Csak nem a katapultfogantyúba kapaszkodott!?
Jézus szíve fogantyú, kérlek.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Csak nem a katapultfogantyúba kapaszkodott!?
Anno a rádiós majom majdnem csinált egy ilyet, a fékernyőt engedte ki repülés közben. Még jó, hogy nem lassú áthúzás közben, mert akkor lett volna palacsinta...Csak nem a katapultfogantyúba kapaszkodott!?
Nem értem, hogy egy vélhetőleg egyedi műszaki hibából 0 infóval hogyan extrapolálsz a végtelenbe. A Szu-35 egyik példánya gurulópróba alatt semmisült meg 2010-ben. A fenti eset kb. olyan, mintha ez alapján leszaroznád a gépet.Ez a Rafale dolog egy igazi siker- story. Ennyi balfékség hogy jöhet össze?
Szerintem is. Az, hogy egy piropatron hibás volt, az már csak a hab volt a tortán, ami miatt a gép megmaradt. Az egész történet szociális vonala olyan bakiparádé, hogy csoda, hogy nem lett nagyobb tragédia.Szerintem félreértetted. A Rafale-sztori itt nem a gépre, hanem az esetre vonatkozott.
Rafale baleset, szerencsére gépvesztés és komolyabb emberi sérülés nélkül. March 20, 2019. Lehet, hogy volt már.
Informális úton repülni vitt, és nem megfelelően felkészített civil véletlen katapultált, a sorozatos szabályszegések miatt gyakorlatilag önhibáján kívül: amikor a pilóta, akit nem tájékoztattak arról, hogy az utas egészsége miatt a negatív gyorsulást kerülni kéne, egy negatív gyorsulású manővert végzett, az ijedt és nem felkészített utas, akin a g-ruha sem jól volt, és az övei sem voltak elég szorosak, meghúzta a katapult kapcsolóját. A mentőtutaj technikai hiba miatt fel se fújódott, de szerencsére szárazföld felett történt az eset. Az utas ráadásul nem is igazán akart repülni, főleg nem egy sugárhajtású vadászban, végig félt, szociális nyomás hatására fogadta el a neki szánt meglepetés-ajándékot. Egy további technikai hiba miatt a pilóta nem került katapultálásra, pedig a Rafale gépben dupla katapult rendszer van: a személyzet bármely tagja kezdeményezi a katapultálást, mindketten kimentésre kéne kerüljenek. Ennek a hibának köszönhetően tudta a pilóta a gépet épségben letenni.
https://www.aerotime.aero/clement.c...-averted-by-defect-in-civil-ejection-incident
Az hagyján, de milyen érzés lehet úgy repülni, hogy aztán ki tudja, hogy a folyamat esetleg mégis beindul és felkészülni rá esély semmi....Elsősorban a francia légierőnek fájt elég sokba, mert -1 kabintető, -1 katapultülés, és soron kívül +1 hátsó-kabin felújítás, ez a legkevesebb amivel megúszhatták. Szerintem ez közel milliós tétel, euróban persze ... és még így is olcsón megúszták, hála egy műszaki/szerelési hibának! A kétüléses Rafale katapult-redszere ugyanis úgy működik, hogy bármelyik kabinból indítják a katapultálást, az előírt sorrendben kimegy mindkét ülés. Most csak a műszaki hiba miatt úszták meg hogy kilője a rendszer a pilótát is és lezuhanjon a gép is!
Hát max annyit lehet felkészülni hogy bekötő hevedereket jó szorosra meghúzni, fej erősen hátrafeszít a fejtámlára (ha mégis berobbanna a piró), aztán irány minél előbb leszállni és közben imádkozni, nehogy esetleg egy teljesen jó gépből mégis kilője az ülés a pilótát ...Az hagyján, de milyen érzés lehet úgy repülni, hogy aztán ki tudja, hogy a folyamat esetleg mégis beindul és felkészülni rá esély semmi....
Nem értem, hogy egy vélhetőleg egyedi műszaki hibából 0 infóval hogyan extrapolálsz a végtelenbe. A Szu-35 egyik példánya gurulópróba alatt semmisült meg 2010-ben. A fenti eset kb. olyan, mintha ez alapján leszaroznád a gépet.
Az YF-16 meg véletlenül felszállt, amikor nem kellett volna...
Azt láttam élőben a kerítésen kívülről...Anno a rádiós majom majdnem csinált egy ilyet, a fékernyőt engedte ki repülés közben. Még jó, hogy nem lassú áthúzás közben, mert akkor lett volna palacsinta...
Milyen érdekes hogy a franciák miylen jól elvannak egy típussal is .Hála istennek az oroszoknál is ez fog fenn állni 8 éven belül .Mert frissen gyártott gép nem lesz már csak a szu-57
Nyitotta, belobbant és leszakadt.Azt láttam élőben a kerítésen kívülről...
A Bocskor volt állítólag, de nem nyitotta a fékernyőt, hanem egyből leoldotta, szóval csak kiesett a hátuljából a kis batyu.
Akkor az "enyim" valamikor máskor volt...Nyitotta, belobbant és leszakadt.