A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
A szovjet technika hiveinek mondom, hogy a csehek 33 T-72 tuningolnak, meg 15 Mi-171Š helit.


Igy is lehet, de minek....főleg, hogy a sokallták az árát, ezért visszavágtak jó pár dolgot, higy fele annyiból kijöjjön. Itt a pénz kötött volt, nem a képesség számított.
A T-72 re feleslegesen "kohóra" költenni. Viszont a Mi-171 re már inkább igen.
 
W

Wilson

Guest
A WIZZ Air szerintem letojja, hogy mire van festve a gép, ha az ő szállítmányát viszi, és neki termeli a profitot.
Szerintem a gépet a külügy veszi, honvédségi személyzettel megy, a WIZZ szervezi rá az állásidőben a fuvart, és pont emiatt, valami nem túl hivalkodó design kerül fel rá.
Abban biztos vagyok, hogy nem lila lesz! :)

Lehet de mivel ezt a gépet nagyrészt a Wizzair fogja használni így én nem zárom ki a lilát sőt arra is van esély,hogy a Wizzair adja a személyzetet is.:)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 242
81 156
113
A WIZZ Air szerintem letojja, hogy mire van festve a gép, ha az ő szállítmányát viszi, és neki termeli a profitot.
Szerintem a gépet a külügy veszi, honvédségi személyzettel megy, a WIZZ szervezi rá az állásidőben a fuvart, és pont emiatt, valami nem túl hivalkodó design kerül fel rá.
Abban biztos vagyok, hogy nem lila lesz! :)

Még az A319-en sincs elég tapasztalata a honvédségi pilóták, nem tűnik jó ötletnek hogy majd ültetik őket egyik gépről a másikra oda-vissza. Bár állítólag a gép vezetése hasonló, de nem tűnik valószínűnek. Persze ha most felvettek 2-4 munkanélkülivé vált pilótát, akinek meg vannak a papírjai a 330-asra is, akkor akár még ez is lehet.
Valószínűbb hogy a wizzair pilótái fogják repülni. Ez a külügy és a Wizz üzlete. Olyat is hallottam, hogy a Qatar Cargo-nak már nem éri meg a heti két ferihegyi járat, így ez a gép jár majd helyette. De majd valaki felhomályosít minket, aki jobban otthon van a civil repülésben és Ferihegyen...
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 721
72 097
113
Hogy mi? Ki se nyitják a gyárat, ha nincs rentábilis megrendelés. Csak azért nem fognak beszerzési ár alá menni, hogy pörögjön a bérpótlék meg a villanyszámla. Ezek kőkeményen eredmény orientált cégek. Ha neki önköltségen kijön mondjuk 5 millára egy felújítás, azt semmilyen helyzetben nem fogod 4 millióra lealkudni.
Te bemennél úgy dolgozni, hogy többe van a bejárásod mint a fizetésed, elvállalnál egy munkát úgy, hogy magasabb az anyagköltség mint amennyit elkérsz a munkáért? Hát ne őrüljünk már meg, ennek elméletben már nálunk is 30 éve vége.

Hát persze. A kereskedelem soha nem úgy működött, hogy a lehető legnagyobb áron amit elvisel a vevő (főleg a 3 mrd-s teherautók korában amiről pont pöcshuszár linkelt egy angol álláspontot amiben nem aggódnak az áron, mert tudják mibe fájt az alkatrészköltség) feldobjuk a cuccot, aztán mehet az alkudozás. :D:D:D Természetesen 20 százalékot amit te feldobtál bármelyik műfajban a legnagyobb vevők kapnak a kisker végén, ennél nagyobb számokkal csak a beszállítói láncon dobálóznak ha viszonteladói státuszban vannak. De amikor lecseng a bw, a mind a húsz holland Leó és még közben zakatol a svéd akció meg a lengyel ahol az rm csak technológiai tulajdonos meg beszállító, fel sem fog merülni kmw vonalon, hogy kéne valami mer az embt ekkor kezdi majd nyelni a zsét. Attól tartok kissé egybitesen éled meg a kereskedelmet meg annak a láncolatát. Komolyan azt hiszed, hogy ilyen helyzetben akár, vagy nagy tételű megrendinél egy 10-15 százalékos játéktér nincs belekalkulálva az árba? A cukrod,a kenyered, a csempéd a téglád ,legalacsonyabb haszonnal van kalkulálva végfelhasználói szintén?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 242
81 156
113
https://www.airbus.com/newsroom/new...aluates-an-A320neo-multi-mission-version.html

Ennek amugy mennyi eselye van - mert ugye nyilvan qrvadraga - talan a legdragabb letezo opcio? Egy, masfel eve ment a talalgatas a C4ISR gepekrol es akkor felroppent hogy meg egy hasonlo kategoriaju gep lesz beszerezve.

Azt vártuk a nagy Airbus - magyar kormány összeborulás és Benkő nyilatkozatai alapján, hogy Magyarország lesz az első megrendelője/rendszeresítője/üzemeltetője a típusnak... de eltelt két év és úgy tűnik még mindig csak papíron létezik ez a típusváltozat. Pedig a német P-3 Orionokat legkésőbb 2025-ig le kellene váltani.
 
K

kamm

Guest
Szóval, ha mondjuk a lehető legrosszabb opcióban a spanyol vasakat nézzük, egyrészt lehet benne ami csak szarabbul néz ki, mint amilyen valójában. A benne levő dolgok jó része, ha nemcsak generál, hanem upgrade is tervben lenne, úgyis megy a kukába, miközben a fémig visszabontják. Ha a vázat rendbe tudják rakni, az jelenthet ezáltal extra költséget. Nekünk kell 32 a 12 mellé tanknak, kb 6 a műszakiaknak, az 38, az 53-ból marad 15 amit lehet flexelni, átrakni a másikba, hogy a repedt/rohadt részre egy jó darab kerüljön, bár olcsóbbnak ezt sem gondolnám mert a szutykot is szét kell szedni hozzá. Persze ezt csak innen mondom, hiszen nem láttam én sem őket, csak a legendát ismerem. Az upgrade költsége úgyis ugyannyi lenne, ha jobb állapotú a4-eseket kell felújítani hozzá, ha nem. Az a költség fix. Itt végülis amin rugózni lehet, hogy 1 m eur a felújítás, vagy 1,5-2(kettőt még így is extrémnek gondolnám).

Huh? A lengyelek sajat, meglevo 2A4 tankjaikat sajat maguk is 1.2M euro per hk aron voltak csak kepesek kihozni 2APL-re, ami valahol 2A5 es 2A6 koze esik.

Az A6 páncélkit ugyanaz, mint az A5.
Az A5-ben van L44-es löveg, az A6-ban L55-ös.
A torony bemélyedés eltüntetése mindkét kitnek része.

A lengyelek ezt és a futómű megerősítést is kispórolták a saját Leo2 PL programjukból.

Bezony es igy is lett 1.2M euro darabonkent... raadasul sajat tankok, sajat gyartoval.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 076
113
a katonai repülőgépek – jellegükből adódóan - bonyolultabb eljárással kapnak leszállási engedélyt, mint a polgári gépek, egy olyan helyzetben pedig, mint amilyen a koronavírus-járvány, minden nap, óra és perc számít
Origo
Tetszik ez a rejtett légierő. A Postának meg lehetnének Leopardjai, mert sok helyre nem engedik be a magyar harckocsikat, de hollós logóval nyilván egészen más lenne!

 
K

kamm

Guest
Azt vártuk a nagy Airbus - magyar kormány összeborulás és Benkő nyilatkozatai alapján, hogy Magyarország lesz az első megrendelője/rendszeresítője/üzemeltetője a típusnak... de eltelt két év és úgy tűnik még mindig csak papíron létezik ez a típusváltozat. Pedig a német P-3 Orionokat legkésőbb 2025-ig le kellene váltani.

En nem tudom, ki varta es miert, de szo sem volt semmi ilyesmirol soha hivatalos kommunikacioban, pedig minden mast eleg reszletesen elore meghataroztak.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 459
15 892
113
Lehet de mivel ezt a gépet nagyrészt a Wizzair fogja használni így én nem zárom ki a lilát sőt arra is van esély,hogy a Wizzair adja a személyzetet is.:)
Tuti a Wizz pilótái fogják repülni.

A Wizznek csak A320 és A321 típusok vannak rendszerben, semmi közük az A330hoz. Namármost az Airbus az A319/320/321-et tette átjárhatóvá, a 330 más kategória, asszem az már HEAVY, de semmiképpen sem repülheti egy Wizz pilóta sem a szakszójával. Lehet, hogy conversionnal mehet, de nem hiszem, majd rákérdezek, de a type rating rá az bizonyosan más.

Vagyis a Wizz pilóta ha átül rá az nem sokkal több, mintha felvennél egy friss pilótát - max előbb lesz kapitány rajta (kell vagy 300 óra a típuson, hogy a kapitánya lehess, 1200 lehet máson). Szóval ugyanúgy átképzés kell, bár most van szabad ember, kb. mint égen a csillag. De a pénzt és időt mindenképpen bele kell tenni a képzésbe (type rating elmélet + sim + 5 kör a géppel 20k Euro minimum). A kulcs meg az említett 300 óra kapitányoknak a típuson....
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 721
72 097
113
Huh? A lengyelek sajat, meglevo 2A4 tankjaikat sajat maguk is 1.2M euro per hk aron voltak csak kepesek kihozni 2APL-re, ami valahol 2A5 es 2A6 koze esik.



Bezony es igy is lett 1.2M euro darabonkent... raadasul sajat tankok, sajat gyartoval.

Ugye most épp nem keverted össze a felújítást a leopárd 2pl fejlesztési programmal? De?
 
K

kamm

Guest
A lengyel variáns emelt költségvetésű darabjainak az ára kb 1,9-2 mrd forintra jön ki.

Az eredeti, csak lengyel munkara vonatkozo resz kb 1.2 millio euro volt darabjan, a tobbi akkor az uj elektronika meg az uj fegyverzet ara lesz, a nemetektol veve...?

Nézd már meg, hogy mennyibe lesz az a felújítás a lengyeleknek! Majdnem 6M USD/db
A lengyelek is azért csinálják, hogy a hazai ipart támogassák, de így is rohadtul rezgett a léc!
Miközben menet közben derült ki, hogy ez sem biztos, hogy elég lesz (vagy nem lesz az összes befejezve) mert az első pár tucat megbontása közben komoly szerkezeti problémákat találtak.

En tisztan emlekszem valahol, hogy az eredeti ar 1.2M euro korul volt, legalabbis a hazai (lengyel) mukakra... igy felment az aruk a vegere? Jezusom. :O
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
W

Wilson

Guest
A Wizznek csak A320 és A321 típusok vannak rendszerben, semmi közük az A330hoz. Namármost az Airbus az A319/320/321-et tette átjárhatóvá, a 330 más kategória, asszem az már HEAVY, de semmiképpen sem repülheti egy Wizz pilóta sem a szakszójával. Lehet, hogy conversionnal mehet, de nem hiszem, majd rákérdezek, de a type rating rá az bizonyosan más.

Vagyis a Wizz pilóta ha átül rá az nem sokkal több, mintha felvennél egy friss pilótát - max előbb lesz kapitány rajta (kell vagy 500 óra a típuson, hogy a kapitánya lehess, 1000 lehet máson). Szóval ugyanúgy átképzés kell, bár most van szabad ember, kb. mint égen a csillag. De a pénzt és időt mindenképpen bele kell tenni a képzésbe (type rating elmélet + sim + 5 kör a géppel 20k Euro minimum). A kulcs meg az említett 500 óra kapitányoknak a típuson....

De még mindig jobban megéri a Wizzairnak pilótát képezni rá mint a külügynek főleg úgy,hogy főleg a Wizzair fogja használni.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
hogy kerülhettek ilyen állapotba?
Nagyon korai szerias leo 2 esek voltak amik max a4 ig lehetett felhuzni /a pamceljuk meg nem tartalmazott wolfrant hengerelt acel./ eredetileg csak kikepzesre katak a vasakat. Majd spanyol alkatreszekkel kerultek csere a tonkrement nemet alkatreszek /amivel meg akkora gond nem is lett volna ha azok nem az S osztalyos alkatreszei lettek volna /ugy viltak vele a hasznalt vasakba az is jo es igy nem kellett kukazni a nem tokeletes alkatreszeket hisz csak kicsihiba.../ meg ugye a mediterran hanyagsag a sos levego a por a forrosag... Stb... Csorosag...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 238
33 527
113
Vettünk egy 330ast a Wizznek,adófizetői pénzen?
Jajdejó:confused:
Honvédségnek kellett volna megvenni,és átalakitani MRTT konfira.