F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 392
113
Pilots Forced To Eject From RAAF F/A-18F Super Hornet During Take Off Incident At RAAF Base Amberley...

ab5d3b52d0c6b2fcc7f9723b4d5c52d03aa8ea74-16x9-x0y0w1920h1080.jpg


59eedc51bb068d0d3a45156a82309117d55bc298.png
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 888
6 137
113
Mostanában van valami friss a német Growler rendelésről, lesz belőle valami? Friss Aranysas, Kővári szerint a novemberi német EF rendelés Eurofighter ECR lesz...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Ide rakom, mert egy Hornet kabinjában ülünk, de meg kell hagyni, a nemzeti gárdás Sas is derekasan küzdött a kis sebességű manőverező légiharc közben:

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Ide rakom, mert egy Hornet kabinjában ülünk, de meg kell hagyni, a nemzeti gárdás Sas is derekasan küzdött a kis sebességű manőverező légiharc közben:

Csak az összes ilyen videót nem érem. A HOBS rakéták korában, amt pl. 7:10-nál látsz az régen kill. 45 fok nincs talán a BOS...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Ezek a gyakorlatok nem a HOBS rakétákról szólnak, hanem arról, amikor a HOBS rakétákat már ellőtték, de még kell harcolni. Nem túl valószínű szcenárió, hiszen ezen ügyködtek a mérnökök már vagy negyven éve, hogy ilyesmi ne fordulhasson elő.
De amíg van esélye, hogy előfordulhat gépágyúközeli manőverező légiharc, addig nem törli senki a sillabuszból. Gyakorolják a Raptor pilóták is.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
M

molnibalage

Guest
Ezek a gyakorlatok nem a HOBS rakétákról szólnak, hanem arról, amikor a HOBS rakétákat már ellőtték, de még kell harcolni. Nem túl valószínű szcenárió, hiszen ezen ügyködtek a mérnökök már vagy negyven éve, hogy ilyesmi ne fordulhasson elő.
De amíg van esélye, hogy előfordulhat gépágyúközeli manőverező légiharc, addig nem törli senki a sillabuszból. Gyakorolják a Raptor pilóták is.
Lelkük rajta. Fogalmazzunk úgy, hogy repszimben, BVR környezetben, ha már csak Fox2-őm van, akkor én fogom magam és hazarepülök.
Pedig a virtuális halál nem fáj.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Lelkük rajta. Fogalmazzunk úgy, hogy repszimben, BVR környezetben, ha már csak Fox2-őm van, akkor én fogom magam és hazarepülök.
Pedig a virtuális halál nem fáj.
Nade azt ne feledd, hogy a repülési készségnek mint olyan, fenntartásának leghatékonyabb módja az 1vs1 manőverező légiharc. Ez még az úgynevezett összetett földközeli műrepülésnél is jobban tartja karban a készségeket. Amíg a negyedik-ötödik generációs repülőgépek fogják uralni a különféle légierőket, addig a rajtuk történő békeidős kiképzés aktív része lesz az intuitív manőverezés, ami az összetett műrepülés elemeinek úgymond kreatív alkalmazása.
A repülő harcászat során felmerülő bármilyen, hirtelen támadt nagy agyi és fizikai igénybevételt igénylő intenzív manőverezés begyakorlásának legjobb eszköze. Ehhez fogható még a 2vs2 manőverező légiharc.

Egyszerűen a mai modern légierők nem engedhetik meg maguknak azt a fajta hiányos kiképzési módszertant, hogy adott ugyan a nagy teljesítményű harcászati vadászrepülőgép, de annak csak a moderált, 0-3 g közötti manőverekkel tarkított útvonalrepülő képességeit használják ki a kvázi-rendszergazda státuszban a fedélzeten levő gépkezelők.

A repülő harckiképzés mindig a "worst case scenario"-ra alapoz. Abból indul ki, hogy ugyan minden fejlett rendszer azért van, hogy a végső, "ereszd el a hajam" dogfight elkerülhető legyen, mégis arra építenek, hogy azt is sikeresen meg kell tudni vívni. Ha az is megy, akkor már úgymond a többi "gyerekjáték".

Ez kicsit olyan, mint a testőröknek a komplex, védelmi vezetéstechnikai tréning. Alapvetően az esetek nagy többségében felvezetéssel előre biztosítva, kell közlekedni, a lehető legbiztonságosabb és legegyszerűbb útvonalon, miközben a konvoj védelmére számos további szervezet is rádolgozik. Mégis meg kell tudni oldani az összes sofőrnek az összes speciális manővert, ami mutatvány valahol félúton van az autós kaszkadőrség és a rallycross között. Pedig ha minden biztosítva van, az ilyen képességekre nem is volna szükség - gondolnánk mi.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 915
85 513
113
Lelkük rajta. Fogalmazzunk úgy, hogy repszimben, BVR környezetben, ha már csak Fox2-őm van, akkor én fogom magam és hazarepülök.
Pedig a virtuális halál nem fáj.
Rossz az összehasonlítási alap.A katonáknál a feladat az első nem pedig a katona élete.Persze nem Zsukov marsal módjára kell ezt elképzelni, de mégis a feladat elsőbbséget élvez.
 
M

molnibalage

Guest
Rossz az összehasonlítási alap.A katonáknál a feladat az első nem pedig a katona élete.Persze nem Zsukov marsal módjára kell ezt elképzelni, de mégis a feladat elsőbbséget élvez.
Bocs, de ez marhaság.
A nyilvánvalóan leküzdhetetlen ellenállásnak nem mennek neki. Mert semmi értelme a semmért elveszteni a gépeket, ha a következő bevetésen egy rearm után simán megy a dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 915
85 513
113
Bocs, de ez marhaság.
A nyilvánvalóan leküzdhetetlen ellenállásnak nem mennek neki. Mert semmi értelme a semmért elveszteni a gépeket, ha a következő bevetésen egy rearm után simán megy a dolog.
De nem csak nyilvánvalóan leküzdhetetlen ellenállas van.Ha maradunk a példánál akkor valószínűleg ha te kifogytál a rakétákból akkor az ellen is,mert hasonló mennyiséget visznek magukkal a gépek.Ha azt mondják,hogy az AVACS-nak pusztulnia kell akkor az nem lehet a feladat megszakításának oka,hogy bocs de kifogytam a rakétából,gépágyúval meg veszélyes.Gondold végig:a te támadó köteléked eljutott addig,hogy ti is és a védők is kb kifogytak a rakétából(már elhasználtál egy halom hadianyagot és valószínűleg veszteségeid is vannak neked és az ellenségnek is)ha itt beszüntetni a támadást, mert gépágyú maradt csak akkor minden teljesen felesleges volt,hisz ha hazarepülsz újratölteni akkor az ellen is leváltja a védőket. Ha újra megpróbálod akkor ugyanott leszel mint az első támadás előtt épp csak feleslegesen haltak meg pilóták,feleslegesen lőtted el a rakétákat stb.
A háború veszteségekkel jár és bármilyen hihetetlen de van előre kalkulált veszteség.Azt nem a pilóta dönti el,hogy milyen veszteség éri meg az adott feladatot viszont amíg van lehetőség a feladat végrehajtására addig nem hagyhatja abba arra hivatkozva,hogy bocsi túl veszélyessé vált a dolog.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Az USA hadereje az egyetlen ma a világban, ahol a különféle repülőerők számára az együtt dolgozó technológiák mondhatni teljes vertikuma rendelkezésre áll a harc megvívásához.
EW, AWACS, repülő vezetési pontok, tankerek és relatív túlerő. Így valóban könnyebb egy harci feladat során a kockázatminimalizálásra alapozva lehetőleg mindig a BVR-re szorítkozni.

Mindenki más számára marad a “harc a végsőkig”, ha úgy hozza a helyzet.
De még az amerikaiak is aktívan gyakorolják az 1vs1 manőverező légiharcot.
 
M

molnibalage

Guest
De nem csak nyilvánvalóan leküzdhetetlen ellenállas van.Ha maradunk a példánál akkor valószínűleg ha te kifogytál a rakétákból akkor az ellen is,mert hasonló mennyiséget visznek magukkal a gépek.Ha azt mondják,hogy az AVACS-nak pusztulnia kell akkor az nem lehet a feladat megszakításának oka,hogy bocs de kifogytam a rakétából,gépágyúval meg veszélyes.Gondold végig:a te támadó köteléked eljutott addig,hogy ti is és a védők is kb kifogytak a rakétából(már elhasználtál egy halom hadianyagot és valószínűleg veszteségeid is vannak neked és az ellenségnek is)ha itt beszüntetni a támadást, mert gépágyú maradt csak akkor minden teljesen felesleges volt,hisz ha hazarepülsz újratölteni akkor az ellen is leváltja a védőket. Ha újra megpróbálod akkor ugyanott leszel mint az első támadás előtt épp csak feleslegesen haltak meg pilóták,feleslegesen lőtted el a rakétákat stb.
A háború veszteségekkel jár és bármilyen hihetetlen de van előre kalkulált veszteség.Azt nem a pilóta dönti el,hogy milyen veszteség éri meg az adott feladatot viszont amíg van lehetőség a feladat végrehajtására addig nem hagyhatja abba arra hivatkozva,hogy bocsi túl veszélyessé vált a dolog.
Ez pont nem igaz. Mert az AWACS és az összefésült helyzetképnek kell arról gondoskodnia, hogy legyen folyamatos pótlás a BVR képes gépekből. Ha nincs, akkor visszavonod, mert az állapot haszontalan, ergo fenntartani sincs értelme.

Ez a "pusztulnia duma" kell nevetséges. A várható haszonért embertelen kockázatot nem éri meg felvállalni.
Az ugye megvan, hogy korszerű harci gépen egy HUD meghibásodás az mission abortot jelent...?

És nem, nem kalkulált veszteség az, hogy akár feláldozot egy tucat gépet a nagy semmiért. Mert az AWACS is mozog és vele a HAVCAP is. Ha nincs lehengerlő fölényed, akkor öngyilkosság nekimenni. Ha meg az ellen látja, hogy nem megy, akkor az AWACS is lelép és inkább a vadászgépek közül áldoz be a védelmére. Mert az AWACS olyan erősokszorozó. Azért van HAVCAP-ja.

Az ugye megvan, hogy a Lin II harmadik éjszakáján a teljes második hullámot törölték? Mert látták, hogy gond van.