Teljesen erőre nyomott gázkarral érkezik le, gondolom, hogy át tudjon startolni kötélszakadás esetén, de furcsa és unintuitív látni, és hallani is, ahogy üvölt a hajtómű az épp megállt gépen.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Teljesen erőre nyomott gázkarral érkezik le, gondolom, hogy át tudjon startolni kötélszakadás esetén, de furcsa és unintuitív látni, és hallani is, ahogy üvölt a hajtómű az épp megállt gépen.
És lett belőle csúnya pereskedés a két cég között.
WASHINGTON, October 9, 2020 -
The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Finland of F/A-18E/F Super Hornet and EA-18G Growler aircraft and weapons and related equipment for an estimated cost of $14.7 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.
The Government of Finland has requested to buy fifty (50) F/A-18E Super Hornet aircraft; eight (8) F/A-18F Super Hornet aircraft; fourteen (14) EA-18G Growler aircraft; one hundred sixty-six (166) F414-GE-400 engines (144 installed and 22 spares);
five hundred (500) GBU-53/B Small Diameter Bomb II (SDB II) All-Up Round (AUR); twelve (12) GBU-53/B SDB II Guided Test Vehicles (GTV); twelve (12) GBU-53/B SDB II Captive Carry Reliability Trainers;
one hundred fifty (150) AIM-9X Block II Sidewinder Tactical Missiles; thirty-two (32) AIM-9X Block II Sidewinder Captive Air Training Missiles (CATMs); thirty (30) AIM-9X Block II Sidewinder Tactical Guidance Units; eight (8) AIM-9X Block II Sidewinder CATM Guidance Units;
one hundred sixty (160) AGM-154C-1 Joint Stand Off Weapons (JSOW); two hundred (200) AGM-158B-2B Joint Air-to-Surface Standoff Missile Extended Range All Up Rounds (JASSM ER AUR); two (2) AGM-158B-2 JASSM Separation Test Vehicles (STV); two (2) AGM-158B-2 JASSM Instrumented Test Vehicles (ITV); two (2) AGM-158B-2 JASSM Jettison Test Vehicles (JTV); two (2) AGM-158B-2 Inert Joint Air-to-Surface Standoff Missile (JASSM) with Telemetry Instrumental Kits; two (2) AGM-158B-2 JASSM Maintenance Training Missiles (DATM);
one hundred twenty (120) BLU-117B/B 2000LB GP Bombs; one hundred twenty (120) KMU-556F/B Bomb Tail Kits (JDAM); three hundred (300) FMU-139D/B Fuzes; two (2) KMU-556(D-2)/B Trainers (JDAM); thirty (30) BLU-109C/B 2000LB Bombs; thirty (30) KMU-557F/B Bomb Tail Kits (JDAM); two (2) BLU-109(D-1)/B 2000LB Bombs; one hundred two (102) BLU-111B/B 500LB General Purpose Bombs; one hundred two (102) KMU-572F/B JDAM Bomb Tail Kits; six (6) MK-82-0,1 500LB, General Purpose Bombs, Inert; fifty-one (51) BLU-110B/B 1000LB General Purpose Bombs; fifty (50) KMU-559F/B Bomb Tail Kits; fifty-eight (58) M61A2 20MM Gun Systems;
thirty-two (32) Advanced Targeting Forward-Looking Infrared (ATFLIR); thirty-two (32) Sniper Targeting Pods; fourteen (14) Advanced Electronic Attack Kit for EA-18G; sixty-five (65) AN/ALR-67(V)3 Electric Warfare Countermeasures Receiving Sets; sixty-five (65) AN/ALQ-214 Integrated Countermeasures Systems; seventy-four (74) Multifunctional Information Distribution Systems – Joint Tactical Radio Systems (MIDS JTRS); eighty-nine (89) Joint Helmet Mounted Cueing Systems (JHMCS);
three hundred seventy-seven (377) LAU-127E/A Guided Missile Launchers; seventy-four (74) AN/AYK-29 Distributed Targeting Processor – Networked (DTP-N); twenty-five (25) Infrared Search and Track (IRST) Systems; and eight (8) Next Generation Jammer Mid-Band (NGJ-MB) sets. Also included are AN/APG-79 Active Electronically Scanned Array (AESA) radars; High Speed Video Network (HSVN) Digital Video Recorder (HDVR); AN/AVS-9 Night Vision Goggles (NVG); AN/AVS-11 Night Vision Cueing Devices (NVCD); AN/ALE-47 Electronic Warfare Countermeasures Systems; AN/ARC-210 Communication System; AN/APX-111 Combined Interrogator Transponder; AN/ALE-55 Towed Decoys;
Launchers (LAU-115D/A, LAU-116B/A, LAU118A); AN/AAQ-28(V) Litening Targeting Pod; Joint Mission Planning System (JMPS); Accurate Navigation (ANAV) Global Positioning System (GPS) Navigation; Aircraft Armament Equipment (AAE); Aircraft Ferry transportation; Foreign Liaison Officer (FLO) Support; Auxiliary Fuel Tanks, FMU-139D(D-2)/B fuzes; MK84-4 2000LB General Purpose Inert Bombs, MK83 Bomb General Purpose Inert Bombs; KMU-557C(D-2)/B tail kits; KMU-572C(D-2)/B tail kits; Detector Laser DSU-38A/B, Detector Laser DSU-38A(D-2)/B, KMU-559C(D-2)/B load trainer; Wing Release Lanyard Assemblies; AGM-154C-1 JSOW Captive Flight Vehicles, Dummy Air Training Missiles, AGM-154C-1 JSOW mission planning, integration support and testing, munitions storage security and training, weapon operational flight program software development; weapons containers; aircraft and munitions support and test equipment; communications equipment; provisioning, spares and repair parts; weapons repair and return support; personnel training and training equipment; weapon systems software, publications and technical documents; U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; and other related elements of logistical and program support. The total estimated cost is $14.7 billion.
The principal contractors will be The Boeing Company, St. Louis, MO; Northrop Grumman, Los Angeles, CA; Raytheon Company, El Segundo, CA; Raytheon Missile Systems Company, Tucson, AZ; General Electric, Lynn, MA; and Lockheed Martin, Troy, AL. This proposal is being offered in the context of a competition. If the proposal is accepted, it is expected that offset agreements will be required. Any offset agreement will be defined in negotiations between the purchaser and the contractor(s).
Implementation of this proposed sale will require the assignment of six (6) additional U.S. contractor representatives to Finland on an intermittent basis for a duration of the life of the case to support delivery of the F/A-18E/F Super Hornet and EA-18G Growler aircraft and provide supply support management, inventory control, and equipment familiarization.
This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value is expected to be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
Lassításkor valami papír (?) előrerepült.
Lezuhant egy F/A-18E Super Hornet a kaliforniai China Lake légibázis mellett, a pilóta katapultált.
Ilyen már 20 éve is volt, csak az Adrián történt egy F-16 zsokéval asszem.
0:21 táján kéne látni a nagy csodát?Tavaly a finn Hornet a RIAT-on már bemutatta, hogy mire képes a C/D Hornet, mióta minden állásszög korlátozást kiiktattak a kormányvezérlő rendszeréből a Boeing szakemberei.
Most az amerikaiakon volt a sor. Nyilván nem hagyhatták, hogy egy külföldi repülős ellopja előlük a show-t. A youtube-nak hála ugyanis számos amerikai fejezte ki nemtetszését, hogy odaghaza bezzeg ilyet nem láthatnak.
A US Navy már kivonta a típust, de a bemutató alakulatuk, a Blue Angels még repüli és ők is bevették a repertoárjukba az extrém állásszögű manőverezést. Itt a szóló pilótájuk kis magasságon mutat be egy olyan manővert, amit idáig csak a tolóerő vektorálós orosz típusoktól láthattunk. Szemre 70 fok feletti repülés (igazából ez csak az emelkedési szög, az állásszög ennél azért kisebb), sebesség meg szinte semmi.
Ebből utánégetővel megtolva forgatja ki a gépet a pilóta, tehát a gép még az összes tengely körül irányítható marad!
Külön szomorú vagyok, hogy ezek után a Super Hornet-re elviekben hamarosan átnyergelő csapat egyúttal kénytelen lesz nélkülözni ezt a fantasztikus manővert, hiszen az a gép miután eléri az 55 fokos állásszöget, a vezérsíkjaival intenzíven integetve rögvest orra nyomja magát, mint aki bepánikolt.
Kifejezetten ronda látvány.
Te hol aludtál tavaly? Az egész bolygó, sőt az egész naprendszer a finn Hornet műsorától volt hangos.0:21 táján kéne látni a nagy csodát?
A finn Hornet demóról nincs videó esetleg összevetéshez?
Az AoA limit kiiktatását miért kérték amúgy?