Van modernizált utód (
Lotarjov DV-2 ) , amit ráadásul a
szlovákok sorozat-gyártottak is!
Ha újra tudják indítani, nagyon jó V3 együttműködés. Az a kb. 1-2 m$ is itt marad!
...és ezzel a hajtóművel gyorsabb, dinamikusabb is:
- L-59 Super Albatros: 870 km/h, (DV-2S)
- L39-NG: 780 km/h , (Williams)
ugyan valamivel többet fogyaszt mint a
Williams FJ44-4M -és ezért 2.500km helyett "csak" 2.000 a hatósugár.
Szerintem amiatt a gépenként 1-2 millió $ miatt is érdemes visszatérni a szlovákok által licenszben gyártható verzióhoz.
...és így
nincs export korlátozási lehetősége az esetleges USA/Eu-s konkurensnek amik "rendszeresen" közbe "szoktak" jönni
A Lotarev 1988 körüli fejlesztés, viszonylag jó mutatói vannak. Ha be lehet indítani a gyártását, akkor én jobbnak tartom, mint az amcsit:
"korlátlan" export, kb. fél m$-ért nagyon sok kerozint lehet elégetni. Lehet, hogy még kis továbbfejlesztést is megér, mert ez "itthon marad"! 88 óta sok új anyag technológia van, akár a civil életből is.
Szerintem jó kombináció.
Tolóerő (száraz hajtómű tömeg):
Lotarev DV-2S: 24.5 kN (439 kg)
Williams FJ144-44M: 16,9 kN (298 kg)