozat is amit már a 4+ vagy 4++ gépek látnának el , de nem szaladna beléjük a feles "km" !

Nekem is eszembe jutott ilyesmi, bizony nem mindegy, hogy egy rádiózási hiba miatt 100- millió $-os gépet emelünk, vagy egy 5-10m közöttit.
A 1 Mach feletti sebesség sajnos nagyon más kategória, nem tartom valószínűnek, hogy vmelyik Albatrosz családtagot reális áron lehet arra a tartományra továbbfejleszteni. :(

..pedig örülnek neki, most már főleg, de...
...hátha rosszul gondolom, még annak is örülnék ha most tévedtem :)





u.i: ...átgondolom: 1M+, "...csak a játék kedvéért!" ;)
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 010
113
Nekem is eszembe jutott ilyesmi, bizony nem mindegy, hogy egy rádiózási hiba miatt 100- millió $-os gépet emelünk, vagy egy 5-10m közöttit.
A 1 Mach feletti sebesség sajnos nagyon más kategória, nem tartom valószínűnek, hogy vmelyik Albatrosz családtagot reális áron lehet arra a tartományra továbbfejleszteni. :(

..pedig örülnek neki, most már főleg, de...
...hátha rosszul gondolom, még annak is örülnék ha most tévedtem :)





u.i: ...átgondolom: 1M+, "...csak a játék kedvéért!" ;)


Akkor játszunk a gondolattal az én amatőr szintemen ! Ha nem lépjük át a hangsebességet megállunk kb 1150km/h tengerszinten és 1000km/h-nál 10 000m-en azt bírnák a szárnyak vagy kis átalakítással megoldható ? És ezek a sebességek elégségesek a légirendészethez ?
 

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 665
93
Megfizethető verzió nincs a piacon![/QUOTE]
Igen tudom, párszor leírták itt. Enyhe irónia volt csak a komment: még mindig meg tud lepni a NER és milyen ügyesen eltitkolták. Csak remélni lehet, hogy nem brazil gépet veszünk (talán kínai minőség lehet vagy az alatt) ami tényleg csak prototípus.

A cél ez volt és megint a kormánynak lett igaza mint mindig.:eek:
 
W

Wilson

Guest
Igen tudom, párszor leírták itt. Enyhe irónia volt csak a komment: még mindig meg tud lepni a NER és milyen ügyesen eltitkolták. Csak remélni lehet, hogy nem brazil gépet veszünk (talán kínai minőség lehet vagy az alatt) ami tényleg csak prototípus.

Halkan jegyzem meg,hogy ennél nagyobbat nem is tévedhetnél,a KC-390-t nem a helyi traktorgyár rakta össze,hanem az Embraer amely egy elismert gyártó,és amely több évtizede gyárt repülőgépeket,arról nem is beszélve,hogy a gép tele van a repülőgépipar meghatározó cégeinek termékeivel.Az sem igaz,hogy a KC-390-s prototípus lenne a brazil légierő kötelékében ugyanis már több példány repül.Egyébként a náluk járt KC-390-l minden szempontból nagyon elégedettek voltak a magyar légierő katonái.A kínai mínőséggel kapcsolatban pedig szerintem el lehet felejteni a régi sztereotípiákat.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 355
77 025
113
Akkor játszunk a gondolattal az én amatőr szintemen ! Ha nem lépjük át a hangsebességet megállunk kb 1150km/h tengerszinten és 1000km/h-nál 10 000m-en azt bírnák a szárnyak vagy kis átalakítással megoldható ? És ezek a sebességek elégségesek a légirendészethez ?

Az a baj,hogy nehéz úgy légirendeszetet művelni,hogy alig vagy gyorsabb a potencialis "céloknál"?Teszem azt egy keskenytörzsű modern airlinerrel szembena büdös élettben nem tudsz megfelelő biztonsággal intézkedni,hogyha a géped alig gyorsabb nála.
 
K

kamm

Guest
Halkan jegyzem meg,hogy ennél nagyobbat nem is tévedhetnél,a KC-390-t nem a helyi traktorgyár rakta össze,hanem az Embraer amely egy elismert gyártó,és amely több évtizede gyárt repülőgépeket,arról nem is beszélve,hogy a gép tele van a repülőgépipar meghatározó cégeinek termékeivel.Az sem igaz,hogy a KC-390-s prototípus lenne a brazil légierő kötelékében ugyanis már több példány repül.Egyébként a náluk járt KC-390-l minden szempontból nagyon elégedettek voltak a magyar légierő katonái.A kínai mínőséggel kapcsolatban pedig szerintem el lehet felejteni a régi sztereotípiákat.

Az igazsaghoz tartozik, hogy tenyleg nincs messze a prototol olyan ertelemben, hogy a repult orak szama meg nagyon keves ahhoz, hogy barmit elmondhassunk rola hosszabb tavra. En pontosan ezert remelem, hogy inkabb az Atlast veszik, azon szepen megoldottak mindent par ev alatt, mogotte ott a vilag legnagyobb gyartoja es szinte a teljes europai hadiipar.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 977
14 035
113
Akkor játszunk a gondolattal az én amatőr szintemen ! Ha nem lépjük át a hangsebességet megállunk kb 1150km/h tengerszinten és 1000km/h-nál 10 000m-en azt bírnák a szárnyak vagy kis átalakítással megoldható ? És ezek a sebességek elégségesek a légirendészethez ?

A szolgálati magasság elérését lenne célszerű rövidíteni egy start(utáni) hosszú égési idejű rakétafokozattal a törzs alatt(+ egy Sidewindwer ugyanott, és semmi más). Ha többször-használatos a hajtómű, akkor még az ár/érték arány is nyerő!
Gyors emelkedés, meredeken, 10.000 m-re kb., ezt a rakéta fokozatot még itthon is meg tudnák csinálni. Az L-159 max sebessége 950 km/h, kb. 29 kN tolóerővel.
Tippelek, 32-35 kN elég lenne 1.100-ra. De a szárny???


untitled-design-1-.png



Ejha: ha a 159-en nincs a 2 db. szárnyvégi üzemanyag-tartály, akkor szerintem a légellenállás csökkenése miatt elég az eredeti USA g-turbina: meg van az 1.100 km/h kb!!!! :D
Szárny: + orrsegéd-szárny :D
parameters_l-159.jpg

:hadonaszos:


u.i: Ha megcsináljak, kérünk 1-1 pezsgőt? ;)