Ezen a nagyon ferde, sima feluleten, egy kerdeses tapadasu labzsakban nekiallni soktucat berohadt csavarnak eröböl, biztosito kötel nelkul.... Hany metert esik a koma, ha ott az egyensulyabol kibillen?
Jó szemed van hozzá, én is ezt szúrtam ki már az első pillanatban.
Mindenesetre szerintem kb. 2,5 méter magasan áll a Jimmy, onnan azért betonra már nagyon nagyot lehet esni!! De ha szerencséje van akkor nem kiszedi hanem becsavarja a csavarokat, ahhoz nem kell akkorákat erőlködni. Más is a hatás mint mikor egy megszorult csavarral erőlködik, és az hirtelen enged az "erőszaknak", a szegény szerelő meg hirtelen azt se tudja mibe kapaszkodjon.
Most nagyon okoskodás következik tőlem!
Ez érdeked dolog mert ha jól látom, az a "zoknipapucs" jellegű valami, amit a lábára húzott, nem csak azt szolgálja, hogy megvédje a gép borítását, hanem, ha jól megnézitek a talp részen speciális sárgás részei vannak, ami a tippem szerint egy vastagabb gumírozott rész. Ha pedig ez így van, akkor a ez a "zokni" kimondottan a viselője védelmét szolgálja, mert a bevonatolt géptesten ez a gumi talp szerintem úgy tapad, mintha szögestalpu cipőt vett volna.
A kép pedig egyértelműen arra enged következtetni, hogy ez egy nem tervezett javítás lehet kint a betonon. Ahol nem állt rendelkezésre a célállvány a szerelésre, és ezt a módszert választották.
Ami pedig a szerszámhasználatot illeti. Azt gondolom, hogy egy ilyen gépnél, ahogy elő van írva, hogy milyen lábzsákkal lehet csak lépkedni a felületén, úgy 1000%-osan biztos vagyok benne, hogy az is elő van írva, hogy mikor mivel kell végezni a munkát (ebben az esetben a csavar meghúzását/lazítását). Érdekes de amennyire szop@tás ezzel a kurblival tekergetni ezt a mennyiségű csavart, valószínűleg ez elsősorban a biztonságot szolgálja.
- egyrészt a használatához mindenképpen 2 kézzel kell fogni. Ergo, nehezebb elejteni. Elejtés egyenlő: bevonat sérülés...No way
- Ha le is esik valamilyen blőd eset kapcsán, akkor is nagyobb a valószínűsége, hogy lapjával esik , mint a hegyével, ami szintén segít elkerülni a felszín sérülését.
- az elektromos csavarbehajtók általában jóval nehezebbek, és hiába van mondjuk műanyag házuk, az elejtés kapcsán biztosan megsérülne a felület.
- hiába van a behajtókon nyomatékmérő, egy a csavarfejből kiugró bit végigszánthatja a csavar környékét. (a kurblinál a nem tekerő kéz sokkal jobban biztosít, mint az egykezes gépek esetén.)
- racsnis megoldással megint az a probléma, hogy a tengelytől távol fejted ki vele az erőt, így nagyobb lehet, a nem tengely irányú terhelés, ami szintén csavarfejből való kiugrást okoz.
Szóval akárki akármit mond, szerintem ez egy eszméletlenül beszabályozott és végiggondold folyamat, amihez egyszerűen a jóember nem használhat mást!
Persze egészen mást lenne mondjuk egy C vagy D csekk esetén, egy hangárban, a folyamat elvégzéséhez alapvető spéci szerelő állvánnyal.
Ott simán lehet, hogy alkalmaznak valamilyen nem emberi erővel működő célszerszámot.
Ugyanakkor, ha megengeded a célszerszám használatát (akár csak a rákapatás után a behajtásra), akkor szinte biztos, hogy mindenki azzal fog dolgozni, akkor is, ha olyan helyen kellene dolgozni, ahol kizárólag kézzel kellene. Ezt meg - többek között - csavarfejek fogják bánni.