[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Nah akkor isnerkedjetek a leendő könnyű harci repülőnkkel.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ismerkedés a gyárral. Az új szállitónk is feltűnik pöppet... ..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ezekkel a szárnyakkal kizárt a szuperszonikus sebesség, ha meg mégis tennénk bele valami brutális rakéta-hajtóművet ami így megtolná, akkor leszakadnának, vagy a pilóta feje fölött összetapsolnának a szárnyak. A fenti célra gyakorlatilag új gépet kellene tervezni és építeni, valamennyire nyilazott szárnnyal, teljesen más szárnyprofillal, ja és más törzzsel ...


De mégse nulláról kéne kezdeni és ugye a V4-ek ha igényelnének vagy 100-150db-t már érdemes lenne vele foglalkozni .
 
Csak naivan kérdem a L-159 felpimpelt verziója ami esetleg már utánégetős hajtóművet is kaphatna és ezzel (vagy nélküle) fel lehetne a csúcs sebességet 1400 km/h környékére vinni . Akkor egy elérhető árú légi-rendész/járőr gép jöhetne létre aminek az üzemeltetése jóval kedvezőbb akár a Gripenhez képest is . Sok sok évtizeden át lehetne sok sok pénzt megspórolni vele ! Hiszen az esetek 99%-ban bőven elég lenne ! Persze lehetne egy komolyabb fokozat is amit már a 4+ vagy 4++ gépek látnának el , de nem szaladna beléjük a feles "km" !

Nekem is eszembe jutott ilyesmi, bizony nem mindegy, hogy egy rádiózási hiba miatt 100- millió $-os gépet emelünk, vagy egy 5-10m közöttit.
A 1 Mach feletti sebesség sajnos nagyon más kategória, nem tartom valószínűnek, hogy vmelyik Albatrosz családtagot reális áron lehet arra a tartományra továbbfejleszteni. :(

..pedig örülnek neki, most már főleg, de...
...hátha rosszul gondolom, még annak is örülnék ha most tévedtem :)





u.i: ...átgondolom: 1M+, "...csak a játék kedvéért!" ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
Nekem is eszembe jutott ilyesmi, bizony nem mindegy, hogy egy rádiózási hiba miatt 100- millió $-os gépet emelünk, vagy egy 5-10m közöttit.
A 1 Mach feletti sebesség sajnos nagyon más kategória, nem tartom valószínűnek, hogy vmelyik Albatrosz családtagot reális áron lehet arra a tartományra továbbfejleszteni. :(

..pedig örülnek neki, most már főleg, de...
...hátha rosszul gondolom, még annak is örülnék ha most tévedtem :)





u.i: ...átgondolom: 1M+, "...csak a játék kedvéért!" ;)


Akkor játszunk a gondolattal az én amatőr szintemen ! Ha nem lépjük át a hangsebességet megállunk kb 1150km/h tengerszinten és 1000km/h-nál 10 000m-en azt bírnák a szárnyak vagy kis átalakítással megoldható ? És ezek a sebességek elégségesek a légirendészethez ?
 
Megfizethető verzió nincs a piacon![/QUOTE]
Igen tudom, párszor leírták itt. Enyhe irónia volt csak a komment: még mindig meg tud lepni a NER és milyen ügyesen eltitkolták. Csak remélni lehet, hogy nem brazil gépet veszünk (talán kínai minőség lehet vagy az alatt) ami tényleg csak prototípus.

A cél ez volt és megint a kormánynak lett igaza mint mindig.:eek:
 
Igen tudom, párszor leírták itt. Enyhe irónia volt csak a komment: még mindig meg tud lepni a NER és milyen ügyesen eltitkolták. Csak remélni lehet, hogy nem brazil gépet veszünk (talán kínai minőség lehet vagy az alatt) ami tényleg csak prototípus.

Halkan jegyzem meg,hogy ennél nagyobbat nem is tévedhetnél,a KC-390-t nem a helyi traktorgyár rakta össze,hanem az Embraer amely egy elismert gyártó,és amely több évtizede gyárt repülőgépeket,arról nem is beszélve,hogy a gép tele van a repülőgépipar meghatározó cégeinek termékeivel.Az sem igaz,hogy a KC-390-s prototípus lenne a brazil légierő kötelékében ugyanis már több példány repül.Egyébként a náluk járt KC-390-l minden szempontból nagyon elégedettek voltak a magyar légierő katonái.A kínai mínőséggel kapcsolatban pedig szerintem el lehet felejteni a régi sztereotípiákat.
 
Akkor játszunk a gondolattal az én amatőr szintemen ! Ha nem lépjük át a hangsebességet megállunk kb 1150km/h tengerszinten és 1000km/h-nál 10 000m-en azt bírnák a szárnyak vagy kis átalakítással megoldható ? És ezek a sebességek elégségesek a légirendészethez ?

Az a baj,hogy nehéz úgy légirendeszetet művelni,hogy alig vagy gyorsabb a potencialis "céloknál"?Teszem azt egy keskenytörzsű modern airlinerrel szembena büdös élettben nem tudsz megfelelő biztonsággal intézkedni,hogyha a géped alig gyorsabb nála.
 
Halkan jegyzem meg,hogy ennél nagyobbat nem is tévedhetnél,a KC-390-t nem a helyi traktorgyár rakta össze,hanem az Embraer amely egy elismert gyártó,és amely több évtizede gyárt repülőgépeket,arról nem is beszélve,hogy a gép tele van a repülőgépipar meghatározó cégeinek termékeivel.Az sem igaz,hogy a KC-390-s prototípus lenne a brazil légierő kötelékében ugyanis már több példány repül.Egyébként a náluk járt KC-390-l minden szempontból nagyon elégedettek voltak a magyar légierő katonái.A kínai mínőséggel kapcsolatban pedig szerintem el lehet felejteni a régi sztereotípiákat.

Az igazsaghoz tartozik, hogy tenyleg nincs messze a prototol olyan ertelemben, hogy a repult orak szama meg nagyon keves ahhoz, hogy barmit elmondhassunk rola hosszabb tavra. En pontosan ezert remelem, hogy inkabb az Atlast veszik, azon szepen megoldottak mindent par ev alatt, mogotte ott a vilag legnagyobb gyartoja es szinte a teljes europai hadiipar.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Akkor játszunk a gondolattal az én amatőr szintemen ! Ha nem lépjük át a hangsebességet megállunk kb 1150km/h tengerszinten és 1000km/h-nál 10 000m-en azt bírnák a szárnyak vagy kis átalakítással megoldható ? És ezek a sebességek elégségesek a légirendészethez ?

A szolgálati magasság elérését lenne célszerű rövidíteni egy start(utáni) hosszú égési idejű rakétafokozattal a törzs alatt(+ egy Sidewindwer ugyanott, és semmi más). Ha többször-használatos a hajtómű, akkor még az ár/érték arány is nyerő!
Gyors emelkedés, meredeken, 10.000 m-re kb., ezt a rakéta fokozatot még itthon is meg tudnák csinálni. Az L-159 max sebessége 950 km/h, kb. 29 kN tolóerővel.
Tippelek, 32-35 kN elég lenne 1.100-ra. De a szárny???


untitled-design-1-.png



Ejha: ha a 159-en nincs a 2 db. szárnyvégi üzemanyag-tartály, akkor szerintem a légellenállás csökkenése miatt elég az eredeti USA g-turbina: meg van az 1.100 km/h kb!!!! :D
Szárny: + orrsegéd-szárny :D
parameters_l-159.jpg

:hadonaszos:


u.i: Ha megcsináljak, kérünk 1-1 pezsgőt? ;)