KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Egyszerű szállítási feladatnál tényleg tök felesleges a légi üza utántöltés, és nekünk nem is ezért lenne rá szükség.
Számunkra a kevés rendelkezésre álló Gripen gép őrjárati idejének a meghosszabbítása miatt lenne fontos a tanker gép.
1 - 1.5 óránkénti utántöltéssel egy őrjáratozó Gripen géppárt akár 6-8 órát is a levegőben lehetne tartani, ami végső soron lehetővé tenné hogy kevés géppel is, hosszabb időn keresztül meglegyen a 0-24 es légi jelenlét.
Így is van, szóval (extra kivételtől eltekintve) nem a szállítógépet kell tankolni, hanem arról a vadászokat! ;)
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
A fegyvereket rendkívüli helyzetre vásároljuk. A légi-utántöltési kapacitás egy hatalmas előny, amit békében csak gyakorolni fogunk. Minimum három gép kell hozzá, de az erőprojekciót olyan mértékben megsokszorozza és a szűkös kapacitások kihasználását optimalizálja, hogy bőven megéri a pénzét!
 
Nagy Szavazó topikban ott van:
Puma nyert 49%-kal,Lynx 40. Viszont a többség 51-49 arányban nem a Pumára szavazott. Na ilyen egy igazi közvéleménykutatás. ;) Ez ami most van, talán még szorosabbnak tűnik amúgy. Arcas adta a tippet, hogy a Herki is szerepeljen benne és bizony, kapja a vótokat. [/QUOTE]
 
Elkezdődött a betegszállítási feladatok gyakorlása

DBQRN_66-1-1024x684.jpg
 
Most, hogy már két nehéz szállítógépeket üzemeltető nemzetközi együttműködésben is részt veszünk, a saját kapacitás megteremtése szerintem "elhúzódik" majd egy "kicsit"...
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Most, hogy már két nehéz szállítógépeket üzemeltető nemzetközi együttműködésben is részt veszünk, a saját kapacitás megteremtése szerintem "elhúzódik" majd egy "kicsit"...

Szerintem meg pont az lesz, amit asszem PH-val pedzegettunk mar, hogy bevasarolunk sajatokat, majd azokbol adunk bele altalaban egyet majd a kozos szallitoezredbe (mindebbol ugye az Atlas kovetkezik.)
A kevesbe valoszinubb opcio, ha sajatot is veszunk harmat plusz abba is beszallunk meg sok penzzel, de szerintem az a 2028-ra felallo nemetorszagi ezred inkabb csak pooled kepesseg lesz, minden V4-szintunek mondjuk 300-400 ora korul evente, nemeteknek stb 1000+ ora es igy tovabb.
 
Szerintem meg pont az lesz, amit asszem PH-val pedzegettunk mar, hogy bevasarolunk sajatokat, majd azokbol adunk bele altalaban egyet majd a kozos szallitoezredbe (mindebbol ugye az Atlas kovetkezik.)
A kevesbe valoszinubb opcio, ha sajatot is veszunk harmat plusz abba is beszallunk meg sok penzzel, de szerintem az a 2028-ra felallo nemetorszagi ezred inkabb csak pooled kepesseg lesz, minden V4-szintunek mondjuk 300-400 ora korul evente, nemeteknek stb 1000+ ora es igy tovabb.
Logikus lenne, de nyoma sem látszik.Ami szerintem nem baj, mert vannak alternatívák a szállítási feladatok megoldására, szóval nem sürgős annyira. Majd kiforrja magát. Ha a saját beszerzés a prioritás, legalább némi logisztikai felkészülést látni kellene a közeljövőben. De még az új helikoptereink állandó hangára/i sincsenek kész, pedig azok jó része már itt van.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and arcas
Logikus lenne, de nyoma sem látszik.Ami szerintem nem baj, mert vannak alternatívák a szállítási feladatok megoldására, szóval nem sürgős annyira. Majd kiforrja magát. Ha a saját beszerzés a prioritás, legalább némi logisztikai felkészülést látni kellene a közeljövőben. De még az új helikoptereink állandó hangára/i sincsenek kész, pedig azok jó része már itt van.

Igen, imadnak mindent es mindekit bizonytalansagban tartani....