Visszatérve a magyar - cseh cégre.
Ez egy érdekes projekt lehet.
"Az Egyesült Államok Védelmi Fejlesztési Kutatási Projektek Ügynöksége 14,1 millió dolláros négyéves szerződést ítél oda a Calspan Corporation számára négy Aero Vodochody L-39 Albatros repülőgép-edző utólagos felszerelésére mesterséges intelligencia által vezérelt repülési kísérletekhez."

Ezen hír felett mindenki elsiklott?
A Nepszavat belsos infokkal "vadolni" szerintem azert eleg szorakoztato lenne... lefogadom, en hamarabb talalnek ismeretsegi koreimen belul kapcsolatot a donteshozatali korokbe, mint egy nepszavas, hiaba elek 20+ eve kulfoldon.
Ha jól emlékszem Spöttle mondta, hogy nem az a kérdés lesz-e újra vasfüggöny hanem, hogy az aut-hu, aut-német vagy a bajor határnál lesz-e felhúzva. Megy ott valami függetlenedési törekvès?
) és tulajdonképpen néhány szempontból igen "hányattatott" sorsú is. Ugyanakkor a "németség tudat" nagyon erős (a mostani "ójrópai értékeket" meg hasonlókat hagyjuk egy kicsit), de e mellett van egy "másodlagos" identitás is. Ez magában hordozza azt az érdekes viszonyrendszert is, ahogyan egymáshoz állnak.
- szakadni nem fog semmi, a "puliszka nem robban" ... Az meg természetes, hogy politikusok illetve gazdasági szereplők keresik a "menekülőútvonalakat" - még akár nagyobb volumenű vész esetére is ... És amennyiben e tekintetben találnak "természetes" partnereket, akkor e mentén együttműködhetnek ...Zero sansz, hogy a Gripen E helyett regebbi EF jonne a meglevo Gripenek melle, mig az utodjabol (FCAS) semmi nem lesz 20 even belul, ami szoba johetne.
Nem találom a cikket, de az amcsi külügyes talán januárban mondta, hogy rájöttek, hogy a magyarok azt szeretik ha adnak akkor kapnak is valamit. Ezek szerint ha erre rájöttek akkor, ad1 vagy nem akarnak semmit adni és inkább ráhagyják a dolgot, ad2 akarnak adni csak a németek kb mindenben beelőzték őket, ad3 ezt lehet még sokféleképp színezni, de egy biztos nem nagyon sipákolnak az amcsik amikor beszerzünk valamit
Rendelik azt, nincs azzal baj! Nagyon nagy a gépdeficit minden eddigi rendszeresítőnél. Főleg a németek állnak csehül - ha élhetek ezzel a képzavarralAz Eurofighter legújabb változatait még csak most kezdik fejleszteni. Ígérnek fűt-fát, csak valaki rendelje már meg...
. Valószínűleg az EF gyártósorok tovább fognak menni, mint Rafale-éi.Vagy csak hitegetik őket a 2 milliárd dolláros beszerzéssel, tárgyalgatnak erről-arról és közben húzzák az időt novemberig, hogy hátha nem Trump lesz újra az elnök...
Az újságíró korábban a Magyar Nemzetnél és a HírTV-nél is dolgozott...
Tudtam, hogy valahonnan ismerős a sztori.Kb. 3 hete linkeltem a hírt az L39 topikban és még lájkoltad is...![]()

És mégis a németek pont most dontottek arrol a a tranche 1 Eurofightereiket kiselejtezik (úgy kb 30+ darab). Tudom, ezek félresikeredett sz*r*k, de ezidáig is azok voltak ...Rendelik azt, nincs azzal baj! Nagyon nagy a gépdeficit minden eddigi rendszeresítőnél. Főleg a németek állnak csehül - ha élhetek ezzel a képzavarral. Valószínűleg az EF gyártósorok tovább fognak menni, mint Rafale-éi.
Tekintettel arra, hogy "komoly partner" nélkül vásárlók sem lesznek. - Egy alacsony számban gyártott drága gépnek pedig a karbantartása sem olcsó...!Az a hullámvasút még mindig robog..
Képzeld el azt a blamát hogy leszerződünk néhány KC-390-re, majd nem.sokkal késôbb az Embraer bejelenti hogy a COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China) céggel lép stratégiai partnerségre...
Az USA az összes olyan alkatrész szállítását azonnal letiltaná a KC390 hez amihez köze van (és jó sok ilyen van...)
Hidd el az egész világ arra vár hogy kiderüljòn hogy az Embraer kivel áll òssze?(hol áll meg a hullámvasút?)

Rendelik azt, nincs azzal baj! Nagyon nagy a gépdeficit minden eddigi rendszeresítőnél. Főleg a németek állnak csehül - ha élhetek ezzel a képzavarral. Valószínűleg az EF gyártósorok tovább fognak menni, mint Rafale-éi.
Németek 93 darab új Eurofightert akarnak vásárolni : https://www.thedefensepost.com/2020/04/21/germany-93-eurofighter-45-f-18/.számomra az sem világos, hogy ha a németek kivonják a Tranche 1-et, akkor azt most ez alapján a 3B szeriával pótolják, vagy akkor annyival kevesebb EF-el repülnek majd.
Németek 93 darab új Eurofightert akarnak vásárolni : https://www.thedefensepost.com/2020/04/21/germany-93-eurofighter-45-f-18/

Az Embraer dilemmája hogy az árbevételük fele a kereskedelmi gépek eladásából jön, és még az executive gépek eladása is messze több árbevételet generál mint a katonai gépek.Tekintettel arra, hogy "komoly partner" nélkül vásárlók sem lesznek. - Egy alacsony számban gyártott drága gépnek pedig a karbantartása sem olcsó...!![]()
Indonézia most jelentkezett be az osztrákok Tranche 1-es gépeiért. Ők fel tudnák szívni - ha akarnák - mindkét ország gépeit. A spanyoloknak (Airbusnak) meg még korszerűsítési és felújítási programjuk is van rájuk. A sajátjukat most korszerűsítik.És mégis a németek pont most dontottek arrol a a tranche 1 Eurofightereiket kiselejtezik (úgy kb 30+ darab). Tudom, ezek félresikeredett sz*r*k, de ezidáig is azok voltak ...
számomra az sem világos, hogy ha a németek kivonják a Tranche 1-et, akkor azt most ez alapján a 3B szeriával pótolják, vagy akkor annyival kevesebb EF-el repülnek majd.
A kivonásra kerülő Tranche 1 és Tornado gépek helyére rendelik az új 3B gépeket. (ugye az atomhordozó és EW feladatokra F-18-at terveznek venni) Ha nem tudnak a belső ellenzőkkel zöld ágra vergődni, akkor még az F-18-asok helyett is EF-eket fognak rendelni.Németek 93 darab új Eurofightert akarnak vásárolni : https://www.thedefensepost.com/2020/04/21/germany-93-eurofighter-45-f-18/
Valahol azt találtam, - most meg nem keresem - hogy 2023 a határidő a MGBAD rendszerre. Az alvázat a német FFG készíti.Hat, a Kongsberg link szerint meg 3D model szintjen sincs meg, tavaly csak alairtak a szerzodest a megepitesre... ez azert lesz par ev, mire ebbol exportkepes rendszer lesz.![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..