Global Combat Air Programme (GCAP) / Tempest (BAE Systems)

https://www.rt.com/uk/503645-tempes...edium=aplication_firefox&utm_campaign=firefox
EkZfowhWkAUybzs
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Tempest: All we know about this plane...
Nem sugárhajtómű fogja hajtani. Taszítani fogja az anyaföld magától, olyan ronda lesz. Ez lesz aztán a forradalmi megoldás!
 
Tempest: All we know about this plane...
Nem sugárhajtómű fogja hajtani. Taszítani fogja az anyaföld magától, olyan ronda lesz. Ez lesz aztán a forradalmi megoldás!
Várj, azok nem a helikopterek? :)
Szerintem meg lassan el lehetne hagyni az átlátszó cockpit tetőt. Minek az a hatalmas sérülékeny felület amikor VR sisak van a fejeden és már minden synthetic vision? Helyette ülhetne egy repeszvédő kapszulában a pilóta, olyasmiben mint az A-10-es titánkádja, csak könnyebb és felül is véd.
 
Tempest: All we know about this plane...
Nem sugárhajtómű fogja hajtani. Taszítani fogja az anyaföld magától, olyan ronda lesz. Ez lesz aztán a forradalmi megoldás!

:D Es mindenfele mesebeli kepessegei lesznek, amit ugye persze a vilaghiru brit informatikai (!) ipar :D fog egyedul (!!) yoool kifejleszteni, par ev alatt (!!!) - pl kilenc oranyi internetforgalma egy nagyvarosnak masodpercentkent es hasonlo allatsagok: :D

Futuristic radar for the UK’s future combat aircraft...
  • New radar technology delivers unparalleled data processing capability on the battlespace, equivalent to nine hours of HD video or the internet traffic of a large city every second
  • ‘Wearable cockpit’ of the future with aircraft controls projected via Virtual and Augmented Reality

Sot, magukra akasztjak a cockpitet is es abban maszkalnak majd, baszki! :D D: D

(Ugy rohogtem, majdnem kiestem a forgoszekembol...)
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka and enzo
Ha ez a tervezett időre a tervezett képességekkel megvalósulna, jobb gép lenne, mint az F35?
 
Ha ez a tervezett időre a tervezett képességekkel megvalósulna, jobb gép lenne, mint az F35?

A gép fejlesztését még csak most kezdték meg. Még fogalma sincs senkinek, mik is a pontos a tervezett képességei. Vannak hozzávetőlegesen megállapított elvárások, amik alapján egy koncepciót le tudtak rakni (ennek a makettjét mutatogatják évek óta), de aztán hogy milyen lesz a végleges, az még sok mindentől fog függeni.

Például emlegetik az irányított energia fegyvereket (mondjuk lézerágyú?), de vadászgépbe szerelhető, értékelhető lézerfegyver (amely többre képes, mint mondjuk egy infravörös irányítású rakéta érzékelőjének elvakítása / tönkretétele) képességei terén csak ködös elképzelések vannak - ahogy a megvalósíthatóság terén is. Az USAF is szeretne elektromos árammal gerjesztett lézerfegyvert, de ezt már több, mint 10 éve szerette volna. Azóta sincsenek sokkal közelebb a megvalósításhoz.

Említik a swarm képességeit, vagyis hogy pilóta nélküli, harci célú gépekkel együttműködve repülne majd bevetésre - ám arról sincsenek pontos információk, hogy milyen UCAV-okról lenne szó és mik lesznek ezeknek a képességei.

A lopakodó-képesség pontos szintjét sem tudjuk, hiszen nem ismerjük, mennyire jók (vagy rosszak) ilyen téren a Tempest programban részt vevő cégek tapasztalati, fejlesztései.

Továbbá tegyük hozzá, hogy 2035-re várható a típus hadrendbe állítása, ami nagyon ambiciózusnak hat, hiszen az F-35 programnak sem sikerült ennyi idő alatt teljesen harckész, bevethető gépet eredményeznie, irgalmatlan fejlesztési pénzek ráköltésével - márpedig a Tempestre nem lesz várhatóan ennyi pénz. A másik probléma pedig az, hogy az F-35 fejlesztése az 1990-es években kezdődött, a Tempest-é pedig 20 évvel később. Egyértelmű, hogy új fejlesztések terén előnyben van a Tempest.

Ahogy azt is, hogy az F-35 program fejlesztése sem állt meg, az is egyre újabb és újabb képességeket kap az idő előre haladtával...

Szóval röviden: várhatóan a Tempest sok képesség terén előnyben lehet az F-35 családdal szemben, de ez már csak azért is elvárás lenne tőle, mert bő 20 évvel később áll hadrendbe...
 
A gép fejlesztését még csak most kezdték meg. Még fogalma sincs senkinek, mik is a pontos a tervezett képességei. Vannak hozzávetőlegesen megállapított elvárások, amik alapján egy koncepciót le tudtak rakni (ennek a makettjét mutatogatják évek óta), de aztán hogy milyen lesz a végleges, az még sok mindentől fog függeni.

Például emlegetik az irányított energia fegyvereket (mondjuk lézerágyú?), de vadászgépbe szerelhető, értékelhető lézerfegyver (amely többre képes, mint mondjuk egy infravörös irányítású rakéta érzékelőjének elvakítása / tönkretétele) képességei terén csak ködös elképzelések vannak - ahogy a megvalósíthatóság terén is. Az USAF is szeretne elektromos árammal gerjesztett lézerfegyvert, de ezt már több, mint 10 éve szerette volna. Azóta sincsenek sokkal közelebb a megvalósításhoz.

Említik a swarm képességeit, vagyis hogy pilóta nélküli, harci célú gépekkel együttműködve repülne majd bevetésre - ám arról sincsenek pontos információk, hogy milyen UCAV-okról lenne szó és mik lesznek ezeknek a képességei.

A lopakodó-képesség pontos szintjét sem tudjuk, hiszen nem ismerjük, mennyire jók (vagy rosszak) ilyen téren a Tempest programban részt vevő cégek tapasztalati, fejlesztései.

Továbbá tegyük hozzá, hogy 2035-re várható a típus hadrendbe állítása, ami nagyon ambiciózusnak hat, hiszen az F-35 programnak sem sikerült ennyi idő alatt teljesen harckész, bevethető gépet eredményeznie, irgalmatlan fejlesztési pénzek ráköltésével - márpedig a Tempestre nem lesz várhatóan ennyi pénz. A másik probléma pedig az, hogy az F-35 fejlesztése az 1990-es években kezdődött, a Tempest-é pedig 20 évvel később. Egyértelmű, hogy új fejlesztések terén előnyben van a Tempest.

Ahogy azt is, hogy az F-35 program fejlesztése sem állt meg, az is egyre újabb és újabb képességeket kap az idő előre haladtával...

Szóval röviden: várhatóan a Tempest sok képesség terén előnyben lehet az F-35 családdal szemben, de ez már csak azért is elvárás lenne tőle, mert bő 20 évvel később áll hadrendbe...

THX

A kérdés arra irányult, hogy a géppel megpróbálnak -e faragni az USA generációs előnyéből. Ezek szerint talán egy kicsit.
 
THX

A kérdés arra irányult, hogy a géppel megpróbálnak -e faragni az USA generációs előnyéből. Ezek szerint talán egy kicsit.

A Tempest 30 évvel az F-22A, és bő 20 évvel az F-35 hadrendbe állása után érkezik. Ha csak annyira lesz képes, mint az F-22A vagy az F-35A, akkor az kevés lesz.
Viszont az USAF-nak is megvan a saját következő generációs gépre vonatkozó koncepció, ez jelenleg Next Generation Air Dominance (NGAD) néven fut, és már egy teljes méretű kísérleti gép repült a program kapcsán. Ez még persze nem jelenti azt, hogy már véglegesítve is van a program, inkább azt jelzi, hogy igenis tisztában vannak vele, hogy már dolgozni kell a következő generáción, hogy mire az F-35 gyártása is kifut, legyen gyártásra kész.
 
A Tempest 30 évvel az F-22A, és bő 20 évvel az F-35 hadrendbe állása után érkezik. Ha csak annyira lesz képes, mint az F-22A vagy az F-35A, akkor az kevés lesz.
Viszont az USAF-nak is megvan a saját következő generációs gépre vonatkozó koncepció, ez jelenleg Next Generation Air Dominance (NGAD) néven fut, és már egy teljes méretű kísérleti gép repült a program kapcsán. Ez még persze nem jelenti azt, hogy már véglegesítve is van a program, inkább azt jelzi, hogy igenis tisztában vannak vele, hogy már dolgozni kell a következő generáción, hogy mire az F-35 gyártása is kifut, legyen gyártásra kész.
Igen, olvastam a jenki gépről, ezért érdekelt volna, megpróbálkoznak e átugrani egy generaciot.
 
Igen, olvastam a jenki gépről, ezért érdekelt volna, megpróbálkoznak e átugrani egy generaciot.

Nem igazán vagyok híve a generációs besorolásoknak. Az F-15-öst az 1960-as években kezdték el tervezni, 1976-ban állt hadrendbe. Aztán most fog az USAF kapni pár marék F-15EX-et....
 
Nem tudom, miért elvárás egy harci gép esetén, hogy szép legyen. :)
Nem a szépségversenyen kell helyt állnia, hanem a harctéren.
Ezt a technokrata megközelítést tartogasd meg az informatikusoknak.
A klasszikus gépész-filozófia szerint (és ezt magukénak vallották a huszadik században mind az amerikai, orosz, angol, német, svéd, de különösen a francia mérnökei), ami esztétikailag-műszakilag szép, az jól is repül.
És ez rendre be is igazolódott.
Szóval ez nem elvárás, hanem egy triviális, természettudományos alapvetés.

Ez a Tempest egy ájtís-technokrata förtelem.
Az első repülésén (ha eljut odáig) szét fog esni. Legalábbis remélem.
És nem is baj, hogy nem kell majd bele feltétlen pilóta.
Józan életű ember ilyennek a közelébe se megy...
 
Ezt a technokrata megközelítést tartogasd meg az informatikusoknak.
A klasszikus gépész-filozófia szerint (és ezt magukénak vallották a huszadik században mind az amerikai, orosz, angol, német, svéd, de különösen a francia mérnökei), ami esztétikailag-műszakilag szép, az jól is repül.
És ez rendre be is igazolódott.
Szóval ez nem elvárás, hanem egy triviális, természettudományos alapvetés.

Ez a Tempest egy ájtís-technokrata förtelem.
Az első repülésén (ha eljut odáig) szét fog esni. Legalábbis remélem.
És nem is baj, hogy nem kell majd bele feltétlen pilóta.
Józan életű ember ilyennek a közelébe se megy...
Aham. Akkor az F-100 és az F-105 szar volt? Mert bár ez egyéni ízlés dolga, de ezen gépeket személyszerint ocsmánynak tartom. Nem beszélve az 50-es évek n+1 típusáról.

A brutális teljesítményű EE Lightning is az egyik legocsmányabb gép, amit valaha sikerült megépíteni...
 
Aham. Akkor az F-100 és az F-105 szar volt? Mert bár ez egyéni ízlés dolga, de ezen gépeket személyszerint ocsmánynak tartom. Nem beszélve az 50-es évek n+1 típusáról.

A brutális teljesítményű EE Lightning is az egyik legocsmányabb gép, amit valaha sikerült megépíteni...
Akkor te is informatikus vagy. Állj a másik sorba. :)
Amúgy az nevezi csúnyának az EE Lightning-ot, vagy az F-105-öst, aki az A-10-est is csúnyának tartja. Egyik se az. Ránézel és rögtön látod, hogy a tervezők valamilyen aspektusból igyekeztek egy kiváló REPÜLŐGÉPET alkotni.

"...The company’s founder, Marcel Dassault, would have had no patience for that Airbus design philosophy. “For a plane to fly well,” he once insisted, “it has to be beautiful...”

Az általad említett gépek mindegyikén látszik, hogy a tervezők fő célja valamilyen repülési paraméter csúcsra járatása volt.

A Tempest-en meg csak az látszik, hogy szakmaidegen kívülállók ugatnak bele a repülőgép megtervezésébe, hogy mindenféle hülye elektronikus gizmóikat bármi áron a levegőbe juttassák.
 
Ezt a technokrata megközelítést tartogasd meg az informatikusoknak.
A klasszikus gépész-filozófia szerint (és ezt magukénak vallották a huszadik században mind az amerikai, orosz, angol, német, svéd, de különösen a francia mérnökei), ami esztétikailag-műszakilag szép, az jól is repül.
És ez rendre be is igazolódott.
Szóval ez nem elvárás, hanem egy triviális, természettudományos alapvetés.

Ez a Tempest egy ájtís-technokrata förtelem.
Az első repülésén (ha eljut odáig) szét fog esni. Legalábbis remélem.
És nem is baj, hogy nem kell majd bele feltétlen pilóta.
Józan életű ember ilyennek a közelébe se megy...

LoL. Ezen a hozzászóláson csak nevetni tudok... :D
Sorolni lehet a nem szép, ellenben igencsak jól sikerült harci járműveket, repülőgépeket is.
De a filozófikus (és nem gépész-filozófikus) magyarázat aligha áll meg azon a talajon, ahol a "jól repül" a legfontosabb tényező egy harci gépnél.

Az általad említett gépek mindegyikén látszik, hogy a tervezők fő célja valamilyen repülési paraméter csúcsra járatása volt.

Ohh, tehát a "jól repül" fogalma rugalmasan szabható? :)
Pont manapság, amikor már inkább a fedélzeti számítógép, mint a pilóta határozza meg miként repüljön a gép...