A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Nem veletlen nem tudják eladni senkinek vagy 30 éve.


..a lobby műfaj
- drága,
- nincs beleszámolva az árba ( :rolleyes: ),
- és erős k̶a̶p̶c̶s̶o̶l̶a̶t̶o̶k̶ gyomor( :eek: ) kell hozzá.



Kimondottan selejtebbek is elkeltek.

De Pl:
- kettős -pilóta és/vagy drón- üzemmódú verzió csak horror áron van ebben a súlycsoportban(sőt, nincs is ilyen !!!),
- civil verzió sincs (sok piaci rés van, ami a nagyoknak kicsi :) ),
- ha van "amerikátlan" verzió (L-59 ?), van sok "szürke" ország : Argentína, további Dél-Amerikaiak...
- Közel-Kelet ...
 
..a lobby műfaj
- drága,
- nincs beleszámolva az árba ( :rolleyes: ),
- és erős k̶a̶p̶c̶s̶o̶l̶a̶t̶o̶k̶ gyomor( :eek: ) kell hozzá.



Kimondottan selejtebbek is elkeltek.

De Pl:
- kettős -pilóta és/vagy drón- üzemmódú verzió csak horror áron van ebben a súlycsoportban(sőt, nincs is ilyen !!!),
- civil verzió sincs (sok piaci rés van, ami a nagyoknak kicsi :) ),
- ha van "amerikátlan" verzió (L-59 ?), van sok "szürke" ország : Argentína, további Dél-Amerikaiak...
- Közel-Kelet ...

Vagy csak simán szar.
 
  • Tetszik
Reactions: Spartan.asfv
..a lobby műfaj
- drága,
- nincs beleszámolva az árba ( :rolleyes: ),
- és erős k̶a̶p̶c̶s̶o̶l̶a̶t̶o̶k̶ gyomor( :eek: ) kell hozzá.



Kimondottan selejtebbek is elkeltek.

De Pl:
- kettős -pilóta és/vagy drón- üzemmódú verzió csak horror áron van ebben a súlycsoportban(sőt, nincs is ilyen !!!),
- civil verzió sincs (sok piaci rés van, ami a nagyoknak kicsi :) ),
- ha van "amerikátlan" verzió (L-59 ?), van sok "szürke" ország : Argentína, további Dél-Amerikaiak...
- Közel-Kelet ...
Erre a piacra fog bemenni Kína meg a törökök akiknek meg van lobbiereje. Illetve jobb technológiája, szerintem erről lekéstünk. Szóval remélem, hogy inkább csak az ipari beszállítás miatt vettük meg az airbusnak és az embreaernek.
 
Nem veletlen nem tudják eladni senkinek vagy 30 éve.
Nem követtem a cég munkásságát, de ha hasonló szellem uralkodott mint nálunk és olyan nyomás volt Nyugatról a hazai ipar felszámolására, mint itt, akkor az a csoda, hogy megmaradt. Ez egy teljesen új gép. 2018-ban volt az első prototípus repülése, idén kapott engedélyt. Komoly cseh pénzek állnak mögötte.

Nem tudjuk kimondani, hogy xar vagy jó. Viszont ha ebben a szegmensben is akarunk vmit Közép-Európában, akkor jobb innen, mint a nulláról kezdeni. A legjobb lenne ehhez egy nyugati partnert bevonni. Ehhez sztem minden adott. Korábban is láttak izraeli befektetők fantáziát benne. Ez a szál a cseheknél nagyon szoros!!
 
Nem követtem a cég munkásságát, de ha hasonló szellem uralkodott mint nálunk és olyan nyomás volt Nyugatról a hazai ipar felszámolására, mint itt, akkor az a csoda, hogy megmaradt. Ez egy teljesen új gép. 2018-ban volt az első prototípus repülése, idén kapott engedélyt. Komoly cseh pénzek állnak mögötte.

Nem tudjuk kimondani, hogy xar vagy jó. Viszont ha ebben a szegmensben is akarunk vmit Közép-Európában, akkor jobb innen, mint a nulláról kezdeni. A legjobb lenne ehhez egy nyugati partnert bevonni. Ehhez sztem minden adott. Korábban is láttak izraeli befektetők fantáziát benne. Ez a szál a cseheknél nagyon szoros!!

Meg igy mar erthetove valna @arcas megrogzott hite abban, hogy Milleniumot veszunk rampasnak - akkor valoban lenne ertelme a Vodonak is, plane, ha a brazilok (a Saabbal kezenfogva) bevinnek az uj E/F gyartasba is kesobb... na, az mondjuk hihetlen gyozelem lenne egy tizmillios orszagnak, ha a fightereinkbe is gyartanank beszallitokent, a romanok kb megsargulnanank, mit sargulnak, -zoldulnenek mergukben. :)
 
Off

Többször megfogadtam nem írok ilyen képekhez semmit.
Főleg azóta mióta @Szittya írta ő is tartalékosnak állt és vannak köztük jó képességű emberek.

De!
Ezen a képen 4 hölgyet látok.
Elsőre nekem is a jó öreg tártáska tűnik fel.
Másodjára viszont az, hogy a hölgyek közül az egyik anyukám lehetne:mad:, 2 hölgy erőteljesen túlsúlyos:mad:, 1 meg csak enyhén.
Szóval a felszerelés hiányosságai mellett:mad:, a legnagyobb baj, hogy ezekből a hölgyekből minimum 3 ALKALMATLAN.

Laktanya őrzésre is!:cool:

Repeszállóban,heteken át ezek az emberek képtelenek lennének szolgálatot adni.
Ha meg kapnának egy támadást csak azért nem futnának szét mert nem tudnak. o_O

Ja mielött bárki írná a faszért csak a rosszat látom.
Igen a szemben lévő hölgy ujját is látom a fegyveren. :cool:
Az egyetlen pozitív a képen számomra.

ON
Jo de en ÖMT rol irtam nem specialisakorl es teruletvedelmisekrol. /eddig a teruletvedelmisek voltak leteve omt sek kozott ahogy kihallom most a specialisok.../ a kepen pl specialisok vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Erre a piacra fog bemenni Kína meg a törökök akiknek meg van lobbiereje. Illetve jobb technológiája, szerintem erről lekéstünk. Szóval remélem, hogy inkább csak az ipari beszállítás miatt vettük meg az airbusnak és az embreaernek.
Csak ettől a két országtól hamarosan nem nagyon lehet vásárolni. Kína ellen nagyon a levegőben van egy hidegháború, a törökök meg épp ássák el magukat.

Az AV mögött lehet egész más van. Kormányunk eddig egész előremutatóan dolgozott. Lehet nem egy 4. gen gépet akarunk, hanem egy jet drónt.
AV +kompozit repülőgyár + BME fejlesztés.
 
Csak ettől a két országtól hamarosan nem nagyon lehet vásárolni. Kína ellen nagyon a levegőben van egy hidegháború, a törökök meg épp ássák el magukat.

Az AV mögött lehet egész más van. Kormányunk eddig egész előremutatóan dolgozott. Lehet nem egy 4. gen gépet akarunk, hanem egy jet drónt.
AV +kompozit repülőgyár + BME fejlesztés.
Elofordulhat plane hogy az albabol lessz is valami a tengerentulon.
 
Nem arulok el titkot ha leirom mi ugy jottunk le egy alakulattol hogy. 6 fo huszonpar eves 2 fo harminc par eves 3 fo negyven par eves es 2 fo oregebb... +1 30 koruli srac van meg de ot azonnal kiszedtek tollunk es a torzs szemelyugyese lett.

A negyvenesek kozul az eggyik 20 ev szolgalattal rendelkezik /muszaki/ a masik tiz evvel /fotorzsvolt most hadnagy fosuli elvegzese utan./ a harmadik folyamatos behivason van logisztikuskent. A ket idosebb kozul az eggyik fotiszt a masik egy 25 evet szolgalt rendor aki a nyugdijaert van bent. /a ket fo bar idos de elvitathatatlanul tapasztalt./

Jo ez nem altalanos vannak alakulatok amik fiatalabbakat vagy epp oregebbeket kuldtek termeszetesen.
Ömt.
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999 and Ocses
Erre a piacra fog bemenni Kína meg a törökök akiknek meg van lobbiereje. Illetve jobb technológiája, szerintem erről lekéstünk. Szóval remélem, hogy inkább csak az ipari beszállítás miatt vettük meg az airbusnak és az embreaernek.

A sok-ezer korábbi legyártott Albatrosz karbantartásából, modernizálásából szerintem fogják tudni finanszíroznia következő lépcsőfokot, főleg ha a V4-ból legalább 3 benne van.

És bizony oroszok nélkül is szép, nagy mennyiség van még van javítás-/felújítás-/modernizálás-igényes állapotban.

A drónná átépítés pedig szép zsíros üzlet lehet az eredeti típus végjátékában.




Egyetértek:
Csak ettől a két országtól hamarosan nem nagyon lehet vásárolni. Kína ellen nagyon a levegőben van egy hidegháború, a törökök meg épp ássák el magukat.

Az AV mögött lehet egész más van. Kormányunk eddig egész előremutatóan dolgozott. Lehet nem egy 4. gen gépet akarunk, hanem egy jet drónt.
AV +kompozit repülőgyár + BME fejlesztés.
 
A hazai pilótaképző színvonala a béka segge alatt sem lesz az nftc-hez képest. És maga a gép eléggé avíttas, nagysebességű kiképzésre nem alkalmas. Illetve amennyi pilóta nekünk kell ahhoz baromira pazarlás még egy típust rendszeresíteni.
Az a kérdés, hogy mit mire szeretnél használni.
Miért kellene nagysebességű képzésre alkalmasnak lennie? Ahogy APC-től sem várjuk, hogy IFV-ként viselkedjen. :)
A Leonardonak sem véletlenül létezik az M-346 és mellette az M-345 is. Ráadásul az M-345 annyira új, hogy még csak most került gyártásba.
Az egyik 30-40M USD, a másik meg 10M.
Mi több, amit az NG-vel fognak csinálni, azt máshol turbópropon csinálják. (Az is király, csak más).
Ha pedig fejben összerakjuk az NG szerepét, akkor könnyű kitalálni a Gripenek jövőjét. :cool:
Vagy ha nem, akkor a MH-nál valamit nagyon rosszul csinálnak.:hadonaszos:
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor
A sok-ezer korábbi legyártott Albatrosz karbantartásából, modernizálásából szerintem fogják tudni finanszíroznia következő lépcsőfokot, főleg ha a V4-ból legalább 3 benne van.

És bizony oroszok nélkül is szép, nagy mennyiség van még van javítás-/felújítás-/modernizálás-igényes állapotban.

A drónná átépítés pedig szép zsíros üzlet lehet az eredeti típus végjátékában.




Egyetértek:
Ezt a drónná való átépítést nem tudom, hogy honnan szedtétek.
Egy UAV felépítése teljesen más. Az UAV esetén a feladathoz alakítják a gépet.
Hosszú cirkállóidőhöz alkalmatlan a formája, a meghajtása. Az alacsony észlelhetőséghez meg, maga a gép túl nagy és semennyire sem volt szempont a radar keresztmetszet csökkentése. Igen, csináltak belőle az amerikaiak egy átépített verziót, de az szerintem inkább csak a tesztpadot adott későbbi más jellegű gépek vezérléséhez, önálló működéséhez.
 
  • Tetszik
Reactions: Mokiengine
Ezt a drónná való átépítést nem tudom, hogy honnan szedtétek. Egy UAV felépítése teljesen más. Az UAV esetén a feladathoz alakítják a gépet. Hosszú cirkállóidőhöz alkalmatlan a formája, a meghajtása. Az alacsony észlelhetőséghez meg, maga a gép túl nagy és semennyire sem volt szempont a radar keresztmetszet csökkentése. Igen, csináltak belőle az amerikaiak egy átépített verziót, de az szerintem inkább csak a tesztpadot adott későbbi más jellegű gépek vezérléséhez, önálló működéséhez.

Hasonló méretű drónok vannak hasonló fegyverzettel de harmadakkora sebességgel, háromszor akkora hatósugárral.

Rövid időn belül nincsenek olyan (főleg relatívan olcsó) drónok amik csapásmérőkkel tartják a lépést,és vihetik a fegyverzetük egy részét.

Gyorsan két olyan jelenlegi -és pár évig még "nyitott"- piaci szelet amiből ki lehet csípni nyereséges szeletet.