Rafale (Dassault, Franciaország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 153
60 801
113
A Rafale szebb mint a Mirage 2000. A Mirage 2000 az egy nagyon szép gép, de hiányzik belőle az, ami a Rafale-ban megvan. A valódi sokoldalúság.
A Rafale-ban az a műszaki-technológia szépség, hogy az ember valódi komoly harcértéket kap a pénzéért. A nagyon sok pénzéért.
Ha mi Rafale üzemeltetők lennénk, a gépek már rég a fűre lennének kitolva. Egy Rafale-hoz egy csavarkötés is franciásan van beárazva, egymillió euró és nyolc külön elemből áll. És persze minden furathoz más és más szett kell. De legalább műszakilag bámulatos a konstrukció... :)
 
K

kamm

Guest
A Rafale szebb mint a Mirage 2000. A Mirage 2000 az egy nagyon szép gép, de hiányzik belőle az, ami a Rafale-ban megvan. A valódi sokoldalúság.
A Rafale-ban az a műszaki-technológia szépség, hogy az ember valódi komoly harcértéket kap a pénzéért. A nagyon sok pénzéért.
Ha mi Rafale üzemeltetők lennénk, a gépek már rég a fűre lennének kitolva. Egy Rafale-hoz egy csavarkötés is franciásan van beárazva, egymillió euró és nyolc külön elemből áll. És persze minden furathoz más és más szett kell. De legalább műszakilag bámulatos a konstrukció... :)

Hat ez regen (1980s & 1990s) a kocsijaikkal is igy volt. :D


https://www.defensenews.com/global/...to-france-for-new-arms-amid-spat-with-turkey/

"According to Greek media, six of the aircraft would be new and 12 would be second-hand from the French air force. French media put the ratio at 10 (Rafale F3Rs) and eight, respectively.
Contacted by Defense News, manufacturer Dassault Aviation declined to confirm the figures, saying it was up to the client to communicate. The Rafales will replace Greek Mirage 2000s of the 332 Squadron “Gerakia.”
Misotakis also said Greece would procure guided missiles for its air force. Given Greece’s long history with Dassault – it purchased 40 Mirage F1s in 1974, 40 Mirage 2000s in 1985 and 15 Mirage 2000-5s in 2000 – this means Athens is likely to buy its guided missiles from MBDA as these older Dassault aircraft are armed with that company’s missiles (Exocet, Scalp, Mica)."
The prime minister added that Athens would also purchase four Romeo naval helicopters from Lockheed Martin-Sikorsky, unspecified antitank weapons for the army, torpedoes for the navy. There is also a plan to refurbish four MEKO frigates and, over the next five to seven years, buy four new frigates.


"over the next five years the Greek armed forces would be recruiting an additional 15,000 young men and women."

Szamomra beszedes, hogy leggyorsabban europai cuccokat tudnak beszerezni, a raketakrol mar nem is beszelve (nincsenek politikai avagy technikai korlatozo feltetelek, mint az amerikaiaknal stb.)
 
  • Tetszik
Reactions: endre
W

Wilson

Guest
A Rafale szebb mint a Mirage 2000. A Mirage 2000 az egy nagyon szép gép, de hiányzik belőle az, ami a Rafale-ban megvan. A valódi sokoldalúság.
A Rafale-ban az a műszaki-technológia szépség, hogy az ember valódi komoly harcértéket kap a pénzéért. A nagyon sok pénzéért.
Ha mi Rafale üzemeltetők lennénk, a gépek már rég a fűre lennének kitolva. Egy Rafale-hoz egy csavarkötés is franciásan van beárazva, egymillió euró és nyolc külön elemből áll. És persze minden furathoz más és más szett kell. De legalább műszakilag bámulatos a konstrukció... :)

Én pontosan ezért leszek nagyon kíváncsi a Rafale indiai üzemeltetésére:).Kíváncsi vagyok mikor kezdik el alkalmazni az indiai üzemeltetési metódust.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 153
60 801
113
Én arra is kiváncsi leszek, ha ez a 18 görög Rafale majd összefogócskázik az Égei tenger felett a török F-16-osokkal.

Az indiánok meg sajnos oda fognak verni egy Rafale-t is. Odacsaptak már pár Mirage-t és az egyik Apache is reccsent egyet, igaz, szerencsére nem nagyot.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 153
60 801
113
Ahhoz képest, hogy A Rafale-nak távolról sincs akkora tolóerő/tömeg aránya, mint az EF Typhoon-nak, itt, ezen a pár héttel ezelőtti finn légibemutatón szép energikusan repült a pilótája:

 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz and emel

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 206
76 679
113
Ahhoz képest, hogy A Rafale-nak távolról sincs akkora tolóerő/tömeg aránya, mint az EF Typhoon-nak, itt, ezen a pár héttel ezelőtti finn légibemutatón szép energikusan repült a pilótája:


Mi van akkor ha raknak rá fegyvert is?Nem akkor kezd el nagyon hiányozni a olóerő?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 153
60 801
113
Az az érdekes, hogy állig felfegyverezve a Mali bevetéseken szép nagy hatótávot repültek a francia pilóták. Namost, ha kell a nagy tolóerő, akkor meg már a nehéz csapásmérő fegyverzetet eldobálta, sőt, már a BVR fegyverzet sincs meg. Ha minden jól megy, a közeli légiharchoz a Rafale is kellően "neki tud vetkőzni".
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 153
60 801
113
Mali célpontok ellen három ilyen hatalmas pótossal repültek, plusz két-két bomba, meg a TGP. A szárnyvégi rakéta az nem oszt, nem szoroz.


Ha a híresen kiváló Mali légierő legjobb F-22-esei megjelentek volna, akkor eldobálták volna a póttartályokat, meg talán a bombákat is, de akkor megnőtt volna a mozgékonyság is!
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
T

Törölt tag 2361

Guest
Hat ez regen (1980s & 1990s) a kocsijaikkal is igy volt. :D


https://www.defensenews.com/global/...to-france-for-new-arms-amid-spat-with-turkey/

"According to Greek media, six of the aircraft would be new and 12 would be second-hand from the French air force. French media put the ratio at 10 (Rafale F3Rs) and eight, respectively.
Contacted by Defense News, manufacturer Dassault Aviation declined to confirm the figures, saying it was up to the client to communicate. The Rafales will replace Greek Mirage 2000s of the 332 Squadron “Gerakia.”
Misotakis also said Greece would procure guided missiles for its air force. Given Greece’s long history with Dassault – it purchased 40 Mirage F1s in 1974, 40 Mirage 2000s in 1985 and 15 Mirage 2000-5s in 2000 – this means Athens is likely to buy its guided missiles from MBDA as these older Dassault aircraft are armed with that company’s missiles (Exocet, Scalp, Mica)."
The prime minister added that Athens would also purchase four Romeo naval helicopters from Lockheed Martin-Sikorsky, unspecified antitank weapons for the army, torpedoes for the navy. There is also a plan to refurbish four MEKO frigates and, over the next five to seven years, buy four new frigates.


"over the next five years the Greek armed forces would be recruiting an additional 15,000 young men and women."

Szamomra beszedes, hogy leggyorsabban europai cuccokat tudnak beszerezni, a raketakrol mar nem is beszelve (nincsenek politikai avagy technikai korlatozo feltetelek, mint az amerikaiaknal stb.)

te selfpromote strucnjak.

nem azert vesznek rafalet mert legyorsabban birjak megkapni, hanem azert vesznek rafalt mert a franciak kialnak melettuk a torokok ellen.

vesznek par hajocskat is, meg stb ...mondhatjuk hogy igy a gorogok valojabban szovetsegest vasarolnak.
 
  • Tetszik
Reactions: yangwenli

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Ahhoz képest, hogy A Rafale-nak távolról sincs akkora tolóerő/tömeg aránya, mint az EF Typhoon-nak, itt, ezen a pár héttel ezelőtti finn légibemutatón szép energikusan repült a pilótája:


Eddigi interjúk / beszámolók alapján nekem az jött le, hogy EF-el szemben a Rafinak áll a zászló egy gépágyús dogfightban. Valemelyik fórumon egy srác azt magyarázta, hogy a kacsa elhelyezés nagyságrendekkel jobb a francia gépen és többek között ennek is köszönhetően kis sebességen is sokkal jobban repülhető a gép.

Amikor AIRPOWER-en voltunk én nem voltam hanyattesve az EF demóktól, de a Rafi az kemény volt. Persze ez önmagában nem mond semmit :)
 
M

molnibalage

Guest
Eddigi interjúk / beszámolók alapján nekem az jött le, hogy EF-el szemben a Rafinak áll a zászló egy gépágyús dogfightban. Valemelyik fórumon egy srác azt magyarázta, hogy a kacsa elhelyezés nagyságrendekkel jobb a francia gépen és többek között ennek is köszönhetően kis sebességen is sokkal jobban repülhető a gép.

Amikor AIRPOWER-en voltunk én nem voltam hanyattesve az EF demóktól, de a Rafi az kemény volt. Persze ez önmagában nem mond semmit :)
A francia Rafale demó, amit Kecsón láttam az is bivalyerős volt. Nagyon agresszívan repülik a gépet, végig a nagy sebességű tartományban szinte, ami bizonyos előnyöket biztosít azon a téren, hogy egy gép erősebbnek tűnjön annál, mint ami...

Ostravában láttad volna az angol EF demót. A limey pilóta megmutatta a spanyolhoz képest az erőt.

https://htka.hu/2018/10/27/ostrava-2018-nato-days/

A spanyol pilóta ritkán, bár használta maximális utánégető teljesítményen a hajtóművet, de tisztán látszott, hogy nem vitte túlzásba azt az angol pilótához képest. Hogy ennek mi lehetett az oka, azt nem tudom. Emiatt a visszafogott teljesítmény kihasználtság miatt a függőleges manőverek többségét is messze az angol géphez képest alacsonyabban fejezte be.

Ezzel szembeállítva az angol pilóta úgymond „idegbeteg” módon repült a vadászgéppel. Nagy sebességű fordulókat mutatott be, hosszú függőleges manőverekkel kombinálva, a nagyjából 3 km es magasságot is pillanatok alatt elérte, alig volt már látható a gép. A pilóta megmutatta azt, amit ki lehet hozni az európai gépből, annak erejét méltó módon demonstrálta. A RAF pilótája természetesen kis sebességű manőverekkel is színesítette a programot, az abból történő kigyorsításokkal látszott, hogy ezen a téren sincs szégyenkezni valója az európai fejlesztésű vadászgépnek.
 
K

kamm

Guest
te selfpromote strucnjak.

nem azert vesznek rafalet mert legyorsabban birjak megkapni, hanem azert vesznek rafalt mert a franciak kialnak melettuk a torokok ellen.

vesznek par hajocskat is, meg stb ...mondhatjuk hogy igy a gorogok valojabban szovetsegest vasarolnak.

En ertem, hogy te sotet vagy, mint a kiviligatitatlan orszagut a vilagvegi faludban, amikor hazatamolyogsz a kocsmabol, de olvasd el talan, mit irtam, te szerencsetlen.
 

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
1 802
7 170
113
Hogyan viszonyul a Rafale radarja a EF-hez? ...és a török F-16 Block 50-hez? Vajon milyen fegyverzet jön, kaphatnak Meteort?
 
M

molnibalage

Guest
Hogyan viszonyul a Rafale radarja a EF-hez? ...és a török F-16 Block 50-hez? Vajon milyen fegyverzet jön, kaphatnak Meteort?
Ha erre bárki kézzelfogható választ adna, akkor az repülne a böribe. Az ilyen dolgok nem nyilvánosak.
Kb. annyit tudnál okoskodni, mint a HTÖ-ben van, ha látnád az antennát. Méret, freki, nyalábszélesség és amit elárul a marketing.

A jenki ALQ-131 zavarásra tudod mit mondott a Gripen pilóta? Csinált szép zavarjeleket nekik és ez visszafelé is igaz volt a jenki számára. Én ennél többet nem mondtak. Ettől nem lettem okosabb...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 153
60 801
113
A francia Rafale demó, amit Kecsón láttam az is bivalyerős volt. Nagyon agresszívan repülik a gépet, végig a nagy sebességű tartományban szinte, ami bizonyos előnyöket biztosít azon a téren, hogy egy gép erősebbnek tűnjön annál, mint ami...

Ostravában láttad volna az angol EF demót. A limey pilóta megmutatta a spanyolhoz képest az erőt.

https://htka.hu/2018/10/27/ostrava-2018-nato-days/

A spanyol pilóta ritkán, bár használta maximális utánégető teljesítményen a hajtóművet, de tisztán látszott, hogy nem vitte túlzásba azt az angol pilótához képest. Hogy ennek mi lehetett az oka, azt nem tudom. Emiatt a visszafogott teljesítmény kihasználtság miatt a függőleges manőverek többségét is messze az angol géphez képest alacsonyabban fejezte be.

Ezzel szembeállítva az angol pilóta úgymond „idegbeteg” módon repült a vadászgéppel. Nagy sebességű fordulókat mutatott be, hosszú függőleges manőverekkel kombinálva, a nagyjából 3 km es magasságot is pillanatok alatt elérte, alig volt már látható a gép. A pilóta megmutatta azt, amit ki lehet hozni az európai gépből, annak erejét méltó módon demonstrálta. A RAF pilótája természetesen kis sebességű manőverekkel is színesítette a programot, az abból történő kigyorsításokkal látszott, hogy ezen a téren sincs szégyenkezni valója az európai fejlesztésű vadászgépnek.

Nagyon jól megfogtátok mind a ketten a lényeget, mert egy légibemutatón, fegyverzet nélkül, kis magasságon, nagy túlterhelésekkel műrepülve nem a gép, hanem sokkal inkább a pilóta mutatja be tudását. A MiG-21-essel is lehetett szépen, vagányul, katonásan és "katolikusan" repülni, ez mind-mind pilótafüggő volt. Bizonyos határokig a gép ebből bármelyik stílust ki tudta szolgálni.
A Rafale papíron gyengébb a Typhoon-nál, ami tényleg egy elképesztően "túlmotorizált" repülőgép, de mégis láttunk már olyan repülést, ahol ez nagyon nem jött át.
Meg olyat is, amit Molni írt.
A Rafale pilóták viszont van, hogy 10g fölött húznak egy bemutatón a gépbe és arra nagyon ügyelnek, hogy a Mirage 2000-es időkbő átmentve a nagy sebességű manőverezést, igen gyorsan, nagy zajjal változtassák a gép helyzetét a műrepülő légtérben. Ilyesmi az amerikai F-16C Viper demo is.
Ez teljes egészében a pilóta szándékára van bízva, hogy ő mit és hogyan akar demonstrálni. Lehet úgyis, mint a finn F/A-18C bemutató, hogy minden hihetetlen állásszögön megy, lehet lassan nagy robajjal balettozni, mint az ukrán Szu-27-es, lehet sokmindent csinálni.

Azt ne feledjük, hogy ez nem csak nettó passzió, hanem önként bevállalt, nagyon is kimerítő fizikai terhelés. Egy F-15-ösnél, vagy egy Typhoon-nál még egy vezetett orsó is durván megterheli a csigolyákat, mert annyira távol van az ember nyaka a hossztengelytől.
Az általam linkelt mostani Rafale demo sem kényelmes, igen gyorsan repül a gép, igen nagyon a túlterhelések és nagyon figyelni kell a magasságot, közben meg még szépen, mi több, hibátlanul is kell repülni.
Ebben nagyon sok munka van, nagyon sok felkészülés és a repülés során igen komoly a figyelem és az önfegyelem.
De szabadon lehet ezt sokkal lájtosabban is előadni, csak akkor az avatott szemnek lejön, hogy ez a gép egy nagy nulla, vagy legalábbis nullát repült.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 288
17 344
113
EiGS3xMXgAA7Iqk
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Na ezen a fotón is látszik, hogy a Rafi mennyivel elegánsabb, firnyákosabb aerodinamikai kialakítású, mint a kocka/doboz alakú Eurofighter. Ezért van az, hogy a Typhoon brutális hajtómű-erőből oldja meg a manőverező műrepülést, a Rafi meg az elegánsabb, finom és részletes kialakítású aerodinamikával. Mindkettővel lehet őrült módon repülni, láttam pl. Ostravában, de nekem jobban tetszik a Rafale-módi ... :):D
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and zsolti

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 819
2 534
113
Azért én voltam olyan RIAT-on, ahol a Rafale pilóta leszállás után, magamutogatósan kifordult a főtribün felé, hogy megmutassa milyen jól tud a földön is manőverezni, aztán úgy kellett elvontatni! :D:D
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator