Eurofighter Typhoon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Hát sok repült óra nem lehet bennük...:rolleyes::D

Sot, meg annal is kevesebb:
https://www.janes.com/defence-news/...ia-for-potential-sale-of-eurofighter-typhoons

"Since entering service, budgetary constraints have limited usage of the aircraft use to just 1,500 hours per year across all airframes. As such, Austrian Typhoon pilots fly just 70–80 flight hours annually, instead of the planned 110 hours. The NATO standard for combat pilots is 180 flight hours per year, according to Janes All the World’s Aircraft."

Ugy tunik, az osztrak legiero (is) eleg botranyos alapotban leledzik jo ideje...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 197
81 084
113
Csak hogy egy helyen legyen az információ...

Mondjuk elég nehéz átlátni ezt az egész EF helyzetet...
Vannak ugye a Tranche-k, amiből van Tranche 1/2/3A/3B...elvileg rendelés leadás a 3A szériáig van...de nehéz azt átlátni, hogy a német/spanyol AESA radaros rendelés az a meglévő gépekre lenne retrofitt-elve, vagy ez a 3B szériát jelenti...számomra az sem világos, hogy ha a németek kivonják a Tranche 1-et, akkor azt most ez alapján a 3B szeriával pótolják, vagy akkor annyival kevesebb EF-el repülnek majd. Viszont ha jól olvastam, akkor a a Tranche 2 gépek már olyanok, amiket gond nélkül lehet a CAPTOR-E radarral upgrade-lni, mert megvan bennük a szükséges hűtőkapacitás (a tranche 1-et nem lehet)

Aztán a tranche-on belül vannak a block-ok...a Tranche 1 block 5 előtt pl. nem volt IRST rendszer a gépeken (block 1/2/2b). a Tranche 2 gépek végét a block 20 jelenti

És ezen felül vannak az upgrade package-ek, amik az P1E/P2E/P3Ea és a P3Eb...amiből ha jól éértettem amit olvastam, akkor a P3Ea valóában a Tranche 3A gépek képesség szintjét jelenti, a 3Eb pedig a Tranche 3b képességet jelenti...magyarán elvileg a Tranche 2 gépektől kezdve elvileg minden gép megkaphatja ezeket az upgrade-eket egészen a P3Ea szintig, és minden gép felhozható a Tranche 3A szintre...


A kivonásra kerülő Tranche 1 és Tornado gépek helyére rendelik az új 3B gépeket. (ugye az atomhordozó és EW feladatokra F-18-at terveznek venni) Ha nem tudnak a belső ellenzőkkel zöld ágra vergődni, akkor még az F-18-asok helyett is EF-eket fognak rendelni.

Őszintén szólva én mintha azt olvastam volna (talán valami white paper-ben), hogy a németek hosszú távon 225 gépes flottával számolnak. ez jelenleg úgy jönne ki, hogy 140 EF+85 ASSTA 3 korszerűsítésen átesett Tornado.

Miután bejelentették a Hornetet (ami ugye elvileg 45 db), akkor meg úgy jött volna ez ki logikisan, hogy a németek megrendelik az eredtileg tervezett 180 EF-t és lesz még 45 hornet. Ez ezt jelentette volna, hogy a németeknek még kell 37 új Ef-t rendelni. Hogy ha a Trance 1 gépeket is lecserélik, ami 33 gép volt, akkor ez 70 gépet jelentene.

az is érdekes, hogy a németek 110 adrab E-scan radart rendeltek, ami pont a meglévő Tranche2+tranche3a gépek száma.

A 110-hez ezt add hozzá. (A Jane's szerint):
EWSfAk_WAAEUnDB
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Kezdenek szivárogni a részletek erről a radar businessről...
Előzmények:
- kezdetben vala az eredeti Captor program az Euroradar cég égisze alatt hagyományos mechanikus antennával Német, Spanyol, Olasz, Angol részvétellel. Ezt a radart kapták eredetileg az EF-ek és a neve akkor még ECR-90 volt.
- ennek a továbbfejlesztése volt a Captor-E AESA antennával. Ezt csak az Angolok, Olaszok rendszeresítették és exportálták Kuvaitnak, Katarnak és Sz.A.nak
- 2018 ban szétment a business mert a Németek és a Spanyolok (Hensoldt és Indra) önállósodtak és a Captor-E bázisán új fejlesztésbe kezdtek. Ennek a neve az E-Scan radar vagy más néven Captor-E Mk.1.
- ezzel párhuzamosan az Olaszok és az Angolok is továbbfejlesztették az eredeti - immáron több mint 10 éves - Captor-E-t és lett a Captor-E Mk.2. Erre a változatra még nem született megrendelés.

Az biztos hogy a Német-Spanyol páros nagyon komolyan hozzányúlt az eredeti konstrukcióhoz.
Ahogy írják:
"...Hensoldt says the just-awarded ECRS Mk 1 contracts cover a new German-Spanish development of new core components – including a digital multi-channel receiver and transmitter/receiver antenna modules – which a company spokesman says “will make the Eurofighter much more capable of meeting future threats over the coming decades....”

Egyszóval: már legalább 3 féle AESA antennás Captor-E radar létezik és az a változat amivel most fogják felszerelni a Spanyol, Német gépeket egy erősen fejlesztett változatnak tűnik. Én 99% esélyt látok arra hogy átálltak a GaN technológiára.
Úgy tűnik az Angolok sem akarnak lemaradni a Német - Spanyol páros mögött mert úgy döntöttek hogy megrendelik a továbbfejlesztett Mk.2 es radart a RAF Typhoonokhoz.
A továbbfejlesztett radarnak továbbra is European Common Radar System Mark 2 a neve ami nem.kis humorérzékre vall mert ez a radar minden lesz csak nem közös európai.
A britek első körben a 40 leg korszerűbb Trench 3 EF gépüket szerelik föl az új radarokkal ami £317 millióba fog kerülni a brit adófizetőknek
https://www.defensenews.com/global/...-typhoon-radar-primed-for-electronic-warfare/
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Itthon Kfirekkel jól kiegészítenék egymást.
@PavolR szerint mi meg megyünk a német tranche 1-esekre. :rolleyes:
Mondjuk az osztrák EF-ek sorsa meg lett már rég pecsételve. Indonézia meg jó hasznát fogja venni ezeknek a gépeknek.
Ha tippelnem kellene, akkor a németeké is ott fog landolni. Az Airbus meg a spanyoloknál megcsinálja a modernizációt.
Mert ugye nekik van rá csomagjuk is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 746
66 437
113
Mensdorff-Poully gróf büszke lehet magára. A magyar Gripen szerződést is tető alá hozó egykori BAE tanácsadó simán megúszta a mutyit, az osztrák állam meg jól berosált a totál táj-, természet- és műfajidegen Eurofighterek-től.
Ez egy tízéves hír vele kapcsolatban:

https://168ora.hu/kulfold/mensdorff...visszaterhet-del-burgenlandi-birtokara-112690

A stabilan SAAB-párti, semleges Ausztria simán rendszeresíthette volna JAS-39A/B egyfeladatos, korai Gripeneket, az IR rakétákkal keszit adó osztrák légierőnek a Draken-ek után több, mint ideális képességbeli folytonosságot biztosítva.
Ugyanaz a beszállító, ugyanaz a kategória, ugyanaz a képesség és talán ugyanaz a költségigény.
De nem, hála ennek a mesebeli hájpacni arisztokratának és az alaposan megkenhető osztrák belpolitikának, megvették az európai F-15A-t, a minimális fegyverzet töredékével. Most meg rosszul vannak.
Úgy kell nekik!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 197
81 084
113
Mensdorff-Poully gróf büszke lehet magára. A magyar Gripen szerződést is tető alá hozó egykori BAE tanácsadó simán megúszta a mutyit, az osztrák állam meg jól berosált a totál táj-, természet- és műfajidegen Eurofighterek-től.
Ez egy tízéves hír vele kapcsolatban:

https://168ora.hu/kulfold/mensdorff...visszaterhet-del-burgenlandi-birtokara-112690

A stabilan SAAB-párti, semleges Ausztria simán rendszeresíthette volna JAS-39A/B egyfeladatos, korai Gripeneket, az IR rakétákkal keszit adó osztrák légierőnek a Draken-ek után több, mint ideális képességbeli folytonosságot biztosítva.
Ugyanaz a beszállító, ugyanaz a kategória, ugyanaz a képesség és talán ugyanaz a költségigény.
De nem, hála ennek a mesebeli hájpacni arisztokratának és az alaposan megkenhető osztrák belpolitikának, megvették az európai F-15A-t, a minimális fegyverzet töredékével. Most meg rosszul vannak.
Úgy kell nekik!

Akkor mégsem a Vezér utolsó pillanatos szuverén döntése volt a Gripen, csak azért hogy kifogja a szelet az F-16 korrupciót kiáltó ellenzéki politikusok vitorlájából?
Jó ez a magyar Gripen-sztori, mindig máshogy emlékeznek rá vissza és máshogy mesélik... :cool:

Az nem lehet hogy az osztrákoknak is olyan nagyratörő tervei voltak akkor, mint most Magyarországnak? 24 Typhoon, két százados légierő... csak jött az árvíz és elfogyott a pénz és a szándék. A szomszédban Svájc épp akkor korszerűsítette az F-18asai levegő-föld képességét, esetleg az osztrákok is egy hasonló képességű gépet akartak. Az Airbus, akarom mondani akkor még EADS, akkor is beígért mindent, hogy majd lesz. Aztán sok minden vagy nem lett kész vagy nem kérték az osztrákok, mert nem akartak már rá költeni. Így lett a vége 15 keveset repült, nem korszerűsített Eurofighter. garázsban tartott, megkímélt állapotban eladó...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 746
66 437
113
Akkor mégsem a Vezér utolsó pillanatos szuverén döntése volt a Gripen, csak azért hogy kifogja a szelet az F-16 korrupciót kiáltó ellenzéki politikusok vitorlájából?
Ez a jóságos gróf egyaránt volt nagyon jóbarátja az akkori magyar ellenzéknek és az akkori magyar kormánynak.
A Vezér döntése az volt, hogy az akkori magyar kormánynak legyen inkább a jóbarátja. De nem kellett őt félteni, mert a 2002-es választás után, a 2003-as szerződésmódosításkor ugyanúgy barátkozott az MSzP prominenseivel is.
2010-ben ezért se háborgatta őt senki.
Az osztrákok fegyvervásárlásába meg nem az árvíz, hanem a nemzetközi jog szólt bele. Mivel Ausztria csak közeli légiharcra alkalmas IR rakétákat alkalmazhat a vadászgépein, a méregdrága Eurofighter még csökkentett darabszám mellett is elvitte a fegyverzetre szánt keret jó részét, így a rendszeresített IRIS-T mennyiség csak egy vicc lett.