A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Nem.Ilyen jelleggel a francia royal ordanenc mint állandó sereg,ellőbb felállt,mint európai sereg.
Az állandó seregek mindig zsoldosseregek.A jelenlegi hivatásos/szerződéses katonák is zsoldosok.Pénzért szolgálnak.Tulajdonképpen a szpáhik is zsoldosok voltak,csak földjáradsékban kapták a zsoldjukat.Itáliai városállamoknak is voltak állandó zsoldos csapataik.És a Fekete sereg nem is volt igazán állandó.Erősen ingadozott a létszáma.

Muveletlen hulyeseg a kobon. Semmi koze a zsoldosokhoz, ha azok voltak, ha nem, gizike-gozeke, lasd a kommentem arrol, hogy osszeolvasol mindent, de nem tudod eertelmezni.
Mindenben tevedsz, elso volt es igen, állando volt, elteroen a franciaktol, akik csak utana kezdtek el ezt.
Elottunk csak az ottomanoknak volt allando serege, de ok meg n voltak Europa resze.

Attolmég,hogy valamit hülyeségnek tartasz,nem biztos,hogy az.Lehet,hogycsak nem érted a problémát.
A Szovjetúniónak is voltak gyárai,mezőgazdasága,bányái,tudósai,elvileg mindene,hogy jol működő gazdasági hatalom legyen.Kivéve az ahoz szükséges szervezeti.működési rendszere.

Nem en tartom hulyesegnek a hulyesegeidet, hanem mindenki plusz a szakirodalom. Viszont te semmit es senkinek nem hiszel - ketlem, hogy valaha komoly karrierre szamithatnal...
 
Az a vicces az egészben, pont a napokban nyilatkoztak Németh Sziszi
,"itt a koronavírus kapcsán azért azt megtapasztaltuk, hogy milyen jó, hogy megvettük azokat az A319-eseket, azokat a légi szállítójárműveket. Ezeket tudtuk használni a vírus elleni küzdelemben. Ha nincs, akkor mi lekésünk erről. "
Na ekkor majdnem lefordultam a székről a röhögéstől mivel a külügyi tárca is ekkor adott ki egy közleményt,hogy azért nem vettek részt az MH gépei a légi szállításokban mert nem lettek volna képesek ekkora mennyiséget elszállítani.De most komolyan senkinek sem jutott eszébe,hogy két vagy három alkalommal kireptetik valamelyik A319-t maszkért meg lélegeztetőgépért,hogy aztán amikor megérkezik akkora odacsődítik a médiát amely pedig nagy lelkesen beszámolt volna az életmentő szállítmány MH gépen való érkezéséről.Ennél jobb reklámot nem lehetett volna csinálni ezeknek a gépeknek és a magyar honvédségnek.Erre nem lehet mást mondani,hogy ez,az amatőrizmus magasiskolája.

Nem hiszek neked. :D
Hazudsz. ;)
Sziszi nem mondhatott ekkora marhaságot.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and kamm
Ez mennyiben releváns témája a topicnak?
Meglepően sokban.Ugyanis ez a hadszervezeti rendszerről szól.
A Leo2A7+ csak egy darab vas.Sehova nem megy,ha nincs benne üzemanyag,gépolaj,és zsir a zsirzópontjaiban.Gyorsan megáll,ha nincsennek szerelők,kik karbantartják,és nincs alkatrész meg szerszám aszerelők keze ügyében.Semmiféle ellenségre nem jelent veszélyt,ha nincs hozzá jol képzett személyzet,nincs lőszer,és nincs jol a harcban bevetve.Ezeket a dolgokat viszont a szervezeti rendszer működése határozza meg.
Hiába van akármilyen jó technikád,ha rossz a szervezeti működési rendszer.
Ha olvastad Molni frissitett szösszenetét,akkor eléggé kiviláglik,hogy nálunk mindennek mondható a szervezeti rendszer működése,csak jónak nem.A MiG29,Szu22,de a Gripen története pontosan erről szol.Vagy a Mihuk,az A319.
Gripen mint technika ugyan nem a legkorszerűbb a világon,de térségünkben az.Viszont nincs hozzá megfelelő fegyverzet,sem kiegészitő felszerelés,sem kellően kiképzett és gyakorlott személyzet,hogy a benne rejlő lehetőségek tényleges képességként legyenek jelen.Vagyis az a szervezeti rendszer,aminek ezt biztositania kéne,nem teljesiti a feladatát.És ezért senki nem üti meg a bokáját....
Ezzel szemben érdekes megnézzni az itt gyakran lenézzett romulánokat.MiG21 korszerűsitésnél nem csak a vasat vették,hanem fegyverzetet,felderitő és zavaró,valamint célmegjelölő konténereket is.Vagyisegy teljes harci rendszert,nem csak diszszemlére való mutogatnivalót.F16MLU esetében ugyanigy jártak el.Nekünk viszont máig hiányos a Gripenek fegyverzete,nincs se felderitő,se zavarókonténerünk.Utólagosan beszereztünk célzókonténert,amre ugyan ráfogják,hogy egyben felderitő is,de ez csak szimpla parasztvakitás.Ahogy a Mihuk restaurálását harcihelikopter képesség visszaszerzésének nevezni is az.Viszont jol mutat a Duna felett.
Az a honvédelmi szervezet,ami ilyesmiket csinál,szerintem igencsak rászorul egy rekonstrukcióra.
 
  • Tetszik
Reactions: Sulaco
Most itt ebben a topikban sztem ne mélyedjünk el a témában, de a germán hódítások során állandó hadserege volt a különböző törzseknek. Persze az már külön értelmezés kérdése, hogy ez egyáltalán mit is jelent. Az igaz, hogy VII. Lajoshoz kötik az első, "hivatalos" standing armyt.

Standing army, allandora, az elso szerintem Matyase volt, azelott csak az ottomanoknak volt.
A german torzsek vegkepp kiesnek, azok ugy alltak ossze garazdalkodni, ha jol emlekszem (a teruletvedelmen felul, de az helyi volt.)
 
Martonyi ugyved volt, diplomatikus, ennyi.

Kovacs total felkészületlen volt, csak simulékony es barmi kapcsan hajlando volt megegyezni, igazi oreg reformkomcsi modjara, a tulelesen kivul mas nemigen szamitott.
Szövegértelmezés megy még? A tapasztalatról írtam, nem a képességekről.
 
Nem hiszek neked. :D
Hazudsz. ;)
Sziszi nem mondhatott ekkora marhaságot.

Igazad van a Honvédelmi Minisztérium parlamenti államtitkáraként ő csupa okosságokat mond,ajánlom minden hazafias érzelmű honfitársam figyelmébe,hogy igyák Németh Sziszi szavait meg fognak világosodni a honvédelem tekintetében:):):):):)
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Nem hiszek neked. :D
Hazudsz. ;)
Sziszi nem mondhatott ekkora marhaságot.

Az egyik A319-es decembertől áprilisig állt karbantartás miatt, a másik meg április óta áll. De végül is hazahoztak Franciaországból 7 főt akit az Air France hozott Kínából. És Belgiumból a belgák által Maliból hazahozott néhány magyar katonát. És Szíjjártó vitt vele minden balkáni országba védőeszközöket segélyként. A Falconnal is hazahoztak egyszer néhány magyar és külföldi turistát Kambodzsából. (A Falconoknak is volt valamilyen időszakos karbantartása, mert Szíjártó többször is bérelt géppel repült a balkánra.)

Ehhez képest tényleg "elenyésző" hogy a Wizzair 100nál több kínai járatot teljesített és az Amerikában maradt turisták hazahozását is megoldották jó pénzzért. De volt C-17, An-124, két Il-76 és nagyon sok egyéb nagygépes cargo bérszállítmány is :rolleyes:
 
Akkor ne értékeld őket, ami persze tök szubjektív amúgy, is hanem kezeld tényként a pályafutásuk éveinek számát. Tudniillik ez a tapasztalat ismérve. Lásd tapasztalt és tapasztalatlan pilótát pl. Lehet, hogy az utóbbi jobb, de attól még a jelző érvényes rá.
 
Na ekkor majdnem lefordultam a székről a röhögéstől mivel a külügyi tárca is ekkor adott ki egy közleményt,hogy azért nem vettek részt az MH gépei a légi szállításokban mert nem lettek volna képesek ekkora mennyiséget elszállítani.De most komolyan senkinek sem jutott eszébe,hogy két vagy három alkalommal kireptetik valamelyik A319-t maszkért meg lélegeztetőgépért,hogy aztán amikor megérkezik akkora odacsődítik a médiát amely pedig nagy lelkesen beszámolt volna az életmentő szállítmány MH gépen való érkezéséről.Ennél jobb reklámot nem lehetett volna csinálni ezeknek a gépeknek és a magyar honvédségnek.Erre nem lehet mást mondani,hogy ez,az amatőrizmus magasiskolája.

Ha megnézed Szíjjártó videóit, gyakran bemegy a pilótafülkébe és megmondja a pilótáknak hogy most hová fognak repülni... ilyenkor látszik hogy az egyik pilóta még mindig nem magyar. Lehet hogy ennek is szerepe volt abban, hogy nem repültek annyit a vírushelyzet alatt. De az afganisztáni váltást megoldották, lehet az benne volt a külföldi pilóták szerződésében.
 
Meglepően sokban.Ugyanis ez a hadszervezeti rendszerről szól.
A Leo2A7+ csak egy darab vas.Sehova nem megy,ha nincs benne üzemanyag,gépolaj,és zsir a zsirzópontjaiban.Gyorsan megáll,ha nincsennek szerelők,kik karbantartják,és nincs alkatrész meg szerszám aszerelők keze ügyében.Semmiféle ellenségre nem jelent veszélyt,ha nincs hozzá jol képzett személyzet,nincs lőszer,és nincs jol a harcban bevetve.Ezeket a dolgokat viszont a szervezeti rendszer működése határozza meg.
Hiába van akármilyen jó technikád,ha rossz a szervezeti működési rendszer.
Ha olvastad Molni frissitett szösszenetét,akkor eléggé kiviláglik,hogy nálunk mindennek mondható a szervezeti rendszer működése,csak jónak nem.A MiG29,Szu22,de a Gripen története pontosan erről szol.Vagy a Mihuk,az A319.
Gripen mint technika ugyan nem a legkorszerűbb a világon,de térségünkben az.Viszont nincs hozzá megfelelő fegyverzet,sem kiegészitő felszerelés,sem kellően kiképzett és gyakorlott személyzet,hogy a benne rejlő lehetőségek tényleges képességként legyenek jelen.Vagyis az a szervezeti rendszer,aminek ezt biztositania kéne,nem teljesiti a feladatát.És ezért senki nem üti meg a bokáját....
Ezzel szemben érdekes megnézzni az itt gyakran lenézzett romulánokat.MiG21 korszerűsitésnél nem csak a vasat vették,hanem fegyverzetet,felderitő és zavaró,valamint célmegjelölő konténereket is.Vagyisegy teljes harci rendszert,nem csak diszszemlére való mutogatnivalót.F16MLU esetében ugyanigy jártak el.Nekünk viszont máig hiányos a Gripenek fegyverzete,nincs se felderitő,se zavarókonténerünk.Utólagosan beszereztünk célzókonténert,amre ugyan ráfogják,hogy egyben felderitő is,de ez csak szimpla parasztvakitás.Ahogy a Mihuk restaurálását harcihelikopter képesség visszaszerzésének nevezni is az.Viszont jol mutat a Duna felett.
Az a honvédelmi szervezet,ami ilyesmiket csinál,szerintem igencsak rászorul egy rekonstrukcióra.

"sem kellően kiképzett és gyakorlott személyzet,hogy a benne rejlő lehetőségek tényleges képességként legyenek jelen."

Ez szimplán nem igaz,a pilóták és a műszaki személyzet ott van a szeren:)

"Ezzel szemben érdekes megnézzni az itt gyakran lenézzett romulánokat.MiG21 korszerűsitésnél nem csak a vasat vették,hanem fegyverzetet,felderitő és zavaró,valamint célmegjelölő konténereket is.Vagyisegy teljes harci rendszert,nem csak diszszemlére való mutogatnivalót.F16MLU esetében ugyanigy jártak el."

Aha annyira jól állnak,hogy egyszer egy jől sikerült adóellenőrzés miatt nem volt pénzük a gyakorló repülésekre.

https://mandiner.hu/cikk/20191028_e...zes_miatt_nem_repulhetnek_a_roman_vadaszgepek

Egy másik alkalommal pedig idén májusban két Mig-21 kellett légirendészkednie amikor orosz gépek közelítették meg a NATO légterét,a vicces az az egészben,hogy a románoknak 4 éve vették át a 9 db F-16-t és 4 év alatt sem sikerült az F-16-t rendszerbe állítani.Úgy,hogy a románokra mint bezzeg országra hivatkozni kicsit furának tűnik a számomra.

https://mandiner.hu/cikk/20200521_roman_mig_ek_fogtak_el_orosz_bombazokat_a_fekete_tenger_folott
 
Mi az a "nektek"? És ki az a "kócos" akiről beszélsz? Másik topikban elemezz inkább, ott vagy aktív amúgy is. :D
Gönc Kinga... Csak "átszóltam" a másik topikból, ha már szóba került itt ez a dolog. Ha már Martonyit említetted: kedves, okos, művelt ember. Igazi politikusnak sem nevezném, külügyminiszterként túl puha, erősen atlantista és konformista volt, habár valójában nem ilyen. Személyesen is ismertem. Össze sem lehet hasonlítani Szijjártóval. Kovácsot meg sem említem.
 
Ha megnézed Szíjjártó videóit, gyakran bemegy a pilótafülkébe és megmondja a pilótáknak hogy most hová fognak repülni... ilyenkor látszik hogy az egyik pilóta még mindig nem magyar. Lehet hogy ennek is szerepe volt abban, hogy nem repültek annyit a vírushelyzet alatt. De az afganisztáni váltást megoldották, lehet az benne volt a külföldi pilóták szerződésében.

Nem ezért nem vettek részt a szállításban,a Magyar Külügyminisztérium világosan leírta a közleményében miért nem vettek részt a szállításban az MH gépei.

"sokkal nagyobb mennyiségű árúról volt szó, mint azt a HM repülőgépeivel el lehetett volna szállítani."
 
Gönc Kinga... Csak "átszóltam" a másik topikból, ha már szóba került itt ez a dolog. Ha már Martonyit említetted: kedves, okos, művelt ember. Igazi politikusnak sem nevezném, külügyminiszterként túl puha, erősen atlantista és konformista volt, habár valójában nem ilyen. Személyesen is ismertem. Össze sem lehet hasonlítani Szijjártóval. Kovácsot meg sem említem.
Ezek szerint te sem olvastad el, hogy milyen aspektusból elemeztem őket. Na és itt akkor le is zárom a részemről, mert semmilyen politizálásba nem akartam és nem is mentem bele. Pusztán tényként kezeltem számomra semmit nem jelentő emberek pályafutását. Ennyi.
 
"sem kellően kiképzett és gyakorlott személyzet,hogy a benne rejlő lehetőségek tényleges képességként legyenek jelen."

Ez szimplán nem igaz,a pilóták és a műszaki személyzet ott van a szeren:)

"Ezzel szemben érdekes megnézzni az itt gyakran lenézzett romulánokat.MiG21 korszerűsitésnél nem csak a vasat vették,hanem fegyverzetet,felderitő és zavaró,valamint célmegjelölő konténereket is.Vagyisegy teljes harci rendszert,nem csak diszszemlére való mutogatnivalót.F16MLU esetében ugyanigy jártak el."

Aha annyira jól állnak,hogy egyszer egy jől sikerült adóellenőrzés miatt nem volt pénzük a gyakorló repülésekre.

https://mandiner.hu/cikk/20191028_e...zes_miatt_nem_repulhetnek_a_roman_vadaszgepek

Egy másik alkalommal pedig idén májusban két Mig-21 kellett légirendészkednie amikor orosz gépek közelítették meg a NATO légterét,a vicces az az egészben,hogy a románoknak 4 éve vették át a 9 db F-16-t és 4 év alatt sem sikerült az F-16-t rendszerbe állítani.Úgy,hogy a románokra mint bezzeg országra hivatkozni kicsit furának tűnik a számomra.

https://mandiner.hu/cikk/20200521_roman_mig_ek_fogtak_el_orosz_bombazokat_a_fekete_tenger_folott
Nem,sajnos a magyar pilóták korántsem vannak olyan jol kiképezve,mint kellene.Müszakiakrol nem igazán tudok nyilatkozni,de a gépek üzemeltetését nem önállóan végezzük.Svéd üzemeltetés nélkül alighanem még rosszabbul állnánk.
Viszont igen,oláhok éppen szétpolitizálják a rendszerüket.
De a szomorú,hogy a lényeg nem ment át.