A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

A minisztérium közölte, hogy a lehetőségek alapos megvizsgálása után a választás a Qatar Airways egyik Airbus A-330 200F típusú repülőgépre esett, amelynek szállítókapacitása az átalakított személyszállító gépek kapacitásának sokszorosa, és 7400 km-t is képes repülni.
A típust kifejezetten teherszállításra tervezték, sokoldalú rakodórendszert kapott, többféle elhelyezési variációban képes kezelni raklapokat és konténereket is.

Amikor a gépnek a jövőben nem kell állami feladatot ellátnia, a Wizzair légitársaság használja majd, vagyis a magyar állam a szabad kapacitást bérbe adja, így a gép bevételt is termel – zárul a nyilatkozat
 
GetAsset.aspx
 
Jaja, tök hülye vagyok. Csak a szingapúrit csinálta az RM, meg az indonézt, meg a lengyelekét, bár az ahogy írtad, közben versenyben van chile-ért, a svédek maguknak csinálják buliban a páncélt az IBD Diesenroth viszi ami RM leány, a svájci a ruag, ha egyáltalán pörög, a spanyolok megoldják a törökök is megoldják, mennyi holland leo is lett megint? :D Csak úgy röpköd a KMW megrendelés, biztos nem vennék jó néven, mert tudatlanok vagyunk mink itten.

A norvég/dánban igazad van, belekeveredtem.
Tudod, az igeidő fontos dolog ám.
A lengyel nyögvenyelősön kívül per pillanat milyen upgrade-et is csinál a RM? (Ahogy írtam, a lengyelekét sem ők csinálják!)
Mert a KMW csinálja jelenleg a teljes BW-t, vele együtt a hollandokét, és pluszba még a dánokét is (bár lehet, hogy az a csomag már lement), ..........hja meg a mi A4-eseinket is. :)
 
Nincs, egy Airbus még hiányzik a három rámpás mellett és egy Falcon átépítése is.

Max annyi árnyalhatja ezt, hogy az A319 gépek kapacitása elégtelennek bizonyult a járvány során! Ezért lenne értelmesebb szerintem egy meglévő A319-et átépíteni C4ISR géppé és venni egy A330-at!
Nos, alig két hónap és megtörtént az utóbbi. ;)
 
A minisztérium közölte, hogy a lehetőségek alapos megvizsgálása után a választás a Qatar Airways egyik Airbus A-330 200F típusú repülőgépre esett, amelynek szállítókapacitása az átalakított személyszállító gépek kapacitásának sokszorosa, és 7400 km-t is képes repülni.
A típust kifejezetten teherszállításra tervezték, sokoldalú rakodórendszert kapott, többféle elhelyezési variációban képes kezelni raklapokat és konténereket is.

Amikor a gépnek a jövőben nem kell állami feladatot ellátnia, a Wizzair légitársaság használja majd, vagyis a magyar állam a szabad kapacitást bérbe adja, így a gép bevételt is termel – zárul a nyilatkozat
Viszont ez deklaráltan nem katonai gép lesz.
Azaz nem lehet szürke, meg Hungarian Air Force felirat rajta.
Ebből valami ilyen lesz, csak piros-fehér-zöld:
VIP-RAF-Voyager-refueling-F-35.jpg

A F-35 csak illusztráció! :)
Kíváncsi leszek, hogy kerül-e majd rá ablak utólag.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
Vagy úgy mint egy Wizzair gép:)
A WIZZ Air szerintem letojja, hogy mire van festve a gép, ha az ő szállítmányát viszi, és neki termeli a profitot.
Szerintem a gépet a külügy veszi, honvédségi személyzettel megy, a WIZZ szervezi rá az állásidőben a fuvart, és pont emiatt, valami nem túl hivalkodó design kerül fel rá.
Abban biztos vagyok, hogy nem lila lesz! :)
 
Egy gyártónak mindig az a jó, ha pörög az üzem, ahhoz hogy pörögjön az üzem, meg kell valami amit csinálhatnak benne. A KMW-nek nem jönne szarul semmilyen program, tudnák honorálni, mégha mi is fizetünk.

Hogy mi? Ki se nyitják a gyárat, ha nincs rentábilis megrendelés. Csak azért nem fognak beszerzési ár alá menni, hogy pörögjön a bérpótlék meg a villanyszámla. Ezek kőkeményen eredmény orientált cégek. Ha neki önköltségen kijön mondjuk 5 millára egy felújítás, azt semmilyen helyzetben nem fogod 4 millióra lealkudni.
Te bemennél úgy dolgozni, hogy többe van a bejárásod mint a fizetésed, elvállalnál egy munkát úgy, hogy magasabb az anyagköltség mint amennyit elkérsz a munkáért? Hát ne őrüljünk már meg, ennek elméletben már nálunk is 30 éve vége.
 
Viszont ez deklaráltan nem katonai gép lesz.
Azaz nem lehet szürke, meg Hungarian Air Force felirat rajta.
Ebből valami ilyen lesz, csak piros-fehér-zöld:
VIP-RAF-Voyager-refueling-F-35.jpg

A F-35 csak illusztráció! :)
Kíváncsi leszek, hogy kerül-e majd rá ablak utólag.
Ja, STATE OF HUNGARY meg valami ízléses pfz!
 
Viszont ez deklaráltan nem katonai gép lesz.
Azaz nem lehet szürke, meg Hungarian Air Force felirat rajta.
Ebből valami ilyen lesz, csak piros-fehér-zöld:
VIP-RAF-Voyager-refueling-F-35.jpg

A F-35 csak illusztráció! :)
Kíváncsi leszek, hogy kerül-e majd rá ablak utólag.
Szerintem ne kerüljön rá mert így is lesz nemulass a fészbukon. Ha meg meg ablak is lesz rajta akkor jön majd A Zorbán meg a vajda vette magának szöveg.
 
A szovjet technika hiveinek mondom, hogy a csehek 33 T-72 tuningolnak, meg 15 Mi-171Š helit.
Most marad ez a topic singli Szlovákia , vagy át lesz nevezve Cseh / Szlovákiára? Felolem akár Ausztria / Csehország / Szlovákia is lehetne az Austerlitzi hármas (S3) jegyében. ;) (amúgy ezek az államok megegyeztek, hogy csak végso esetben zárják le egmás határait).

Azért kérdem, mert van némi infó a cseh T-72-es modernizációrol, és nem tudom hogy érdemes e ide beszúrni, vagy máshová : https://www.irozhlas.cz/zpravy-domo...rmada-tank-vrtulnik-modernizace_2009040731_pj

Igy is lehet, de minek....főleg, hogy a sokallták az árát, ezért visszavágtak jó pár dolgot, higy fele annyiból kijöjjön. Itt a pénz kötött volt, nem a képesség számított.
 
Ugyesek a lanyok sokat javitottak a ket orszag kapcsolatan na :p /persze csak viccelek tudom hogy dubai volt a slager./

Katarral régóta jó a viszony. Gondoljunk bele, hogy pl. a blokádjuk alatt nemcsak tejterméket, hanem konkrétan teheneket is szállítottunk Nekik (meg sok minden mást) :). Csak egy cikk:

https://novekedes.hu/elemzesek/magyar-segitseg-is-benne-van-a-blokad-alatt-tartott-katar-tuleleseben

Úgy egyébként nekünk azon a fertályon hagyományosan jó diplomáciai kapcsolataink van. Ez még javarészt pl. az átkosból öröklődött (nem kellenek hozzá a lányok, de az "olaj sok mindent meg tud olajozni" ...) ...
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and SilvioD