F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

A 180+ darab Raptorhoz kb 750 darab hajtóművet gyártottak csak le.

Ezek ezerint kevés lett.Mennyire lehet opció a szögletes keresztmetszetű GSF-et lecserelni?
Amennyire tudom azzal van a baj,hogy ahol a kör keresztmetszet szögletesre vált ott nagyon nagy az igénybevétel és ott "adja mev magát a vas".
 
Miert nem birnak gyartani ujakat?

Vagy ott is "elveszett" par dolog, mint a rapi lekonzervalt gyartosoran?


Látom a komplex gyártási technológiákról és üzemekről nem sok elképzelésed van ! Az nem úgy működik , hogy ha vége egy szériának akkor lekapcs és ha megint kel belőle akkor felkapcs és minden ott folytatódik ahol befejeződött . Ha nagy szükség lesz rá már akkor se valószínű , hogy pont azt a hajtóművet fogják gyártani hanem már egy a kornak jobban megfelelő fejlesztett változatot ami csere szavatos lesz ! Mondjuk az árképzésnél nem lesznek szégyenlősek az tuti !
 
  • Tetszik
Reactions: zolkas
Miert nem birnak gyartani ujakat?

Vagy ott is "elveszett" par dolog, mint a rapi lekonzervalt gyartosoran?
Mert úgy döntöttek ennyit gyártanak. Ezzel kell most már együtt élni...
Emiatt olyan vad dolgok is felmerültek, hogy a gépek szupercirkáló üzemmódját korlátozzák vagy tiltják, ami nettó faszság lenne, mert a gép egyik igazi aduász képessége menne le vele a lefolyón.
 
Látom a komplex gyártási technológiákról és üzemekről nem sok elképzelésed van ! Az nem úgy működik , hogy ha vége egy szériának akkor lekapcs és ha megint kel belőle akkor felkapcs és minden ott folytatódik ahol befejeződött . Ha nagy szükség lesz rá már akkor se valószínű , hogy pont azt a hajtóművet fogják gyártani hanem már egy a kornak jobban megfelelő fejlesztett változatot ami csere szavatos lesz ! Mondjuk az árképzésnél nem lesznek szégyenlősek az tuti !

Szerintem ez a probléma megoldható egy sima nagyjavítás alkalmával fődarabok cseréjével. Azok legyártása azért nem akkora érvégás.
Vol szó az újraindításról, de egyrészt drága lett volna (bár az F-15EXet elnézve nem is annyira), másrészt ez a gép a 80'-as, 90'-es éveket képviseli, akkoriban rakták össze - az egész bélését ki kéne szedni és újraalkotni.
Szóval úgy döntöttek azt a pénzt, amit ebbe ölnének inkább berakják a PCA programba. Az ugyanis vadi új gép és szintén tisztán amerikai, az ipar és az R&D tapsikol is. Asszem 22-ben indul a tender.

Mert úgy döntöttek ennyit gyártanak. Ezzel kell most már együtt élni...
Emiatt olyan vad dolgok is felmerültek, hogy a gépek szupercirkáló üzemmódját korlátozzák vagy tiltják, ami nettó faszság lenne, mert a gép egyik igazi aduász képessége menne le vele a lefolyón.

Kizárt ezt engednék, egyszerűen csak pénzt kell ölni a dologba.
Mivel sem DAS, sem JHMCS, a gép teljesen BVR-re van gyúrva, annak meg elvenni az élét - a gép harcértéke harmadolódna.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Kizárt ezt engednék, egyszerűen csak pénzt kell ölni a dologba.
Mivel sem DAS, sem JHMCS, a gép teljesen BVR-re van gyúrva, annak meg elvenni az élét - a gép harcértéke harmadolódna.
Annak az országról a védelmi iparáról beszélsz, ahol komplett szarra sem jó hajóosztályokba öltek dollármilliárdokat...
Zumwalt, és a két szutyok fregatt...
 
Az F-119 10+éve ismert, hogy a szupercirkálás ami = 1.6mach+ kb felezi az élettartalmát. F-22nél 30évre terveztek ehez megfelelő mennyiségű F-119et rendeltek majd leállt a gyártása. USAF viszont már 40évig szeretné az F-22 reptetni. Innen vagy kevesebbet szupercirkál vagy kap új hajtóművet. USAF első körben így döntött.
Ettől még bármi éles szituban uúgy fog szupercirkálni.
 
  • Tetszik
Reactions: zolkas and endre
Annak az országról a védelmi iparáról beszélsz, ahol komplett szarra sem jó hajóosztályokba öltek dollármilliárdokat...
Zumwalt, és a két szutyok fregatt...

Na ja...
Bár ha úgy nézzük, azok a programok az abszolút katonai dominancia idején futottak (egyszerűen nem volt komolyan vehető hagyományos ellenfél, ez ölte meg az F-22-est is), ma meg hááát... hogy úgy mondjam annyira nem lehet hanyatt dőlniük. Mindenesetre kíváncsi vagyok, de az F-22 már csak életben tartásról szól - meg míg a B-21 nem repül, a vadásztender nincs napirenden...
 
Asszem 22-ben indul a tender.

Hát abból 2035-40 előtt nem lesz repülő. Ami viszont a hadseregre költött pénzt és egyéb erőforrásokat illeti: az USA máshogy működik, mint bármely más ország. Ha tényleg élesbe fordulna a helyzet - OK fordulóban van... - akkor lesz rá minden. Viszont ezt előbb valakinek el kell tudnia adni a két háznak, ami gyakorlatilag automatikusan azt is jelenti, hogy el kell tudni adnia az egyes államok polgárainak is. OK, nem ilyen egyszerű, de nagyon sarkítva ez a helyzet. Ehhez adódnak hozzá a hivatalos és nem hivatalos lobbi csoportok. Na ezeknek az eredője szokott lenni valamilyen Irak, Al Kaida, vagy egyéb jól kommunikálható fenyegetés... nagyjából függetlenül attól, hogy valódi e?

Az F-22 ilyen értelemben tényleg nagyon rosszkor született meg. Mire meglett, addigra a fenyegetést nem érezték. Így viszont nehéz volt "eladni" a megfelelő köröknek. Nem csak őt, gyakorlatilag a teljes védelmi költségvetést megkérdőjelezték, csak pici szeletekben. Egy szenátornak fontosabb a saját állama, illetve az oda jól eladható projektek, mint a szövetségi szintű problémák.
 
  • Tetszik
Reactions: Király Fika
Hát abból 2035-40 előtt nem lesz repülő. Ami viszont a hadseregre költött pénzt és egyéb erőforrásokat illeti: az USA máshogy működik, mint bármely más ország. Ha tényleg élesbe fordulna a helyzet - OK fordulóban van... - akkor lesz rá minden. Viszont ezt előbb valakinek el kell tudnia adni a két háznak, ami gyakorlatilag automatikusan azt is jelenti, hogy el kell tudni adnia az egyes államok polgárainak is. OK, nem ilyen egyszerű, de nagyon sarkítva ez a helyzet. Ehhez adódnak hozzá a hivatalos és nem hivatalos lobbi csoportok. Na ezeknek az eredője szokott lenni valamilyen Irak, Al Kaida, vagy egyéb jól kommunikálható fenyegetés... nagyjából függetlenül attól, hogy valódi e?

Az F-22 ilyen értelemben tényleg nagyon rosszkor született meg. Mire meglett, addigra a fenyegetést nem érezték. Így viszont nehéz volt "eladni" a megfelelő köröknek. Nem csak őt, gyakorlatilag a teljes védelmi költségvetést megkérdőjelezték, csak pici szeletekben. Egy szenátornak fontosabb a saját állama, illetve az oda jól eladható projektek, mint a szövetségi szintű problémák.
Teljesen igazad van.
 
Elvileg a szívócsatorna.

EkTt6mdUcAEXu3U