A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

K

kamm

Guest
Volt már tudom, de ugyanott ezt is felvetik:
Rheinmetall Group
vállalati prezentáció

április 2019

2019/04/05
Outlook Védelem: 2019
Szilárd projektek a hazai piacokon

Kulcsfontosságú projektek és lehetőségek
  • Magyarország: Boxer / Lynx (~ 2 milliárd euró)

Marciusit meg majusit olvastam, van aprilisi is?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 509
46 476
113
Az a sling load itt azt jelenti,hogy normál üzemanyagtöltéssel,vagyis póttartály nélkül ekkora a max hatótáv-terheletlenül.
Akkor most döntsd már el, hogy sling load vagy terheletlenül. A sling load az azt jelenti függesztett teherrel.
A sling load nem zárja ki a kabin terhelését. Csak annyit jelent, hogy a függesztési pont annyit bír el. Ettől a helikopter további terhet is vihet. A póttartály a H225M-nél nem külsőleg értendő. A hátsó csomyagtérbe lehet még max. 700kg-nyi üzemanyagot egy opcionális tartályba rakni.
A sling load azért csökkenti a hatótávolságot, mert növeli a légellenállást. Az LG-1, egy kimondottan könnyű tarack. A legújabb verzió 1650kg-os tömege nagyjából 1/3-ada a H225M maximális hasznos tömegének.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 509
46 476
113
És ha kitetted azt a szegény tarackot,utána mivel mozgatod?Manapság ami nem mozog,bemérik és szétlövik.
Helikopterrel. Kirakod elvégzi a dolgát, és viheted is. Az LG-1 tűzkésszé tétele, és összecsomagolása - elvileg - 30s. Szerintem egy összeszokott csapat az első lövést követő 3. perc végére már ellő 20 lövedéket (12 lövés/perc), és már a helikopteren is függ az ágyú. Már ha nagyon sietnek! :)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 476
77 250
113
Van.A gyorsaság miatt.Ledobnak 1 dd-t,persze massziv légi támogatás mellett,az elfoglal egy repteret,és már mehet a leszállódeszant.Gyakorlatban is csinálták már.
De ez nem a mi kategóriánk.

Mondom,olyan repteret amit védenek a büdös életben nem foglalsz el így.
 
K

kamm

Guest
Helikopterrel. Kirakod elvégzi a dolgát, és viheted is. Az LG-1 tűzkésszé tétele, és összecsomagolása - elvileg - 30s. Szerintem egy összeszokott csapat az első lövést követő 3. perc végére már ellő 20 lövedéket (12 lövés/perc), és már a helikopteren is függ az ágyú. Már ha nagyon sietnek! :)

Hat ezt megnezenem, basszus, egy ekkora eszkoznel. :)
En anno hetekig gyakoroltam a rajommal az SzPG tuzelesre kessze tetelet vallrol, allo helyzetbol, hogy az eloirt 60 (30? 90?) masodpercen belul legyunk, ezt amugy nem lebecsulendo szamu becsipett ujj banta. :D
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 476
77 250
113
Hogy-hogy?
alap székezéssel 33 fő fér bele
fig6_5.jpg

Extrém esetben 55 fő így:
55_Seats.jpg

Ez így 55 katona nem pedig 55 katona meg a cucca.

9 fős rajokkal sem?
Te tudod, de pont te mondtad, hogy a US ARMY úgy rakta össze a helikopter skálát, hogy a UH-60 visz egy rajt, a Chinook meg egy szakaszt.
Az angolok up to 55 troops-ra adják meg. És a troop-ot tudtommal általában felszereléssel együtti katonát jelent.

Az amerikaiaknak nem 9 fősek a rajaik hanem 11.Egy amerikai szakasz(Stryker*) 3db 11 fős rajból áll,1db 7fős támogató rajból és 1db 5-7 fős szakasztörzsből.Ez 45-47 ember és a cucca.Ennyi nem fér el a Chinookban cuccostól.

*De a Bradley-s sem sokkal másabb.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 197
31 246
113
Akkor most döntsd már el, hogy sling load vagy terheletlenül. A sling load az azt jelenti függesztett teherrel.
A sling load nem zárja ki a kabin terhelését. Csak annyit jelent, hogy a függesztési pont annyit bír el. Ettől a helikopter további terhet is vihet. A póttartály a H225M-nél nem külsőleg értendő. A hátsó csomyagtérbe lehet még max. 700kg-nyi üzemanyagot egy opcionális tartályba rakni.
A sling load azért csökkenti a hatótávolságot, mert növeli a légellenállást. Az LG-1, egy kimondottan könnyű tarack. A legújabb verzió 1650kg-os tömege nagyjából 1/3-ada a H225M maximális hasznos tömegének.
Felejsd el.Ügyesek a propagandistáik,mert egyvonalba tettek egy másik oszlop adatát,és ettől úgy tünik,hogy 4tonna függesztett teherrel képes nagy távot átrepülni.Hát nem.Azt a távot üresen repüli le,idális körülmények között.A max teher érték is megtévesztő,mert abban benne van az üzemanyag tömege is.Különben ez repülőeszközöknél igy szokás,de a hajózásban is előfordul(bruttó register tonna/netto regiszter tonna/max tonna,Load tonna)
És a max szállitható személy létszám se harci felszerelésben lévő katonára,meg a kollektiv cuccokra,meg a supportra vonatkozik.
Ez nem úgy működik,hogy kiolvasom a tipuskönyv adatát.Molni eleget szajkózta már.Az,hogy az F16 képes 2M sebességre,harcászatilag értelmezhetetlen.Ugyanez fentáll a heliknél is.Nem fog neked elmenni 800km-t 4tonna teherrel,pláne nem egy tarackal a hasa alatt.(arrol nem is beszélve,hogy értelmetlen ez a leadok 20 lövést 3perc alat,majd visszaakasztom dolog.Akkor már maga a heli is odarepülhetne és NIRval elintézhetné azt az akármit)
ez nem pont így működik hogy bárki egy dandárnyi erőt csak dobálgat azért
Panama,1989.Tételesen megcsinálták.
Az egész ejtőernyős légideszant magasabbegységnek az az értelme,hogy nagy távolságba lehet a csapatokat gyorsan eljutatni.Oda,ahol nincs komoly védelem.Mert még a szovjet hadsereg se tudott mindenhol nagy erőkkek ott lenni.Panamában vagy 2003ban Irakban meg olyan mennyiségi és minőségi légi folény volt,hogy ihaj.És taléltak védtelen repteret,amit SF meg kurd egységek biztositottak leszáll deszantnak.Vagyis az pont az ejtőernyős rész kimaradt.Vagy inkább jóval elöbb volt,mikor az SFet kidobták.
Mint irtam,ez a szovjetek ellen Europában aligha működött volna.De a szovjet VDV egységek se jutottak volna el a deszantzőnáig.
 
K

kamm

Guest
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 509
46 476
113
Ez így 55 katona nem pedig 55 katona meg a cucca.



Az amerikaiaknak nem 9 fősek a rajaik hanem 11.Egy amerikai szakasz(Stryker*) 3db 11 fős rajból áll,1db 7fős támogató rajból és 1db 5-7 fős szakasztörzsből.Ez 45-47 ember és a cucca.Ennyi nem fér el a Chinookban cuccostól.

*De a Bradley-s sem sokkal másabb.
Várjál!
Több dolog is van!
  1. Nálunk sosem lesz ekkora szakasz méret. Én a US ARMY-s utalást csak mint példát hoztam fel. Szerintem egy mostani magyar szakasz pont beleférne. :rolleyes:
  2. Én ezt a "chinook szakaszt visz" dolgot pedig nem magamtól találtam ki, hanem TŐLED;):
    Lehet,hogy most ki leszek tiltva de én nem tonnákból hanem emberekből indulnék ki.Ugye az UH-60 alapvetően egy rajt képes elvinni a Chinook már egy szakaszt.Ezen kívül vannak még ankicsik amikkel kisebb alegységeket lehet szállítani.Ezzel kb le is van fedve az US ARMY személyszállító igénye.
    Ezt én elfogadtam tőled, mert tudom, hogy te ebből már deszantoltál is, nem is oly régen...:cool:
  3. Mindenesetre azért azt gondolom, hogy ha nagyon akarnánk akkor ki lehetne alakítani egy olyan konfigurációt az ülésekben, a CH-47-en belül, ami lehetővé teszi a 33 és az 55 fős szakasz méretek fedélzetre vételét is.


 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 476
77 250
113
Várjál!
Több dolog is van!
  1. Nálunk sosem lesz ekkora szakasz méret. Én a US ARMY-s utalást csak mint példát hoztam fel. Szerintem egy mostani magyar szakasz pont beleférne. :rolleyes:
  2. Én ezt a "chinook szakaszt visz" dolgot pedig nem magamtól találtam ki, hanem TŐLED;):

    Ezt én elfogadtam tőled, mert tudom, hogy te ebből már deszantoltál is, nem is oly régen...:cool:
  3. Mindenesetre azért azt gondolom, hogy ha nagyon akarnánk akkor ki lehetne alakítani egy olyan konfigurációt az ülésekben, a CH-47-en belül, ami lehetővé teszi a 33 és az 55 fős szakasz méretek fedélzetre vételét is.

Igen annak idején még én is úgy gondoltam ahogy leírtam csak aztán jött a személyes élmény és az utánaszámolás.Az,hogy hány fős lesz egy magyar szakasz majd jól eldönti(vagyis jól eldől akkor amikor kiderül,hogy mit veszünk)a jármű amit veszünk.Ha Puma akkor 9 fő ha Lynx akkor 10-12 fő.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 215
73 899
113
Volt már tudom, de ugyanott ezt is felvetik:
Rheinmetall Group
vállalati prezentáció

április 2019

2019/04/05
Outlook Védelem: 2019
Szilárd projektek a hazai piacokon

Kulcsfontosságú projektek és lehetőségek
  • Magyarország: Boxer / Lynx (~ 2 milliárd euró)

Kb. kéthetente újrakezdjük? :)
Nem baj, úgy is csak néhányan emlékeznek rá... :rolleyes:
 
W

Wilson

Guest
Kb. kéthetente újrakezdjük? :)
Nem baj, úgy is csak néhányan emlékeznek rá... :rolleyes:

Szerintem a lehetőségek kifejezés a prezentációban nagyon pontosan leírja az esetleges Lynx és Boxer beszerzésünket,ennél többet ebbe a prezentációba legalábbis szerintem nem kell belelátni.
 
W

Wilson

Guest
A fentebb már linkelt cikkben:https://vehir.hu/cikk/53155-a-honvedelem-egyik-legfontosabb-kozpontja-epul-meg-veszprem-mellett
Van egy érdekes kijelentés,szerintem "a következő ütemben pedig a légvédelmi rakéta rendszerekre, lokátorokra helyezik a hangsúlyt" könnyen lehet,hogy most letudják a légvédelmet ezalatt meg kivárják mire jutnak a csehek az ifv beszerzésükkel mert,ha mind a két ország ugyanazon tipus v esetleg gyártó mellett dönt akkor azt vétek lenne ha nem használná ki,mind a két ország.