K
kamm
Guest
Sztem az A400M és KC-390 vita úgy fog eldőlni, hogy mkettő lesz.
Ahogy ma olvastam Magyaro. És Nemeto. "lesz az első két résztvevője a többnemzeti légiszállítási egységben, amelyet szeptemberben állítanak fel, s amely később a bajorországi Lechfeldben fog állomásozni. Az ittrni A400M-eket Magyaro. is használni fogja a pápai C-17-hez hasonlóan.
KC-390-ből pedig beszerzünk hármat, ha lepapíroztuk az Embraer - Aero Vodochody kapcsolat elmélyítését.
Nem tudom... ha en lennek a donteselokeszites feje osszeraknek egy komplett elemzest, gondolom, ott is igy megy.
Ennek egy resze a mar altalunk unalomig ismert szallitasi kapacitas (25t vs vs 36t), mit jelent ez fordulok (milyen technika, milyen IFV?) valamint fenntartasi ktg (infra, staff etc) es hasonlok.
Masik resze egy anyagi elemzest, menlyik hoz tobbet, ha ugyanazt az egy tipust hasznaljuk, mint a lathatoan "testveri" nemet hadsereg avagy a legtobb europai orszag (Atlas), netan ha a KC-390-nek harom ujabb gephez gyarthat rampaajtot stb az Aero.
Vegul ugye vannak a politikai vonatkozasok (mert biztosan vannak)...
...felek, harminc evre vetitve az Atlason visszahozzak a kezdeti tobbletkoltseget, de a fene tudja, ez nagyon komplex, ezert vannak a tervezok es elemzok minden komolyabb cegnel is, akar csak szerzodessel a projekt erejeig.
En minden nagyobb beszerzesnel vegigszamoltam mindent az embereimmel 3 es 5 evre vetitve (informatikaban ennyi ido alatt gyakorlatilag outdated lesz minden rendszer), kepzelheted, mi melo lehet 30 evre kivetiteni mindezt... =O