Eurofighter Typhoon

Te nagyon el vagy tévedve. Az amerikai álom annak "jár" aki tesz érte, k* keményen. Azért "amerikai" mert míg Sergej egy senki lett volna és újra és újra meghurcolták őt és családját mert zsidó volt, addig saját tehetségén/tudásán/ötletén milliárdos lett USben és a világ talán legmeghatározobb tech cégét csinálta meg. De lehet pldanak Muskot is hozni. Dél Afrikában fehérként hát lehet más életútja lett volna.

Az amerikai álom az, hogy adott a lehetőség. Ha okos/tehetséges/szorgalmas vagy "bármi" lehet. Ez az ami az urambátyám magyar/orosz... világban nem létezik. Még ha vhogy meg is csinálod jön Mészáros... és elveszi (meggyőz, hogy eladd). Hiába vagy vezető szakember elüldöznek mert mást gondolsz. És nem az, hogy ha 8hban a McDonaldsban dolgozol akkor hude gazdag leszel. Max magyar szemmel....
Örülök hogy sikerült megfognod lényegét az irományomnak!
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Talán dolgozni kellene, mert az amerikai álom kemény munkára épült. Az ingyenélőkben és parazitákban lehet, hogy nagy harag van, mert a semmiért nem kapják meg az amerikai álmot, de az legyen Amerika baja és ellenségeinek öröme, ha nem tudja kezelni a lumpen csőcselékét!

Sokat te sem értesz ebből az országból...
 
  • Tetszik
Reactions: Galthran
Te nagyon el vagy tévedve. Az amerikai álom annak "jár" aki tesz érte, k* keményen. Azért "amerikai" mert míg Sergej egy senki lett volna és újra és újra meghurcolták őt és családját mert zsidó volt, addig saját tehetségén/tudásán/ötletén milliárdos lett USben és a világ talán legmeghatározobb tech cégét csinálta meg. De lehet pldanak Muskot is hozni. Dél Afrikában fehérként hát lehet más életútja lett volna.

Az amerikai álom az, hogy adott a lehetőség. Ha okos/tehetséges/szorgalmas vagy "bármi" lehet. Ez az ami az urambátyám magyar/orosz... világban nem létezik. Még ha vhogy meg is csinálod jön Mészáros... és elveszi (meggyőz, hogy eladd). Hiába vagy vezető szakember elüldöznek mert mást gondolsz. És nem az, hogy ha 8hban a McDonaldsban dolgozol akkor hude gazdag leszel. Max magyar szemmel....

Ha valaki, hat te vagy eltevedve. :)
Brint a szulei a szovjet zsidok "eladasan" keresztül hozták Amerikaba, mindket szuloje a Moscow State Uni vegzett, az apja matematilus es számítógépes fejlesztesekben volt mar a ruszkiknal is, Amerikaban detto, az anyja a Goddard Space Centerben volt kutato-fejlesztő, gyakorlatilag minden alá volt téve Brinnek gyerekkoratol kezdve.
Musk apjanak gyemantbanyaja van, mindene megvolt, a befektetok meg a vállalkozás-fejlesztés hozta Amerikaba, mirol beszélsz amerijai alomrol?
Szerinted barmelyik ugyes fekete ennek a felet megkapja? De ha megkapna, akkor sem igen kap tizmilliardokat a bankoktol evekig kolcson semmire, mint Musk kapott.
Az "amerikai alom" a filmeken kivul gyakorlatilag sosem letezett, de jo ideje mar semmikeppen sem letezik.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Wilson
Amúgy ahogy olvasom ebből a radar businessből a németek a spanyolok az olaszok és az angolok is kiveszik a részüket.
A CAPTOR-E az Euroradar cég terméke amiben benne van Német Hensoldt az Olasz / Angol Leonardo és a Spanyol Indra is.
Az ára elég sáppasztó...a 110 radar laza €1.5 milliárd ($1.7 milliàrd) ami azt jelenti hogy darabja €13 millió ($15.5 millió) :eek:
4Mrd Ft? 80 Bentley ára. Mit kapunk ezért? Mert ha abszolút üzembiztos, és kisebb javításokkal kihúzza a repülőgép teljes élettartamát, lehet még meg is éri.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
4Mrd Ft? 80 Bentley ára. Mit kapunk ezért? Mert ha abszolút üzembiztos, és kisebb javításokkal kihúzza a repülőgép teljes élettartamát, lehet még meg is éri.

Fene tudja... ha meg masik 30 evet repulnenek a gepek (valoszinutlen), akkor is felmillio dollart fizetnel evente csak a radarert gepenkent.
 
Az a kérdés hogy harcértékben mennyit dob? Esetleg egy későbbi meteorral párban?
A radar? Sokat. Konkrétan ez a gép leggyengébb pontja most. A mechanikus pásztázású radar alsó hangon 15 éve ódivatú. A kitéríthetőség előnyeit odafent le is vezettük Hpasppal.

Konkrétan a legerősebb 4++ BVR gép lenne ezzel egy T3B EF. Egyedül az radaros MAWS az, aminek a baja az, hogy sugároz kifelé, akkor is, ha nem kéne, de hát ez van. Viszont cserébe előnyei is vannak az IR MAWS-hoz képest.

Egyedül a hatótáv terén lennének problémái egy Szu-35 vagy egy 3 pótosos CFT-s F-15EX ellen. Ott viszont labdába nem rúg egyes scenario-k esetén. Csodák nincsenek, Egy EF belső kapacitása töredéke még egy egy CFT-s F-15EX-nek is...

EF Typhoon - 1642 US Gal
F-15EX CFT - 3570 US Gal, erre jöhet még 3x600 US Gal pótos. Izé...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A radar? Sokat. Konkrétan ez a gép leggyengébb pontja most. A mechanikus pásztázású radar alsó hangon 15 éve ódivatú. A kitéríthetőség előnyeit odafent le is vezettük Hpasppal.

Konkrétan a legerősebb 4++ BVR gép lenne ezzel egy T3B EF. Egyedül az radaros MAWS az, aminek a baja az, hogy sugároz kifelé, akkor is, ha nem kéne, de hát ez van. Viszont cserébe előnyei is vannak az IR MAWS-hoz képest.

Egyedül a hatótáv terén lennének problémái egy Szu-35 vagy egy 3 pótosos CFT-s F-15EX ellen. Ott viszont labdába nem rúg egyes scenario-k esetén. Csodák nincsenek, Egy EF belső kapacitása töredéke még egy egy CFT-s F-15EX-nek is...

EF Typhoon - 1642 US Gal
F-15EX CFT - 3570 US Gal, erre jöhet még 3x600 US Gal pótos. Izé...
Ezzel én tisztában vagyok hogy sokat dobna a Captor a 4 gen gépek ellen, ami a kérdés hogy huszonéves távlatban tud e jóval veszélyesebbé válni vele az EF a next gen F-35/J-20/Szu-57 és ezek mindenféle exportverziói ellen. Mert ha nem, akkor nem biztos hogy megéri már, ha igen, akkor meg kötelező upgrade. Én az EF-et ha nem válik BVR-ben agyaggalambbá, a mai napig WVR-ben a mai napig nem féltem, marha jó gép az ha már helyezkedni kell, van ott erő, gyorsulás, emelkedés...
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Ezzel én tisztában vagyok hogy sokat dobna a Captor a 4 gen gépek ellen, ami a kérdés hogy huszonéves távlatban tud e jóval veszélyesebbé válni vele az EF a next gen F-35/J-20/Szu-57 és ezek mindenféle exportverziói ellen. Mert ha nem, akkor nem biztos hogy megéri már, ha igen, akkor meg kötelező upgrade. Én az EF-et ha nem válik BVR-ben agyaggalambbá, a mai napig WVR-ben a mai napig nem féltem, marha jó gép az ha már helyezkedni kell, van ott erő, gyorsulás, emelkedés...
Minden más 4++ gép ellen az alap, hogy kell. WVR-ben ma szinte minden gép egyformán leesik, mert csak kinematic defeat játszik. Ebben is talán jobb a radaros MAWS.
 
Amúgy ahogy olvasom ebből a radar businessből a németek a spanyolok az olaszok és az angolok is kiveszik a részüket.
A CAPTOR-E az Euroradar cég terméke amiben benne van Német Hensoldt az Olasz / Angol Leonardo és a Spanyol Indra is.
Az ára elég sáppasztó...a 110 radar laza €1.5 milliárd ($1.7 milliàrd) ami azt jelenti hogy darabja €13 millió ($15.5 millió) :eek:
Kezdenek szivárogni a részletek erről a radar businessről...
Előzmények:
- kezdetben vala az eredeti Captor program az Euroradar cég égisze alatt hagyományos mechanikus antennával Német, Spanyol, Olasz, Angol részvétellel. Ezt a radart kapták eredetileg az EF-ek és a neve akkor még ECR-90 volt.
- ennek a továbbfejlesztése volt a Captor-E AESA antennával. Ezt csak az Angolok, Olaszok rendszeresítették és exportálták Kuvaitnak, Katarnak és Sz.A.nak
- 2018 ban szétment a business mert a Németek és a Spanyolok (Hensoldt és Indra) önállósodtak és a Captor-E bázisán új fejlesztésbe kezdtek. Ennek a neve az E-Scan radar vagy más néven Captor-E Mk.1.
- ezzel párhuzamosan az Olaszok és az Angolok is továbbfejlesztették az eredeti - immáron több mint 10 éves - Captor-E-t és lett a Captor-E Mk.2. Erre a változatra még nem született megrendelés.

Az biztos hogy a Német-Spanyol páros nagyon komolyan hozzányúlt az eredeti konstrukcióhoz.
Ahogy írják:
"...Hensoldt says the just-awarded ECRS Mk 1 contracts cover a new German-Spanish development of new core components – including a digital multi-channel receiver and transmitter/receiver antenna modules – which a company spokesman says “will make the Eurofighter much more capable of meeting future threats over the coming decades....”

Egyszóval: már legalább 3 féle AESA antennás Captor-E radar létezik és az a változat amivel most fogják felszerelni a Spanyol, Német gépeket egy erősen fejlesztett változatnak tűnik. Én 99% esélyt látok arra hogy átálltak a GaN technológiára.
 
Kezdenek szivárogni a részletek erről a radar businessről...
Előzmények:
- kezdetben vala az eredeti Captor program az Euroradar cég égisze alatt hagyományos mechanikus antennával Német, Spanyol, Olasz, Angol részvétellel. Ezt a radart kapták eredetileg az EF-ek és a neve akkor még ECR-90 volt.
- ennek a továbbfejlesztése volt a Captor-E AESA antennával. Ezt csak az Angolok, Olaszok rendszeresítették és exportálták Kuvaitnak, Katarnak és Sz.A.nak
- 2018 ban szétment a business mert a Németek és a Spanyolok (Hensoldt és Indra) önállósodtak és a Captor-E bázisán új fejlesztésbe kezdtek. Ennek a neve az E-Scan radar vagy más néven Captor-E Mk.1.
- ezzel párhuzamosan az Olaszok és az Angolok is továbbfejlesztették az eredeti - immáron több mint 10 éves - Captor-E-t és lett a Captor-E Mk.2. Erre a változatra még nem született megrendelés.

Az biztos hogy a Német-Spanyol páros nagyon komolyan hozzányúlt az eredeti konstrukcióhoz.
Ahogy írják:
"...Hensoldt says the just-awarded ECRS Mk 1 contracts cover a new German-Spanish development of new core components – including a digital multi-channel receiver and transmitter/receiver antenna modules – which a company spokesman says “will make the Eurofighter much more capable of meeting future threats over the coming decades....”

Egyszóval: már legalább 3 féle AESA antennás Captor-E radar létezik és az a változat amivel most fogják felszerelni a Spanyol, Német gépeket egy erősen fejlesztett változatnak tűnik. Én 99% esélyt látok arra hogy átálltak a GaN technológiára.
Bevallom én már rég elvesztettem a fonalat, scak a Capotr-E, mint márkanév maradt meg. Az, hogy ki milyen műszaki tartalmat értett alatta, arról lövésem sem volt és igazából most sincs. Maga, a macha legyezés alapvetően elavult vadászgépen. Túl lassú.
 
The “Elephant Walk” was carried out to validate the 36th Wing’s ability to generate multiple Typhoon missions...


Elephant-Walk-Gioia-del-Colle.jpeg
 
Ha valaki, hat te vagy eltevedve. :)
Brint a szulei a szovjet zsidok "eladasan" keresztül hozták Amerikaba, mindket szuloje a Moscow State Uni vegzett, az apja matematilus es számítógépes fejlesztesekben volt mar a ruszkiknal is, Amerikaban detto, az anyja a Goddard Space Centerben volt kutato-fejlesztő, gyakorlatilag minden alá volt téve Brinnek gyerekkoratol kezdve.
Musk apjanak gyemantbanyaja van, mindene megvolt, a befektetok meg a vállalkozás-fejlesztés hozta Amerikaba, mirol beszélsz amerijai alomrol?
Szerinted barmelyik ugyes fekete ennek a felet megkapja? De ha megkapna, akkor sem igen kap tizmilliardokat a bankoktol evekig kolcson semmire, mint Musk kapott.
Az "amerikai alom" a filmeken kivul gyakorlatilag sosem letezett, de jo ideje mar semmikeppen sem letezik.

Bin szülei arra plda, hogy mért nem volt Szuban amerikai álom. Vagy mért nem lehet Oroszoknál. De még ha össze is jön jön egy oligarcha és elveszi. Yandex jó analógia.

Musknak mindene megvolt? Tudsz te bármit a zip2 elötti pár évéről, hogy ment a fejlesztés az irodában lakott/aludt mert lakbérre nem volt pénzről...? Jah igen zip2 után már megvolt az első pár millió$. (Ami nemsokára bele is ment a paypalba)

Feketézésedről nekem Hussein Obama jut eszembe. :) Bár máshogy de elég jó plda, hogy USben feketeként, Hussein névvel "elég magasra" :) juthatsz. Had ne mondja mennyi esélyed van MOon cigányként Lakatos vezetéknévvel. Meglátják az önéletrajzodon, hogy Lakatos már megy is kukába.