A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 155
130 426
113
Korrózió? Szerkezetileg voltak megsérülve?
Volt azoknak minden baja amit el tudsz képzelni. Azt nem akarjátok megérteni, hogy van egy olyan dolog ezekben a felújításos játékokban, hogy ár/érték arány amit ki kell balanszírozni a nyert képességek és az ár és a további lehetséges maximális élettartam és esetleges további fejlesztési tartalékok közt, ebbe a képletbe jön még be mint változó, hogy a nemzetgazdaságnak mi a jobb egy új technika rendszeresítésével és beszállítói láncával csúcstechnológiát (mégha kisebb mértékű elektronikai és egyéb dolgok) bevinni a gazdaságba hosszú távon minél nagyobb hozzáadott magyar tudással vagy pedig egy régi felújításának esetleges itthoni megszervezésével mit lehet itthon nyerni. Mi éri meg jobban hosszú távon, mert itt ezek mentén forognak a dolgok, mivel az egyik cél, hogy modern hadiipar jöjjön létre ennek az egésznek a hozományaként itthon illetve, hogy a hazai ipar bekapcsolódjon a nagy európai haditechnikai cégek beszállítói láncaiba.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 721
72 097
113
Volt azoknak minden baja amit el tudsz képzelni. Azt nem akarjátok megérteni, hogy van egy olyan dolog ezekben a felújításos játékokban, hogy ár/érték arány amit ki kell balanszírozni a nyert képességek és az ár és a további lehetséges maximális élettartam és esetleges további fejlesztési tartalékok közt, ebbe a képletbe jön még be mint változó, hogy a nemzetgazdaságnak mi a jobb egy új technika rendszeresítésével és beszállítói láncával csúcstechnológiát (mégha kisebb mértékű elektronikai és egyéb dolgok) bevinni a gazdaságba hosszú távon minél nagyobb hozzáadott magyar tudással vagy pedig egy régi felújításának esetleges itthoni megszervezésével mit lehet itthon nyerni. Mi éri meg jobban hosszú távon, mert itt ezek mentén forognak a dolgok, mivel az egyik cél, hogy modern hadiipar jöjjön létre ennek az egésznek a hozományaként itthon illetve, hogy a hazai ipar bekapcsolódjon a nagy európai haditechnikai cégek beszállítói láncaiba.

Azért ezt annyival árnyalnám, hogy bár csorgott be a kmw felé is némi zsíros megrendelés, azért a mi csomagunkkal, a norvég és német felújítással is csak pár évre egyre csökkenő ütemben fog dolgozni a gyár. Azért az RM elég sok területen húzta be a leók upgradelését is. Szóval szerintem nem fogna olyan vastagon az a ceruza, ha betoppannánk akár ezekkel a szarokkal és azt sem felejteném el, hogy az embt a kmw-nexter bulija, csak a jövőre tekintve. Valószínűleg nem idegeskednének attól, hogy addig is van forrás mert pörög a gyártósor legalább legózással és később ez számíthatna.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 721
72 097
113
Azért ezt annyival árnyalnám, hogy bár csorgott be a kmw felé is némi zsíros megrendelés, azért a mi csomagunkkal, a norvég és német felújítással is csak pár évre egyre csökkenő ütemben fog dolgozni a gyár. Azért az RM elég sok területen húzta be a leók upgradelését is. Szóval szerintem nem fogna olyan vastagon az a ceruza, ha betoppannánk akár ezekkel a szarokkal és azt sem felejteném el, hogy az embt a kmw-nexter bulija, csak a jövőre tekintve. Valószínűleg nem idegeskednének attól, hogy addig is van forrás mert pörög a gyártósor legalább legózással és később ez számíthatna.

Nem ezeknek a szaroknak az erőltetésére írtam ezt, általánosan, akármivel mennénk oda ami a hatókörükbe esik, akár ezekkel a szarokkal.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 155
130 426
113
Nem ezeknek a szaroknak az erőltetésére írtam ezt, általánosan, akármivel mennénk oda ami a hatókörükbe esik, akár ezekkel a szarokkal.
A Zrínyi 2026 tervezése során volt elég sok variáció köztük a felújítós is, volt kisebb büdzsére igazított stb. stb.
A kormány és a katonai felső vezetés a mostani mellett döntött. Jó okkal.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 721
72 097
113
A Zrínyi 2026 tervezése során volt elég sok variáció köztük a felújítós is, volt kisebb büdzsére igazított stb. stb.
A kormány és a katonai felső vezetés a mostani mellett döntött. Jó okkal.

Nem vitatom, hogy a legjobb döntés a legjobb holmi mellett szólt. Az eddigi összes lépésük viszi a prímet, le a kalappal. Csak árnyaltam a lehetőségeket ebből a szempontból is nézve. Egy gyártónak mindig az a jó, ha pörög az üzem, ahhoz hogy pörögjön az üzem, meg kell valami amit csinálhatnak benne. A KMW-nek nem jönne szarul semmilyen program, tudnák honorálni, mégha mi is fizetünk.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 155
130 426
113
Nem vitatom, hogy a legjobb döntés a legjobb holmi mellett szólt. Az eddigi összes lépésük viszi a prímet, le a kalappal. Csak árnyaltam a lehetőségeket ebből a szempontból is nézve. Egy gyártónak mindig az a jó, ha pörög az üzem, ahhoz hogy pörögjön az üzem, meg kell valami amit csinálhatnak benne. A KMW-nek nem jönne szarul semmilyen program, tudnák honorálni, mégha mi is fizetünk.
Itt is meg lettek versenyeztetve a cégek, a jobb ajánlat döntött.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Tényleg nagyon nem vagy képben!
Azért ezt annyival árnyalnám, hogy bár csorgott be a kmw felé is némi zsíros megrendelés, azért a mi csomagunkkal, a norvég és német felújítással is csak pár évre egyre csökkenő ütemben fog dolgozni a gyár.
A norvégokról még nem tudni, hogy felújítanak-e.

Azért az RM elég sok területen húzta be a leók upgradelését is.
Tudtommal nincs másik upgrade programjuk a lengyeleken kívül. Azzal is inkább a baj van, mivel a nagyobb részét a lengyel gyár csinálja, csak a RM terveivel és részben a berendezéseivel
A Svájciakét a RUAG csinálja, a svédek szintén maguknak csinálják, mint ahogy a spanyolok meg a GDELS spanyol leányával. A törökök szintén. A dánok és a hollandok upgradeje meg a KMW-é. Talán Szingapurét a RM csinálta közösen az ST-vel. A többiek meg talán úgy használják, ahogy megvették.

Szóval szerintem nem fogna olyan vastagon az a ceruza, ha betoppannánk akár ezekkel a szarokkal és azt sem felejteném el, hogy az embt a kmw-nexter bulija, csak a jövőre tekintve. Valószínűleg nem idegeskednének attól, hogy addig is van forrás mert pörög a gyártósor legalább legózással és később ez számíthatna.
A KMW sokkal kevésbé rugalmas, mint a RM. Ha nem így lenne, akkor most a PUMA-nak örülnénk, vagy a lengyelek Leo-it is ők korszerűsítették volna.
A KMW-nek elég sok melót ad a BW per pillanat, meg a tervezési kapacitásuk belemegy a MGCS-be, a Boxer Mission modulokba...
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 820
113
Állítólag ez a gép már a miénk, de nem biztos hogy ide kellett volna beraknom. Passz.

118796723_3564202283590901_1231686450769976847_o.jpg
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 721
72 097
113
Tényleg nagyon nem vagy képben!

Tudtommal nincs másik upgrade programjuk a lengyeleken kívül. Azzal is inkább a baj van, mivel a nagyobb részét a lengyel gyár csinálja, csak a RM terveivel és részben a berendezéseivel
A Svájciakét a RUAG csinálja, a svédek szintén maguknak csinálják, mint ahogy a spanyolok meg a GDELS spanyol leányával. A törökök szintén. A dánok és a hollandok upgradeje meg a KMW-é. Talán Szingapurét a RM csinálta közösen az ST-vel. A többiek meg talán úgy használják, ahogy megvették.

Jaja, tök hülye vagyok. Csak a szingapúrit csinálta az RM, meg az indonézt, meg a lengyelekét, bár az ahogy írtad, közben versenyben van chile-ért, a svédek maguknak csinálják buliban a páncélt az IBD Diesenroth viszi ami RM leány, a svájci a ruag, ha egyáltalán pörög, a spanyolok megoldják a törökök is megoldják, mennyi holland leo is lett megint? :D Csak úgy röpköd a KMW megrendelés, biztos nem vennék jó néven, mert tudatlanok vagyunk mink itten.

A norvég/dánban igazad van, belekeveredtem.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 351
96 757
113
A minisztérium közölte, hogy a lehetőségek alapos megvizsgálása után a választás a Qatar Airways egyik Airbus A-330 200F típusú repülőgépre esett, amelynek szállítókapacitása az átalakított személyszállító gépek kapacitásának sokszorosa, és 7400 km-t is képes repülni.
A típust kifejezetten teherszállításra tervezték, sokoldalú rakodórendszert kapott, többféle elhelyezési variációban képes kezelni raklapokat és konténereket is.

Amikor a gépnek a jövőben nem kell állami feladatot ellátnia, a Wizzair légitársaság használja majd, vagyis a magyar állam a szabad kapacitást bérbe adja, így a gép bevételt is termel – zárul a nyilatkozat
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Jaja, tök hülye vagyok. Csak a szingapúrit csinálta az RM, meg az indonézt, meg a lengyelekét, bár az ahogy írtad, közben versenyben van chile-ért, a svédek maguknak csinálják buliban a páncélt az IBD Diesenroth viszi ami RM leány, a svájci a ruag, ha egyáltalán pörög, a spanyolok megoldják a törökök is megoldják, mennyi holland leo is lett megint? :D Csak úgy röpköd a KMW megrendelés, biztos nem vennék jó néven, mert tudatlanok vagyunk mink itten.

A norvég/dánban igazad van, belekeveredtem.
Tudod, az igeidő fontos dolog ám.
A lengyel nyögvenyelősön kívül per pillanat milyen upgrade-et is csinál a RM? (Ahogy írtam, a lengyelekét sem ők csinálják!)
Mert a KMW csinálja jelenleg a teljes BW-t, vele együtt a hollandokét, és pluszba még a dánokét is (bár lehet, hogy az a csomag már lement), ..........hja meg a mi A4-eseinket is. :)