Már 1:36-ig ej miket látni.
- Az oldalkormányos beilleszkedés szemből igen látványos, ez a közönség szemszögéből nem látszik.
- Utánégetős kötelékes emelkedés felszállás után? Ehhez a gépeknek is nagyon egyenszilárdnak kell lennie. Gondolom én.
- Felszállás után egyből nyitott futós palástorsó.
Azért ezek az elemek nem újak, ezeket a Hornet-érában is megcsinálták.
Itt a méret és a zaj növekedett, de pl a nagy állásszögű elemek már nem olyan kihegyezettek, mint a C-Hornet idejében volt.
A felszállás után a kötelék minimál fáklyával emelkedik (sárga füst), majd a tetőponton leveszik maximálra a gázkart.
Ez sem változott a korábbi programhoz képest.
Ugyanakkor pontosan így kezdi a bemutatóját a Ruszkije Vityazi (Kecskeméten is, ha még emlékszel), a Sztrizsi, de még a Thunderbirds négyese is.
A két szólista kunsztja a felszállás közben a BA csapatnál maradt változatlan.
Talán annyi a változás, hogy a pálya végén a Hornet seggre lett húzva, míg a Super Hornet inkább “csak” szűk íven, de mindenképpen egy látható íven megy át emelkedésbe.
Gyanítom, hogy ebben a nagyobb LERX nagyobb homlokellenállása a ludas.
Vagy sokkal inkább a vezérlőrendszer limitációi.
Itt ilyen nincs:
A Super Hornet FbW algoritmusának egyik egyedi - általam máshol nem látott - specialitása, hogy a nagy állásszögű elemeknél nem engedi a gépet megtartani, hanem a hatalmas vezérsíkokra (illetve virtuálisan a botra) mintegy “ráütve”, hírtelen nyomja át a gépet.
A korábbi Hornet ezzel szemben gond nélkül tudott “Szuhojosan” repülni.
Ahogy az F-35-ösök is.
Ilyen durva kalimpálást csak a Super Hornetnél látni.