F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Nos, úgy néz ki, a Blue Angles már le is tette a C/D Hornetjeit, megvolt a típussal a búcsúrepülésük is.
Mostantól már csak a Super Hornet-tal fognak bemutatózni.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
123338446_4606119219429160_4063856730464285049_o.jpg
 
Az legfeljebb nálad volt világhírű. ;)
Itt ecsetelgettem napokig, ti meg válaszolgattatok is rá lelkesen. Aztán a memória meg törlődött dec 31-el.
Megszoktam már.
Én itt évek óta ugyanabból a pár panel infóból élek meg.
Én nagy okoskodva előadom őket, ti csodálkoztok, elfelejtitek, majd én leírom őket megint.
Ezt a 2019-es finn Hornetet akkor majd elővesszük 2021-ben megint.
:)
 
Igen komoly F/A-18C demo a finnektől. Az elején rögtön egy manőver, amit idáig csak a Raptor-tól látott a közönség. Átnyomás, majd legyező.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A fantasztikusra sikeredett finn 2019-es Hornet demo belülről:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Molnibalage még válaszolt is rá.
 
Nagyon gyakorol a Blue Angles az új Super Hornetjeivel, de újabb, látványosabb manőverek itt sem lesznek, mint amit már idáig is láttunk a Rhino Demo Team-től.
A Legacy Hornet jobb volt...
 
A Vityazi programja a sorozatos típusváltásokkal egyre látványosabbá vált, a Blue Angels esetében viszont előny a kicsivel nagyobb méretű típus, ami ráadásul még zajosabb is. Ez utóbbi mindenképpen előnyére válik a bemutatójuknak.
 
Super Hornet hajtóműve fúvócsövének evolúciója és az egyik kísérleti jelleggel épített zajcsillapító fogazása:

Az F414-es első változata felismerhető a sötét karbon-kerámia(?) betétekről és az azokat rögzítő szögletes titán(?) lemezelésekről:

3047644b4c5058346d65.jpg

3047644b4c504f327752.jpg


Az újabb szériákon megjelenet a világos oxid-oxid kettős kerámiabevonat. Módosult a rögzítés is:

3047644b4c50796c7844.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Tolóerőben nem lehet különbség, hiszen nem egy Super Hornet-en és Growler-en látni vegyesen a sötétebb régebbi és a világosabb, újabb szériákat:

IMG_4006-2.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Ebből fejlődött tovább ez a megoldás:

3047644b4c504c764e45.jpg

3047644b4c5079447a32.jpg


Jól látszik, hogy ezek a fogak beleérnek a gázáram kontúrjába, ezzel örvényesítik, amivel elméletileg valamelyest redukálható a zajhatás.

3047644b4c506b724c56.jpg

3047644b4c503244326b.jpg


Kipróbálták, de nem került sorozatgyártásra.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and emel
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez a kabinfotó már nagyon sokszor volt itt a HTKA-n. Ez a földi szimulátor berendezés kabinmodulja, nem az igazi gépé.
Érdemes megnézni a kabin előtti "táj" grafikáját, vagy a gázkar és a bot ezeréves leharcoltságát, kopottságát.
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest and emel