Global Combat Air Programme (GCAP) / Tempest (BAE Systems)

Te be vagy rugva es akkor elegans vagyok, mert kifogast keresek erre a blodsegre...
Mi fejlodik, kerem szépen, uj kasztnit kap az F-35 avagy az F-22?
Az F-16 lassan 50 eve repul es ugyanugy nez ki, minimalis differencia van koztuk, plane RCS tekinteteben.

Ezt a zöldséget...
Meg1x, hatha sikerül megertened: pont arrol beszéltek a svédek, hogy az F-35 kb 30-40 eve alatt nagysagrendekkel fog fejlodni az eszleles, mig a gep minimálisan, kb marad ugyanaz.

A többi fogalomzavart elő sem veszem, nezz utana magad (eg "a stealth az egy technologia" es hasonlok), a "pont" vegu deklarativan eloadott gyerekes hulyesegen meg jot nevettem. :D

Felőlem... ha nem tudsz értelmezni, hagyjuk. Borítás folyamatos fejlesztés alatt van mindenhol - forma pedig újfent módoítható, ha igény és pénz van rá. Lásd Hornet - SH Block III átmenet.
(Nem csodálom molni letiltott téged...)
 
Ez most nagyon izzadtságszagúra sikeredett. És ezt minden tisztelettel együtt mondom!!! (Peace)
- pont most került be az F-35 topicba, hogy egy sima block 4 retrofit upgrade mennyire jönne ki. 27,4 M USD. Mindezt úgy, hogy nem nyúlnak a gép külsejéhez.
- ha meg hozzá kellene nyúlni, arra a Lockheed is azt mondja, hogy nem nyúl hozzá. Ugye ott a gond a B,C gépekkel a vízszintes vezérsík károsodással a túl hosszú utánégetés esetén.
- külső festést/bevonatot sem fogják soha teljesen lecserélni. Annak még a javítasa is olyan összeg, hogy békeidőben még a szarráhámlott gépeken sem javítják a bevonat sérülését, max nagyjavítasok alkalmával.

Szóval egy stealth gép stealth upgrade-je egy olyan ügy, amit el kell engedni.
Persze folyamatosan fejlesztik a koncepciót, de a fejlesztések max új konstrukcióban fognak kikristályosodni, legyártot gépeken nem.
Nekem van egy olyan érzésem, hogy nem fog végigmenni az eredetileg megálmodott F-35 darabszám. Ha megvillantják a 6. Gen. gépeket, akkor rövid úton passzolni fogják az utolsó párszáz F-35 legyártását.
Mondjuk ezek az upgrade költségek is várhatóak voltak. Amikor a kongresszus arra kényszeríti a Lockheedet, hogy adja olcsóbban az 5. gen. gépét, mint más a 4. generációsat, akkor várható, hogy valahol csak ki kell majd fizetni a törvényszerű lehúzást.

-Ja, minek nyúlnának. Ha a külsőhöz hozzányúlsz bónusz zsozsó. Ki mondta olcsó?
-LM nem nyúl hozzá amíg nem kap rá pénzt vagy igényt. HA mindkettő megjön, átszabja - nincs rá éppen egyik sem...
-B-2-esen is lecserélték a borítást, mert a régi szar rohadt munkaigényes volt...
(minek lenne harag, ez értelmes vita :D)
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Eleg nagy batorsag ha valaki ostabanak es reszegnek nyilvanitja a masik forumozot amikor az illeto, meg az egyszeru mondatokat amit irnak neki, sem tudja kiertelmezni.
 
Ez most nagyon izzadtságszagúra sikeredett. És ezt minden tisztelettel együtt mondom!!! (Peace)
- pont most került be az F-35 topicba, hogy egy sima block 4 retrofit upgrade mennyire jönne ki. 27,4 M USD. Mindezt úgy, hogy nem nyúlnak a gép külsejéhez.
.
.
Szerintem ott értettétek angelsoult félre, hogy szerintem ő inkább a stealth gépek közötti fejlődésre gondolt, és nem egy adott gépnek a Block1-x evolúciójára, mert ott tényleg kicsi a mozgástér. Ő arra a fejlődési vonalra gondolhatott, hogy SR-71, F-117, B-2, F-22, F-35.

Bár megjegyzem, F-18A - E esetében, tehát azonos alaptipuson belül is a gép radarhullám keresztmetszete is sokat fejlődött, ne zárjuk ki, hogy az F-35 is kap egy ilyen mértékűen jelentős továbbfejlesztést a szolgálati ideje ha, ha lesz igény új gyártású gépekre.
 
Te be vagy rugva es akkor elegans vagyok, mert kifogast keresek erre a blodsegre...
Mi fejlodik, kerem szépen, uj kasztnit kap az F-35 avagy az F-22?

Nem, csak ahogy pl. az F-18A és az F-18E Block III között amit lehetett csökkentettek és valamennyi eredményt értek el - sok sok éve alatt. Csakhogy az F-35 sárkánya erre élből alkalmasabb... csodák nem lesznek, de az érték csökken.

Ezt a zöldséget...
Meg1x, hatha sikerül megertened: pont arrol beszéltek a svédek, hogy az F-35 kb 30-40 eve alatt nagysagrendekkel fog fejlodni az eszleles, mig a gep minimálisan, kb marad ugyanaz.

Legyen mondjuk így (nem így van de mindegy) - na innentől a non-stealth gépeid meg vannak lőve, mert akkor azok észlelése és követése gyakorlatilag folyamatos. Akkora távolságból lehet ellenük megkezdeni az ellentevékenységet, hogy azok szinte el sem hagyhatják a baráti légteret...

A többi fogalomzavart elő sem veszem, nezz utana magad (eg "a stealth az egy technologia" es hasonlok), a "pont" vegu deklarativan eloadott gyerekes hulyesegen meg jot nevettem. :D

Stealth az olyan birtokolt gyártási technológia (vagyis technológiák gyűjteménye), melyek a repülőgépet LO (low observe) tulajdonságokkal ruházzák fel. Ahogy a gáztrubinás sugárhajtóművek gyártása is egy birtokolt gyártástechnológiai "tudáscsomag".
A repülőgép ugyanis Low Observe TULAJDONSÁGOKKAL rendelkezik, de a nyelvben megszoktuk a stealth alkalmazását, mert azt többen értik... sokan rámszóltak már ne használjak mindenféle rövidítést, így leegyszerűsítem a mondanivalómat és használom a megszokott elnevezéseket.

Te be vagy rugva es akkor elegans vagyok, mert kifogast keresek erre a blodsegre...

Nem iszom alkoholt (reporvosit szeretném a további több mint három évtizedben is megugorni), csupán leírom a tudásom szerint a véleményemet. Hogy ez a tiéddel nem egyezik, az meg egy dolog. Amit leírtam fenntartom - tény nem a legjobban fejezem ki magam, ez az én hibám.

Egyébként, ez a vita arra emlékeztet, mikor a 40'-es években többen az asztalt verték, hogy minek a gázturbinás sugárhajtómű, mikor a légcsavaros/dugattyús vonal annyira bevált és a légvédelmi raksik létrejötte miatt úgyis tökfelesleges...
 
.
.
Szerintem ott értettétek angelsoult félre, hogy szerintem ő inkább a stealth gépek közötti fejlődésre gondolt, és nem egy adott gépnek a Block1-x evolúciójára, mert ott tényleg kicsi a mozgástér. Ő arra a fejlődési vonalra gondolhatott, hogy SR-71, F-117, B-2, F-22, F-35.

Bár megjegyzem, F-18A - E esetében, tehát azonos alaptipuson belül is a gép radarhullám keresztmetszete is sokat fejlődött, ne zárjuk ki, hogy az F-35 is kap egy ilyen mértékűen jelentős továbbfejlesztést a szolgálati ideje ha, ha lesz igény új gyártású gépekre.
Hogyan jön ide az SR-71? Az minden volt, csak nem stealth. Meddig él még a köztudatban ez a téveszme? A civil légi irányítás is erőlködés nélkül nyomon követte, ahogy a katonai radarok. N+1-szer betettem már a képet róla.
Meg akkor most hogyan van ez, hogy az USA legendák szerint 4000 rakétát indítottak rá? Hogyan, ha stealth a gép...? Akkor erre esély se lett volna, mert mire kimászik az spektusból, a régi SAM rendszerek még követni sem tudták volna elkezdeni, nemhogy indítani.

Igen olvastam már ekkora marhaságot...
4000 rakéta...

Félelmetes baromságokkal van teli a net.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
.
.
Szerintem ott értettétek angelsoult félre, hogy szerintem ő inkább a stealth gépek közötti fejlődésre gondolt, és nem egy adott gépnek a Block1-x evolúciójára, mert ott tényleg kicsi a mozgástér. Ő arra a fejlődési vonalra gondolhatott, hogy SR-71, F-117, B-2, F-22, F-35.

Bár megjegyzem, F-18A - E esetében, tehát azonos alaptipuson belül is a gép radarhullám keresztmetszete is sokat fejlődött, ne zárjuk ki, hogy az F-35 is kap egy ilyen mértékűen jelentős továbbfejlesztést a szolgálati ideje ha, ha lesz igény új gyártású gépekre.
Én nem értettem félre. A Pentagon az F-35-ös programra 2060-70-ig számol. Ez alatt az idő alatt nem lesz lényeges sárkányt érintő upgrade. Ha lenne, akkor a vízszintes vezérsíkkal kellene kezdeni! De erre maga a Lockheed mondta, hogy nem foglalkoznak vele. És az a gond, hogy sárkányszerkezeten hatalmas stealth növelő módosításokat sem hiszem, hogy tudnának csinálni, mivel kicsi az ár/érték aránya. Sokat dobna, ha elhagynák a vízszintes vezérsíkot, de az már egy új gép.
És én is azt érzem, hogy a radar techológiák sokkal gyorsabban fognak fejlődni, mint tervezték az F-35 megálmodásakor.
Kétségtelen, hogy van előnye a stealth gépeknek a hagyományoshoz képest, de ez az előny folyamatosan csökkenni fog. A rohamosan fejlődő EW képességekkel sokkal olcsóbban lehet hasonló eredményt elérni. Per pillanat pedig úgy látszik, hogy a Loyal Wingman jellegű drónokkal pedig további legyártott 6. gen. gépet lehet majd megtakarítani (és ezzel komoly pénzeket is!).
 
Csak hogy ekkora ökörség ne maradjon egy szaktopicban...
:eek:

... Have Glass-nak nézz utána szerintem.
:rolleyes:

Stílusosan: ekkora okorseget regen nagyképűskodtek ide ilyen hangnemben: https://theaviationist.com/2019/12/...-slightly-modified-have-glass-v-paint-scheme/

Hol latsz te barmilyen valtozast az airframen?

Netan a festesrol beszélsz? :D

Szerinted az hirtelen stealth gepet csinalt az F-16-bol? :D :D

Hijjnye, erre mar nemigen tudok mit mondani...

...arrol mar nem is beszélve, hogy a svédek pont ezt mondták: minimális valtoztatast lehet csinálni a gepeken, de az eszleles nagysagrendekkel gyorsabban fejlodik 30-40 ev alatt.
 
Hogyan jön ide az SR-71? Az minden volt, csak nem stealth. Meddig él még a köztudatban ez a téveszme? A civil légi irányítás is erőlködés nélkül nyomon követte, ahogy a katonai radarok. N+1-szer betettem már a képet róla.
Félelmetes baromságokkal van teli a net.
.
.
Az a baj veled, molnibalage, meg a hozzád hasonlókkal, hogy úgy el vagytok magatokkal telve, hogy két kézzel szórjátok a barmozást, lehülyézést, a neked nem tetsző vélemény tényleges elolvasása helyett.
Senki sem mondta, hogy az SR-71 tökéletes stealth gép volt. Azt mondtam, hogy egy új fejlődési irány előfutára volt, amit követtek az újabb, jobb tipusok. Az a gép volt, aminek a kialakitásában elkezdett komolyan megjelenni szempontként a radarkeresztmetszet csökkentésének az igénye. Ettől még láthatta radar, de az elsősége adott.

Ezt gugliztam a neten róla:

"A Stealthy Pioneer

Reducing the size of the Blackbird’s radar image meant an even further reduction in the likelihood that the plane would be perceived and shot down. Though the initial test results were good, rumors of Soviet radar advances led the U.S. government to ask for an even smaller radar profile.

Surfaces had to be redesigned to avoid reflecting radar signals, the engines moved to a subtler mid-wing position, and a radar-absorbing element was added to the paint. Then a full-scale model of the Blackbird was hoisted on a pylon for radar testing at a Skunk Works’ secret location in the Nevada desert. With tests carefully scheduled to avoid Soviet satellite observations, the results were impressive: The Blackbird model, more than 100 feet in length, would appear on Soviet radar as bigger than a bird but smaller than a man. The team had succeeded in reducing radar cross section by 90 percent."
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ja, igen.... a forrás: https://www.lockheedmartin.com/
Hajrá, hülyézd le őket is. :)
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
a svédek pont ezt mondták: minimális valtoztatast lehet csinálni a gepeken, de az eszleles nagysagrendekkel gyorsabban fejlodik 30-40 ev alatt.
Persze a sok inkompetens állam meg mégis öli a pénzt az 5-6. generációs gépek fejlesztésénél (ki hol tart) a stealth jellemzőkkel való felruházásba. Csak a svédek tudják a tutit, hogy felesleges, amit csinálnak. Még az oroszok is igyekeznek legalább bizonyos aspektusokból csökkentett reflexiójú sárkányokat kalapálni... A japán, dél-koreai, de még a török fejlesztések is szemmel láthatóan hordoznak stealth jellemzőket.
Mit nem tudnak ezek a fejlesztők, amit a svédek igen?
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka
Stílusosan: ekkora okorseget regen nagyképűskodtek ide ilyen hangnemben: https://theaviationist.com/2019/12/...-slightly-modified-have-glass-v-paint-scheme/

Hol latsz te barmilyen valtozast az airframen?

Netan a festesrol beszélsz? :D

Szerinted az hirtelen stealth gepet csinalt az F-16-bol? :D :D

Hijjnye, erre mar nemigen tudok mit mondani...

...arrol mar nem is beszélve, hogy a svédek pont ezt mondták: minimális valtoztatast lehet csinálni a gepeken, de az eszleles nagysagrendekkel gyorsabban fejlodik 30-40 ev alatt.

Strucnjak, egy kerdes...

Ha 30-40 ev mulva az eszleles sokal jobb lesz, es a stealth gepeket konnyen eszreveszik...akor a te 4 gen SVED geped honnan fogjak eszrevenni?

Mihast felemelkedik 100 metert a levegobe, mar mehet a levesbe, vagy esetleg a masik kontinensrol ha 3km magosagon lesz?
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878
Nem, csak ahogy pl. az F-18A és az F-18E Block III között amit lehetett csökkentettek és valamennyi eredményt értek el - sok sok éve alatt. Csakhogy az F-35 sárkánya erre élből alkalmasabb... csodák nem lesznek, de az érték csökken.



Legyen mondjuk így (nem így van de mindegy) - na innentől a non-stealth gépeid meg vannak lőve, mert akkor azok észlelése és követése gyakorlatilag folyamatos. Akkora távolságból lehet ellenük megkezdeni az ellentevékenységet, hogy azok szinte el sem hagyhatják a baráti légteret...

Ez igaz, de a svedek gondolatmenete pont ez: inkabb az eszlelesre illetve annak megzavarasara gyurnak, valamint vilagelsok az EW csomagban, mert az finanszirozhato egy 10 millios orszagban - ahelyett, hogy eszmeletlen osszegeket koltsenek olyasmi penznyeldere, mint az F-35, amelyet szinte biztosan utoler az eszleles szintje.

Erted, ROI: ugyanazon befektetessel (ido/penz) a svedek sokkal tobbet nyernek, mintha stealthen erolkodnenek 20 eve, ami raadasul sokkal tobbe kerult volna nekik.

Stealth az olyan birtokolt gyártási technológia (vagyis technológiák gyűjteménye),

Ez volt a szurkam lenyege - ez nem egy technologia. Ez egy gyujtoszo egy marek kulonbozo technikai megoldasra, igen. :)

melyek a repülőgépet LO (low observe) tulajdonságokkal ruházzák fel. Ahogy a gáztrubinás sugárhajtóművek gyártása is egy birtokolt gyártástechnológiai "tudáscsomag".
A repülőgép ugyanis Low Observe TULAJDONSÁGOKKAL rendelkezik, de a nyelvben megszoktuk a stealth alkalmazását, mert azt többen értik... sokan rámszóltak már ne használjak mindenféle rövidítést, így leegyszerűsítem a mondanivalómat és használom a megszokott elnevezéseket.

Ez igy mar pontos, igen. Amugy semmi baj a roviditesekkel, ez ezzel jar.

Nem iszom alkoholt (reporvosit szeretném a további több mint három évtizedben is megugorni), csupán leírom a tudásom szerint a véleményemet. Hogy ez a tiéddel nem egyezik, az meg egy dolog. Amit leírtam fenntartom - tény nem a legjobban fejezem ki magam, ez az én hibám.

Egyébként, ez a vita arra emlékeztet, mikor a 40'-es években többen az asztalt verték, hogy minek a gázturbinás sugárhajtómű, mikor a légcsavaros/dugattyús vonal annyira bevált és a légvédelmi raksik létrejötte miatt úgyis tökfelesleges...

Beke van, nem ertunk egyet, ez viszi elore a vilagot. :)

En amugy csak annyit mondtam, hogy a svedek nagyon okosan nem masztak bele a stealth versenybe a naluk 30X nagyobb Amerikaval, hanem megcsinaltak a legimpresszivebb networked, EW hadviselesre alkalmas fightert, amelyet raadasul az F-35-os altal megkivant brutalis foldi ellatohalozat nelkul is uzemeltethetsz, raadasul a svedek hajlandoak tech transferre, amire az amerikaiak sosem lesznek az F-35 kapcsan.
 
Strucnjak, egy kerdes...

Ha 30-40 ev mulva az eszleles sokal jobb lesz, es a stealth gepeket konnyen eszreveszik...akor a te 4 gen SVED geped honnan fogjak eszrevenni?

Mihast felemelkedik 100 metert a levegobe, mar mehet a levesbe, vagy esetleg a masik kontinensrol ha 3km magosagon lesz?

Meg mindig nem olvasol. Pont ezt irtam: a svedek az EW hadviselesre mentek ra a stealth helyett es abban boritekolhatoan vilagelso avagy az elsok kozott van a Gripen E/F.
Szinten irtam mar: nem veletlenul probaljak a britek oket benntartani a Tempestben, nelkuluk eselytelen a program (a svedeknek meg jol jonne, ha nem zsebbol kellene allniuk a kov Gripen fejleszteset.)
 
Meg mindig nem olvasol. Pont ezt irtam: a svedek az EW hadviselesre mentek ra a stealth helyett es abban boritekolhatoan vilagelso avagy az elsok kozott van a Gripen E/F.
Es az a hokuspokusz mindenre megoldas? Akor tehetjuk a f4 re is...minek raptor vagy f35, tempest, ngad uj kinai, ruski gep, stb...hulye az egesz vilag h uj gepeket fejleszt...
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878
Persze a sok inkompetens állam meg mégis öli a pénzt az 5-6. generációs gépek fejlesztésénél (ki hol tart) a stealth jellemzőkkel való felruházásba.

Huh? Milyen "sok allamrol" beszelsz?

Csak a svédek tudják a tutit, hogy felesleges, amit csinálnak. Még az oroszok is igyekeznek legalább bizonyos aspektusokból csökkentett reflexiójú sárkányokat kalapálni... A japán, dél-koreai, de még a török fejlesztések is szemmel láthatóan hordoznak stealth jellemzőket.
Mit nem tudnak ezek a fejlesztők, amit a svédek igen?

Konkretan csak amerikai gep all handrendben, ami stealth. Az oroszok keptelenek beinditani a gyartast, osszevissza 20-25 gepet sikerult osszerakniuk egyesevel, 2018-ban leallitottak az egesz programot, tavaly latvanyosan ujrainditottak - gepek egyelore sehol.
Az osszes tobbi mukedvelo farigcsalas, pont azert, amit a svedek elkerultek: a penz.
 
Es az a hokuspokusz mindenre megoldas? Akor tehetjuk a f4 re is...minek raptor vagy f35, tempest, ngad uj kinai, ruski gep, stb...hulye az egesz vilag h uj gepeket fejleszt...

Hat, ha hulye vagy, akkor regi gepre probalsz uj szenzorokat stb hekkelni, lasd iraniak, igen. :)
 
Huh? Milyen "sok allamrol" beszelsz?
Gyakorlatilag mindenki, aki képes vadászgépet fejleszteni, ilyet fejleszt. Hogy 5. vagy 6. generációsnak nevezi, az mindegy ebből a szempontból. Az európai fejlesztések is ilyenek, csak itt kimaradni látszik az 5. generációsnak nevezett szint. Még a svédeknek is ilyen a legújabb tervük, illetve a brittekjel közös projektjük.


Konkretan csak amerikai gep all handrendben, ami stealth. Az oroszok keptelenek beinditani a gyartast, osszevissza 20-25 gepet sikerult osszerakniuk egyesevel, 2018-ban leallitottak az egesz programot, tavaly latvanyosan ujrainditottak - gepek egyelore sehol.
Az osszes tobbi mukedvelo farigcsalas, pont azert, amit a svedek elkerultek: a penz.
 
Huh? Milyen "sok allamrol" beszelsz?



Konkretan csak amerikai gep all handrendben, ami stealth. Az oroszok keptelenek beinditani a gyartast, osszevissza 20-25 gepet sikerult osszerakniuk egyesevel, 2018-ban leallitottak az egesz programot, tavaly latvanyosan ujrainditottak - gepek egyelore sehol.
Az osszes tobbi mukedvelo farigcsalas, pont azert, amit a svedek elkerultek: a penz.
Meg a kínai. Meg aki tudta, rendszeresítette az amerikai gépet...