Rafale (Dassault, Franciaország)

Rafale baleset, szerencsére gépvesztés és komolyabb emberi sérülés nélkül. March 20, 2019. Lehet, hogy volt már.

Informális úton repülni vitt, és nem megfelelően felkészített civil véletlen katapultált, a sorozatos szabályszegések miatt gyakorlatilag önhibáján kívül: amikor a pilóta, akit nem tájékoztattak arról, hogy az utas egészsége miatt a negatív gyorsulást kerülni kéne, egy negatív gyorsulású manővert végzett, az ijedt és nem felkészített utas, akin a g-ruha sem jól volt, és az övei sem voltak elég szorosak, meghúzta a katapult kapcsolóját. A mentőtutaj technikai hiba miatt fel se fújódott, de szerencsére szárazföld felett történt az eset. Az utas ráadásul nem is igazán akart repülni, főleg nem egy sugárhajtású vadászban, végig félt, szociális nyomás hatására fogadta el a neki szánt meglepetés-ajándékot. Egy további technikai hiba miatt a pilóta nem került katapultálásra, pedig a Rafale gépben dupla katapult rendszer van: a személyzet bármely tagja kezdeményezi a katapultálást, mindketten kimentésre kéne kerüljenek. Ennek a hibának köszönhetően tudta a pilóta a gépet épségben letenni.

https://www.aerotime.aero/clement.c...-averted-by-defect-in-civil-ejection-incident
 
Ez a Rafale dolog egy igazi siker- story. Ennyi balfékség hogy jöhet össze?
Nem értem, hogy egy vélhetőleg egyedi műszaki hibából 0 infóval hogyan extrapolálsz a végtelenbe. A Szu-35 egyik példánya gurulópróba alatt semmisült meg 2010-ben. A fenti eset kb. olyan, mintha ez alapján leszaroznád a gépet.

Az YF-16 meg véletlenül felszállt, amikor nem kellett volna...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Rafale baleset, szerencsére gépvesztés és komolyabb emberi sérülés nélkül. March 20, 2019. Lehet, hogy volt már.

Informális úton repülni vitt, és nem megfelelően felkészített civil véletlen katapultált, a sorozatos szabályszegések miatt gyakorlatilag önhibáján kívül: amikor a pilóta, akit nem tájékoztattak arról, hogy az utas egészsége miatt a negatív gyorsulást kerülni kéne, egy negatív gyorsulású manővert végzett, az ijedt és nem felkészített utas, akin a g-ruha sem jól volt, és az övei sem voltak elég szorosak, meghúzta a katapult kapcsolóját. A mentőtutaj technikai hiba miatt fel se fújódott, de szerencsére szárazföld felett történt az eset. Az utas ráadásul nem is igazán akart repülni, főleg nem egy sugárhajtású vadászban, végig félt, szociális nyomás hatására fogadta el a neki szánt meglepetés-ajándékot. Egy további technikai hiba miatt a pilóta nem került katapultálásra, pedig a Rafale gépben dupla katapult rendszer van: a személyzet bármely tagja kezdeményezi a katapultálást, mindketten kimentésre kéne kerüljenek. Ennek a hibának köszönhetően tudta a pilóta a gépet épségben letenni.

https://www.aerotime.aero/clement.c...-averted-by-defect-in-civil-ejection-incident

Volt róla szó még 2019-ben.
 
Elsősorban a francia légierőnek fájt elég sokba, mert -1 kabintető, -1 katapultülés, és soron kívül +1 hátsó-kabin felújítás, ez a legkevesebb amivel megúszhatták. Szerintem ez közel milliós tétel, euróban persze ... és még így is olcsón megúszták, hála egy műszaki/szerelési hibának! A kétüléses Rafale katapult-redszere ugyanis úgy működik, hogy bármelyik kabinból indítják a katapultálást, az előírt sorrendben kimegy mindkét ülés. Most csak a műszaki hiba miatt úszták meg hogy kilője a rendszer a pilótát is és lezuhanjon a gép is!
Az hagyján, de milyen érzés lehet úgy repülni, hogy aztán ki tudja, hogy a folyamat esetleg mégis beindul és felkészülni rá esély semmi....
 
Az hagyján, de milyen érzés lehet úgy repülni, hogy aztán ki tudja, hogy a folyamat esetleg mégis beindul és felkészülni rá esély semmi....
Hát max annyit lehet felkészülni hogy bekötő hevedereket jó szorosra meghúzni, fej erősen hátrafeszít a fejtámlára (ha mégis berobbanna a piró), aztán irány minél előbb leszállni és közben imádkozni, nehogy esetleg egy teljesen jó gépből mégis kilője az ülés a pilótát ...
 
Ez addig még igaz is, ameddig a gép le nem szállt. De onnantól, hogy a pilóta kikötötte magát, addig, amíg jó messzire, biztos távolba el nem szaladt, addig közvetlen életveszélyben volt a beélesített ülés miatt. Utána meg a műszaki, akinek oda kellett menni és vissza kellett rakni az összes földi biztosítékot.
 
Nem értem, hogy egy vélhetőleg egyedi műszaki hibából 0 infóval hogyan extrapolálsz a végtelenbe. A Szu-35 egyik példánya gurulópróba alatt semmisült meg 2010-ben. A fenti eset kb. olyan, mintha ez alapján leszaroznád a gépet.

Az YF-16 meg véletlenül felszállt, amikor nem kellett volna...

Erre a konkrét egyedi esetre gondoltam. Ebben azt hiszem itt mindenki egyetert. Ha félreérthetően fogalmaztam, bocs.
 
Ezek szerint vissza tudja vinni a fel nem használt bomba fegyverzetet a fedélzetre.

94310980_2294157340687555_5470911874012807168_o.jpg
 
Milyen érdekes hogy a franciák miylen jól elvannak egy típussal is .Hála istennek az oroszoknál is ez fog fenn állni 8 éven belül .Mert frissen gyártott gép nem lesz már csak a szu-57 :D:D
 
Anno a rádiós majom majdnem csinált egy ilyet, a fékernyőt engedte ki repülés közben. Még jó, hogy nem lassú áthúzás közben, mert akkor lett volna palacsinta...
Azt láttam élőben a kerítésen kívülről...
A Bocskor volt állítólag, de nem nyitotta a fékernyőt, hanem egyből leoldotta, szóval csak kiesett a hátuljából a kis batyu.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed