Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nah, b+! Ha tehenekkel is tudunk fizetni, küldjük el Vadait!Katarral régóta jó a viszony. Gondoljunk bele, hogy pl. a blokádjuk alatt nemcsak tejterméket, hanem konkrétan teheneket is szállítottunk Nekik (meg sok minden mást). Csak egy cikk:
https://novekedes.hu/elemzesek/magyar-segitseg-is-benne-van-a-blokad-alatt-tartott-katar-tuleleseben
Úgy egyébként nekünk azon a fertályon hagyományosan jó diplomáciai kapcsolataink van. Ez még javarészt pl. az átkosból öröklődött (nem kellenek hozzá a lányok, de az "olaj sok mindent meg tud olajozni" ...) ...
Hát sokat forgott Szíjjártónál és ezt ő intézte.Logikusabb ha Wizz pilotak vinnek ezt az A330 ast ha mar Varadi bene van sztm.
De ez csak tisztan talalgatas reszemrol.....
A T-72 re feleslegesen "kohóra" költenni. Viszont a Mi-171 re már inkább igen.A szovjet technika hiveinek mondom, hogy a csehek 33 T-72 tuningolnak, meg 15 Mi-171Š helit.
Igy is lehet, de minek....főleg, hogy a sokallták az árát, ezért visszavágtak jó pár dolgot, higy fele annyiból kijöjjön. Itt a pénz kötött volt, nem a képesség számított.
Egy gép nem gép. Kettő már talán ideális a három gép lenneHát sokat forgott Szíjjártónál és ezt ő intézte.
A WIZZ Air szerintem letojja, hogy mire van festve a gép, ha az ő szállítmányát viszi, és neki termeli a profitot.
Szerintem a gépet a külügy veszi, honvédségi személyzettel megy, a WIZZ szervezi rá az állásidőben a fuvart, és pont emiatt, valami nem túl hivalkodó design kerül fel rá.
Abban biztos vagyok, hogy nem lila lesz!![]()
A WIZZ Air szerintem letojja, hogy mire van festve a gép, ha az ő szállítmányát viszi, és neki termeli a profitot.
Szerintem a gépet a külügy veszi, honvédségi személyzettel megy, a WIZZ szervezi rá az állásidőben a fuvart, és pont emiatt, valami nem túl hivalkodó design kerül fel rá.
Abban biztos vagyok, hogy nem lila lesz!![]()
Tuti a Wizz pilótái fogják repülni.Lehet de mivel ezt a gépet nagyrészt a Wizzair fogja használni így én nem zárom ki a lilát sőt arra is van esély,hogy a Wizzair adja a személyzetet is.![]()
Hogy mi? Ki se nyitják a gyárat, ha nincs rentábilis megrendelés. Csak azért nem fognak beszerzési ár alá menni, hogy pörögjön a bérpótlék meg a villanyszámla. Ezek kőkeményen eredmény orientált cégek. Ha neki önköltségen kijön mondjuk 5 millára egy felújítás, azt semmilyen helyzetben nem fogod 4 millióra lealkudni.
Te bemennél úgy dolgozni, hogy többe van a bejárásod mint a fizetésed, elvállalnál egy munkát úgy, hogy magasabb az anyagköltség mint amennyit elkérsz a munkáért? Hát ne őrüljünk már meg, ennek elméletben már nálunk is 30 éve vége.
https://www.airbus.com/newsroom/new...aluates-an-A320neo-multi-mission-version.html
Ennek amugy mennyi eselye van - mert ugye nyilvan qrvadraga - talan a legdragabb letezo opcio? Egy, masfel eve ment a talalgatas a C4ISR gepekrol es akkor felroppent hogy meg egy hasonlo kategoriaju gep lesz beszerezve.
Szóval, ha mondjuk a lehető legrosszabb opcióban a spanyol vasakat nézzük, egyrészt lehet benne ami csak szarabbul néz ki, mint amilyen valójában. A benne levő dolgok jó része, ha nemcsak generál, hanem upgrade is tervben lenne, úgyis megy a kukába, miközben a fémig visszabontják. Ha a vázat rendbe tudják rakni, az jelenthet ezáltal extra költséget. Nekünk kell 32 a 12 mellé tanknak, kb 6 a műszakiaknak, az 38, az 53-ból marad 15 amit lehet flexelni, átrakni a másikba, hogy a repedt/rohadt részre egy jó darab kerüljön, bár olcsóbbnak ezt sem gondolnám mert a szutykot is szét kell szedni hozzá. Persze ezt csak innen mondom, hiszen nem láttam én sem őket, csak a legendát ismerem. Az upgrade költsége úgyis ugyannyi lenne, ha jobb állapotú a4-eseket kell felújítani hozzá, ha nem. Az a költség fix. Itt végülis amin rugózni lehet, hogy 1 m eur a felújítás, vagy 1,5-2(kettőt még így is extrémnek gondolnám).
Az A6 páncélkit ugyanaz, mint az A5.
Az A5-ben van L44-es löveg, az A6-ban L55-ös.
A torony bemélyedés eltüntetése mindkét kitnek része.
A lengyelek ezt és a futómű megerősítést is kispórolták a saját Leo2 PL programjukból.
Volt azoknak minden baja amit el tudsz képzelni.
Tetszik ez a rejtett légierő. A Postának meg lehetnének Leopardjai, mert sok helyre nem engedik be a magyar harckocsikat, de hollós logóval nyilván egészen más lenne!a katonai repülőgépek – jellegükből adódóan - bonyolultabb eljárással kapnak leszállási engedélyt, mint a polgári gépek, egy olyan helyzetben pedig, mint amilyen a koronavírus-járvány, minden nap, óra és perc számít
Origo
Azt vártuk a nagy Airbus - magyar kormány összeborulás és Benkő nyilatkozatai alapján, hogy Magyarország lesz az első megrendelője/rendszeresítője/üzemeltetője a típusnak... de eltelt két év és úgy tűnik még mindig csak papíron létezik ez a típusváltozat. Pedig a német P-3 Orionokat legkésőbb 2025-ig le kellene váltani.
Lehet de mivel ezt a gépet nagyrészt a Wizzair fogja használni így én nem zárom ki a lilát sőt arra is van esély,hogy a Wizzair adja a személyzetet is.![]()
Tuti a Wizz pilótái fogják repülni.
Huh? A lengyelek sajat, meglevo 2A4 tankjaikat sajat maguk is 1.2M euro per hk aron voltak csak kepesek kihozni 2APL-re, ami valahol 2A5 es 2A6 koze esik.
Bezony es igy is lett 1.2M euro darabonkent... raadasul sajat tankok, sajat gyartoval.
A lengyel variáns emelt költségvetésű darabjainak az ára kb 1,9-2 mrd forintra jön ki.
Nézd már meg, hogy mennyibe lesz az a felújítás a lengyeleknek! Majdnem 6M USD/db
A lengyelek is azért csinálják, hogy a hazai ipart támogassák, de így is rohadtul rezgett a léc!
Miközben menet közben derült ki, hogy ez sem biztos, hogy elég lesz (vagy nem lesz az összes befejezve) mert az első pár tucat megbontása közben komoly szerkezeti problémákat találtak.
A Wizznek csak A320 és A321 típusok vannak rendszerben, semmi közük az A330hoz. Namármost az Airbus az A319/320/321-et tette átjárhatóvá, a 330 más kategória, asszem az már HEAVY, de semmiképpen sem repülheti egy Wizz pilóta sem a szakszójával. Lehet, hogy conversionnal mehet, de nem hiszem, majd rákérdezek, de a type rating rá az bizonyosan más.
Vagyis a Wizz pilóta ha átül rá az nem sokkal több, mintha felvennél egy friss pilótát - max előbb lesz kapitány rajta (kell vagy 500 óra a típuson, hogy a kapitánya lehess, 1000 lehet máson). Szóval ugyanúgy átképzés kell, bár most van szabad ember, kb. mint égen a csillag. De a pénzt és időt mindenképpen bele kell tenni a képzésbe (type rating elmélet + sim + 5 kör a géppel 20k Euro minimum). A kulcs meg az említett 500 óra kapitányoknak a típuson....
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..