Nehézipar a hadiipar szolgálatában

Azt a qrvq kompozit páncélt kellene megoldani, 50 éve ismert a technológia(már az újaké is), még mindig használják, a T-55/72 "megtáltosodott" tőle.
Izraelnek sem volt "büdös", amikor a T-55 átépítéseket megcsinálták Nehéz IFV-re !!! A fejkendősök nem is tudták kilőni !!! (...ha valaki azzal jón, hogy kilőttek 1-t a 4-500-ból akkor "ki-ignorálom":p ! )

Minden technikához kell és lehet használni harctéri javításokhoz pl!
Igazán azt sem értem, hogy mi bánatot gondolkoznak rajta???
Ha meg nem gondolkoznak rajta azt meg főleg nem ! ! !
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Azt a qrvq kompozit páncélt kellene megoldani, 50 éve ismert a technológia(már az újaké is), még mindig használják, a T-55/72 "megtáltosodott" tőle.
Izraelnek sem volt "büdös", amikor a T-55 átépítéseket megcsinálták Nehéz IFV-re !!! A fejkendősök nem is tudták kilőni !!! (...ha valaki azzal jón, hogy kilőttek 1-t a 4-500-ból akkor "ki-ignorálom":p ! )

Minden technikához kell és lehet használni harctéri javításokhoz pl!
Igazán azt sem értem, hogy mi bánatot gondolkoznak rajta???
Ha meg nem gondolkoznak rajta azt meg főleg nem ! ! !
Mi csinaltunk tobb valtozatot is. Keramia nelkul /mert a keramia betetre nem kivantink kolteni egyebkent ha belekerult volna gyujtogyertyak keremia burkolatat ado. Keramia kerult vona bele nemi laminallassal megspekelve /majdnem mint a golyoallo uvegek./
A kompozit pancelunk ami a legjobb lett sem volt nagy extra eloallitani igazabol barmikor megoldhato a gyartasa az orszag barmely megyejebe...

A kulso burkolat a legjobbnak
Szenszal volt retegelve es mugyantaaba agyazva /eges lassito adalekkal./ennek front oldali felere 12 reteg aramidszovet kerult utolagos ragasztassal a ragasztoanyag igen nagy szilardsagu./ majd 60 reteg aramid szovet /kulonbozo varrastechnikaval egymashoz rogzitve vizuveggel kezelve es ket panel koze ragasztva. Majd egy szinten mugyantaba agyazott szenszal panel jott ami a kulso panellel egy legmentesen zart dobozt alkotott szilikon tomitessel ami nemileg energia elnyelo szerepet is betoltott. Majd egy tuzallo poliuretan habreteg kovetkezett tovabbi energiaelnyelo roncsolodo retegkent es a sort egy szinten szenszalas panel zarta /az egesz panel ossze volt fogva a ragasztason kivul "specialis" ami annyira nem is specialis acelpalcakkal amik bizomyos esetegben pluszz rogziteskent is szolgalhattak es az elemek stabil osszetartasa mellett az energiaelnyelo/roncsolodo retegek kiegesziteseul is szolgalt mint fizikalis ellenallas./ a kulso reteg szerepe a lovedek roncsolasa a masodik reteg szerepe a roncsolt lovedek elakasztasa a harmadik reteg zaro es felfekvo reteg ami a poliuretanhab roncsolodasanak minel nagyobb feluleten torteno eloszlatasat szolgalta majd a legutolso reteg a szilank fogo reteg es ellentarto...

Igazabol eleg hazekony volt egyszerusege ellenere...
Dynemaval valoszinuleg meg hatekonyabba valt volna vagy keramiaval...

Ha mi meg tudtuk csinalni szerintem adott esetben masnak sem okozna problemat es valoszinuleg nem is fog. Ha mas nem mi atadjuk a honvedsegnek ha ugy alakul de szerintem ennel jobbat is kepesek tervezni...
 
Egy új, modernebb, komplexebb acélmű csak páncélnak való acélt tud gyártani?
Anno itt Diósgyőrben gyártottak lövegacélt, e mellett vasútisineket, beton acélt és még sok egyebet! Csak hát szét k...ák, be zárták a Digép kettestelepét ahol a lövegeket gyártották majd borult a többi szép sorba. Egyszóval egy gyár egy acélműnek több termék gyártására van kapacitása. Egyébként nem érné meg. Kis Pistának nem mondhatom hogy felveszlek egy hónapra mert van 200 ezer tonnás megrendelésem amit két hét alatt legyárt aztán áll a gyár míg jönn más rendelés
 
Őőő, most akkor azért úgy rápedzegetnék, hogy a nincs hadiiparunk és nem az a megoldás, hogy csináljuk dologra @kamm , @krisss , és többek. Nekik hogy lett? Hát nem éri meg acélt gyártani kis tételben, páncélt, uhhh, dehogy, lövegacélt? évszázados kutatás. No?

Amúgy - ha valamikor, akkor - most lenne rá alkalom, hogy “feltámasztódjon” a magyar nehézipar: kvázi RM beszállítóként.
Konkrétan Diósgyörben mind az (nemes)acélmüvet, mind a gépgyárat most lehetne újraindítani. Amikor még vannak szakik, amikor mindenki fegyverkezni kezd, amikor már kezdenek hazatelepedni az ilyen kapacitások Kínából, amikor az elsö néhány évre lehetne rendelés.
Vagy ezt követöen már kb soha.
Az is lehet persze egy döntés, hogy semmi szükség erre, ha van mindenhol a környéken, (szlovákoknál, ukránoknál, szlovéneknél stb. ), akkor ide minek.
 
Amúgy - ha valamikor, akkor - most lenne rá alkalom, hogy “feltámasztódjon” a magyar nehézipar: kvázi RM beszállítóként.
Konkrétan Diósgyörben mind az (nemes)acélmüvet, mind a gépgyárat most lehetne újraindítani. Amikor még vannak szakik, amikor mindenki fegyverkezni kezd, amikor már kezdenek hazatelepedni az ilyen kapacitások Kínából, amikor az elsö néhány évre lehetne rendelés.
Vagy ezt követöen már kb soha.
Az is lehet persze egy döntés, hogy semmi szükség erre, ha van mindenhol a környéken, (szlovákoknál, ukránoknál, szlovéneknél stb. ), akkor ide minek.
oké: kolcsönkérünk rá a mocskos nyugattól, eladjuk Alaszkát, békekölcsönt jegyez az ország, vagy mindenki felajánlja hetente egy napi munkabérét?
 
oké: kolcsönkérünk rá a mocskos nyugattól, eladjuk Alaszkát, békekölcsönt jegyez az ország, vagy mindenki felajánlja hetente egy napi munkabérét?

Ráadásul ebböl a pénzböl mennyi lélegeztetögépet lehetne venni!
Ja, azt most nem kell, mert pont el akarjuk adni a felesleget.

De ha azonnal operatív kérdésekre ugrottunk, akkor vélhetöen azzal a kiinduló gondolattal nem vitatkozol, hogy idöszerü lehet egy ilyen projekt.

Ha valaki erre felvázol egy jó üzleti tervet és utánaszámol, akkor kiderülhet, hogy megéri-e és mennyi az annyi. Azt gondolnám, hogy a befektetéseket ösztönzö osztályán a gazdasági minisztériumnak (mivel tervhivatal már nincs) ilyeneket számolgatnak.

Egy ilyen szektor (újra) indítása meglehetösen tökeintenzív - a nehézipar mindig is ilyen volt, soha sehol nem csak úgy kinöttek a földböl a kohók -, a töke bevonása a modelltöl függöen különbözö forrásokból történhet: ha piaci szereplö akár részvénykibocsájtással (tökeemeléssel), ha állami, államkötvényekkel, és természetesen banki/befektetöi közvetlen hitelezéssel is, stb.

Kérdés ugye az is, hogy kit értesz “mi” alatt. Az Állami Vagyonkezelöre gondolsz, vagy Mészáros és tsai zéertére, Kassai Vasmüre (a DAM jelenlegi tulaja), vagy egy ukrán/német/koreai/amerikai metállurgiai konszernre? Esetleg ezek mixére.

Ha megéri a befektetés, akkor csak be kell csatornázni a pénzt (de mindenképpen sokat segít, ha az állam kedvezményekkel (adó, ingatlan, etc.) éspervagy egy másik cégén keresztül fix megrendelésekkel bábáskodik a dolog felett).
 
Ráadásul ebböl a pénzböl mennyi lélegeztetögépet lehetne venni!
Ja, azt most nem kell, mert pont el akarjuk adni a felesleget.

De ha azonnal operatív kérdésekre ugrottunk, akkor vélhetöen azzal a kiinduló gondolattal nem vitatkozol, hogy idöszerü lehet egy ilyen projekt.

Ha valaki erre felvázol egy jó üzleti tervet és utánaszámol, akkor kiderülhet, hogy megéri-e és mennyi az annyi. Azt gondolnám, hogy a befektetéseket ösztönzö osztályán a gazdasági minisztériumnak (mivel tervhivatal már nincs) ilyeneket számolgatnak.

Egy ilyen szektor (újra) indítása meglehetösen tökeintenzív - a nehézipar mindig is ilyen volt, soha sehol nem csak úgy kinöttek a földböl a kohók -, a töke bevonása a modelltöl függöen különbözö forrásokból történhet: ha piaci szereplö akár részvénykibocsájtással (tökeemeléssel), ha állami, államkötvényekkel, és természetesen banki/befektetöi közvetlen hitelezéssel is, stb.

Kérdés ugye az is, hogy kit értesz “mi” alatt. Az Állami Vagyonkezelöre gondolsz, vagy Mészáros és tsai zéertére, Kassai Vasmüre (a DAM jelenlegi tulaja), vagy egy ukrán/német/koreai/amerikai metállurgiai konszernre? Esetleg ezek mixére.

Ha megéri a befektetés, akkor csak be kell csatornázni a pénzt (de mindenképpen sokat segít, ha az állam kedvezményekkel (adó, ingatlan, etc.) éspervagy egy másik cégén keresztül fix megrendelésekkel bábáskodik a dolog felett).
Talán nem azt kellene nézni, mi volt kelendő 30-100 éve, hanem minek lesz piaca a következő évtizedekben, és abba beruházni... ja, de arra önállóan nem lesz pénz, nekünk meg ne dirigáljon senki idegen!
 
Talán nem azt kellene nézni, mi volt kelendő 30-100 éve, hanem minek lesz piaca a következő évtizedekben, és abba beruházni... ja, de arra önállóan nem lesz pénz, nekünk meg ne dirigáljon senki idegen!

Ja, értem, a következö évtizedekben - véleményed szerint - nem lesz szükség acélra. Ez véleményes ugyan, de innen nézve az egész felvetés hülyeség.

Most már csak azt nem értem, hogy akkor miért finanszírozási lehetetlenségekkel jössz? Hacsaknem trollkodásból.
 
Ja, értem, a következö évtizedekben - véleményed szerint - nem lesz szükség acélra. Ez véleményes ugyan, de innen nézve az egész felvetés hülyeség.

Most már csak azt nem értem, hogy akkor miért finanszírozási lehetetlenségekkel jössz? Hacsaknem trollkodásból.
október:
https://autopro.hu/beszallitok/eladhatja-acel-uzletagat-a-thyssenkrupp/427186

http://www.mvae.hu/hirek/az-unios-a...zotlen-piaci-helyzet-a-szektort-veszelyezteti

De mi húzzuk fel újra az ózdi, kohót, hiszen mi baj lehetne belőle!
 
Az egész szokásos EU öntökönlövés példája. Több acélra van szükség, mint valaha, de az EU inkább ki akarja szolgáltatni magát Kínának, úgy tűnik, ezért önszopató szabályozást hoz.
 
A tegnapi üzenet a lobbistáknak szólt. Ha sunnyognak az átszervezéssel, nem csapolnak elég vért, akkor no deal, addig nem ül asztalhoz.

Ugyanígy volt üzi Borsodba is. Nem kívánságműsor lesz, azaz lehet, de ahhoz az Ózdi Kohászat is kell, bár nemtom pontosan mire....azt hittem az már befejezett sztori, bár minden szempontból jó lenne ha találnának oda befektetőt.
Ozdi kohaszat meg csak most kezdodik az 1 lepes zajlott le 20% os allami tulajdonszerzessel. A kesobbiekben novekedni fog a reszarany.

Egy biztos az oamk is fejleszt elobb utobb mint minden masik ceg. Az uj fejlesztesek elofordulhat hogy egy kissebb kapacitasu de minosegi termek eloallitasara lessz alkalmas ezzel a minosegi termekpalettaval kiegeszitve az epitoipari portfoliot. Igazabol a sajat hadiipari minosegi acel igenyunkre nincs is szukseg dunaferr meretu kapacitasra. Dunaferr a nagy meretebol adodoan nemzetkozi forgalmazasra kellene raallnia hogy szamottevo bevetelt jelentsen a cegnek. Mert ha nem jelent szamottevo bevetelt nem eri meg fejlesztreni es uj iranyba belevagni... Egy kis ceg uj "kismennyisegu" termelesi fejlesztesben elonyben van a nagyok kis mennyisegu termelesevel szemben. Hisz portfolio aranyba nagyobb szeletet kepvisel igy egy fejlesztes beinditasa tobbet hoz a konyhara.
 
Ozdi kohaszat meg csak most kezdodik az 1 lepes zajlott le 20% os allami tulajdonszerzessel. A kesobbiekben novekedni fog a reszarany.

Egy biztos az oamk is fejleszt elobb utobb mint minden masik ceg. Az uj fejlesztesek elofordulhat hogy egy kissebb kapacitasu de minosegi termek eloallitasara lessz alkalmas ezzel a minosegi termekpalettaval kiegeszitve az epitoipari portfoliot. Igazabol a sajat hadiipari minosegi acel igenyunkre nincs is szukseg dunaferr meretu kapacitasra. Dunaferr a nagy meretebol adodoan nemzetkozi forgalmazasra kellene raallnia hogy szamottevo bevetelt jelentsen a cegnek. Mert ha nem jelent szamottevo bevetelt nem eri meg fejlesztreni es uj iranyba belevagni... Egy kis ceg uj "kismennyisegu" termelesi fejlesztesben elonyben van a nagyok kis mennyisegu termelesevel szemben. Hisz portfolio aranyba nagyobb szeletet kepvisel igy egy fejlesztes beinditasa tobbet hoz a konyhara.
Lehet hogy nem ide való, de az Ózd és Kazincbarcika közti vasúti pályának tervbe van véve a villamosítása. Ami elsősorban a térségi ingázoknak szólna. Másodsorban ingázók miatt nem hiszem hogy villamosítanának csak úgy egy olyan szakaszt amin napi 8 pár vonat közlekedik.
 
Lehet hogy nem ide való, de az Ózd és Kazincbarcika közti vasúti pályának tervbe van véve a villamosítása. Ami elsősorban a térségi ingázoknak szólna. Másodsorban ingázók miatt nem hiszem hogy villamosítanának csak úgy egy olyan szakaszt amin napi 8 pár vonat közlekedik.

Amennyiben az a 8 pár vonat kihasznált, akkor indokolt. Vasban szerintem már minden vonalat villamosítottak, ( GYSEV ) viszont az olyan szárnyvonalakat, ami kihasználatlan és nagyon vinné a pénzt, bezárták. ( Körmend - Zalalövő szakasz ) Viszont a Szombathely - Körmend - Szentgotthárd vonal teljesen az ingázókról, iskolába járókról szól, rengeteg vonatpárral, egész nap. Ez volt az első amit villamosítottak.
 
Dunaferr einstand...!:rolleyes:
A dunaferből akkor lesz páncél, ha az egészet levegőbe repítik és egy full új üzemet építenek.

A Dunafer biliacélt gyártott, meg ötvözetlen acélt 18mm-ig meg egy kevés rugóacélt. Iszonyat mennyiségű pénzbe kerülne egy, a páncél gyártására alkalmas üzemet berendezni - az évi hány tonna üzemre?

600HB keménységű lemezt lehet vásárolni.

Azt kell kitalálni, hogyan lehet ezeket szerkezetbe építeni és milyen rétegeket hogyan kell beépíteni és ezt hogyan lehet modellezni.

Ha rám lenne bízva, egy pillanatig sem gondolkodnék a Dunaferben, se a hazai gyártásban. Lehet venni, raktáron készletezni...
 
A dunaferből akkor lesz páncél, ha az egészet levegőbe repítik és egy full új üzemet építenek.

A Dunafer biliacélt gyártott, meg ötvözetlen acélt 18mm-ig meg egy kevés rugóacélt. Iszonyat mennyiségű pénzbe kerülne egy, a páncél gyártására alkalmas üzemet berendezni - az évi hány tonna üzemre?

600HB keménységű lemezt lehet vásárolni.

Azt kell kitalálni, hogyan lehet ezeket szerkezetbe építeni és milyen rétegeket hogyan kell beépíteni és ezt hogyan lehet modellezni.

Ha rám lenne bízva, egy pillanatig sem gondolkodnék a Dunaferben, se a hazai gyártásban. Lehet venni, raktáron készletezni...
Én azért bízom abban, hogy nem lesz igazad, és gyártani fog a Dunaferr jó minőségű acélárut, akár páncélt is.;)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
A dunaferből akkor lesz páncél, ha az egészet levegőbe repítik és egy full új üzemet építenek.

A Dunafer biliacélt gyártott, meg ötvözetlen acélt 18mm-ig meg egy kevés rugóacélt. Iszonyat mennyiségű pénzbe kerülne egy, a páncél gyártására alkalmas üzemet berendezni - az évi hány tonna üzemre?

600HB keménységű lemezt lehet vásárolni.

Azt kell kitalálni, hogyan lehet ezeket szerkezetbe építeni és milyen rétegeket hogyan kell beépíteni és ezt hogyan lehet modellezni.

Ha rám lenne bízva, egy pillanatig sem gondolkodnék a Dunaferben, se a hazai gyártásban. Lehet venni, raktáron készletezni...
Kb. mennyibe kerülne páncél gyártására alkalmas üzemet berendezni ?
 
Én azért bízom abban, hogy nem lesz igazad, és gyártani fog a Dunaferr jó minőségű acélárut, akár páncélt is.;)
Kb. mennyibe kerülne páncél gyártására alkalmas üzemet berendezni ?
Egy modern durvalemez hengermű kapacitása évi 500 ezer tonnától indul. 250 Lynx -hez kell mondjuk 5000 tonna lemez. Ez maximum 1 heti termelés. Erre nem szabad gyárat építeni. Korábban a lőrinci hengermű gyártott ilyet, de pár éve bezárták.
 
Egy modern durvalemez hengermű kapacitása évi 500 ezer tonnától indul. 250 Lynx -hez kell mondjuk 5000 tonna lemez. Ez maximum 1 heti termelés. Erre nem szabad gyárat építeni. Korábban a lőrinci hengermű gyártott ilyet, de pár éve bezárták.
Én nem a gyártókapacitásra gondoltam vagy hogy megéri e, hanem kb mennyiből lehetne kihozni?