[HUN] Airbus A319

Ha jól tudom 2008. és 2009. évi gyártású a két gép. Azt hiszem, hogy 12 évente kell rajtuk "D"-checket csinálni. De @emel ezt jobban tudja.
Ja, ha a pénz-összegek miatt kombinált, akkor én is inkább egy kb. időszerű D-check-re tippelnék, esetleg a legutóbbi rossz tapasztalat után vesznek hozzájuk tartalék-hajtóművet (az a több hónapos hajtómű nélküli ácsorgás nagyon csúnya volt, egy civil társaság főnöke ezért már harakirit követett volna el).
 
Ezt honnan olvastad ki?
'21-ben gyakorlatilag 2x annyi van karbantartásra szánva, mint az összes többi évben. Ha a harmadik gépnél is egy hajtómű felújítással indítanak, akkor az megdobhatja a költségeket.
Vagy vesznek végre egy hajtóművet tartalékba... ;)

Mennyibe kerülhet most egy új CFM56 hajtómű? 9-10 millió USD?
Épp azzal a 3 milliárd forinttal több a 2021-es keret.
Hát én nem újat vennék! ;)
 
Miért nem éppen Falcon? Szerintem abból kéne minimum még :Dvagy 4 db. :):) Vajon a 3 Airbus személyszállító kimondottan nehéz technika szállítására lesz alkalmas? :DSzerintem még vagy 4-5 évig kéne kutakodni a piacon.
 
Azért a kicsi mütyűr erbuszok eszik a dodót rendesen. Két gépre egy átlagos évben is 2,5 milliád.... :eek:
Van egy olyan érzésem, hogy ha lesznek új tehergépek (mármint rendes, hátul nyithatóak), ott is mindig alulbecsülik majd a típus „pénzéhségét”....
Lehet hozzá vannak még szokva, hogy az Ancsára (meg a Mi-17-esekre, meg korábban a MiG-29-re, stb...) nem költötek szinte semmit és úgy is elketyegett... vagy legalábbis elvergődött....o_O


Én a "a rendkívüli járványhelyzettel kapcsolatosan megnövekedett igénybevétel forrásigénye miatt a meglévő szerződés keretösszege idő előtt felhasználásra került" magyarázatra néztem nagyot... az egyik gép decembertől áprilisig állt, a másik meg áprilistól kb. júliusig fog. Április-májusban leginkább országon belül gyakoroltak. Meg voltak a légi fotózások. Szíjjártót vitték még néhányszor ide-oda (pl. balkáni országokba) és volt 3-4 katonai célú repülés. Mégis mire nem számítottak, mi volt ebből a terven felüli felhasználás? A hajtómű karbantartások állítólag tervezettek. A tényleges katonai feladat / repülési lehetőség a vírus miatt inkább kevesebb lett, mint több. Lehet hogy az An-26-os kivonásra és a légi fotózásra nem számítottak? :rolleyes:

Szíjjártó többször nem honvédségi géppel ment a balkánra, mert a Falconok sem voltak épp "bevethetőek"... de ha jövőre meg a D-check miatt fognak állni a gépek, akkor megint nem lesz több a kapacitás.
 
'21-ben gyakorlatilag 2x annyi van karbantartásra szánva, mint az összes többi évben. Ha a harmadik gépnél is egy hajtómű felújítással indítanak, akkor az megdobhatja a költségeket.

Hát én nem újat vennék! ;)

Használt hajtóműből és gépből is lesz elég a következő hónapokban...
 
Elkészült a pilótajelöltek látogatását összefoglaló videó...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

spacer.gif

Mi történhetett Ugrik Csaba fülével?
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Csak azt nem látni, hogy kellett e az eü modul, vagy csak simán székben hazahozták
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Csak azt nem látni, hogy kellett e az eü modul, vagy csak simán székben hazahozták
Valami biztos kellett, mert akkor simán az első ajtón kihozzák nem pedig a hátsó ajtóhoz vonul az emelős kocsi
 
De miért Wizzairrel ment 3 napra? Vagy újabb járatnyitás lesz valahová?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Közbeszerzési értesítőből...

Ajánlati/részvételi felhívás „Közepes szállítórepülőgépek fenntartása 2020–2025” tárgyban

A Magyar Honvédség által üzemeltetett Airbus A319-112 típusú közepes szállítórepülőgépek folyamatos légialkalmasságának, üzemképességének, teljeskörű logisztikai támogatásának biztosítása

Keretösszeg: nettó 13 853 387 948 Ft, azaz bruttó 17 593 802 694 Ft

Keretösszeg tervezett éves felhasználása:
2020 nettó 281 924 722 Ft, azaz bruttó 358 044 397 Ft keretösszeg
2021 nettó 4 343 116 769 Ft, azaz bruttó 5 515 758 297 Ft keretösszeg
2022 nettó 1 968 503 937 Ft, azaz bruttó 2 500 000 000 Ft keretösszeg
2023 nettó 1 746 456 693 Ft, azaz bruttó 2 218 000 000 Ft keretösszeg
2024 nettó 2 733 070 866 Ft, azaz bruttó 3 471 000 000 Ft keretösszeg
2025 nettó 2 780 314 961 Ft, azaz bruttó 3 531 000 000 Ft keretösszeg

Ajánlatkérő nem vállal kötelezettséget a keretösszeg kitöltésére.


Az eljárás fajtája: Gyorsított tárgyalásos

A szerződés időtartama vagy a befejezés határideje:
Kezdés 1.7.2020.
Befejezés 31.3.2026

A Magyar Honvédség közepes személyszállító repülőgép képességének folyamatos biztosítása kiemelt fontossággal bír.
A repülőgépek üzemeltetése, folyamatos légi alkalmasságának fenntartása érdekében előre nem látható többlet feladatok, valamint a rendkívüli járványhelyzettel kapcsolatosan megnövekedett igénybevétel forrásigénye miatt a meglévő szerződés keretösszege idő előtt felhasználásra került. A közepes szállítórepülőgép képesség folyamatos biztosítása érdekében az azonnali szerződéskötés a Magyar Honvédség számára elengedhetetlen.


Bírálati szempontok:

Az összességében legelőnyösebb ajánlat az alábbiak szerint az alábbiakban megadott részszempontok
1. Ajánlati ár (nettó, HUF). Súlyszám 7
2. Jutalék (%). Súlyszám 3



Az(ok) a nyelv(ek), amely(ek)en a pályázatok (pályaművek), illetve részvételi jelentkezések benyújthatók:
magyar.


Ajánlattételi vagy részvételi határidő:
15.6.2020 - 10:00


Közzététel dátuma:
03/06/2020


Tájékoztató az eljárás eredményéről

Vállalkozási keretszerződés „Közepes szállítórepülőgépek fenntartása 2020–2025” tárgyban
A Magyar Honvédség által üzemeltetett Airbus A319-112 típusú közepes szállítórepülőgépek folyamatos légialkalmasságának, üzemképességének, teljeskörű logisztikai támogatásának biztosítása.

A beérkezett ajánlatok száma: 1
Az eljárás fajtája: Gyorsított tárgyalásos
Az eljárást lezáró döntés meghozatalának időpontja: 23.6.2020
A nyertes gazdasági szereplő neve: Aeroplex Közép-Európai Légijármű Műszaki Központ Kft.
A szerződés végleges összértéke: 13 853 387 948,00 HUF Áfa nélkül
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and emel