Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A kis sebességű manőverezőképessége klasszissal jobb, mint a 16-osé, de a nagy sebességű, tempósabb, állandó szögsebességű manőverezés terén egyértelműen kiütközik a Hornet tömegéhez képest szerényebb energiatartaléka.Nekem úgy tűnik, hogy az F-18 -as mindössze egy kéthajtóműves F-16.
Emiatt* kb 25% -al nagyobb (hosszabb, szélesebb, nehezebb) és drágább. Teljesítmény szempontjából úgy látom nincs lényegi különbség a két gép között, vagy ha van is, jellemzően nem a Hornet javára: az F-16 legalább olyan jól manőverezik, gyorsabban emelkedik, nagyobb tömegű fegyverzetet tud (elméletileg?) elvinni, kb hasonló hatótávolság mellett.
A Navy szempontjából talán érthető, lehet tényleg kell nekik a két hajtómű: tenger felett kellemetlenebb ha csütörtököt mond az egyszem hajtóműved. Esetleg ugyanez magyarázatként szolgálhat a nagy, kietlen területek felett repkedő Kanadai-, Ausztrál- vagy Maláj Légierőknek.
Arra viszont nem bírok rájönni, hogy milyen extrát nyújt az olyan kisebb, sűrűbb infrastruktúrával rendelkező országok számára, mint például Svájc, Spanyolország vagy Kuvait. Mégis miért választhatták a Hornetet a Falcon helyett?
*oké, valamennyire a repülőgéphordozós landoláshoz történő megerősítés miatt is
Ebben a formában ez nagyon nem igaz teljesítményre sem, nemhogy más téren. Lásd Allesmor kommentjét.Nekem úgy tűnik, hogy az F-18 -as mindössze egy kéthajtóműves F-16.
Emiatt* kb 25% -al nagyobb (hosszabb, szélesebb, nehezebb) és drágább. Teljesítmény szempontjából úgy látom nincs lényegi különbség a két gép között, vagy ha van is, jellemzően nem a Hornet javára: az F-16 legalább olyan jól manőverezik, gyorsabban emelkedik, nagyobb tömegű fegyverzetet tud (elméletileg?) elvinni, kb hasonló hatótávolság mellett.
A Navy szempontjából talán érthető, lehet tényleg kell nekik a két hajtómű: tenger felett kellemetlenebb ha csütörtököt mond az egyszem hajtóműved. Esetleg ugyanez magyarázatként szolgálhat a nagy, kietlen területek felett repkedő Kanadai-, Ausztrál- vagy Maláj Légierőknek.
Arra viszont nem bírok rájönni, hogy milyen extrát nyújt az olyan kisebb, sűrűbb infrastruktúrával rendelkező országok számára, mint például Svájc, Spanyolország vagy Kuvait. Mégis miért választhatták a Hornetet a Falcon helyett?
*oké, valamennyire a repülőgéphordozós landoláshoz történő megerősítés miatt is
Nekem úgy tűnik, hogy az F-18 -as mindössze egy kéthajtóműves F-16.
Emiatt* kb 25% -al nagyobb (hosszabb, szélesebb, nehezebb) és drágább. Teljesítmény szempontjából úgy látom nincs lényegi különbség a két gép között, vagy ha van is, jellemzően nem a Hornet javára: az F-16 legalább olyan jól manőverezik, gyorsabban emelkedik, nagyobb tömegű fegyverzetet tud (elméletileg?) elvinni, kb hasonló hatótávolság mellett.
A Navy szempontjából talán érthető, lehet tényleg kell nekik a két hajtómű: tenger felett kellemetlenebb ha csütörtököt mond az egyszem hajtóműved. Esetleg ugyanez magyarázatként szolgálhat a nagy, kietlen területek felett repkedő Kanadai-, Ausztrál- vagy Maláj Légierőknek.
Arra viszont nem bírok rájönni, hogy milyen extrát nyújt az olyan kisebb, sűrűbb infrastruktúrával rendelkező országok számára, mint például Svájc, Spanyolország vagy Kuvait. Mégis miért választhatták a Hornetet a Falcon helyett?
A Gripen józanabb választás lett volna.
Svajc gazdag,nem financiális alapon választ.Svájc esetében azt hozták fel indoknak, hogy rövidebb futópályáról tud üzemelni, illetve akkor a radarja is jobb volt. Az F-16 az ADF variánst leszámítva nem hordozott Fox 1-et, Fox 3 meg nem volt még rendszerben a '80-as években, amikor kiválaszották a Hornetet.
Másfelől a Hornet nagy mérete Svájc számára sok többletköltséggel járt, mert meg kellett nagyobbítani a hegyi fedezékeket, hogy beférjen. A Gripen józanabb választás lett volna.
Azért valahol sajnálatos, hogy pont ezek a gépek nem fértek be múzeumba / sehova.Ez ennyi volt:
Pontosan erről beszéltem az F-16-osok kapcsán is. Eddig sem volt sok esélye a HX tenderen a dolognak, ezután meg pláne.Nagyon nem akar több Hornetet már a Navy:
Navy Questions Future Viability of Super Hornets; Recommends Against New Buy - USNI News
NATIONAL HARBOR, Md. — If Congress mandates the Navy keep buying the current F/A-18E/F Super Hornets, the airframes will be in the fleet into the 2050s. But by then, the fourth-generation fighters likely couldn’t stand up to future threats, a service official said Tuesday. Rear Adm. Andrew...news.usni.org
Hát ez különösen vicces, korábban meg az F-35C és stealth nem kellett nekik annyira és nem voltak lelkesek...Nagyon nem akar több Hornetet már a Navy:
Navy Questions Future Viability of Super Hornets; Recommends Against New Buy - USNI News
NATIONAL HARBOR, Md. — If Congress mandates the Navy keep buying the current F/A-18E/F Super Hornets, the airframes will be in the fleet into the 2050s. But by then, the fourth-generation fighters likely couldn’t stand up to future threats, a service official said Tuesday. Rear Adm. Andrew...news.usni.org