A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1586

Guest
Tekintettel arra, hogy "komoly partner" nélkül vásárlók sem lesznek. - Egy alacsony számban gyártott drága gépnek pedig a karbantartása sem olcsó...! :(
Az Embraer dilemmája hogy az árbevételük fele a kereskedelmi gépek eladásából jön, és még az executive gépek eladása is messze több árbevételet generál mint a katonai gépek.

A stratégiai döntéseiket ennek figyelembevételével fogják meghozni.
A döntésnél az lesz a szempont hogy a kereskedelmi és az executive üzletágnak jó legyen és ha ennek estleg az lesz az ára hogy a katonai gépek nyugati piacáról ki fognak szorulni, szerintem ezt a kompromisszumot be fogják vállalni.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 450
113
És mégis a németek pont most dontottek arrol a a tranche 1 Eurofightereiket kiselejtezik (úgy kb 30+ darab). Tudom, ezek félresikeredett sz*r*k, de ezidáig is azok voltak ...
Indonézia most jelentkezett be az osztrákok Tranche 1-es gépeiért. Ők fel tudnák szívni - ha akarnák - mindkét ország gépeit. A spanyoloknak (Airbusnak) meg még korszerűsítési és felújítási programjuk is van rájuk. A sajátjukat most korszerűsítik.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 450
113
számomra az sem világos, hogy ha a németek kivonják a Tranche 1-et, akkor azt most ez alapján a 3B szeriával pótolják, vagy akkor annyival kevesebb EF-el repülnek majd.

A kivonásra kerülő Tranche 1 és Tornado gépek helyére rendelik az új 3B gépeket. (ugye az atomhordozó és EW feladatokra F-18-at terveznek venni) Ha nem tudnak a belső ellenzőkkel zöld ágra vergődni, akkor még az F-18-asok helyett is EF-eket fognak rendelni.
 

zulu

Well-Known Member
2012. március 8.
635
906
93
Hat, a Kongsberg link szerint meg 3D model szintjen sincs meg, tavaly csak alairtak a szerzodest a megepitesre... ez azert lesz par ev, mire ebbol exportkepes rendszer lesz. :)
Valahol azt találtam, - most meg nem keresem - hogy 2023 a határidő a MGBAD rendszerre. Az alvázat a német FFG készíti.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Az Embraer dilemmája hogy az árbevételük fele a kereskedelmi gépek eladásából jön, és még az executive gépek eladása is messze több árbevételet generál mint a katonai gépek.

A stratégiai döntéseiket ennek figyelembevételével fogják meghozni.
A döntésnél az lesz a szempont hogy a kereskedelmi és az executive üzletágnak jó legyen és ha ennek estleg az lesz az ára hogy a katonai gépek nyugati piacáról ki fognak szorulni, szerintem ezt a kompromisszumot be fogják vállalni.
Így igaz, a Boeing-Embraer üzlet a kereskedelmi /regionális/ gépek miatt jött volna létre, a KC-390 csak a máz volt a tortán. A tortát máz nélkül eddig is el lehetett adni, ám a mázt torta nélkül már nagyon nehéz lesz... :(
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 139
113
Németország és Magyarország szárazföldi és légiereje is szorosan együttműködik. A két ország lesz az első két résztvevője a többnemzeti légiszállítási egységben, amelyet szeptemberben állítanak fel, s amely később a bajorországi Lechfeldben fog állomásozni.
Akkor eldőlt, hogy nem veszünk Atlast, vagyis marad a KC-390 (és a Herkules).
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
Akkor eldőlt, hogy nem veszünk Atlast, vagyis marad a KC-390 (és a Herkules).


Annak idején ugye arról volt szó, hogy olyan gépeket szerzünk be amelyek kimondottan nehéz technika szállításra alkalmasak. Hát, akkor ezekszerint saját képességekkel nem fogunk rendelkezni e téren. Nekem se a KC-val, a Herkivel meg főleg nincs semmi bajom,mondjuk az előbbi eléggé zsákbamacska,lényegében a KC a hatótávolsága miatt lenne jobb, nem tudom, hogy a kínai légihidat feltudná-e váltani, ha esetleg újra betör a járvány,de még az is megeshet,hogy C27-es lesz és akkor több pénz marad a szárazföldi erőknek.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Annak idején ugye arról volt szó, hogy olyan gépeket szerzünk be amelyek kimondottan nehéz technika szállításra alkalmasak. Hát, akkor ezekszerint saját képességekkel nem fogunk rendelkezni e téren. Nekem se a KC-val, a Herkivel meg főleg nincs semmi bajom,mondjuk az előbbi eléggé zsákbamacska,lényegében a KC a hatótávolsága miatt lenne jobb, nem tudom, hogy a kínai légihidat feltudná-e váltani, ha esetleg újra betör a járvány,de még az is megeshet,hogy C27-es lesz és akkor több pénz marad a szárazföldi erőknek.
Biztos, hogy nem veszünk kisgépet. Lényegében már nincs verseny, azzal, hogy csatlakoztunk a német közös A400M flottához is eldőlt, hogy a saját gép a brazil lesz. Arról sincs szó, hogy ide-oda csoportosítgatások lennének a programokra, mert azokra megvan a fix pénz, legföljebb időben kerülhetnek felcserélésre. Valószínűleg a Leopardok előrehozása valamit hátrább csúsztatott, lehet pont a rámpás szállítót! Márcsak azért is, mert így van értelme a pápai program mellett a németnek is, mint áthidaló megoldásnak és azért is, mert a járvány és ebből adódóan az Embraer helyzete miatt érdemes kivárni néhány évet a beszerzéssel. Már csak az ne legyen, hogy valamiért kiesik a KC390, mert akkor nincs nekünk alkalmas gép a piacon! Az A400M egy méregdrága hulladék mint látjuk, ezt nem engedhetjük meg magunknak (ha legalább működne, de nem működik), a többi szóba jöhető típus meg mind kisebb és lassabb mint ami nekünk kellene!
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

hunemperor

Well-Known Member
2020. június 14.
810
2 098
93
Szerintem remek ötlet a németekkel közösködni szállítógépekben. Jobb mint mindenféle vacakot drága pénzen összevásárolgatni.

Már csak a Hiúzt (Pumát+Boxert) meg a légvédelmet kellene lefixálni (esetleg még az Archer, de az úgysem lesz)

Azután már nem röhögnének a pofánkba. :D:D:D A barátaink.

Aztán a légierő:

Például egy század Szu-37
(Ja azt nem lehet, embargó)
Oké-oké F-35
(Upsz az drága!)
Akkor Gripen E
(ja velük összerúgtuk a port.)
Ja de várjunk, van egy vadászgépgyárunk - jöhet egy század F/A 259
(Jöhetne, de még csak most fejlesztik)
Akkor legalább 8 db ALCA
(Az meg minek neked?)
Hát igen 8 db L39 NG- ez az egyenlet eredménye, kapiszkó?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Lényegében már nincs verseny, azzal, hogy csatlakoztunk a német közös A400M flottához is eldőlt, hogy a saját gép a brazil lesz.
Amúgy van arról infó hogy ez a "csatlakozunk a német közös A400M flottához" mit jelent?
- időt veszük - mint a C17 - nél?
- vagy a gépeket is meg kell venni hozzá?

Ha csak időt veszünk akkor miért ne?...szenvedjenek a németek az üzemeltetéssel.
A lényeg hogy akkor amikor nekünk épp szükségünk van rá ki tudjanak állítani egy repülőképes gépet.

Ha meg kellene venni a gépet és nekünk kellene üzemeltetni...nos, az elég rossz döntés lenne....
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Amúgy van arról infó hogy ez a "csatlakozunk a német közös A400M flottához" mit jelent?
- időt veszük - mint a C17 - nél?
- vagy a gépeket is meg kell venni hozzá?

Ha csak időt veszünk akkor miért ne?...szenvedjenek a németek az üzemeltetéssel.
A lényeg hogy akkor amikor nekünk épp szükségünk van rá ki tudjanak állítani egy repülőképes gépet.

Ha meg kellene venni a gépet és nekünk kellene üzemeltetni...nos, az elég rossz döntés lenne....
A németek felelnek az üzemeltetésért, karbantartásért, a személyzet képzéséért a költségeket pedig arányosan megosztják a résztvevők. Tehát lényegében ugyanaz mint Pápán a repidő szempontjából. Nekik elvben szállítaniuk kell a működőképes gépet az általunk fizetett részesedésért.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Úgy gondolom, hogy az A400-ra lesz testálva az összes nem létfontosságú és azonnali szállítás, hogyha lerobbannak valahol, akkor az ne okozzon gondot, míg a C-17 repideje így afféle tartalék lesz, ha valahol nagy gebasz van, akkor a megbízható amerikai gépekkel tudjunk utánpótlást átdobni, vagy evakuálni! Például, ha bemegyünk Maliba, azt C-17-el fogjuk tenni, míg az A400 jár mondjuk Irakba!
 
K

kamm

Guest
Biztos, hogy nem veszünk kisgépet. Lényegében már nincs verseny, azzal, hogy csatlakoztunk a német közös A400M flottához is eldőlt, hogy a saját gép a brazil lesz. Arról sincs szó, hogy ide-oda csoportosítgatások lennének a programokra, mert azokra megvan a fix pénz, legföljebb időben kerülhetnek felcserélésre. Valószínűleg a Leopardok előrehozása valamit hátrább csúsztatott, lehet pont a rámpás szállítót! Márcsak azért is, mert így van értelme a pápai program mellett a németnek is, mint áthidaló megoldásnak és azért is, mert a járvány és ebből adódóan az Embraer helyzete miatt érdemes kivárni néhány évet a beszerzéssel. Már csak az ne legyen, hogy valamiért kiesik a KC390, mert akkor nincs nekünk alkalmas gép a piacon! Az A400M egy méregdrága hulladék mint látjuk, ezt nem engedhetjük meg magunknak (ha legalább működne, de nem működik), a többi szóba jöhető típus meg mind kisebb és lassabb mint ami nekünk kellene!

Ennyi tudatlan, ostoba marhasagot megint egy kommenten belül, hihetetlen.

Ha valami, hat az Atlas lett a legeselyesebb az osszes kozul, ehhez nem kell diploma sem, ezt kiszamolni.
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97
T

Törölt tag 1586

Guest
A németek felelnek az üzemeltetésért, karbantartásért, a személyzet képzéséért a költségeket pedig arányosan megosztják a résztvevők. Tehát lényegében ugyanaz mint Pápán a repidő szempontjából. Nekik elvben szállítaniuk kell a működőképes gépet az általunk fizetett részesedésért.
Hát akkor miért ne?
Amikor kérjük álljon ott a vonalon egy A400 oszt kész...
Aztán majd lessük a számlát....:)
Ha valaki szerint a C-17 mellett erre is szükség van és van rá pénz is én nem hiszem hogy volna ok ellenezni.

Mindenesetre szerintem ez nem helyettesîtheti a független teherszállító képességet.
Arra a célra A400 ast vásárolni hiba lenne.