A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

hogy kerülhettek ilyen állapotba?
Nagyon korai szerias leo 2 esek voltak amik max a4 ig lehetett felhuzni /a pamceljuk meg nem tartalmazott wolfrant hengerelt acel./ eredetileg csak kikepzesre katak a vasakat. Majd spanyol alkatreszekkel kerultek csere a tonkrement nemet alkatreszek /amivel meg akkora gond nem is lett volna ha azok nem az S osztalyos alkatreszei lettek volna /ugy viltak vele a hasznalt vasakba az is jo es igy nem kellett kukazni a nem tokeletes alkatreszeket hisz csak kicsihiba.../ meg ugye a mediterran hanyagsag a sos levego a por a forrosag... Stb... Csorosag...
 
Vettünk egy 330ast a Wizznek,adófizetői pénzen?
Jajdejó:confused:
Honvédségnek kellett volna megvenni,és átalakitani MRTT konfira.
 
Ha wiz air pilota ull a gepbe az allami hasznalat eseten mondhatja hogy koszonom lejart a munkaidom csokolom. De kesszenletet nem fog adni az biztos...
Szerintem a wiz air csengeti majd ki a szemelyzet beret az allamnak amikor hasznalatra kerul a sor. De majd meglatjuk. /de nekem az a kecskemeti alapkik ahol csupa kereskedelmi repullesel kapcsolatos ur es holgy vett reszt mar akkor szemetszurt ezert emlekszem ra es gyanus./
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Vettünk egy 330ast a Wizznek,adófizetői pénzen?
Jajdejó:confused:
Honvédségnek kellett volna megvenni,és átalakitani MRTT konfira.
Szerintem nem. Szerintem a wizz csupan oraszamot berelhet a gepbol amit kifizet./gondolom repterek kozotti vagy bp bazis repterre torteno egyeb anyagszallitasra... Alkatreszek kulondozo felszerelesek szallitasara... Tehat uzemeltetesre nem arra hogy aruszallitasra 3. Szemelyeknek/cegnek.../
 
En nem tudom, ki varta es miert, de szo sem volt semmi ilyesmirol soha hivatalos kommunikacioban, pedig minden mast eleg reszletesen elore meghataroztak.

2018-tól ha átnézd Benkő összes nyilatkozatát/beszédét, akkor láthatod hogyan lett a "felderítő Falcon" szófordulat helyett az "Airbus méretű" harmadik gép beszerzése és a C4ISR képesség egyre gyakrabban együtt emlegetve. Aztán valahogy eltűnt a harmadik gép a beszédekből. De gördülő tervezés van, ezen nem kell meglepődni. A Falconok valószínűleg nem lesznek átalakítva, mert így is alig győzik kapacitással a nagyonfontosemberrepültetést. Amikor Szíjjártó levonta a koronavírussal kapcsolatos következtetéseket és a stratégiai szállítóképesség fontosságáról beszélt, akkor már lehetett sejteni hogy A330 méretű gépre gondol gondol és nem az A400M/KC390-re...
 
Egyébként sztem, hogy a külügy vette az költségvetési kérdés. Én örülök, hogy nem a HM büdzséből megy.

Felkészül az Agrárminisztérium állítólag ők vesznek két Globaleye-t a svédek kicsit mókolnak a szoftveren és egyből kiszúrják a sáskarajokat és a fuzáriumos gabonatáblát is,ha már ennyire fontos a kettős hasznosítás:-):-)
 
https://www.airbus.com/newsroom/new...aluates-an-A320neo-multi-mission-version.html

Ennek amugy mennyi eselye van - mert ugye nyilvan qrvadraga - talan a legdragabb letezo opcio? Egy, masfel eve ment a talalgatas a C4ISR gepekrol es akkor felroppent hogy meg egy hasonlo kategoriaju gep lesz beszerezve.
Ez viszont nem hasonló kategória, hanem egy kurv@ nagy bálna! :rolleyes:
Csak összehasonlításul:
Egy ilyen 2018-as ára 241M USD újkorában.
A 320neo meg valahol 110M körül.
Maga a képen szereplő gép meg elég friss (2014-es).
Mondjuk így Covid alatt, szerintem megkapjuk használtan annyiért, mint a 320neo-t.
Ha meg tényleg MRTT lesz belőle (ehhez ugye minimálisat kell rá költeni), akkor nagyjából senki nem fog a 320-as után sírni.
Ha tippelnem kellene, akkor ennek is kevés ideje van a nagyjavításig, de talán a Covid végéig kibírja. Utána meg kerülhetnek bele finomságok. Nedves pilonok, Cobham podok.
A palletizált belső modulokat meg csak le kell emelni a polcról. Ha meg kap pár plusz ablakot is, akkor még Szíjjártó is vidáman integethet az ablakból!
Az a jó, hogy ha ebből tényleg MRTT lesz, akkor majd a "kormánygépet" fogja a Honvédség az igények szerint használni.:rolleyes:
 
Vettünk egy 330ast a Wizznek,adófizetői pénzen?
Jajdejó:confused:
Honvédségnek kellett volna megvenni,és átalakitani MRTT konfira.

Hú, valamit félreértettél. Az államé a gép, amit bérbe ad, adhat, tehát keresni is lehet vele a kasszába. Logikus lépés lenne, egy ilyen gép, napi szinten nem megy állami megrendelésre. Viszont biztosan kéznél lesz, amikor helyzet van és kell. Egyáltalán nem gond, ha nem a HM költségvetéséből ment el a vételár. Ettől még a miénk és az használja akinek a leginkább szüksége lesz rá, adott helyzetben, az állami szereplők közül.
 
Hú, valamit félreértettél. Az államé a gép, amit bérbe ad, adhat, tehát keresni is lehet vele a kasszába. Logikus lépés lenne, egy ilyen gép, napi szinten nem megy állami megrendelésre. Viszont biztosan kéznél lesz, amikor helyzet van és kell. Egyáltalán nem gond, ha nem a HM költségvetéséből ment el a vételár. Ettől még a miénk és az használja akinek a leginkább szüksége lesz rá, adott helyzetben, az állami szereplők közül.
Rendben.
De ha nem kap MRTT kittet,akkor katonailag nekünk irreleváns.
Kapjon MRTT kittet,önvédelmi rendszereket.Kerüljön át a Légierőhöz,és utána még mindig csinálhat üzleti szállitásokat.
Majd ha 330MRTT lett belőle,örülni fogok.
 
Nagyon korai szerias leo 2 esek voltak amik max a4 ig lehetett felhuzni /a pamceljuk meg nem tartalmazott wolfrant hengerelt acel./ eredetileg csak kikepzesre katak a vasakat. Majd spanyol alkatreszekkel kerultek csere a tonkrement nemet alkatreszek /amivel meg akkora gond nem is lett volna ha azok nem az S osztalyos alkatreszei lettek volna /ugy viltak vele a hasznalt vasakba az is jo es igy nem kellett kukazni a nem tokeletes alkatreszeket hisz csak kicsihiba.../ meg ugye a mediterran hanyagsag a sos levego a por a forrosag... Stb... Csorosag...
csoda hogy nem kell senkinek?!