[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 855
6 263
113
Valoszínűleg félreérthetően fogalmaztam. Igen a reptér külön cég maradt a szlovák Pentanal.
A repülőgyárat Aero Airspace, ami szintén szlovák tulajdon volt
"AERO Investment Partners Zrt cég vette meg.Ebben a cégben van 51% tulajdonjoga Tombor Andrásnak és 49% részesedése pedig a Cseh Omnipol cégé."
Eddig totál egyetértünk!!!

De most jön a csavar!!! Ahogy olvastam!
Az L-39NG projekt.
Ez 50%-ban a Penta szlovák cég és 50%-ban az Omnipol cseh cég közös vállalkozása volt. A Penta 50%-a itt is eladásra került. 51-49 arányban magyar-cseh.
Tehát L-39NG 25% - 75%-ban lett magyar - cseh. (a cseheknek már eredetileg volt 50%-uk)
Ha a szerződésben itt nem variáltak a projekt tulajdonosi viszonyain. Kinek mennyi jut az értékesítésből stb.

Ha ez így van, akkor az nekem azt üzeni, hogy a magyar tulaj hosszabb távon nem annyira az L-39NG-ben gondolkozik; inkább áthidaló megoldásként tekint erre a projektre.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
De most jön a csavar!!! Ahogy olvastam!
Az L-39NG projekt.
Ez 50%-ban a Penta szlovák cég és 50%-ban az Omnipol cseh cég közös vállalkozása volt
Bocsi de a "projekt" az nem egy cégjogi kategória.
A "projekt" az lehet eszközök, mérnöki munkaaóra meg egyéb hasonló ráfordítások összessége amit külön szoktak kimutatni a cég mérlegben a folyamatban lévő beruházások soron.
Ha a cég gondolja el is adhatja ezeket, de a vevő ezzel nem válik a cèg tulajdonosává.

Finanszírozási oldalról lehet hitelet felvenni a projekt költségeinek a fedezésére, de ezzel a hitelt nyújtó cég szintén nem válik tulajdonossá a hitelt felvevő cégben.

Én azt hiszem arról lehet itt szó hogy az Omnipol mint hitelező volt benne az L39NG projektben.
Az Aero Airspace cég eladásával pedig mostmár 49%-ban tulajdonos.
Az hogy korábban mennyi hitele volt a cégben az most a vételár rá jutó részének a megállapításában lehetett érdekes.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 579
97 710
113
Ha ez így van, akkor az nekem azt üzeni, hogy a magyar tulaj hosszabb távon nem annyira az L-39NG-ben gondolkozik; inkább áthidaló megoldásként tekint erre a projektre.
Igen, ezt a részét nem tudjuk, hogyan állnak pontosan a tulajdonviszonyok. Sok mindent át lehetett most írni. Következtést nem vonnék le, mert ez részben egy adottság volt, részben egy alku része. Sztem jönni fognak ezek a gépek.

Ami még nem vilagos a szlovákok szerepe. Sztem nagyon fontos lenne a strategiai hármas partnerség a hadiipar területén. A bizalom az elmúlt 10 év alapján megvan. Tegnap volt itt a szlovák min.eln.. Csak homályosan de eddig nem látott jövőbeli együttműködésről beszéltek.

Nem tudom az Eva mennyire lenne kompronisszum a magyar tüzérség szempontjából, de ha ez lenne az ára a stratégiai együttműködésnek, meg kellene lépni.

És akkor V3 / Észak pipa. Arccal kelet felé. :)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 579
97 710
113
Bocsi de a "projekt" az nem egy cégjogi kategória.
A "projekt" az lehet eszközök, mérnöki munkaaóra meg egyéb hasonló ráfordítások összessége amit külön szoktak kimutatni a cég mérlegben a folyamatban lévő beruházások soron.
Ha a cég gondolja el is adhatja ezeket, de a vevő ezzel nem válik a cèg tulajdonosává.

Finanszírozási oldalról lehet hitelet felvenni a projekt költségeinek a fedezésére, de ezzel a hitelt nyújtó cég szintén nem válik tulajdonossá a hitelt felvevő cégben.

Én azt hiszem arról lehet itt szó hogy az Omnipol mint hitelező volt benne az L39NG projektben.
Az Aero Airspace cég eladásával pedig mostmár 49%-ban tulajdonos.
Az hogy korábban mennyi hitele volt a cégben az most a vételár rá jutó részének a megállapításában lehetett érdekes.
L39NG értékesítési bevételei, tulajdona 100 %-ban a szlovákoké volt? Lehet tévedek, de cseh fórumokon máshogy magyarázták. Meglátjuk.. Legyen igazad!
 
W

Wilson

Guest
Tényleg el lehet felejteni a sztereotípiákat a kínai termékekről: a járvány alatt tőlük vásárolt maszkok, tesztek (azok különösen pl. a mentőszolgálat által használt kínai gyorstesztek talán egy pozitív eredményt sem adtak) és lélegeztetőgépek (még kínai használati útmutatót is adtak hozzá, kár, hogy alkatrészt azt nem) is kiváló minőségűek voltak. A KC-390-t valóban nem egy traktorgyár gyártja hanem egy brazil cég. Lehet, hogy neked jó a véleményed róla, de szerintem óriási hiba volna brazil ipari terméket vásárolni mikor van sokkal jobb minőségű európai termék is.

Melyik európai termékre gondolsz az A400-ra vagy a Spartanra esetleg a C-295-re.A kínai minőség kapcsán pedig elsősorban a kínai repülőgép gyártásra céloztam,de ha már felhoztad a kínai védőeszközöket,egy olyan helyzetben amikor mindenki lélegeztető gépekre és védőeszközökre vadászik,és kis túlzással megvesz mindent ami csak kicsit is hasonlít ezekre a termékekre,akkor abban a helyzetben előfordul,hogy minőségi problémák léphetnek fel,mondom ezt úgy,hogy engem aztán nem lehet azzal megvádolni,hogy narancshívő vagy Kína párti lennék.Természetesen tiszteletben tartom a véleményedet a brazil ipari termékekkel kapcsolatban,de ha esetleg nem láttad akkor érdemes megnézni azokat az ábrákat,amelyeken részletesen fel van tüntetve,hogy a gép részegységei melyik gyártótol származnak,azt hiszem az albatrosz topikban megtalálhatod őket.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 511
132 291
113
azért volt logikátlan, mert valaki azt mondta rá hogy túl drága kütyü. minden csak ilyen értékítélet dolga. most hogy nem tartják túl drágának, egyből logikussá vált.
A logikátlan és a nincs pénzünk (akkor nem volt) megvenni nem ugyan azt jelenti. Akkor azt számolgattuk hogy max használt a6-ra lesz zseton.
 
  • Tetszik
Reactions: dudi

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 707
85 663
113
AERO Investment Partners Zrt (Tombor András) a szlovák Penta pénzügyi csoport 100%-os tulajdonrészét vette meg 6 milliárd cseh koronáért (kb 250 millió USD) így az Aero Vodochody Aerospace-ben a részesedése 51% a másik -kisebbségi tulajdonosa cseh OMNIPOL ipari-külkereskedelmi(fegyver,technológiák) RT 49%-al. Az üzletbe nem tartozik bele a reptér -Aero Vodochody - airport(Letiště Vodochody) mivel az 2007-től külön jogi alany. A szlovák PENTA a cseh PPF holdingnak akarja eladni, melyet a leggazdagabb cseh(milliárdos) Petr Kellner irányít. 2015-től az OMNIPOL az L-39NG program 50%os finanszírozója 1 milliárd cseh koronát bele fektetve. OMNIPOL kezében marad a cég menedzselése. Kiváló külföldi kapcsolatokkal rendelkezik, hiszen még 1934-ben alakult meg és a szociban is jól müködött. Általuk vannak a gépek eladásai, szervizelés és pótalkatrészek szállítása.

Tombornak meg jók az orosz kapcsolatai. Orosz VM napokban jelentette be, hogy modernizálni akarják az L-39 flottájukat(összesen kb 150 L-39 Albatros gépük van)

p.s. Nem rossz üzlet ez szerintem. :)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 938
29 371
113
Tombornak meg jók az orosz kapcsolatai. Orosz VM napokban jelentette be, hogy modernizálni akarják az L-39 flottájukat(összesen kb 150 L-39 Albatros gépük van)

p.s. Nem rossz üzlet ez szerintem. :)
Igen, majd egy NATO céggel csináltatják pont! Pláne, hogy ez az ősöreg cseh gép a MIG-21 részegységeiből lett összeollózva!
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 707
85 663
113
Igen, majd egy NATO céggel csináltatják pont! Pláne, hogy ez az ősöreg cseh gép a MIG-21 részegységeiből lett összeollózva!

Nem úgy kell képzelni, hogy az oroszok majd elviszik a gépeket Csehországba modernizálásra. :) Vannak más formák is.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
AERO Investment Partners Zrt (Tombor András) a szlovák Penta pénzügyi csoport 100%-os tulajdonrészét vette meg 6 milliárd cseh koronáért (kb 250 millió USD) így az Aero Vodochody Aerospace-ben a részesedése 51% a másik -kisebbségi tulajdonosa cseh OMNIPOL ipari-külkereskedelmi(fegyver,technológiák) RT 49%-al. Az üzletbe nem tartozik bele a reptér -Aero Vodochody - airport(Letiště Vodochody) mivel az 2007-től külön jogi alany. A szlovák PENTA a cseh PPF holdingnak akarja eladni, melyet a leggazdagabb cseh(milliárdos) Petr Kellner irányít. 2015-től az OMNIPOL az L-39NG program 50%os finanszírozója 1 milliárd cseh koronát bele fektetve. OMNIPOL kezében marad a cég menedzselése. Kiváló külföldi kapcsolatokkal rendelkezik, hiszen még 1934-ben alakult meg és a szociban is jól müködött. Általuk vannak a gépek eladásai, szervizelés és pótalkatrészek szállítása.

Tombornak meg jók az orosz kapcsolatai. Orosz VM napokban jelentette be, hogy modernizálni akarják az L-39 flottájukat(összesen kb 150 L-39 Albatros gépük van)

p.s. Nem rossz üzlet ez szerintem. :)
Először likeoltam, de egyet rákeresve az látszik, hogy az oroszok saját kútfőből dolgoznak. Ha van is cseh hozzájárulás, az nem lehet túl nagy.
Ettől még lehet jó üzlet!
 
W

Wilson

Guest
AERO Investment Partners Zrt (Tombor András) a szlovák Penta pénzügyi csoport 100%-os tulajdonrészét vette meg 6 milliárd cseh koronáért (kb 250 millió USD) így az Aero Vodochody Aerospace-ben a részesedése 51% a másik -kisebbségi tulajdonosa cseh OMNIPOL ipari-külkereskedelmi(fegyver,technológiák) RT 49%-al. Az üzletbe nem tartozik bele a reptér -Aero Vodochody - airport(Letiště Vodochody) mivel az 2007-től külön jogi alany. A szlovák PENTA a cseh PPF holdingnak akarja eladni, melyet a leggazdagabb cseh(milliárdos) Petr Kellner irányít. 2015-től az OMNIPOL az L-39NG program 50%os finanszírozója 1 milliárd cseh koronát bele fektetve. OMNIPOL kezében marad a cég menedzselése. Kiváló külföldi kapcsolatokkal rendelkezik, hiszen még 1934-ben alakult meg és a szociban is jól müködött. Általuk vannak a gépek eladásai, szervizelés és pótalkatrészek szállítása.

Tombornak meg jók az orosz kapcsolatai. Orosz VM napokban jelentette be, hogy modernizálni akarják az L-39 flottájukat(összesen kb 150 L-39 Albatros gépük van)

p.s. Nem rossz üzlet ez szerintem. :)

Ha ez igaz akkor tényleg nem rossz üzlet,el kell ismernem Viktor jól csinálta,Putyinnal lezsírozták az L-39-s üzletet majd,megvették a csehektől a céget,nem lennék meglepődve,hogyha kiderülne orosz pénz is van a konzorciumban.A csehek pedig hálásak a cég szakmai irányítása náluk marad és az új tulaj hozza a zsíros megrendelést.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 707
85 663
113
Először likeoltam, de egyet rákeresve az látszik, hogy az oroszok saját kútfőből dolgoznak. Ha van is cseh hozzájárulás, az nem lehet túl nagy.
Ettől még lehet jó üzlet!
Persze mindent otthon modernizálnak, ez nem újdonság. Viszont, hogy egy "barát" a tulajdonos megnyílnak más kiskapuk is ebben a szankciók sújtotta világban. Másik dolog, mivel az OMNIPOL fogja irányítani a céget (mindig felkerestem a cég pavilonját a Brünni Gépipari vásárokon) lesz bevétel, hiszen sok afrikai, ázsia ország használja még a csehszlovák Albatroszt. :)
 
W

Wilson

Guest
Igen, majd egy NATO céggel csináltatják pont! Pláne, hogy ez az ősöreg cseh gép a MIG-21 részegységeiből lett összeollózva!

Miért nem?Putyin nem finnyás egy baráti cég csinálná:) én úgy tudom,hogy azt a 150 L-39-t fel lehet hozni az NG szintjére új hajtómű új szárnyak új kabintető új elektromos rendszer,kijelzők stb,nem rossz üzlet:).Egyedül a hajtóművek jelenthetnek gondot nem tudom,hogy a Williams hajtóművek nincsenek-e benne a szankciókba.Egyszóval az oroszoknak kézenfekvő dolog lenne az NG szintjére felhozni a gépeiket.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 048
15 162
113
El lehet felejteni az orosz üzletet.
  1. Az oroszok deklaráltan stratégiai célja az importhelyettesítés, a nyugattól való függés megszüntetése.
    Ez hadiipari témában különösen hangsúlyos.
  2. Amit @pöcshuszár említett, a Mjasziscsev saját maga végzi a modernizációt.
  3. Konyev tábornok prágai szobrának eltávolítása miatt még pluszban bepöccentek a csehekre.

AERO Investment Partners Zrt (Tombor András) a szlovák Penta pénzügyi csoport 100%-os tulajdonrészét vette meg 6 milliárd cseh koronáért (kb 250 millió USD) így az Aero Vodochody Aerospace-ben a részesedése 51% a másik -kisebbségi tulajdonosa cseh OMNIPOL ipari-külkereskedelmi(fegyver,technológiák) RT 49%-al. Az üzletbe nem tartozik bele a reptér -Aero Vodochody - airport(Letiště Vodochody) mivel az 2007-től külön jogi alany. A szlovák PENTA a cseh PPF holdingnak akarja eladni, melyet a leggazdagabb cseh(milliárdos) Petr Kellner irányít. 2015-től az OMNIPOL az L-39NG program 50%os finanszírozója 1 milliárd cseh koronát bele fektetve. OMNIPOL kezében marad a cég menedzselése. Kiváló külföldi kapcsolatokkal rendelkezik, hiszen még 1934-ben alakult meg és a szociban is jól müködött. Általuk vannak a gépek eladásai, szervizelés és pótalkatrészek szállítása.

Tombornak meg jók az orosz kapcsolatai. Orosz VM napokban jelentette be, hogy modernizálni akarják az L-39 flottájukat(összesen kb 150 L-39 Albatros gépük van)

p.s. Nem rossz üzlet ez szerintem. :)

Ha ez igaz akkor tényleg nem rossz üzlet,el kell ismernem Viktor jól csinálta,Putyinnal lezsírozták az L-39-s üzletet majd,megvették a csehektől a céget,nem lennék meglepődve,hogyha kiderülne orosz pénz is van a konzorciumban.A csehek pedig hálásak a cég szakmai irányítása náluk marad és az új tulaj hozza a zsíros megrendelést.

Még talán hajtóművet is beszerezhetnénk az oroszoktól az
Albatrosz okhoz, vagy ami még jobb lenne, a licenszt megszerezni a gyártáshoz.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ivchenko_AI-25
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 938
29 371
113
Miért nem?Putyin nem finnyás egy baráti cég csinálná:) én úgy tudom,hogy azt a 150 L-39-t fel lehet hozni az NG szintjére új hajtómű új szárnyak új kabintető új elektromos rendszer,kijelzők stb,nem rossz üzlet:).Egyedül a hajtóművek jelenthetnek gondot nem tudom,hogy a Williams hajtóművek nincsenek-e benne a szankciókba.Egyszóval az oroszoknak kézenfekvő dolog lenne az NG szintjére felhozni a gépeiket.
Semmilyen jövője nincs ennek a cseh cégnek. A legnagyobb katasztróva az lenne, ha a légierő valamelyik cseh hulladék első és utolsó megrendelője lenne korszerű kiképzőgép helyett!