Meglepően sokban.Ugyanis ez a hadszervezeti rendszerről szól.Ez mennyiben releváns témája a topicnak?
A Leo2A7+ csak egy darab vas.Sehova nem megy,ha nincs benne üzemanyag,gépolaj,és zsir a zsirzópontjaiban.Gyorsan megáll,ha nincsennek szerelők,kik karbantartják,és nincs alkatrész meg szerszám aszerelők keze ügyében.Semmiféle ellenségre nem jelent veszélyt,ha nincs hozzá jol képzett személyzet,nincs lőszer,és nincs jol a harcban bevetve.Ezeket a dolgokat viszont a szervezeti rendszer működése határozza meg.
Hiába van akármilyen jó technikád,ha rossz a szervezeti működési rendszer.
Ha olvastad Molni frissitett szösszenetét,akkor eléggé kiviláglik,hogy nálunk mindennek mondható a szervezeti rendszer működése,csak jónak nem.A MiG29,Szu22,de a Gripen története pontosan erről szol.Vagy a Mihuk,az A319.
Gripen mint technika ugyan nem a legkorszerűbb a világon,de térségünkben az.Viszont nincs hozzá megfelelő fegyverzet,sem kiegészitő felszerelés,sem kellően kiképzett és gyakorlott személyzet,hogy a benne rejlő lehetőségek tényleges képességként legyenek jelen.Vagyis az a szervezeti rendszer,aminek ezt biztositania kéne,nem teljesiti a feladatát.És ezért senki nem üti meg a bokáját....
Ezzel szemben érdekes megnézzni az itt gyakran lenézzett romulánokat.MiG21 korszerűsitésnél nem csak a vasat vették,hanem fegyverzetet,felderitő és zavaró,valamint célmegjelölő konténereket is.Vagyisegy teljes harci rendszert,nem csak diszszemlére való mutogatnivalót.F16MLU esetében ugyanigy jártak el.Nekünk viszont máig hiányos a Gripenek fegyverzete,nincs se felderitő,se zavarókonténerünk.Utólagosan beszereztünk célzókonténert,amre ugyan ráfogják,hogy egyben felderitő is,de ez csak szimpla parasztvakitás.Ahogy a Mihuk restaurálását harcihelikopter képesség visszaszerzésének nevezni is az.Viszont jol mutat a Duna felett.
Az a honvédelmi szervezet,ami ilyesmiket csinál,szerintem igencsak rászorul egy rekonstrukcióra.