Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Tempest: All we know about this plane...
Várj, azok nem a helikopterek?Tempest: All we know about this plane...
Nem sugárhajtómű fogja hajtani. Taszítani fogja az anyaföld magától, olyan ronda lesz. Ez lesz aztán a forradalmi megoldás!
Tempest: All we know about this plane...
Nem sugárhajtómű fogja hajtani. Taszítani fogja az anyaföld magától, olyan ronda lesz. Ez lesz aztán a forradalmi megoldás!
Futuristic radar for the UK’s future combat aircraft...
- New radar technology delivers unparalleled data processing capability on the battlespace, equivalent to nine hours of HD video or the internet traffic of a large city every second
- ‘Wearable cockpit’ of the future with aircraft controls projected via Virtual and Augmented Reality
Az eddigi legcsunyabb stealth gép terv.
Tempest: All we know about this plane...
Nem sugárhajtómű fogja hajtani. Taszítani fogja az anyaföld magától, olyan ronda lesz. Ez lesz aztán a forradalmi megoldás!
Az eddigi legcsunyabb stealth gép terv.
Ha ez a tervezett időre a tervezett képességekkel megvalósulna, jobb gép lenne, mint az F35?
A gép fejlesztését még csak most kezdték meg. Még fogalma sincs senkinek, mik is a pontos a tervezett képességei. Vannak hozzávetőlegesen megállapított elvárások, amik alapján egy koncepciót le tudtak rakni (ennek a makettjét mutatogatják évek óta), de aztán hogy milyen lesz a végleges, az még sok mindentől fog függeni.
Például emlegetik az irányított energia fegyvereket (mondjuk lézerágyú?), de vadászgépbe szerelhető, értékelhető lézerfegyver (amely többre képes, mint mondjuk egy infravörös irányítású rakéta érzékelőjének elvakítása / tönkretétele) képességei terén csak ködös elképzelések vannak - ahogy a megvalósíthatóság terén is. Az USAF is szeretne elektromos árammal gerjesztett lézerfegyvert, de ezt már több, mint 10 éve szerette volna. Azóta sincsenek sokkal közelebb a megvalósításhoz.
Említik a swarm képességeit, vagyis hogy pilóta nélküli, harci célú gépekkel együttműködve repülne majd bevetésre - ám arról sincsenek pontos információk, hogy milyen UCAV-okról lenne szó és mik lesznek ezeknek a képességei.
A lopakodó-képesség pontos szintjét sem tudjuk, hiszen nem ismerjük, mennyire jók (vagy rosszak) ilyen téren a Tempest programban részt vevő cégek tapasztalati, fejlesztései.
Továbbá tegyük hozzá, hogy 2035-re várható a típus hadrendbe állítása, ami nagyon ambiciózusnak hat, hiszen az F-35 programnak sem sikerült ennyi idő alatt teljesen harckész, bevethető gépet eredményeznie, irgalmatlan fejlesztési pénzek ráköltésével - márpedig a Tempestre nem lesz várhatóan ennyi pénz. A másik probléma pedig az, hogy az F-35 fejlesztése az 1990-es években kezdődött, a Tempest-é pedig 20 évvel később. Egyértelmű, hogy új fejlesztések terén előnyben van a Tempest.
Ahogy azt is, hogy az F-35 program fejlesztése sem állt meg, az is egyre újabb és újabb képességeket kap az idő előre haladtával...
Szóval röviden: várhatóan a Tempest sok képesség terén előnyben lehet az F-35 családdal szemben, de ez már csak azért is elvárás lenne tőle, mert bő 20 évvel később áll hadrendbe...
THX
A kérdés arra irányult, hogy a géppel megpróbálnak -e faragni az USA generációs előnyéből. Ezek szerint talán egy kicsit.
Igen, olvastam a jenki gépről, ezért érdekelt volna, megpróbálkoznak e átugrani egy generaciot.A Tempest 30 évvel az F-22A, és bő 20 évvel az F-35 hadrendbe állása után érkezik. Ha csak annyira lesz képes, mint az F-22A vagy az F-35A, akkor az kevés lesz.
Viszont az USAF-nak is megvan a saját következő generációs gépre vonatkozó koncepció, ez jelenleg Next Generation Air Dominance (NGAD) néven fut, és már egy teljes méretű kísérleti gép repült a program kapcsán. Ez még persze nem jelenti azt, hogy már véglegesítve is van a program, inkább azt jelzi, hogy igenis tisztában vannak vele, hogy már dolgozni kell a következő generáción, hogy mire az F-35 gyártása is kifut, legyen gyártásra kész.
Igen, olvastam a jenki gépről, ezért érdekelt volna, megpróbálkoznak e átugrani egy generaciot.
Ezt a technokrata megközelítést tartogasd meg az informatikusoknak.Nem tudom, miért elvárás egy harci gép esetén, hogy szép legyen.
Nem a szépségversenyen kell helyt állnia, hanem a harctéren.
Aham. Akkor az F-100 és az F-105 szar volt? Mert bár ez egyéni ízlés dolga, de ezen gépeket személyszerint ocsmánynak tartom. Nem beszélve az 50-es évek n+1 típusáról.Ezt a technokrata megközelítést tartogasd meg az informatikusoknak.
A klasszikus gépész-filozófia szerint (és ezt magukénak vallották a huszadik században mind az amerikai, orosz, angol, német, svéd, de különösen a francia mérnökei), ami esztétikailag-műszakilag szép, az jól is repül.
És ez rendre be is igazolódott.
Szóval ez nem elvárás, hanem egy triviális, természettudományos alapvetés.
Ez a Tempest egy ájtís-technokrata förtelem.
Az első repülésén (ha eljut odáig) szét fog esni. Legalábbis remélem.
És nem is baj, hogy nem kell majd bele feltétlen pilóta.
Józan életű ember ilyennek a közelébe se megy...
Akkor te is informatikus vagy. Állj a másik sorba.Aham. Akkor az F-100 és az F-105 szar volt? Mert bár ez egyéni ízlés dolga, de ezen gépeket személyszerint ocsmánynak tartom. Nem beszélve az 50-es évek n+1 típusáról.
A brutális teljesítményű EE Lightning is az egyik legocsmányabb gép, amit valaha sikerült megépíteni...
Ezt a technokrata megközelítést tartogasd meg az informatikusoknak.
A klasszikus gépész-filozófia szerint (és ezt magukénak vallották a huszadik században mind az amerikai, orosz, angol, német, svéd, de különösen a francia mérnökei), ami esztétikailag-műszakilag szép, az jól is repül.
És ez rendre be is igazolódott.
Szóval ez nem elvárás, hanem egy triviális, természettudományos alapvetés.
Ez a Tempest egy ájtís-technokrata förtelem.
Az első repülésén (ha eljut odáig) szét fog esni. Legalábbis remélem.
És nem is baj, hogy nem kell majd bele feltétlen pilóta.
Józan életű ember ilyennek a közelébe se megy...
Az általad említett gépek mindegyikén látszik, hogy a tervezők fő célja valamilyen repülési paraméter csúcsra járatása volt.