F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

https://www.airforcemag.com/f-15ex-...et-in-addition-to-older-c-d-models-usaf-says/
Teljes USAF F-15E leváltása EX-szel...?
Azért lenne muris, mert félidős sárkányokat dobnának ki úgy, hogy most korszerűsítették őket AESA radarra meg JHMCS-re? Vagy azokat is kihajtanák? Nekem nem egészen tiszta.

Úgy tűnik, hogy későn kapcsoltak, hogy kevés lett az F-22, aztán most kapkodnak, mint kezdő ratyi a gőzben.
Jó, hogy sima Hornetet nem akarnak még újjáépíteni.
 
Az EX a Silent Eagle alatt vagy felett van tudásban? Vagy a Silent Eagle az csak valami kísérleti bemutató gép volt? Csak grafikát láttam róla anno, döntött hátsó vezérsíkjai voltak, de ennek teljesen függőlegesnek tűnnek.
 
Az EX a Silent Eagle alatt vagy felett van tudásban? Vagy a Silent Eagle az csak valami kísérleti bemutató gép volt? Csak grafikát láttam róla anno, döntött hátsó vezérsíkjai voltak, de ennek teljesen függőlegesnek tűnnek.
Elvileg annak még tovább cicomázása és a nevetséges "Silent" rész kukázása. Érdemi előnyt nem adott volna az a nevetséges podozás.
 
Szingapúri Vityazi, avagy hat darab F-15SG egy kötelékben:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Arra próbálok rájönni, hogy azon túl, hogy már épül az első két darab F-15EX, vajon mi az aktuális helyzet az együléses F-15CX-el?
Ami infót találok, aszerint 2018 végén törölték az F-15CX-et az F-15X programból és csak a kétüléses, csapásmérő F-15EX-et rendelte meg az USAF.
Másfelől, a 2019-es hírek szerint az F-15EX csak a régebbi E modellek helyett (vagy mellé) érkezik, míg a Nemzeti Gárda és az USAF igazán elöregedett együléses C és kétüléses D gépeit azért csak egy air-to-air feladatkörű, együléses modellel kívánják helyettesíteni.

Azt én értem, hogy a legújabb exportmodell, az F-15QA gyártósorán sokkal egyszerűbb a kétüléses EX-et legyártani (1986-ban készült az utolsó együléses gép, a 86-0179-es C), de légtérvédelemre felesleges a kétüléses, csapásmérő variáns.
Az E flotta meg még egész jól bírja.
Csak gondolom, hogy hírtelen visszaállni együlésesre és eladni a Pentagonnak egy elsősorban légtérvédelemre dedikált régi dizájnt újként... nem lett volna sikeres ötlet.
Mondván, ott a Raptor, mi kell még?
Így most az elöregedett C/D gépeket az amúgy még sokáig használható E modellek egy újabb verziójával próbálják meg lecserélni.
 
  • Tetszik
Reactions: Python
Elektro-optikai konténerrel is szerelt nemzeti gárdás F-15C gyakorol készültségi elfogást a mexikói öböl felett egy B-52-es ellenében:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed
Elektro-optikai konténerrel is szerelt nemzeti gárdás F-15C gyakorol készültségi elfogást a mexikói öböl felett egy B-52-es ellenében:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez vajon már Aranysas változatú C, vagy még az előtte lévő upgradelt változatú F-15C?