A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Ha viszont ez lesz az RM egyetlen Lynx gyártósora akkor nekik viszont érdekük lesz a gyors termelés, és persze a minőség a későbbi export érdekében. Persze jó lenne tudni mik a vegyesvállalat szerződésének részletei. Értem a kétségeket egy még ki nem próbált eszköz esetleges gyerekbetegségei miatt, de azért ez a német hadiipar nem a román. És van ebben olyan alkatrész, gépágyú, páncél, motor, stb. ami még nem alkalmazott más eszközben? vagyis akkora nagy hibája mi lehetne?

Ha mi gyártjuk nyilván olcsóbb is lesz, alkatrész ellátottság know-how pedig a sorral együtt itt marad. A nulláról ha nem a mínuszból jövünk fel.

Tényleg nem hittem volna el pár éve én sem hogy ilyen üzem épülhet nálunk.

Egyébként, ha nincs másik gyártósora akkor azt a pár prototípust hol, milyen körülmények között gyártották le?

A vegyesvállalat előnye továbbá, hogy ha mégis bukna a projekt - nem fog, ne is legyen így - akkor az nem tisztán a mi buktánk lesz... diverzifikáltuk a portfóliát :)

A korábbi hírek és a racionalitás alapján pedig szerintem Kaposvár vagy Győr jöhet szóba.

A Lynx egyébként olcsóbb mint a Puma?

Ha kevesebb lesz belőle rendszerben a vilagon mint a Pumából akkor kötve hiszom,hogy olcsóbb lesz üzembentartani.A darabára lehet olcsóbb bár ha tényleg csak mi vesszük akkor abban sem vagyok biztos.De ez igazából lényegtelen mert pénz van rá.
 
  • Tetszik
Reactions: Autodidaktakatona
Igen biztos benne,hogy tudtam.Pár éve ha benyögtél volna partvis vásárlást akkor is neked estem volna...
Akkoriban olyan szelek fújtak,de egyenlőre annak vége szerencsére es nyugodtan kijelenthetem,hogy szerencsére neked volt igazad.
Már 4 éve más szelek fújnak már azóta erős tárgyalások vannak! Voltak vannak még szép gondolatok a jövőre nézve!
 
Ha viszont ez lesz az RM egyetlen Lynx gyártósora akkor nekik viszont érdekük lesz a gyors termelés, és persze a minőség a későbbi export érdekében. Persze jó lenne tudni mik a vegyesvállalat szerződésének részletei. Értem a kétségeket egy még ki nem próbált eszköz esetleges gyerekbetegségei miatt, de azért ez a német hadiipar nem a román. És van ebben olyan alkatrész, gépágyú, páncél, motor, stb. ami még nem alkalmazott más eszközben? vagyis akkora nagy hibája mi lehetne?

Ha mi gyártjuk nyilván olcsóbb is lesz, alkatrész ellátottság know-how pedig a sorral együtt itt marad. A nulláról ha nem a mínuszból jövünk fel.

Tényleg nem hittem volna el pár éve én sem hogy ilyen üzem épülhet nálunk.

Egyébként, ha nincs másik gyártósora akkor azt a pár prototípust hol, milyen körülmények között gyártották le?

A vegyesvállalat előnye továbbá, hogy ha mégis bukna a projekt - nem fog, ne is legyen így - akkor az nem tisztán a mi buktánk lesz... diverzifikáltuk a portfóliát :)

A korábbi hírek és a racionalitás alapján pedig szerintem Kaposvár vagy Győr jöhet szóba.

A Lynx egyébként olcsóbb mint a Puma?

Allitolag lenyegesen, de ez nem meglepo, a modularitas egyik elonye, masik a konnyu upgrade es fejlesztes (hatranya a meret meg a suly.)
 
Azért éveken keresztül pro és kontra érvek voltak a Lynx kapcsán. Továbbmegyek, ha akár 1 éve azt mondja, h gyártásba visszük, kapott volna hideget-meleget. Tegye fel a kezét, aki a jövőbe lát és azt mondja, hülyeség ezért meg azért, de akkor legyen jó fej és kérem a lottószámokat is. Attól, h valami prototípus (előszériás) még nem lesz rossz feltétlenül (aki fejlesztésben részt vett, annak nem kell magyarázni). Nekem tetszik a dolog.
Lehet akár jó is. De mi van, ha 21-22-ben derülnek ki problémák, az első próbák során? Az ausztrál 22- nem dönt. Mi most döntöttünk (?), de csak később tudjuk meg, hogy miről. Ahhoz, hogy 23- ban legördüljön egy jármű, 22 elején még meg kell rendelni, alkatrészeket, reszegysegeket. Olyat amit még nem is gyártanak. Azokat is meg kell tervezni, gyártásra szerződni alvállalkozókkal, stb.
A 22-re kiderült hiba, nem lesz kijavítja a 23 ban kigördülö magyar járművön.
Ezért veszélyes és kockázatos ez így. Csodálatos dolog egy magyar harcjármű gyár, de tisztán kell látni a veszélyeket, kockázatokat.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan and polyfag
Ja, szóval akkor a tizenöt éves, 4,2 milliárd dolláros projekt az mi, ha nem harcjármű! Merthogy nem az, itt az IFV projekt kétmilliárd euróért és jön mégegy ilyen a közepes APC-re. De a legnagyobb projekt, ami pontosan úgy néz ki, mint két század F-35 az még hátravan. :D

Igen, igen jogos a felvetésnek az a része, hogy akkor mi a legnagyobb projekt??!
 
Lehet akár jó is. De mi van, ha 21-22-ben derülnek ki problémák, az első próbák során? Az ausztrál 22- nem dönt. Mi most döntöttünk (?), de csak később tudjuk meg, hogy miről. Ahhoz, hogy 23- ban legördüljön egy jármű, 22 elején még meg kell rendelni, alkatrészeket, reszegysegeket. Olyat amit még nem is gyártanak. Azokat is meg kell tervezni, gyártásra szerződni alvállalkozókkal, stb.
A 22-re kiderült hiba, nem lesz kijavítja a 23 ban kigördülö magyar járművön.
Ezért veszélyes és kockázatos ez így. Csodálatos dolog egy magyar harcjármű gyár, de tisztán kell látni a veszélyeket, kockázatokat.

Tény,hogy van benne kockázat de a kérdés eldőlt minimum magyarországi összeszereléssel a Lynx-t vettük meg és ez még mindíg fényévekkel jobb mintha valamelyik nyugati haderő használt levetett roncsait vettuk volna meg vagy a félholdas barátainktól vettünk volna vadiúj Fatmagul IFV-t:-)
 
Ha viszont ez lesz az RM egyetlen Lynx gyártósora akkor nekik viszont érdekük lesz a gyors termelés, és persze a minőség a későbbi export érdekében. Persze jó lenne tudni mik a vegyesvállalat szerződésének részletei. Értem a kétségeket egy még ki nem próbált eszköz esetleges gyerekbetegségei miatt, de azért ez a német hadiipar nem a román. És van ebben olyan alkatrész, gépágyú, páncél, motor, stb. ami még nem alkalmazott más eszközben? vagyis akkora nagy hibája mi lehetne?

Ha mi gyártjuk nyilván olcsóbb is lesz, alkatrész ellátottság know-how pedig a sorral együtt itt marad. A nulláról ha nem a mínuszból jövünk fel.

Tényleg nem hittem volna el pár éve én sem hogy ilyen üzem épülhet nálunk.

Egyébként, ha nincs másik gyártósora akkor azt a pár prototípust hol, milyen körülmények között gyártották le?

A vegyesvállalat előnye továbbá, hogy ha mégis bukna a projekt - nem fog, ne is legyen így - akkor az nem tisztán a mi buktánk lesz... diverzifikáltuk a portfóliát :)

A korábbi hírek és a racionalitás alapján pedig szerintem Kaposvár vagy Győr jöhet szóba.

A Lynx egyébként olcsóbb mint a Puma?
Új gyártósor nélkül is lehet faragni 5-6 prototípust.
De, sztem a legfontosabb, ami most a legnehezebb a türelem!! Jól mondják a többiek ez volt a rizikósabb út, de itt több lesz a magyar hozzáadott érték, kreativitás. Hosszú távon egyértelműen ez a hoz többet mind szakmailag, mind anyagilag. Sztem tegnap visszakerültünk a térképre!!

Viszont mivel ez a nehezebb út, ne helyezzünk időnyomást a gyartókra. Csússzon 2 évet, de legyen pöpec!! . Tele lesz a cucc konstrukciós hibákkal, gyártási problémákkal, a beszállítókat is fel kell kvalifikálni, összehangolni az alkatrészeket stb.
Nem kell ettől beszarni, a RM rutinos cég, sokat kell tőlük tanulni. A hazai gárda tapasztalatlan lesz, de lelkes lesz!! Menni fog ez csak ne kapkodjunk!!!
 
Tény,hogy van benne kockázat de a kérdés eldőlt minimum magyarországi összeszereléssel a Lynx-t vettük meg és ez még mindíg fényévekkel jobb mintha valamelyik nyugati haderő használt levetett roncsait vettuk volna meg vagy a félholdas barátainktól vettünk volna vadiúj Fatmagul IFV-t:)
2 éve teszteltük a Tulpart itthon más török dolgokkal egyetemben. Na mint látható az nem volt annyira nyerő.
 
Hat, nem egeszen, mert azt gyartjak nalatok is, nem?
Nem! Volt ugyan szó hasonló konstrukciórol, mind nálatok van, de valahogy nem jott osze, ahogyan a Bren vásárlas úgy általában (csak kéves darabot vásaroltak az ISTAR számara) - Bren 805-rol volt akkor szó, amely még enyhén szolva rengeteg sebbol vérzet.
 
Mindig ér a válasz a kérdés!

Nezzuk...

A Lynx miatt szinte biztos a Boxer kerekesnek, azt nem is szamolom... Egyik a szallitogepek, roluk tudjuk, hogy jonnek/kellenek, masik szerintem a kovetkezo bajor/nemet-amerikai kombo a legvedelmi projekt lehet, anno errol mar tavasszal is voltak leak: https://nepszava.hu/3069511_leopardok-utan-jonnek-a-boxerek
Ezzel egy fust alatt a radarokat is letudjak, szoval azt sem szamolom, biztosan jon majd meg hk es tuzerseg is... mi a harmadik alomprojekt?
Ket szazad E/F meg ket GlobalEye, ~$4B korul, ahogy josoltam? :)
 
Tény,hogy van benne kockázat de a kérdés eldőlt minimum magyarországi összeszereléssel a Lynx-t vettük meg és ez még mindíg fényévekkel jobb mintha valamelyik nyugati haderő használt levetett roncsait vettuk volna meg vagy a félholdas barátainktól vettünk volna vadiúj Fatmagul IFV-t:-)

A németek szerintem mindent elfognak követni,hogy ne legyen nagy probléma a Lynx-l rajtuk nem fog múlni ebben biztos vagyok.
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár
Új gyártósor nélkül is lehet faragni 5-6 prototípust.
De, sztem a legfontosabb, ami most a legnehezebb a türelem!! Jól mondják a többiek ez volt a rizikósabb út, de itt több lesz a magyar hozzáadott érték, kreativitás. Hosszú távon egyértelműen ez a hoz többet mind szakmailag, mind anyagilag. Sztem tegnap visszakerültünk a térképre!!

Viszont mivel ez a nehezebb út, ne helyezzünk időnyomást a gyartókra. Csússzon 2 évet, de legyen pöpec!! . Tele lesz a cucc konstrukciós hibákkal, gyártási problémákkal, a beszállítókat is fel kell kvalifikálni, összehangolni az alkatrészeket stb.
Nem kell ettől beszarni, a RM rutinos cég, sokat kell tőlük tanulni. A hazai gárda tapasztalatlan lesz, de lelkes lesz!! Menni fog ez csak ne kapkodjunk!!!

En sokkal nyugodtabb vagyok, hogy egy RM lesz a vezeto partner es technologiai lead a 100+ eves multjaval es QA/QC, mintha egy torok beszallitoval epitettunk volna gyarat.
 
Igen, emiatt kezdem megkonnyezni az uszokepes Patriat...

Minek kéne úszóképes "rendszer"? Ha már a Tiszán kell átusztassunk, mert a romulánok addig nyomultak, cseszheted a úszóképességet. Addig kell őket megfogni, bekeríteni és szarráverni. Nem a folyon való átúsztatással, hídfőzni.
Ha pedig mi mennénk arrafelé csak egyet "klirándulni", a Maroson túl nincs mit keressünk (azok totál románfészkek). Az Olt folyón túli rész, dettó - legfeljebb határfolyó lehetne (kivéve székelyföldi a szakasza). A többi erdélyi folyó (Szamos, Kőrösök) pedig olyan kis mélységűek, hogy azon egy simma IFV, APC vagy tank, felkészítés nélkül is át tud kelni.

A híuz gyártására pedig szerintem a legjobb opció Eger vagy Miskolc lehetne. Mindkét város rá van kötve az autópályára, van vasút és a helyieknek szükséges lenne munkalehetőségre. Attól még a RÁBA gyárthatna alkatrészeket a híuznak, vasúton és pályán el lehet juttatni a szerelés helyére.
Győr azért is lenne hülyeség, mert rendesen ki vannak tömve beruházásokkal (és egyébként sem lenne helyi munkaerő).
Az említett két észeki nagyvárost kéne megtámogatni. Szerintem.
Nyíregyháza azért nem jövet szóba, mert túl közel van az Ukránokhoz és Románokhoz.