Valoszínűleg félreérthetően fogalmaztam. Igen a reptér külön cég maradt a szlovák Pentanal.
A repülőgyárat Aero Airspace, ami szintén szlovák tulajdon volt
"AERO Investment Partners Zrt cég vette meg.Ebben a cégben van 51% tulajdonjoga Tombor Andrásnak és 49% részesedése pedig a Cseh Omnipol cégé."
Eddig totál egyetértünk!!!
De most jön a csavar!!! Ahogy olvastam!
Az L-39NG projekt.
Ez 50%-ban a Penta szlovák cég és 50%-ban az Omnipol cseh cég közös vállalkozása volt. A Penta 50%-a itt is eladásra került. 51-49 arányban magyar-cseh.
Tehát L-39NG 25% - 75%-ban lett magyar - cseh. (a cseheknek már eredetileg volt 50%-uk)
Ha a szerződésben itt nem variáltak a projekt tulajdonosi viszonyain. Kinek mennyi jut az értékesítésből stb.
Ha ez így van, akkor az nekem azt üzeni, hogy a magyar tulaj hosszabb távon nem annyira az L-39NG-ben gondolkozik; inkább áthidaló megoldásként tekint erre a projektre.