A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
Nem,sajnos a magyar pilóták korántsem vannak olyan jol kiképezve,mint kellene.Müszakiakrol nem igazán tudok nyilatkozni,de a gépek üzemeltetését nem önállóan végezzük.Svéd üzemeltetés nélkül alighanem még rosszabbul állnánk.
Viszont igen,oláhok éppen szétpolitizálják a rendszerüket.
De a szomorú,hogy a lényeg nem ment át.

Átjött a lényeg már mint ahogy te látod a dolgokat.A svéd üzemeltetés a lízing miatt van,ugyanezt a magyar műszaki személyzet is megtudja csinálni csupán csak annyi kell hozzá,hogy a Gripenek üzemeltetéséhez ugyanolyan anyagi kondíciókat biztosítsanak a számukra mint amit a lízing alatt biztosítottak.A pilóták kiképezettségi fokában nem értek veled egyet amit a jelenlegi fegyverzet lehetővé tesz azokat a képességeket mind birtokolják a magyar pilóták,persze mindig lehet jobban csinálni a dolgokat és erre is kell törekedni,de szerintem nincs gond a Gripen pilótákkal és műszaki személyzettel.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 195
81 084
113
Nem ezért nem vettek részt a szállításban,a Magyar Külügyminisztérium világosan leírta a közleményében miért nem vettek részt a szállításban az MH gépei.

"sokkal nagyobb mennyiségű árúról volt szó, mint azt a HM repülőgépeivel el lehetett volna szállítani."

Ahogy te is írtad, ha csak a kapacitás lett volna a probléma, akkor marketing okokból egyszer azért ki lehetett volna küldeni egy A319-est egy szállítmány védőeszközért ... vagy a Falconokokat. Ahogy a szlovének/horvátok kiküldték a bizniszdzset kormánygépüket gyorsan még az elején néhány doboz gyorstesztért... de nem így történt. Helyette azt találták ki a kommunikációs szakemberek magyarázatnak, hogy "Kína nem enged be katonai gépeket". Közben meg láthattuk hogy más országok katonai gépeikről posztoltak hogy Kínában jártak...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Wilson

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 191
33 410
113
Átjött a lényeg már mint ahogy te látod a dolgokat.A svéd üzemeltetés a lízing miatt van,ugyanezt a magyar műszaki személyzet is megtudja csinálni csupán csak annyi kell hozzá,hogy a Gripenek üzemeltetéséhez ugyanolyan anyagi kondíciókat biztosítsanak a számukra mint amit a lízing alatt biztosítottak.A pilóták kiképezettségi fokában nem értek veled egyet amit a jelenlegi fegyverzet lehetővé tesz azokat a képességeket mind birtokolják a magyar pilóták,persze mindig lehet jobban csinálni a dolgokat és erre is kell törekedni,de szerintem nincs gond a Gripen pilótákkal és műszaki személyzettel.
Mondom,hogy nem ment át a lényeg.
A Gripen,mint harci rendszer nálunk jóval kevesebb bevethető képességet ad,mint amennyit tartalmaz,és amennyire szükségünk lenne.
Az oláhok most szerencsére szétpolitizálják magukat,de a beszerzési tervezetük egy teljes képességcsomagrol szól,nem csak részleges,éseléktelen,részképességről.LanceR esetében is igy jártak el.
Ez nem csak pénzkérdés.Az is,de annál több is.
 
W

Wilson

Guest
Miket talál az ember ha beleás egy kicsit a cseh fórumokba.:).

Az ex-szovjet cseh T-72M4 CZ továbbfejlesztésének nincs értelme
20200224082314_t72m4cz.jpg



Sok kérdés merül fel a T-72M4 CZ tartályok korszerűsítésével kapcsolatban. A legfontosabb az, hogy a Védelmi Minisztérium, a tervezett megrendelések ellenőrzésével, megállapítja, hogy a harminc harckocsi korszerűsítésének becsült ára nem felel meg a tényleges árnak, és a VERA NG rendszerek vagy STARKOM z beszerzéséből ismert forgatókönyv újra megismétlődhet . Ez azonban egyáltalán nem az egyetlen probléma a meglévő cseh tankok korszerűsítésével kapcsolatban. A T-72M4 CZ-l hivatalosan úgy terveznek, hogy áthidalja az új harckocsik vásárlása közti időt, majd ezeket az aktív tartalékkal együtt fogják használni. De milyen áron és milyen időn belül?

A T-72M4 CZ harckocsi tervezett korszerűsítésének első problémája az, hogy eddig alapvetően csak a modernizáció célja ismert, de előbb az egyedi megoldásokat kell kidolgozni de erre azonban nincs sok idő: 2021 áprilisában be kell fejezni az új harckocsik specifikációját, 2023-ban pedig legkésőbb alá kell írni a szerződést majd várhatóan 2024-ben le kell folytatni teszteket , 2026-2028-ban pedig a járműveket hadrendbe kell állítani. Ennek többek között a 7. gépesített brigád korszerűsítése iránti elkötelezettségünknek és a NATO struktúrába való bevonásának a „NATO keretkoncepción” alapuló oka van.

És ha komolyan vesszük a 2026-os évet,akkor ugye hat év telik el a T-72M4 CZ korszerűsítésével, és végül láthatjuk, hogy a modernizált régi harckocsik valójában nem hidalnak át semmit, mert későn, 2026 után kerülnek rendszeresítésre.

A T-72M4 CZ harckocsik korszerűsítése elsősorban három területtel fog foglalkozni: 1) a lövészek és a parancsnok célzási rendszerével, amelyek közvetlenül kapcsolódnak a tűzvezetési rendszerhez, 2) kommunikációs és információs rendszerek és a 3) meghajtás. A T-72 konstrukciójának korlátja azonban nyilvánvaló, amely a 1970-es években a szovjet tank tervezési koncepcióban gyökerezik mivel az inkább a mennyiségen, mint a minőségen alapult. Az alvázzal keveset lehet tenni, mivel az alváz jelentős változtatása egy új harckocsi tényleges kifejlesztését jelentené. Oroszország, Ukrajna és a szomszédos Lengyelország gazdag tapasztalatokkal rendelkeznek a harckocsi korszerűsítésével kapcsolatban ebben a kategóriában. Oroszország rendelkezik a legnagyobb tapasztalattal a fejlesztés, a gyártás és az export területén. A T-72 alapul a modernek számító T-90 is, ám ez sem éri el a legújabb generációs harckocsik paramétereit,

Még azok a részletek sem is könnyűek, amelyek nem nagyon függnek a harckocsi általános tűzvezetési rendszerétől. Manapság szükséges egy olyan rendszer, amely képes célokat keresni, tüzet vezetni és több célt egyszerre követni. Ezek a „Szituációs tudatosság és a Hunter & Killer” készségek. Ezekre a projektkövetelményekre kell tapasztalt szakemberekből álló csoportoknak megfelelő választ találnia. Ez költséges, és továbbra is felmerül a kérdés, mennyire gazdaságos ez a szándék harminc harckocsi korszerűsítésekor - az egységár csillagászati lesz. Ez elvezet minket az állami tulajdonú VOP CZ vállalkozás problematikus szerepéhez és potenciáljához, a korszerűsítés tavaly megközelítette az egymilliárd koronát- és ma a minisztérium szerint ez az ár valóban túl alacsony (a projekt igényeihez képest) );és ezért nem írták még alá a szerződést .

A T-72M4 CZ-be integrálandó modern műszerek természetesen más méretekkel rendelkeznek, mint a régiek. Ezen túlmenően nincs egyértelmű ok arra, hogy a FM a törvény alóli mentességet igénylő eszközöket vásároljon, a klasszikus tenderen kívül. Attól függően, hogy ki nyeri a pályázatot, el kell készíteni a készülékeknek a jármű toronyba történő beszerelésének projektdokumentációját. Többek között emiatt is a T-72M4 CZ korszerűsítésének befejezési ideje nagyon kitolódhat. És ha beavatkozásra van szükség a toronyba építésükhöz, akkor a torony tesztelését és a ballisztikus ellenállás vizsgálatát is el kell elvégezni, ami persze hosszú ideig tartana és drága lenne.

A VOP CZ, a korszerűsítés végrehajtója az 1990-s évektől kezdve elkerülhetetlenül veszítette el, és valószínűleg mára már elvesztette az a képességét, hogy ezen a területen progresszív és hatékony megoldást találjon. Nagyon furcsa lenne, ha egy hosszú távon veszteséges vállalkozás, amely elsősorban karbantartási szerződéseket vagy nem katonai termelést folytatott , rendelkezne a szükséges szakértői csoportokkal a nagyszabású, technológiailag fejlett fegyverek kifejlesztésére a jelenlegi tendenciákkal összhangban. Néhányan, akik részt vettek az eredeti T-72 frissítésben, már nem aktívak, mások más vállalatokhoz mentek át, mások már betöltötték a nyugdíj korhatárt . 2015-n, 2016-n és 2017-n a vállalat évente 1 (egy) harckocsit javított (javított, ami természetesen nagyon különbözik az új technológiák fejlesztésétől). A az ilyen képességek és kapacitások fenntartása ilyen körülmények között nem csak rendkívül költséges, de valójában értelmetlen . Ennek oka az ország védelmi képességeinek korábbi elhanyagolása, a fegyveres erők fejlesztésének elmaradása illetve azok túlzott csökkentése, alulfinanszírozása, és így a fejlesztési és karbantartási képességek elvesztése. Most fizetjük meg ezeket az adósságokat. Valójában a "Katonai Szervizvállalat" (azaz a VOP CZ jelentése) termelésének 94% -a ma a polgári szektorba irányul.

Ha a hadseregnek nem ennyi harckocsija lenne, hanem a meglévőkön kívűl még több tíz vagy akár több száz harckocsi akkor további korszerűsítésük elkerülhetetlen,és gazdaságosan megvalósítható lenne, mert egy ilyen haderő természetesen fenn illetve eltartaná a belföldi fegyveripart a know-how területén. De a hadseregnek csak három alakulata van (és tankjainak kétharmada nem működik). És a szomszédos országok, amelyeknek ebből a szempontból jobb helyzetben vannak (Lengyelország PT-91l),is inkább a modern járművek beszerzésére, nem pedig a szovjet harckocsik korszerűsítésére koncentrálnak. Lengyelország már üzemelteti a Leopard 2-t, és Magyarország is hamarosan rendszerbe állítja őket.

Kevés frissített harckocsi esetén nem csak az új technológiák kifejlesztésének és alkalmazásának egységköltsége nő, hanem a későbbi karbantartás is költséges. Elkerülhetetlen,hogy nem lesz elég pótalkatrész (és drágák is lesznek), néhány év múlva az egységeken belül harckocsikat fognak kannibalizálni,hogy kevés harckocsit üzemben tudjanak tartani. A beszállítók nem érdekeltek egy ilyen gazdaságilag nem hatékony egység gyártósorának fenntartásában. Ráadásul az ilyen harckocsik eladhatatlanok lesznek (kivéve talán a múzeumok számára), mert ki vásárol harminc (vagy kevesebb) harckocsit, amelyek talán érdekes technikai megoldásokat kínálnak, de teljesen egyediek.

A vadonatúj Leopard 2 ára körülbelül nyolc millió dollár. A T-72M4 CZ korszerűsítésének értéke öt ilyen leopárdra lenne elég. Mivel ezeket a harckocsikat az aktív tartaléknak szánják, a korszerűsítésre szánt összegből nagyon jól vásárolhatunk olyan (Leo 2) régebbi változatokat, amelyek még mindig legyőzik a T-72M4 CZ-t, és mindenekelőtt a karbantartási logisztika jelentős részét megosztják azokkal a harckocsikkal, amelyeket a cseh hadsereg professzionális egységek számára vásárol. Abból a pénzből, amelyből megszerezhetnénk a NATO hadseregeiben rendszeresített modern harckocsikat,mi inkább harminc régi harckocsit javítunk, és csak annyit érünk el,hogy néhány évvel elhalasztjuk a selejtezésüket.

Nem lehet elégszer elmondani, hogy a Leopard 2 az egyetlen ésszerű megoldás. Minden tekintetben: a működtetés megtakarítása, a rendszer kompatibilitása és a karbantartási logisztika a legközelebbi szövetségeseinkkel / szomszédainkall, akikkel szoros kapcsolatban állunk. A harckocsit még mindig gyártják, és a körülöttünk lévő darabszám garantálja, hogy a gyártó még évtizedekig fog gondoskodik róla. És ezt olyan szakmai háttérrel, tapasztalatokkal és árakkal teszi, amelyeket a VOP CZ a jelenlegi helyzetében (amiért természetesen a társaságot nem lehet hibáztatni) valójában nem tud nyújtani.
 
W

Wilson

Guest
A fenti cikkhez egy kis kiegészítés.

A cseh hadsereg korszerűsítési projektjei: T-72M4 CZ

20180802105544_2018-054-tanks.jpg

Szerző: VOP CZ|Felirat: T-72M4 CZ Csata Főtartálya
02 / 08 / 2018, 10:45
A legfrissebb oroszországi hírek között szerepel, hogy úgy döntöttek,hogy a T-72 továbbra is a fegyveres erők gerincét fogja képezni (a platformot 1973-ban vezették be).Ennek a hírnek a kapcsán áttekintjük a T-72M4 CZ MBT korszerűsítési projekt részleteit, amelyet a vezérkari főnök Aleš Opata júniusban mutatott be. A fő cél a jelenleg működtetett járművek élettartamának meghosszabbítása, hogy elegendő idő álljon rendelkezésre a megfelelő csere megtalálásához. A kérdés 2025-ig sürgõssé válik.

Az orosz új T-72M MBT-ket május 9-én mutatták be a nagyközönségnek a győzelem napjának felvonulásakor Moszkvában. Ezek a legutóbbi T-72B3 változat fejlesztései, erősebb motorral, jobb reaktív páncélvédelemmel, HEAT rácsokkal, jobb pontossággal és felújított felszereléssel, ezáltal frissítve a meglévő T-72-eket,

A cseh hadsereg azt is tervezi, hogy korszerűsíti a jelenlegi T-72M4 CZ harckocsi flottáját, feltéve, hogy flottának lehet egyáltalán nevezni őket, mivel 30 ilyen harckocsi van rendszerben, köztük három parancsnoki tank, plusz 3 műszaki VT-72M4 CZ változat, mindegyiket a hetedik gépesített brigád 73. harckocsizói üzemeltetik.

A T-72-ek első korszerűsítéséről 1994-ben döntöttek, és 353 harckocsit akartak korszerűsíteni, kombinálva a T-72M1-ek alvázát és a T72-es tornyokat. Az 1990-es évek végi védelmi és állambiztonsági koncepciók miatt a tankok számát először 140-re, később pedig 30-ra csökkentették, ami alig teszi lehetővé a cseh hadsereg számára, hogy ne veszítse el páncélozott testületének know-how-t.

A T-72M4 CZ a T-72 platform cseh modernizációjának az eredménye. Ezt a Védelmi Minisztérium és a VOP 025 (VOP CZ) közötti szerződés alapján hajtották végre 2001-től (a teljes ár körülbelül 4,5 milliárd CZK; 2001. évi árfolyamon 120 millió USD), sok más külföldi és helyi vállalattal, egyes alprojekteken belül. Mind a 33 harckocsi üzemkész volt 2006 első felére, a Cseh Köztársaság volt és továbbra is az egyetlen üzemeltető ennek a konkrét változatnakl. A harckocsik most még egy sor fejlesztést fognak kapni, különös tekintettel az elsődleges fegyverrendszerére, beleértve az univerzálisan újrakonfigurálható moduláris tűzvédelmi rendszert (TURMS-T), különös tekintettel az Attila hőkamera cseréjére, amelyet elavultnak tekintenek.

A vezérigazgató júniusban bemutatott „A cseh hadsereg modernizációs projektjei” című dokumentum a 10. alapszabályban a következő előírásokat és követelményeket írja elő a T-72M4 CZ MBT korszerűsítésére:

Leírás:

  • 3 személyzet;
  • 3 változat (harc, parancsnoki, műszaki);
  • élettartama 15 év.
1. A lövész és a parancsnok célzási rendszere
  • Járművek és személyek azonosításának lehetővé tétele éjjel-nappal nagy távolságban;
  • Érzékelő rendszerek - nappali megfigyelő rendszer (CCD kamerák), éjszakai megfigyelő rendszer (az IR kamerák prioritást élveznek).
2. Kommunikációs és információs rendszerek
  • Intercom rendszer;
  • VHF / UHF rádió a hang- és adatkommunikációhoz (BVIS, BFTS, GPS és egy kifejezetten a TACSAT a rejtett kommunikációhoz);
  • Rádióerősítő;
  • A nemzeti irányító és irányító rendszer integrációjának termináljai - BVIS (BMS);
  • Járműdiagnosztikai rendszer nyitott architektúrával;
  • Harci azonosító rendszer;
  • Tűzoltó és robbanásgátló rendszer.
3. Meghajtó egység
  • A motor üzemanyagrendszerének korszerűsítése;
  • A motorvezérlő szakasz korszerűsítése;
  • Az automatikus sebességváltó és a vezérlő rendszer korszerűsítése.
 
W

Wilson

Guest
Ahogy te is írtad, ha csak a kapacitás lett volna a probléma, akkor marketing okokból egyszer azért ki lehetett volna küldeni egy A319-est egy szállítmány védőeszközért ... vagy a Falconokokat. Ahogy a szlovének/horvátok kiküldték a bizniszdzset kormánygépüket gyorsan még az elején néhány doboz gyorstesztért... de nem így történt. Helyette azt találták ki a kommunikációs szakemberek magyarázatnak, hogy "Kína nem enged be katonai gépeket". Közben meg láthattuk hogy más országok katonai gépeikről posztoltak hogy Kínában jártak...

Pontosan jól látod a dolgot.
 
W

Wilson

Guest
Mondom,hogy nem ment át a lényeg.
A Gripen,mint harci rendszer nálunk jóval kevesebb bevethető képességet ad,mint amennyit tartalmaz,és amennyire szükségünk lenne.
Az oláhok most szerencsére szétpolitizálják magukat,de a beszerzési tervezetük egy teljes képességcsomagrol szól,nem csak részleges,éseléktelen,részképességről.LanceR esetében is igy jártak el.
Ez nem csak pénzkérdés.Az is,de annál több is.

Mondom átjött amit írtál csak én azt emeltem ki amivel nem értek veled egyet,abban viszont egyetértek veled,hogy a Gripenek valós képességeit nem használjuk ki,de én kíváncsi vagyok,hogy az ezzel kapcsolatos hangzatos nyilatkozatokat követik-e végre a konkrét tettek,az elkövetkező időszakban.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 345
113
És én meg még páran vagyunk a hülyék mert kézzel lábbal hirdetjük,hogy a legszarabb megoldás lenne bármilyen formában megtartani a T-72 harckocsijainkat...
Na jó,lőtérre céltárgynak meg múzeumba kiallítási tárgynak maradhatnak!
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Nem mi! Nem tűnt fel, hogy a WizzAir gépei szállítottak mindet, mert a Honvédségi Airbus A319-ek vagy dögrováson álltak Ferihegyen hajtóművek nélkül, vagy egyszerűen csak nem volt kapacitásuk a melóhoz!
Vagy más a válasz, vagy egészen más, vagy tippelgetsz, de ez nem lottó.
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Martonyi ugyved volt, diplomatikus, ennyi.

Kovacs total felkészületlen volt, csak simulékony es barmi kapcsan hajlando volt megegyezni, igazi oreg reformkomcsi modjara, a tulelesen kivul mas nemigen szamitott.
Ez a kérdés amin csuklóztok, valóban szorosan kapcsolódik a magyar haderő fejlesztéséhez.
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 643
5 636
113
Nem,sajnos a magyar pilóták korántsem vannak olyan jol kiképezve,mint kellene.Müszakiakrol nem igazán tudok nyilatkozni,de a gépek üzemeltetését nem önállóan végezzük.Svéd üzemeltetés nélkül alighanem még rosszabbul állnánk.
Viszont igen,oláhok éppen szétpolitizálják a rendszerüket.
De a szomorú,hogy a lényeg nem ment át.

"Svéd üzemeltetés" ?
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and SilvioD

hunemperor

Well-Known Member
2020. június 14.
808
2 096
93
Szerintetek az elképzelhetetlen, hogy ebből a nagy összegből, jön 220 Lynx, 99 Puma, 300 Boxer, és még össze is szerelünk pár száz Patriát?
Különösen, ha jelentősen eltérnek a képességeik, ilyen számnál már lehet kellene egy kis diverzifikáció is. Nem lennénk annyira kiszámíthatóak.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Szerintetek az elképzelhetetlen, hogy ebből a nagy összegből, jön 220 Lynx, 99 Puma, 300 Boxer, és még össze is szerelünk pár száz Patriát?
Különösen, ha jelentősen eltérnek a képességeik, ilyen számnál már lehet kellene egy kis diverzifikáció is. Nem lennénk annyira kiszámíthatóak.
Elképzelhetetlen! :)
Ha lesz is több típus, akkor is max. 1-1 kerekes és láncos.
Különben mit értesz kiszámíthatóság alatt?
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
Szerintetek az elképzelhetetlen, hogy ebből a nagy összegből, jön 220 Lynx, 99 Puma, 300 Boxer, és még össze is szerelünk pár száz Patriát?
Különösen, ha jelentősen eltérnek a képességeik, ilyen számnál már lehet kellene egy kis diverzifikáció is. Nem lennénk annyira kiszámíthatóak.

Hova gondoltad ezt a 99 Puma és 220 Lynx -t? A 300 Boxer mellé miért akarnánk még pár száz Patriát? Az utóbbi kérdéssel kapcsolatban nem egyszerűbb lenne eleve "jó pár száz" Pátriát összeszerelni - ezzel letudva a kerekes technikát zuzammen (logisztika, kiképzés stb. egységessége - plussz gazdaságossági tényező az összeszereléssel kapcsolatosan) ?

Az összeszerelés még abból a szempontból is problémás, hogy akkor húzódozhatna a végtelenségig a projekt. Viszont azért lennének határidők stb. stb.
 
W

Wilson

Guest
Szerintetek az elképzelhetetlen, hogy ebből a nagy összegből, jön 220 Lynx, 99 Puma, 300 Boxer, és még össze is szerelünk pár száz Patriát?
Különösen, ha jelentősen eltérnek a képességeik, ilyen számnál már lehet kellene egy kis diverzifikáció is. Nem lennénk annyira kiszámíthatóak.

Igen elképzelhetetlen,ha lesz kerekes és láncos akkor az 1-1 típus lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and honved

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
Hova gondoltad ezt a 99 Puma és 220 Lynx -t? A 300 Boxer mellé miért akarnánk még pár száz Patriát? Az utóbbi kérdéssel kapcsolatban nem egyszerűbb lenne eleve "jó pár száz" Pátriát összeszerelni - ezzel letudva a kerekes technikát zuzammen (logisztika, kiképzés stb. egységessége - plussz gazdaságossági tényező az összeszereléssel kapcsolatosan) ?

Az összeszerelés még abból a szempontból is problémás, hogy akkor húzódozhatna a végtelenségig a projekt. Viszont azért lennének határidők stb. stb.

Plussz még ezt a Patria összeszerelést sem értem (ugye a lengyeleknél van Rozsomák). Egyébként V4 szinten lehetne ilyen összeszerelősdi elméletben - javítandó a gazdaságosságot, de szerintem még ez sem menne. Most csak példák (mindenki beillesztheti a szívecsücskét ezek helyére):

- Lengyelország: Pátria (Rosomak),
- Csehország: Lynx,
- Magyarország: mondjuk teherautók MAN licensz alapján, SRAM (Hirtenberger) integrálható módon APC -re, MRAP -ra, dzsihádmobilra, rózsaszínű csillámpónira, bármire ...
- Szlovákia: másodvonalas önjáró löveg (könnyű- illetve közepes dandárba, tartalékosoknak - avagy csak utóbbiaknak).

Namost néhány ellenérv is:

- Nekünk még jó lehetne a Pátria - lehet a csehszlovákoknak nem kellene,
- Pl. mi lehet mást (pl. Puma -t) választunk. A csehek is régóta kínlódnak ebben a témakörben ...
- a csehszlovákok valószínűleg nem engednék el a Tatra kezét ...
- a szlovák önjáró löveg olyan-amilyen - nem biztos, hogy kellene bárkinek ...

És még ezek lettek volna a "legegyértelműbb" példák talán ...
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 396
19 796
113
Szerintetek az elképzelhetetlen, hogy ebből a nagy összegből, jön 220 Lynx, 99 Puma, 300 Boxer, és még össze is szerelünk pár száz Patriát?
Különösen, ha jelentősen eltérnek a képességeik, ilyen számnál már lehet kellene egy kis diverzifikáció is. Nem lennénk annyira kiszámíthatóak.

Elképzelhetetlen. Lesz egy láncos ifv, valamint egy kerekes apc. A láncos tuti német lesz, a kerekes még több esélyes, szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas