- Az USA F-16 flottája örökség, használja ameddig van. Újakat nem gyárt már 20+ éve.
- Mindig is kevés F-15 készült az USA számára. Az F-15E változatok előtt soha nem volt több, mint 600 db aktív F-15A/C. 2000+ F-16 készült..
Az F-16 mérete ellenére nem kurta lábú és valóban olcsóbb volt vétel és üzemeltetés szempontjából is, mint a Sas.
Ezzel szemben a MiG-29 9.12 esetén sem lehetett látni azt a nagy olcsóságot és hatótávolsága nevetségesen elmaradt az F-16-hoz képest úgy, hogy kéthajtóműves és 3+ tonnával nehezebb. Ezen semmilyen 29-es fejlesztés nagyon komolyan nem tud változtatni. És közben lényegében a Szu-30/35 lett a Légierő gerince. Ebbe hova illik be egy kurta lábú 29-es? Ezt nem éri senki. Mert az F-16 lehet, hogy kisebb volt az F-15-nél. De pont úgy kirepült a világból. Egy 7,5 tonnás gépbe tankolható volt 3,2 tonna üzemanyag... A MiG-29 9.12-nél 11 tonnás gépbe 3,3 tonna.
Persze egyes F-16-ost is agyonpakolták mindennel és dögnehéz lett, de kaptak számottevően erősebb GE F110-et és CFT-vel elég jól elvannak.
Mi értelme van 2/3-ad (saccra) áron venni egy MiG-35-öt, amikor a hatótáv zizi miatt valójában a kiaknázható potenciálja a gépnek töredéke egy Szu-30/35-höz képest...? Meg 24 db...?
Ahogy
@Allesmor Obranna írta. Vesznek 24 gépet. Alibiből, hogy a "brand" megmaradjon.