F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

Volt egy világ az oroszok nagy repülőnapos debütálása előtt, amikor még mindenhol a MiG-21-esek és a MiG-23-asok uralták idehaza a légibemutatókat (azt a nagyon keveset), miközben messze, Nyugaton már felbukkantak az ilyen repülések. Akkori szemmel ezek elképesztő csodának számítottak. És felénk még csak nem is voltak ismertek.
Azért egy érdekes korszak lehetett na...
 
Három gondolat erről a videóról:

  • A törzsféklap ezen a protón ekkor még aktívan részt vett a gép korményzásában, a FbW rendszer aktívan "játszott" vele
  • A hajtóművei még az eredeti YJ101-es volt, amiből áttervezéssel született meg a jól ismert F404-es, ami nálunk, a Gripenen. mint RM12 ismert
  • Ha valaha elkészült volta a Northrop side-project-je, az F-18L, amit az "üzlettárs" McDonnell Douglas nagyon csúnya módszerrel elkaszált, akkor az kb ilyen repülési jellemzőkkel bírt volna. Ugyanis mind az eredtei és valamivel kisebb YF-17 Cobra, mind pedig az F/A-18-asok eredeti prototípusai jóval könnyebbek voltak, mint a szériapéldányok, de mind a szárnyfelület, mind a LERX hatékonysága, mind pedig a tolóerő nagysága kb a sorozatpéldányokéval volt majdnem azonos.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Három gondolat erről a videóról:

  • A törzsféklap ezen a protón ekkor még aktívan részt vett a gép korményzásában, a FbW rendszer aktívan "játszott" vele
  • A hajtóművei még az eredeti YJ101-es volt, amiből áttervezéssel született meg a jól ismert F404-es, ami nálunk, a Gripenen. mint RM12 ismert
  • Ha valaha elkészült volta a Northrop side-project-je, az F-18L, amit az "üzlettárs" McDonnell Douglas nagyon csúnya módszerrel elkaszált, akkor az kb ilyen repülési jellemzőkkel bírt volna. Ugyanis mind az eredtei és valamivel kisebb YF-17 Cobra, mind pedig az F/A-18-asok eredeti prototípusai jóval könnyebbek voltak, mint a szériapéldányok, de mind a szárnyfelület, mind a LERX hatékonysága, mind pedig a tolóerő nagysága kb a sorozatpéldányokéval volt majdnem azonos.
Ez lett volna az amerikai MiG-29 csak sanszosan értelmezhető hatótávolsággal. Bár jó lenne tudni ekkor mennyi volt a belső keró kapacitás.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
NGJ-LB-FARM-testing_June2020.jpg


On Jun. 22, 2020, Naval Air Systems Command (NAVAIR) Airborne Electronic Attack Systems Program Office (PMA-234) released the first image of the NGJ-LB pod on the belly (centerline) of a Super Hornet/Growler airframe [externally the two types are almost identical, the main difference is the presence, on the EA-18G, of the ALQ-218 electronics pods instead of the missile rails on the wingtips] being tested at the Facility for Antenna and Radar cross-section (RCS) Measurement at Naval Air Station Patuxent River, Maryland, in May/June 2020.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Vagyis csak a szimulátora. Érdemes megnézni, hogy milyen állapotban van a gázkar. De talán ennél is többet mond el, hogy a táj pedig rajzolt.
 
Vagyis csak a szimulátora. Érdemes megnézni, hogy milyen állapotban van a gázkar. De talán ennél is többet mond el, hogy a táj pedig rajzolt.
De akkor tényleg ilyen lesz? Én nem mertem posztolni a gázkar miatt.
Tegnap láttam egy repszimes fórumon, de ennél többet nem tudok róla és valahogy nem hozott lázba annyira a dolog.
 
De akkor tényleg ilyen lesz? Én nem mertem posztolni a gázkar miatt.
Tegnap láttam egy repszimes fórumon, de ennél többet nem tudok róla és valahogy nem hozott lázba annyira a dolog.
Elvileg igen.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Elvileg igen.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hát nem gyenge, ha ezt látta volna egy F-111D pilóta 1974 táján szerintem sírvafakadt volna, hogy az ő moving map-e mit tud és mekkora... :)
 
Hát nem gyenge, ha ezt látta volna egy F-111D pilóta 1974 táján szerintem sírvafakadt volna, hogy az ő moving map-e mit tud és mekkora... :)
Érdekes, a térkép nem teljesen digitális vektoros, hanem scannelt papírtérképnek tűnik, ahogy forog, fejjel lefelé állnak rajta az enyhén elmosódott feliratok. Ez furcsa, mert a magassági adatbázisból és metaadatokból bármilyen sokkal fogyaszthatóbb szintetikus térképet lehet realtime generálni, ez már a civil szférában is alap, szóval ez vagy valami legacy üzemmód lehet, vagy tesztelésre hagyták bent, vagy nem akarták megmutatni mit tud a rendszer, vagy tényleg ilyen béna.
Mert akkor ez micsoda?
00d433ff9f8ad0ba0c4a9f24749f450f.jpg
 
Érdekes, a térkép nem teljesen digitális vektoros, hanem scannelt papírtérképnek tűnik, ahogy forog, fejjel lefelé állnak rajta az enyhén elmosódott feliratok. Ez furcsa, mert a magassági adatbázisból és metaadatokból bármilyen sokkal fogyaszthatóbb szintetikus térképet lehet realtime generálni, ez már a civil szférában is alap, szóval ez vagy valami legacy üzemmód lehet, vagy tesztelésre hagyták bent, vagy nem akarták megmutatni mit tud a rendszer, vagy tényleg ilyen béna.
Mert akkor ez micsoda?
00d433ff9f8ad0ba0c4a9f24749f450f.jpg
Szerintem mindezt tudja. Van ahol a 2D jobb, pl. civil reptérnél az n+1 navigáció miatt, de erősen dimebesdombos terep és nagy támadó kötelékeknél az izometrikus szükséges lehet, hogy ne fejben rakja össze a térbeli helyzetképet.
 
Szerintem mindezt tudja. Van ahol a 2D jobb, pl. civil reptérnél az n+1 navigáció miatt, de erősen dimebesdombos terep és nagy támadó kötelékeknél az izometrikus szükséges lehet, hogy ne fejben rakja össze a térbeli helyzetképet.
Az első gondolatom az volt a kép alapján, hogy sokszor írják(tok), hogy a fedélzeti hadtech informatikailag 1-2 évtizeddel mindig le van maradva a civiltől (érthető okokból), na itt a Block 3-nál láthatjuk, hogy "beléptek" a 21. századba.
 
Boeing F/A-18F Super Hornet for Kuwait flies

This Super Hornet, with Bureau Number (BuNo) 169731, is seen flying a test flight with callsign RED55 from St. Louis on 2 July 2020. It was the first flight of this F/A-18F Block III for Kuwait, showing the now familiar primer colours. If our information is correct, this particular one is already the fifth Super Hornet for Kuwait.


106200614_3773194086040431_6265855533053133265_o.jpg


106420548_3773193672707139_7137797660169253478_o.jpg


82232804_3773194306040409_6722458092725180554_o.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.