Szállítógépek váltása a MH-nél

pont a túlméretes dögök helyett kell addig valami ami rámpás és a C295 meg az Atlas között van

legyen igazad koma , bár één nagyon meglepődnék ha őszre ez a dolog működne


honnan veszed ezt a semennyit?minek? hát végülis minek a kocsidba légzsák sőt biztonsági öv amikor van fék nem? a C130 ötletedet már sokkal jobban támogatom, NEM az a kérdés hogy kell e itthonra rámpás gép, hanem az hogy mennyi és mekkora
Miért,mire kell az országon belül A400 kategóriájú gép?Semmire.Ejtőernyős ugratásra még a C295 is bőven elég,még sok is.Amennyi ejtőernyősünk van,három PC6 is elég lenne.1db C130J+2db C27J a maximum,amire költeni szabad.
Van légzsák és biztonsági öv is az autómba.De nem veszek Audi A8ast,mikor semmi szükségem rá.Szóval hülye példa
 
Miért,mire kell az országon belül A400 kategóriájú gép?Semmire.Ejtőernyős ugratásra még a C295 is bőven elég,még sok is.Amennyi ejtőernyősünk van,három PC6 is elég lenne.1db C130J+2db C27J a maximum,amire költeni szabad.
Van légzsák és biztonsági öv is az autómba.De nem veszek Audi A8ast,mikor semmi szükségem rá.Szóval hülye példa
ki mondta hogy kell A400 méretű gép? én biztos nem, a példát meg ha nem érted akkor hát...
 
ki mondta hogy kell A400 méretű gép? én biztos nem, a példát meg ha nem érted akkor hát...
Szerintem inkább neked kéne inkább kétszer elolvasni valamit,mielött válaszolsz.
Országon belül van szükség nagy rámpásra?Nincs.Honi védelmi szempontbol a max szükséglet,hogy a Gripen hajtóművét ki tudjuk vinni soron kivüli javitásra a svédekhez.Ehez még a C235 is elég.Ejtőernyős ugratásra szintén bőven elég.Semmi szükség se A400,se KC290,de még C130ra se honi védelmi feladatra.Légi utántöltés az egyetlen feladat,amire komolyabb gép kellene.De egyrészt az is megoldható C295/C27J/S80(!) gépekkel is,másrészt ott vannak az A319 és Falcon gépek,amik szintén alkalmassá tehetők rá.Végszükség esetére meg a Gripen D-k is megcsinálhatják buddy pack-kal (na,azért ez tényleg végszükség-bár én gyakorláshoz már rég beszereztem volna)
Ezt az idióta önálló IFV szállitási képességet meg felejtsük már el végre.Arra ott vannak a közös gépek.Semmi szükség rá venni 3 fehér elefántot.
Szóval minden ésszerű megfontolás alapján merem mondani,hogy qrva felesleges pénzkidobás A400 kategóriájú gépet venni.Sőt,bűnös pazarlás,ami más,szükségesebb dolgok elől veszi el a pénzt
 
Szerintem inkább neked kéne inkább kétszer elolvasni valamit,mielött válaszolsz.
Országon belül van szükség nagy rámpásra?Nincs.Honi védelmi szempontbol a max szükséglet,hogy a Gripen hajtóművét ki tudjuk vinni soron kivüli javitásra a svédekhez.Ehez még a C235 is elég.Ejtőernyős ugratásra szintén bőven elég.Semmi szükség se A400,se KC290,de még C130ra se honi védelmi feladatra.Légi utántöltés az egyetlen feladat,amire komolyabb gép kellene.De egyrészt az is megoldható C295/C27J/S80(!) gépekkel is,másrészt ott vannak az A319 és Falcon gépek,amik szintén alkalmassá tehetők rá.Végszükség esetére meg a Gripen D-k is megcsinálhatják buddy pack-kal (na,azért ez tényleg végszükség-bár én gyakorláshoz már rég beszereztem volna)
Ezt az idióta önálló IFV szállitási képességet meg felejtsük már el végre.Arra ott vannak a közös gépek.Semmi szükség rá venni 3 fehér elefántot.
Szóval minden ésszerű megfontolás alapján merem mondani,hogy qrva felesleges pénzkidobás A400 kategóriájú gépet venni.Sőt,bűnös pazarlás,ami más,szükségesebb dolgok elől veszi el a pénzt
:D
Te figyu, nem gondolkoztál még el azon, hogy elegendő lenne csak minden második harckocsiba motor? Amelyikbe kerül, az szépen el tudná vontatni azokat, amikbe nem jutott. Az a pénz meg amivel kevesebb pénzt kell a motorokra költeni, azt "szükséges, fontos dolgokra" költhetjük!
Tulajdonképpen ez lenne a "buddy pack" csak tankban.
De csak csodálkozni tudok, hogy a 14 Gripenre még nem rendszeresítettük a buddy packot.
Elképesztő jó ötleteid vannak. Gondoltam beszállok. :cool:
 
Szerintem inkább neked kéne inkább kétszer elolvasni valamit,mielött válaszolsz.
Országon belül van szükség nagy rámpásra?Nincs.Honi védelmi szempontbol a max szükséglet,hogy a Gripen hajtóművét ki tudjuk vinni soron kivüli javitásra a svédekhez.Ehez még a C235 is elég.Ejtőernyős ugratásra szintén bőven elég.Semmi szükség se A400,se KC290,de még C130ra se honi védelmi feladatra.Légi utántöltés az egyetlen feladat,amire komolyabb gép kellene.De egyrészt az is megoldható C295/C27J/S80(!) gépekkel is,másrészt ott vannak az A319 és Falcon gépek,amik szintén alkalmassá tehetők rá.Végszükség esetére meg a Gripen D-k is megcsinálhatják buddy pack-kal (na,azért ez tényleg végszükség-bár én gyakorláshoz már rég beszereztem volna)
Ezt az idióta önálló IFV szállitási képességet meg felejtsük már el végre.Arra ott vannak a közös gépek.Semmi szükség rá venni 3 fehér elefántot.
Szóval minden ésszerű megfontolás alapján merem mondani,hogy qrva felesleges pénzkidobás A400 kategóriájú gépet venni.Sőt,bűnös pazarlás,ami más,szükségesebb dolgok elől veszi el a pénzt
Te nem fogod fel baszod??? NEM mondtam hogy kéllene A400M méretű gép idehaza
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
:D
Te figyu, nem gondolkoztál még el azon, hogy elegendő lenne csak minden második harckocsiba motor? Amelyikbe kerül, az szépen el tudná vontatni azokat, amikbe nem jutott. Az a pénz meg amivel kevesebb pénzt kell a motorokra költeni, azt "szükséges, fontos dolgokra" költhetjük!
Tulajdonképpen ez lenne a "buddy pack" csak tankban.
De csak csodálkozni tudok, hogy a 14 Gripenre még nem rendszeresítettük a buddy packot.
Elképesztő jó ötleteid vannak. Gondoltam beszállok. :cool:
Ez viszont egy,megbocsás,de idióta csusztatás.LVTP7 partraszálló páncélosokat ne vegyünk missziós célra?Mert inkább ez a jó harcjármű párhuzam az A400ra.
És igen,volna értelme a buddy pack-nak,Mer egyrészt mégiscsak volna egy pici utántőltési képességünk,ami ha másra nem is,de gyakorlásra már régen lehetne használni.Végül is,jelenleg az US Navy is ezt a módszert használja a hordozóin.....(bár értelmesebben is megoldhatnák)
 
Csak lefitymáltad a C295öst.Pedig bőven elég lenne az nekünk.
1.)persze hogy lefitymáltam :D mert szűk, pici, akkora kb mint egy ancsa (igen tudom hogy nagyobbat emel, méretre gondoltam most) ha a srácokat kell vinni A-ból B-be arra ott a sokkal jobb (és kényelmesebb) airbus , érdemi szállítmányt méretéből adódóan annyira nem tud vinni ,ami bármivel nagyobb mint amit az ancsába betuszkoltunk ami nem volt nagyon sok, NEM erőlepés semmivel az ancsához képest az a gép, max hogy nem orosz...
2.) egy normális érvet nem hoztál fel miért "gondolod" hogy elég lenne nekünk az amikor az ancsa sem volt elég
3.)egy normális érvet sem hoztál fel mégis honnan gondolod hogy tudod milyen igényei vannak a Honvédségnek ami a szállítási kapacitást illeti
 
Ez viszont egy,megbocsás,de idióta csusztatás.LVTP7 partraszálló páncélosokat ne vegyünk missziós célra?Mert inkább ez a jó harcjármű párhuzam az A400ra.
És igen,volna értelme a buddy pack-nak,Mer egyrészt mégiscsak volna egy pici utántőltési képességünk,ami ha másra nem is,de gyakorlásra már régen lehetne használni.Végül is,jelenleg az US Navy is ezt a módszert használja a hordozóin.....(bár értelmesebben is megoldhatnák)
Hja mert mert kínjukban nem tudtak mást kitalálni, mivel a Vikingeket ki kellett vonni.
Az MQ-25-ről gondolom nem hallottál, plusz a KC-130-asokról, meg a légierő más KC gépéről. De az Osprey-t is csak most kapja mega Navy, ami minden feladatot átvesz, ami a Viking feladata volt. Az utántöltést is...
A magyar lehetőségeket nem tart ilyen sokáig sorolni...;)
 
Ez viszont egy,megbocsás,de idióta csusztatás.LVTP7 partraszálló páncélosokat ne vegyünk missziós célra?Mert inkább ez a jó harcjármű párhuzam az A400ra.
És igen,volna értelme a buddy pack-nak,Mer egyrészt mégiscsak volna egy pici utántőltési képességünk,ami ha másra nem is,de gyakorlásra már régen lehetne használni.Végül is,jelenleg az US Navy is ezt a módszert használja a hordozóin.....(bár értelmesebben is megoldhatnák)

Gripenhez van egyáltalán buddy pack?
 
1.)persze hogy lefitymáltam :D mert szűk, pici, akkora kb mint egy ancsa (igen tudom hogy nagyobbat emel, méretre gondoltam most) ha a srácokat kell vinni A-ból B-be arra ott a sokkal jobb (és kényelmesebb) airbus , érdemi szállítmányt méretéből adódóan annyira nem tud vinni ,ami bármivel nagyobb mint amit az ancsába betuszkoltunk ami nem volt nagyon sok, NEM erőlepés semmivel az ancsához képest az a gép, max hogy nem orosz...
2.) egy normális érvet nem hoztál fel miért "gondolod" hogy elég lenne nekünk az amikor az ancsa sem volt elég
3.)egy normális érvet sem hoztál fel mégis honnan gondolod hogy tudod milyen igényei vannak a Honvédségnek ami a szállítási kapacitást illeti
Belfőldi feladatra gyakorlatilag csak ejtőernyős ugratásra kell rámpás,arra bőven elég.Koszovóba kiugrani valami sürgóssel szintén elég.
Misszióra meg ott vannak az Airbusok.Azokat kéne átépiteni logisztikai támogatógépnek.Minden egyébbre ott lesznek a közös C17/A400 gépek.
Hja mert mert kínjukban nem tudtak mást kitalálni, mivel a Vikingeket ki kellett vonni.
Az MQ-25-ről gondolom nem hallottál, plusz a KC-130-asokról, meg a légierő más KC gépéről. De az Osprey-t is csak most kapja mega Navy, ami minden feladatot átvesz, ami a Viking feladata volt. Az utántöltést is...
A magyar lehetőségeket nem tart ilyen sokáig sorolni...;)
De,hallodtam.De attol még egy nyamvadt konténerrel már 10 éve gyakorolhatnának a pilóták a légi utántöltést.
Gripenhez van egyáltalán buddy pack?
Ha veszel hozzá,lesz.
 
A légi utántöltést így is gyakorolják.
Svédországban és a németeknél a MAGDAY-en is volt ilyen gyakorlat, de a BAP közben is volt ilyen gyakorlat.
Ez persze nem elegendő, de azért ne kezdjünk már megint hülyeségbe. Éles körülmények között a kevésnél is kevesebb harcig gépünket is arra fogjuk használni, hogy egymást tankolgassák...:eek:o_O
 
Belfőldi feladatra gyakorlatilag csak ejtőernyős ugratásra kell rámpás,arra bőven elég.Koszovóba kiugrani valami sürgóssel szintén elég.
Misszióra meg ott vannak az Airbusok.Azokat kéne átépiteni logisztikai támogatógépnek.Minden egyébbre ott lesznek a közös C17/A400 gépek.
Röhejes, hogy te még mindig a Z2026 egyik alapját alkotó elemen pörögsz, mintha a te vagy az én véleményem bármin is változtatna.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467
Unknown C-27J Spartan

On 6 August 2020, unmarked C-27J Spartan CSX62319 was photographed at Torino/Caselle (Italy). Although not confirmed yet, Scramble Magazine assesses this aircraft is destined for the Kenyan Air Force, that have ordered four aircraft in total. Of note are the winglets on the aircraft, a feature not seen on the previous aircraft for Kenya.


117126741_3884678928225279_7970098015362164355_o.jpg


Kezdődhetnek újra az összeesküvés elméletek ... :D

Van az olaszokkal államközi szerződés, az A400M bérlés és a C17 mellé nem kell nagy gép stb. stb.