Ez az "olyan csúnya lett" abból a szempontból mindenképpen érdekes kijelentés így 2020 közepén, hogy már vagy három és fél évtizede így néz ki az F-15E.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez az "olyan csúnya lett" abból a szempontból mindenképpen érdekes kijelentés így 2020 közepén, hogy már vagy három és fél évtizede így néz ki az F-15E.
A legyártott F-16 gépek töredékén van gerinc és/vagy CFT. Az F-15E család minden változata ilyen 30 éve.Az F-16 sem tegnap óta púpos meg van tele mindenfajta "hólyagokkal".
Hiába ugyanaz a hajtómű, az F-16-nak fix szívócsatornája van az F-15-ön meg mozgó, vezérelt a szívócsatorna belépő keresztmetszete. Így a 15-ön mindig sokkal közelebb van a hajtóműhöz vezetett levegő mennyisége (és így nyomása is) a számított ideális értékhez mint a 16-on, ahol csak egyetlen sebesség és magasságtartományban lehet ezt elérni (ill. kismértékben lehet ezt más módszerekkel befolyásolni, de egy vezérelt szívócsatorna képességeit nem lehet ezekkel elérni).
Amióta az F110GE129-es beköltözött az F-15-ös sárkányába, az utánégető lángja is jóval markánsabb lett. Ilyen látványos utánégetést az F-16C block 50-esekben nem nagyon láthattunk, pedig elviekben ez ugyanaz a hajtómű.
Hacsak ez nem annak következménye, hogy ma már csak az F110GE129C-t gyártják, az F-15-ösökbe és 16-osokba egyaránt, márpedig ezen valamit mókoltak az utánégetővel (is).
A legyártott F-16 gépek töredékén van gerinc és/vagy CFT. Az F-15E család minden változata ilyen 30 éve.
BIG LIKE, jó kis tipusképzés kezdőknek (is), meg jó a stílusa a csajnak (pl. "gőzhajtású műszerek" )!!
Durva, hogy már 20+ évet szolgált női vadászpilóták is vannak már, akik leszereltek. Az Aircrew Interview csatornán meg egy angol ex. Tornado pilótanővel van fent interjú.
Ez igaz és ennek ellenkezője is. Ugyanis hangsebesség alatt a szögletes szívócsatorna áramlási ellenállásai nagyobbak, így a fojtó hatása is.Hiába ugyanaz a hajtómű, az F-16-nak fix szívócsatornája van az F-15-ön meg mozgó, vezérelt a szívócsatorna belépő keresztmetszete. Így a 15-ön mindig sokkal közelebb van a hajtóműhöz vezetett levegő mennyisége (és így nyomása is) a számított ideális értékhez mint a 16-on, ahol csak egyetlen sebesség és magasságtartományban lehet ezt elérni (ill. kismértékben lehet ezt más módszerekkel befolyásolni, de egy vezérelt szívócsatorna képességeit nem lehet ezekkel elérni).
10 hsz.-el ezelőtt VÓTMÁ, de mondjuk olyan jó hogy nem probléma, érdemes kétszer is végignézni!!
Ah, látom, Moni már berakta, pedig visszapörgettem, de valahogy pont elsikkadt.10 hsz.-el ezelőtt VÓTMÁ, de mondjuk olyan jó hogy nem probléma, érdemes kétszer is végignézni!!
Ez a kép is a videóból van. Mondjuk Kővári kommentjét azért nem értem, mert ezt is mutatta már nekem és én másnak is. Ok, a szög jobb, de újat nem mond.
Ezt nagyon jól látod, pontosan ez történt.
A hagyományos műszereket ugyanúgy megtartották és nem vesződtek a méregdrága analóg-digitális jelátalakítással, jelgenerálással, kijelzőkkel.
Egy F-15E, ami esetleg csak alig pár évvel fiatalabb, csak azért, mert már monochrom katódsugárcsöves kijelzőkből állt a műszerfala, kisebb költséggel konvertálható teljesen digitális, színes kijelzős kabinúvá, mint a klasszikus F-15C.
Itt ez a nagyméretű, színes MFD amúgy is egy szeparált blokkot képez, így jóval egyszerűbb volt integrálni.
Ugyanez igaz a valamivel régebb óta meglévő baloldali, kisebb kijelzőre is.
Igen, iszonyú ordenáré ez az aszimmetrikus buherált műszerfal. Nem igaz, hogy az araboknak össze tudtak rakni egy F-15QA-t, saját erőiknek meg ez jut. A világ legfejlettebb légierejénél elkezdődött a látványos spórolás.Engem meglep ez a "cigány munk"ahogy amolyan jó van az úgy hozzáállással berakták azt a kijelzőt oda.Ilyet nem szoktak az amerikaiak csinálni,ez a 90-es évek orosz prototípusait idezi ajlhol nem nagyon akartak a szükséges minimumnál többet költeni megrendelés híján.
Ez nem így van. Nézd csak meg, milyen funkciójúak a megmaradt hagyományos műszercsoportok.
Alapvetően a repülés és a rendszer ellenőrző (hajtómű, hidraulika, kabin kondicionáló, olaj, stb) műszerek maradtak hagyományosak, melyek zömét amúgy egy képernyőn is hasonló formában imitáltak volna.
Így meg inkább meghagyták eredetiben.
A megmaradt műszereket ugyanúgy egyetlen blokkot képező kijelző-számítógép egységgel cserélhették volna le, de ez csak plusz költség lett volna, semmi más.
Inkább eltekintettek tőle. Erre már nem költöttek, mert működik így is.
Az F-16-osoknál pontosan ugyanez a helyzet.
Ezekkel szemben az F/A-18-as családot, az F-15E-t, az F-22-est már eleve csak MFD-kre épülő kabinnal tervezték, így ezek esetleges modernizációja, cseréje is egyszerűbb.
Látom nem ment át Allesmor mondandója. Az exportált F-15E legacy gépek esetén, amit ÚJ építésűek még a legöregebb USAF F-15E is könnyebben átmókolható lenne erre, mint az F-15C. Mert a kettő között kezdődött meg az igazi digitális forradalom.Igen, iszonyú ordenáré ez az aszimmetrikus buherált műszerfal. Nem igaz, hogy az araboknak össze tudtak rakni egy F-15QA-t, saját erőiknek meg ez jut. A világ legfejlettebb légierejénél elkezdődött a látványos spórolás.
Quatar ezt kapta.
A fentivel már érted? Az F-15C hardveres kialakítása miatt iszonyatosan drága és macerás lenne az olyan szintű glass cokcpit elérése, mint a mai gépeken és kb. szinte semmi hozzáadott tartalma nem lenne. Azok a hajtóműhöz tartozó körskálás műszerek, amiket most lát, hogy lehessen digitális körskálás kijelzés valahol olyan költség, ami nem indokolható meg. A harcászatilag fontos dolgokhoz megcsinálták a A/D átalakítást és csá, ennyi.Nem értelek.
Látom nem ment át Allesmor mondandója. Az exportált F-15E legacy gépek esetén, amit ÚJ építésűek még a legöregebb USAF F-15E is könnyebben átmókolható lenne erre, mint az F-15C. Mert a kettő között kezdődött meg az igazi digitális forradalom.
A nagyobb kijelzőn amúgy a pilóták kérték, mert közölték, hogy a sok új avionikai fejlesztésnek semmi értelme, ha nincs mind rendesen megjeleníteni azt. A pilóták megkapták, amit kértek és megindokoltak.
Az, hogy az összes olyan kijelzőt, ami nem harcászati szemponból kell átrakják digitálisan egyszerűen pénzpazarlás lenne. Ennyi.
Amikor az F-22 hadrafoghatósága alig 50% úgy, hogy 2014-ben 70% volt, akkor ott tapintható a forráshiány. Nem ilyen fancy luxusra kell költeni.
Vegyük már észre, a ma repülő F-15C gépek azok ráncfellvart F-15A-k. 1979-től gyártották a típust. Full digitális szuperszonikus gépet akkor hírből sem ismerték, még az F-111D sem volt az.
A fentivel már érted? Az F-15C hardveres kialakítása miatt iszonyatosan drága és macerás lenne az olyan szintű glass cokcpit elérése, mint a mai gépeken és kb. szinte semmi hozzáadott tartalma nem lenne. Azok a hajtóműhöz tartozó körskálás műszerek, amiket most lát, hogy lehessen digitális körskálás kijelzés valahol olyan költség, ami nem indokolható meg. A harcászatilag fontos dolgokhoz megcsinálták a A/D átalakítást és csá, ennyi.