• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 921
13 910
113
Azt a qrvq kompozit páncélt kellene megoldani, 50 éve ismert a technológia(már az újaké is), még mindig használják, a T-55/72 "megtáltosodott" tőle.
Izraelnek sem volt "büdös", amikor a T-55 átépítéseket megcsinálták Nehéz IFV-re !!! A fejkendősök nem is tudták kilőni !!! (...ha valaki azzal jón, hogy kilőttek 1-t a 4-500-ból akkor "ki-ignorálom":p ! )

Minden technikához kell és lehet használni harctéri javításokhoz pl!
Igazán azt sem értem, hogy mi bánatot gondolkoznak rajta???
Ha meg nem gondolkoznak rajta azt meg főleg nem ! ! !
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 092
33 370
113
Azt a qrvq kompozit páncélt kellene megoldani, 50 éve ismert a technológia(már az újaké is), még mindig használják, a T-55/72 "megtáltosodott" tőle.
Izraelnek sem volt "büdös", amikor a T-55 átépítéseket megcsinálták Nehéz IFV-re !!! A fejkendősök nem is tudták kilőni !!! (...ha valaki azzal jón, hogy kilőttek 1-t a 4-500-ból akkor "ki-ignorálom":p ! )

Minden technikához kell és lehet használni harctéri javításokhoz pl!
Igazán azt sem értem, hogy mi bánatot gondolkoznak rajta???
Ha meg nem gondolkoznak rajta azt meg főleg nem ! ! !
Mi csinaltunk tobb valtozatot is. Keramia nelkul /mert a keramia betetre nem kivantink kolteni egyebkent ha belekerult volna gyujtogyertyak keremia burkolatat ado. Keramia kerult vona bele nemi laminallassal megspekelve /majdnem mint a golyoallo uvegek./
A kompozit pancelunk ami a legjobb lett sem volt nagy extra eloallitani igazabol barmikor megoldhato a gyartasa az orszag barmely megyejebe...

A kulso burkolat a legjobbnak
Szenszal volt retegelve es mugyantaaba agyazva /eges lassito adalekkal./ennek front oldali felere 12 reteg aramidszovet kerult utolagos ragasztassal a ragasztoanyag igen nagy szilardsagu./ majd 60 reteg aramid szovet /kulonbozo varrastechnikaval egymashoz rogzitve vizuveggel kezelve es ket panel koze ragasztva. Majd egy szinten mugyantaba agyazott szenszal panel jott ami a kulso panellel egy legmentesen zart dobozt alkotott szilikon tomitessel ami nemileg energia elnyelo szerepet is betoltott. Majd egy tuzallo poliuretan habreteg kovetkezett tovabbi energiaelnyelo roncsolodo retegkent es a sort egy szinten szenszalas panel zarta /az egesz panel ossze volt fogva a ragasztason kivul "specialis" ami annyira nem is specialis acelpalcakkal amik bizomyos esetegben pluszz rogziteskent is szolgalhattak es az elemek stabil osszetartasa mellett az energiaelnyelo/roncsolodo retegek kiegesziteseul is szolgalt mint fizikalis ellenallas./ a kulso reteg szerepe a lovedek roncsolasa a masodik reteg szerepe a roncsolt lovedek elakasztasa a harmadik reteg zaro es felfekvo reteg ami a poliuretanhab roncsolodasanak minel nagyobb feluleten torteno eloszlatasat szolgalta majd a legutolso reteg a szilank fogo reteg es ellentarto...

Igazabol eleg hazekony volt egyszerusege ellenere...
Dynemaval valoszinuleg meg hatekonyabba valt volna vagy keramiaval...

Ha mi meg tudtuk csinalni szerintem adott esetben masnak sem okozna problemat es valoszinuleg nem is fog. Ha mas nem mi atadjuk a honvedsegnek ha ugy alakul de szerintem ennel jobbat is kepesek tervezni...
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 570
8 166
113

Vasgyar

Well-Known Member
2020. július 15.
344
1 636
93
Egy új, modernebb, komplexebb acélmű csak páncélnak való acélt tud gyártani?
Anno itt Diósgyőrben gyártottak lövegacélt, e mellett vasútisineket, beton acélt és még sok egyebet! Csak hát szét k...ák, be zárták a Digép kettestelepét ahol a lövegeket gyártották majd borult a többi szép sorba. Egyszóval egy gyár egy acélműnek több termék gyártására van kapacitása. Egyébként nem érné meg. Kis Pistának nem mondhatom hogy felveszlek egy hónapra mert van 200 ezer tonnás megrendelésem amit két hét alatt legyárt aztán áll a gyár míg jönn más rendelés
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 715
5 751
113
Őőő, most akkor azért úgy rápedzegetnék, hogy a nincs hadiiparunk és nem az a megoldás, hogy csináljuk dologra @kamm , @krisss , és többek. Nekik hogy lett? Hát nem éri meg acélt gyártani kis tételben, páncélt, uhhh, dehogy, lövegacélt? évszázados kutatás. No?

Amúgy - ha valamikor, akkor - most lenne rá alkalom, hogy “feltámasztódjon” a magyar nehézipar: kvázi RM beszállítóként.
Konkrétan Diósgyörben mind az (nemes)acélmüvet, mind a gépgyárat most lehetne újraindítani. Amikor még vannak szakik, amikor mindenki fegyverkezni kezd, amikor már kezdenek hazatelepedni az ilyen kapacitások Kínából, amikor az elsö néhány évre lehetne rendelés.
Vagy ezt követöen már kb soha.
Az is lehet persze egy döntés, hogy semmi szükség erre, ha van mindenhol a környéken, (szlovákoknál, ukránoknál, szlovéneknél stb. ), akkor ide minek.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Amúgy - ha valamikor, akkor - most lenne rá alkalom, hogy “feltámasztódjon” a magyar nehézipar: kvázi RM beszállítóként.
Konkrétan Diósgyörben mind az (nemes)acélmüvet, mind a gépgyárat most lehetne újraindítani. Amikor még vannak szakik, amikor mindenki fegyverkezni kezd, amikor már kezdenek hazatelepedni az ilyen kapacitások Kínából, amikor az elsö néhány évre lehetne rendelés.
Vagy ezt követöen már kb soha.
Az is lehet persze egy döntés, hogy semmi szükség erre, ha van mindenhol a környéken, (szlovákoknál, ukránoknál, szlovéneknél stb. ), akkor ide minek.
oké: kolcsönkérünk rá a mocskos nyugattól, eladjuk Alaszkát, békekölcsönt jegyez az ország, vagy mindenki felajánlja hetente egy napi munkabérét?
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 715
5 751
113
oké: kolcsönkérünk rá a mocskos nyugattól, eladjuk Alaszkát, békekölcsönt jegyez az ország, vagy mindenki felajánlja hetente egy napi munkabérét?

Ráadásul ebböl a pénzböl mennyi lélegeztetögépet lehetne venni!
Ja, azt most nem kell, mert pont el akarjuk adni a felesleget.

De ha azonnal operatív kérdésekre ugrottunk, akkor vélhetöen azzal a kiinduló gondolattal nem vitatkozol, hogy idöszerü lehet egy ilyen projekt.

Ha valaki erre felvázol egy jó üzleti tervet és utánaszámol, akkor kiderülhet, hogy megéri-e és mennyi az annyi. Azt gondolnám, hogy a befektetéseket ösztönzö osztályán a gazdasági minisztériumnak (mivel tervhivatal már nincs) ilyeneket számolgatnak.

Egy ilyen szektor (újra) indítása meglehetösen tökeintenzív - a nehézipar mindig is ilyen volt, soha sehol nem csak úgy kinöttek a földböl a kohók -, a töke bevonása a modelltöl függöen különbözö forrásokból történhet: ha piaci szereplö akár részvénykibocsájtással (tökeemeléssel), ha állami, államkötvényekkel, és természetesen banki/befektetöi közvetlen hitelezéssel is, stb.

Kérdés ugye az is, hogy kit értesz “mi” alatt. Az Állami Vagyonkezelöre gondolsz, vagy Mészáros és tsai zéertére, Kassai Vasmüre (a DAM jelenlegi tulaja), vagy egy ukrán/német/koreai/amerikai metállurgiai konszernre? Esetleg ezek mixére.

Ha megéri a befektetés, akkor csak be kell csatornázni a pénzt (de mindenképpen sokat segít, ha az állam kedvezményekkel (adó, ingatlan, etc.) éspervagy egy másik cégén keresztül fix megrendelésekkel bábáskodik a dolog felett).
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Ráadásul ebböl a pénzböl mennyi lélegeztetögépet lehetne venni!
Ja, azt most nem kell, mert pont el akarjuk adni a felesleget.

De ha azonnal operatív kérdésekre ugrottunk, akkor vélhetöen azzal a kiinduló gondolattal nem vitatkozol, hogy idöszerü lehet egy ilyen projekt.

Ha valaki erre felvázol egy jó üzleti tervet és utánaszámol, akkor kiderülhet, hogy megéri-e és mennyi az annyi. Azt gondolnám, hogy a befektetéseket ösztönzö osztályán a gazdasági minisztériumnak (mivel tervhivatal már nincs) ilyeneket számolgatnak.

Egy ilyen szektor (újra) indítása meglehetösen tökeintenzív - a nehézipar mindig is ilyen volt, soha sehol nem csak úgy kinöttek a földböl a kohók -, a töke bevonása a modelltöl függöen különbözö forrásokból történhet: ha piaci szereplö akár részvénykibocsájtással (tökeemeléssel), ha állami, államkötvényekkel, és természetesen banki/befektetöi közvetlen hitelezéssel is, stb.

Kérdés ugye az is, hogy kit értesz “mi” alatt. Az Állami Vagyonkezelöre gondolsz, vagy Mészáros és tsai zéertére, Kassai Vasmüre (a DAM jelenlegi tulaja), vagy egy ukrán/német/koreai/amerikai metállurgiai konszernre? Esetleg ezek mixére.

Ha megéri a befektetés, akkor csak be kell csatornázni a pénzt (de mindenképpen sokat segít, ha az állam kedvezményekkel (adó, ingatlan, etc.) éspervagy egy másik cégén keresztül fix megrendelésekkel bábáskodik a dolog felett).
Talán nem azt kellene nézni, mi volt kelendő 30-100 éve, hanem minek lesz piaca a következő évtizedekben, és abba beruházni... ja, de arra önállóan nem lesz pénz, nekünk meg ne dirigáljon senki idegen!
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 715
5 751
113
Talán nem azt kellene nézni, mi volt kelendő 30-100 éve, hanem minek lesz piaca a következő évtizedekben, és abba beruházni... ja, de arra önállóan nem lesz pénz, nekünk meg ne dirigáljon senki idegen!

Ja, értem, a következö évtizedekben - véleményed szerint - nem lesz szükség acélra. Ez véleményes ugyan, de innen nézve az egész felvetés hülyeség.

Most már csak azt nem értem, hogy akkor miért finanszírozási lehetetlenségekkel jössz? Hacsaknem trollkodásból.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Ja, értem, a következö évtizedekben - véleményed szerint - nem lesz szükség acélra. Ez véleményes ugyan, de innen nézve az egész felvetés hülyeség.

Most már csak azt nem értem, hogy akkor miért finanszírozási lehetetlenségekkel jössz? Hacsaknem trollkodásból.
október:
https://autopro.hu/beszallitok/eladhatja-acel-uzletagat-a-thyssenkrupp/427186

http://www.mvae.hu/hirek/az-unios-a...zotlen-piaci-helyzet-a-szektort-veszelyezteti

De mi húzzuk fel újra az ózdi, kohót, hiszen mi baj lehetne belőle!
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 931
19 189
113
Az egész szokásos EU öntökönlövés példája. Több acélra van szükség, mint valaha, de az EU inkább ki akarja szolgáltatni magát Kínának, úgy tűnik, ezért önszopató szabályozást hoz.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 092
33 370
113
A tegnapi üzenet a lobbistáknak szólt. Ha sunnyognak az átszervezéssel, nem csapolnak elég vért, akkor no deal, addig nem ül asztalhoz.

Ugyanígy volt üzi Borsodba is. Nem kívánságműsor lesz, azaz lehet, de ahhoz az Ózdi Kohászat is kell, bár nemtom pontosan mire....azt hittem az már befejezett sztori, bár minden szempontból jó lenne ha találnának oda befektetőt.
Ozdi kohaszat meg csak most kezdodik az 1 lepes zajlott le 20% os allami tulajdonszerzessel. A kesobbiekben novekedni fog a reszarany.

Egy biztos az oamk is fejleszt elobb utobb mint minden masik ceg. Az uj fejlesztesek elofordulhat hogy egy kissebb kapacitasu de minosegi termek eloallitasara lessz alkalmas ezzel a minosegi termekpalettaval kiegeszitve az epitoipari portfoliot. Igazabol a sajat hadiipari minosegi acel igenyunkre nincs is szukseg dunaferr meretu kapacitasra. Dunaferr a nagy meretebol adodoan nemzetkozi forgalmazasra kellene raallnia hogy szamottevo bevetelt jelentsen a cegnek. Mert ha nem jelent szamottevo bevetelt nem eri meg fejlesztreni es uj iranyba belevagni... Egy kis ceg uj "kismennyisegu" termelesi fejlesztesben elonyben van a nagyok kis mennyisegu termelesevel szemben. Hisz portfolio aranyba nagyobb szeletet kepvisel igy egy fejlesztes beinditasa tobbet hoz a konyhara.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 376
7 860
113
Ozdi kohaszat meg csak most kezdodik az 1 lepes zajlott le 20% os allami tulajdonszerzessel. A kesobbiekben novekedni fog a reszarany.

Egy biztos az oamk is fejleszt elobb utobb mint minden masik ceg. Az uj fejlesztesek elofordulhat hogy egy kissebb kapacitasu de minosegi termek eloallitasara lessz alkalmas ezzel a minosegi termekpalettaval kiegeszitve az epitoipari portfoliot. Igazabol a sajat hadiipari minosegi acel igenyunkre nincs is szukseg dunaferr meretu kapacitasra. Dunaferr a nagy meretebol adodoan nemzetkozi forgalmazasra kellene raallnia hogy szamottevo bevetelt jelentsen a cegnek. Mert ha nem jelent szamottevo bevetelt nem eri meg fejlesztreni es uj iranyba belevagni... Egy kis ceg uj "kismennyisegu" termelesi fejlesztesben elonyben van a nagyok kis mennyisegu termelesevel szemben. Hisz portfolio aranyba nagyobb szeletet kepvisel igy egy fejlesztes beinditasa tobbet hoz a konyhara.
Lehet hogy nem ide való, de az Ózd és Kazincbarcika közti vasúti pályának tervbe van véve a villamosítása. Ami elsősorban a térségi ingázoknak szólna. Másodsorban ingázók miatt nem hiszem hogy villamosítanának csak úgy egy olyan szakaszt amin napi 8 pár vonat közlekedik.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 933
18 409
113
Lehet hogy nem ide való, de az Ózd és Kazincbarcika közti vasúti pályának tervbe van véve a villamosítása. Ami elsősorban a térségi ingázoknak szólna. Másodsorban ingázók miatt nem hiszem hogy villamosítanának csak úgy egy olyan szakaszt amin napi 8 pár vonat közlekedik.

Amennyiben az a 8 pár vonat kihasznált, akkor indokolt. Vasban szerintem már minden vonalat villamosítottak, ( GYSEV ) viszont az olyan szárnyvonalakat, ami kihasználatlan és nagyon vinné a pénzt, bezárták. ( Körmend - Zalalövő szakasz ) Viszont a Szombathely - Körmend - Szentgotthárd vonal teljesen az ingázókról, iskolába járókról szól, rengeteg vonatpárral, egész nap. Ez volt az első amit villamosítottak.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 762
17 838
113
Dunaferr einstand...!:rolleyes:
A dunaferből akkor lesz páncél, ha az egészet levegőbe repítik és egy full új üzemet építenek.

A Dunafer biliacélt gyártott, meg ötvözetlen acélt 18mm-ig meg egy kevés rugóacélt. Iszonyat mennyiségű pénzbe kerülne egy, a páncél gyártására alkalmas üzemet berendezni - az évi hány tonna üzemre?

600HB keménységű lemezt lehet vásárolni.

Azt kell kitalálni, hogyan lehet ezeket szerkezetbe építeni és milyen rétegeket hogyan kell beépíteni és ezt hogyan lehet modellezni.

Ha rám lenne bízva, egy pillanatig sem gondolkodnék a Dunaferben, se a hazai gyártásban. Lehet venni, raktáron készletezni...
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 731
30 247
113
A dunaferből akkor lesz páncél, ha az egészet levegőbe repítik és egy full új üzemet építenek.

A Dunafer biliacélt gyártott, meg ötvözetlen acélt 18mm-ig meg egy kevés rugóacélt. Iszonyat mennyiségű pénzbe kerülne egy, a páncél gyártására alkalmas üzemet berendezni - az évi hány tonna üzemre?

600HB keménységű lemezt lehet vásárolni.

Azt kell kitalálni, hogyan lehet ezeket szerkezetbe építeni és milyen rétegeket hogyan kell beépíteni és ezt hogyan lehet modellezni.

Ha rám lenne bízva, egy pillanatig sem gondolkodnék a Dunaferben, se a hazai gyártásban. Lehet venni, raktáron készletezni...
Én azért bízom abban, hogy nem lesz igazad, és gyártani fog a Dunaferr jó minőségű acélárut, akár páncélt is.;)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
3 000
5 330
113
A dunaferből akkor lesz páncél, ha az egészet levegőbe repítik és egy full új üzemet építenek.

A Dunafer biliacélt gyártott, meg ötvözetlen acélt 18mm-ig meg egy kevés rugóacélt. Iszonyat mennyiségű pénzbe kerülne egy, a páncél gyártására alkalmas üzemet berendezni - az évi hány tonna üzemre?

600HB keménységű lemezt lehet vásárolni.

Azt kell kitalálni, hogyan lehet ezeket szerkezetbe építeni és milyen rétegeket hogyan kell beépíteni és ezt hogyan lehet modellezni.

Ha rám lenne bízva, egy pillanatig sem gondolkodnék a Dunaferben, se a hazai gyártásban. Lehet venni, raktáron készletezni...
Kb. mennyibe kerülne páncél gyártására alkalmas üzemet berendezni ?
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 495
5 034
113
Én azért bízom abban, hogy nem lesz igazad, és gyártani fog a Dunaferr jó minőségű acélárut, akár páncélt is.;)
Kb. mennyibe kerülne páncél gyártására alkalmas üzemet berendezni ?
Egy modern durvalemez hengermű kapacitása évi 500 ezer tonnától indul. 250 Lynx -hez kell mondjuk 5000 tonna lemez. Ez maximum 1 heti termelés. Erre nem szabad gyárat építeni. Korábban a lőrinci hengermű gyártott ilyet, de pár éve bezárták.
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
3 000
5 330
113
Egy modern durvalemez hengermű kapacitása évi 500 ezer tonnától indul. 250 Lynx -hez kell mondjuk 5000 tonna lemez. Ez maximum 1 heti termelés. Erre nem szabad gyárat építeni. Korábban a lőrinci hengermű gyártott ilyet, de pár éve bezárták.
Én nem a gyártókapacitásra gondoltam vagy hogy megéri e, hanem kb mennyiből lehetne kihozni?