M
molnibalage
Guest
Nah, akkor az F-16A után megnéztem az F-15A gépeknél mi lehetett a helyzet az Oszirak elleni bevetésnél. Az F-16 csapásmérőkhöz kellett igazodni, ezért a sebesség adott.
Az egyszerűség kedvéért a táblázatok, sok szöveg nem lesz.
Ezzel a lenti eredmény. 24300 font névleges kerónál 20300 fogyott, 4000 font tartalék. Ez jobb, mint az F-16. Akkor igaz lehet a történet, hogy nekik még egy üdvözlő áthúzásra is bőven, bőven futotta, amikor az F-16-osok már odalent gurultak.
Viszont a lentiek alapján igencsak necces lenne, a helyzet, ha nekik kellett volna 1xMk-84-gyel csapást mérni és nem az F-16A gépeknek.
Csak a bibi az, hogy feleakkora tűzerővel.
Érdekes ugye? Hogy egy nagyobb géppel kisebb tűzerő jön ki?
Az egyszerűség kedvéért a táblázatok, sok szöveg nem lesz.
- Az érkezéskor feltételeztem azt, hogy felemelkedtek 20 ezer lábra, ami nem túl magas, nem túl alacsony, de az AIM-7-nek is elég indítási távot ad.
- 10 perc nagyobb sebességen cirkálást feltételeztem 440 csomóval. Erről pikk-pakk M1,0 tájára tolják fel a sebességet, hogy maximális szubszonikus indítási távja legyen az AIM-7-nek. Az F-16-osok távozása után lépnek csak le.
- Ők is 40 ezer lábon mennek haza. Nem biztos, hogy pont ez az optimum, de kb.
- Náluk sem vettem alapjáratos ereszkedést és a gyorsítást elhanyagoltam.
- Itt is std. a légkör, ami picit felfelé kerekít.
Ezzel a lenti eredmény. 24300 font névleges kerónál 20300 fogyott, 4000 font tartalék. Ez jobb, mint az F-16. Akkor igaz lehet a történet, hogy nekik még egy üdvözlő áthúzásra is bőven, bőven futotta, amikor az F-16-osok már odalent gurultak.
Viszont a lentiek alapján igencsak necces lenne, a helyzet, ha nekik kellett volna 1xMk-84-gyel csapást mérni és nem az F-16A gépeknek.
- Mert akkor ugrik 4200 font a törzs alatti pótos miatt. Ha minden változatlan maradna, akkor ez azt hozná ki, hogy ez nem egy.
- Viszont az Mk-82 DI-je csak 2,1, amíg a CL pótosé 12,2, és annál kisebb tömeg is, de azzal valami istenkísértős lett volna repülni, akkor a gépekről sanszosan lekerülnek a légiharc rakéták vagy csak AIM-9 marad. Ezzel még nyernek összesen kb. 3000 font tömeget és még DI-t, amivel kicsit javul a fogyasztás. Úgy kb. 600 font órával, ami 1,5 óra alatt 1000 font tája.
- Viszont F-15 vadász és F-15 csapásmérő kötelék esetén vadászok ugyanúgy a csapásmérőkhöz igazodtak volna, akik min. fogyasztással mentek, ha csak ez 5-6% táját jelent, az megint van 600 font.
Csak a bibi az, hogy feleakkora tűzerővel.
Érdekes ugye? Hogy egy nagyobb géppel kisebb tűzerő jön ki?