F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 784
75 808
113
A 180+ darab Raptorhoz kb 750 darab hajtóművet gyártottak csak le.

Ezek ezerint kevés lett.Mennyire lehet opció a szögletes keresztmetszetű GSF-et lecserelni?
Amennyire tudom azzal van a baj,hogy ahol a kör keresztmetszet szögletesre vált ott nagyon nagy az igénybevétel és ott "adja mev magát a vas".
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 009
113
Miert nem birnak gyartani ujakat?

Vagy ott is "elveszett" par dolog, mint a rapi lekonzervalt gyartosoran?


Látom a komplex gyártási technológiákról és üzemekről nem sok elképzelésed van ! Az nem úgy működik , hogy ha vége egy szériának akkor lekapcs és ha megint kel belőle akkor felkapcs és minden ott folytatódik ahol befejeződött . Ha nagy szükség lesz rá már akkor se valószínű , hogy pont azt a hajtóművet fogják gyártani hanem már egy a kornak jobban megfelelő fejlesztett változatot ami csere szavatos lesz ! Mondjuk az árképzésnél nem lesznek szégyenlősek az tuti !
 
  • Tetszik
Reactions: zolkas
M

molnibalage

Guest
Miert nem birnak gyartani ujakat?

Vagy ott is "elveszett" par dolog, mint a rapi lekonzervalt gyartosoran?
Mert úgy döntöttek ennyit gyártanak. Ezzel kell most már együtt élni...
Emiatt olyan vad dolgok is felmerültek, hogy a gépek szupercirkáló üzemmódját korlátozzák vagy tiltják, ami nettó faszság lenne, mert a gép egyik igazi aduász képessége menne le vele a lefolyón.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 313
13 346
113
Látom a komplex gyártási technológiákról és üzemekről nem sok elképzelésed van ! Az nem úgy működik , hogy ha vége egy szériának akkor lekapcs és ha megint kel belőle akkor felkapcs és minden ott folytatódik ahol befejeződött . Ha nagy szükség lesz rá már akkor se valószínű , hogy pont azt a hajtóművet fogják gyártani hanem már egy a kornak jobban megfelelő fejlesztett változatot ami csere szavatos lesz ! Mondjuk az árképzésnél nem lesznek szégyenlősek az tuti !

Szerintem ez a probléma megoldható egy sima nagyjavítás alkalmával fődarabok cseréjével. Azok legyártása azért nem akkora érvégás.
Vol szó az újraindításról, de egyrészt drága lett volna (bár az F-15EXet elnézve nem is annyira), másrészt ez a gép a 80'-as, 90'-es éveket képviseli, akkoriban rakták össze - az egész bélését ki kéne szedni és újraalkotni.
Szóval úgy döntöttek azt a pénzt, amit ebbe ölnének inkább berakják a PCA programba. Az ugyanis vadi új gép és szintén tisztán amerikai, az ipar és az R&D tapsikol is. Asszem 22-ben indul a tender.

Mert úgy döntöttek ennyit gyártanak. Ezzel kell most már együtt élni...
Emiatt olyan vad dolgok is felmerültek, hogy a gépek szupercirkáló üzemmódját korlátozzák vagy tiltják, ami nettó faszság lenne, mert a gép egyik igazi aduász képessége menne le vele a lefolyón.

Kizárt ezt engednék, egyszerűen csak pénzt kell ölni a dologba.
Mivel sem DAS, sem JHMCS, a gép teljesen BVR-re van gyúrva, annak meg elvenni az élét - a gép harcértéke harmadolódna.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
M

molnibalage

Guest
Kizárt ezt engednék, egyszerűen csak pénzt kell ölni a dologba.
Mivel sem DAS, sem JHMCS, a gép teljesen BVR-re van gyúrva, annak meg elvenni az élét - a gép harcértéke harmadolódna.
Annak az országról a védelmi iparáról beszélsz, ahol komplett szarra sem jó hajóosztályokba öltek dollármilliárdokat...
Zumwalt, és a két szutyok fregatt...
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Az F-119 10+éve ismert, hogy a szupercirkálás ami = 1.6mach+ kb felezi az élettartalmát. F-22nél 30évre terveztek ehez megfelelő mennyiségű F-119et rendeltek majd leállt a gyártása. USAF viszont már 40évig szeretné az F-22 reptetni. Innen vagy kevesebbet szupercirkál vagy kap új hajtóművet. USAF első körben így döntött.
Ettől még bármi éles szituban uúgy fog szupercirkálni.
 
  • Tetszik
Reactions: zolkas and endre

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 313
13 346
113
Annak az országról a védelmi iparáról beszélsz, ahol komplett szarra sem jó hajóosztályokba öltek dollármilliárdokat...
Zumwalt, és a két szutyok fregatt...

Na ja...
Bár ha úgy nézzük, azok a programok az abszolút katonai dominancia idején futottak (egyszerűen nem volt komolyan vehető hagyományos ellenfél, ez ölte meg az F-22-est is), ma meg hááát... hogy úgy mondjam annyira nem lehet hanyatt dőlniük. Mindenesetre kíváncsi vagyok, de az F-22 már csak életben tartásról szól - meg míg a B-21 nem repül, a vadásztender nincs napirenden...
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 374
4 902
113
Asszem 22-ben indul a tender.

Hát abból 2035-40 előtt nem lesz repülő. Ami viszont a hadseregre költött pénzt és egyéb erőforrásokat illeti: az USA máshogy működik, mint bármely más ország. Ha tényleg élesbe fordulna a helyzet - OK fordulóban van... - akkor lesz rá minden. Viszont ezt előbb valakinek el kell tudnia adni a két háznak, ami gyakorlatilag automatikusan azt is jelenti, hogy el kell tudni adnia az egyes államok polgárainak is. OK, nem ilyen egyszerű, de nagyon sarkítva ez a helyzet. Ehhez adódnak hozzá a hivatalos és nem hivatalos lobbi csoportok. Na ezeknek az eredője szokott lenni valamilyen Irak, Al Kaida, vagy egyéb jól kommunikálható fenyegetés... nagyjából függetlenül attól, hogy valódi e?

Az F-22 ilyen értelemben tényleg nagyon rosszkor született meg. Mire meglett, addigra a fenyegetést nem érezték. Így viszont nehéz volt "eladni" a megfelelő köröknek. Nem csak őt, gyakorlatilag a teljes védelmi költségvetést megkérdőjelezték, csak pici szeletekben. Egy szenátornak fontosabb a saját állama, illetve az oda jól eladható projektek, mint a szövetségi szintű problémák.
 
  • Tetszik
Reactions: Király Fika

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 904
4 743
113
Hát abból 2035-40 előtt nem lesz repülő. Ami viszont a hadseregre költött pénzt és egyéb erőforrásokat illeti: az USA máshogy működik, mint bármely más ország. Ha tényleg élesbe fordulna a helyzet - OK fordulóban van... - akkor lesz rá minden. Viszont ezt előbb valakinek el kell tudnia adni a két háznak, ami gyakorlatilag automatikusan azt is jelenti, hogy el kell tudni adnia az egyes államok polgárainak is. OK, nem ilyen egyszerű, de nagyon sarkítva ez a helyzet. Ehhez adódnak hozzá a hivatalos és nem hivatalos lobbi csoportok. Na ezeknek az eredője szokott lenni valamilyen Irak, Al Kaida, vagy egyéb jól kommunikálható fenyegetés... nagyjából függetlenül attól, hogy valódi e?

Az F-22 ilyen értelemben tényleg nagyon rosszkor született meg. Mire meglett, addigra a fenyegetést nem érezték. Így viszont nehéz volt "eladni" a megfelelő köröknek. Nem csak őt, gyakorlatilag a teljes védelmi költségvetést megkérdőjelezték, csak pici szeletekben. Egy szenátornak fontosabb a saját állama, illetve az oda jól eladható projektek, mint a szövetségi szintű problémák.
Teljesen igazad van.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 224
17 079
113
Elvileg a szívócsatorna.

EkTt6mdUcAEXu3U