Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest
Média: Az amerikai F-22 műszaki megoldását lemásolták a Su-57-e



Az oroszok az ötödik generációs Su-57 vadászgép fejlesztése közben lemásolták a az amerikai F-22 egyik műszaki megoldását- írja az EurAsian Times indiai internetes kiadvány.


A Su-57 először 2010 januárjában repült. Azóta a szakértők arra kíváncsiak, mennyire teljes és integrált a kialakítása.

Az Orosz Föderáció Védelmi Minisztériuma 2020 márciusában egy videót tett közzé, amely bemutatja, ahogy a fedélzeti fegyvertároló rekeszéből Su-57 egy rakétát indít el . Ezek a felvételek nagy érdeklődést váltottak ki a szakemberek körében.


A Su-57 négy fegyver tároló ponttal rendelkezik. Két kicsi a szárnyak tövében, pár nagyobb pedig a törzs alján található.



Az Aviationist bízik abban, hogy Oroszország új rakétákat fejleszt ki, amelyek elférnek a Su-57 rekeszekben a szárnyak alatt. Megjegyezték, hogy a rakéta gyors indítása a rekeszből alapvető fontosságú egy modern vadászgép számára. Ehhez azonban meglehetősen összetett mechanizmusra van szükség.

Az F-22 speciális mechanizmussal rendelkezik, amellyel az AIM-9 rakétát elindítja a szárny alatti rekeszből. A média szerint ezt a mechanizmust másolták le az oroszok.



Szakértők megjegyezik, hogy még senki sem látta a Su-57 "titkos rakétatartójának" kinyitását. Ugyanakkor az amerikaiak ezt már többször is demonstrálták.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 786
75 819
113
Média: Az amerikai F-22 műszaki megoldását lemásolták a Su-57-e



Az oroszok az ötödik generációs Su-57 vadászgép fejlesztése közben lemásolták a az amerikai F-22 egyik műszaki megoldását- írja az EurAsian Times indiai internetes kiadvány.


A Su-57 először 2010 januárjában repült. Azóta a szakértők arra kíváncsiak, mennyire teljes és integrált a kialakítása.

Az Orosz Föderáció Védelmi Minisztériuma 2020 márciusában egy videót tett közzé, amely bemutatja, ahogy a fedélzeti fegyvertároló rekeszéből Su-57 egy rakétát indít el . Ezek a felvételek nagy érdeklődést váltottak ki a szakemberek körében.


A Su-57 négy fegyver tároló ponttal rendelkezik. Két kicsi a szárnyak tövében, pár nagyobb pedig a törzs alján található.



Az Aviationist bízik abban, hogy Oroszország új rakétákat fejleszt ki, amelyek elférnek a Su-57 rekeszekben a szárnyak alatt. Megjegyezték, hogy a rakéta gyors indítása a rekeszből alapvető fontosságú egy modern vadászgép számára. Ehhez azonban meglehetősen összetett mechanizmusra van szükség.

Az F-22 speciális mechanizmussal rendelkezik, amellyel az AIM-9 rakétát elindítja a szárny alatti rekeszből. A média szerint ezt a mechanizmust másolták le az oroszok.



Szakértők megjegyezik, hogy még senki sem látta a Su-57 "titkos rakétatartójának" kinyitását. Ugyanakkor az amerikaiak ezt már többször is demonstrálták.

Ekkora baromságot.
 
M

molnibalage

Guest
Gyerekek, senki ne szóljon a médiának, hogy egy "szupertitkos és bonyolult" szerkezet már az 50-es években létezett.
F-102 és AIM-4
7SU6AgYEJe4ybB0c5bRWxXld8ghx001QVYD7UCueToLakNwYrxiSLJa6fJBbRpPMRoGhkctJoO6qFoXWcWFfgGBoz2k0IlKhuU5zqjLHqSSlPqm55RpDofriyG1vo7ajPY-hqIWqcpw

Eszemfaszom megáll mire képes a média...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 427
18 841
113
Dec. 31 táján már a következő példány fog felszállni ..

Idén csak 1 d kapnak jövőre 2-őt

Sikeresen teljesítette az első felszállást-repülést, ami azt jelenti, hogy le is szállt.

Ezzel nem lett volna semmi baj ha nem lett volna a 2022-es proto felszállása .Mert ezzel 11 éves ptrotókból mennek újabb protóba .
Azzal volt mindenki hogy a széria gépből már csak a 30 hajtómű hiányzik .Erre bedobják hogy avionika HMD új fegyverek stb lesz majd csak az új 2024-e gépbe .
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
Ezzel nem lett volna semmi baj ha nem lett volna a 2022-es proto felszállása .Mert ezzel 11 éves ptrotókból mennek újabb protóba .
Azzal volt mindenki hogy a széria gépből már csak a 30 hajtómű hiányzik .Erre bedobják hogy avionika HMD új fegyverek stb lesz majd csak az új 2024-e gépbe .

Látom nem érted a Szu-57 fejlesztés algoritmusát.

Amiről írtál az már a Szu-57M lesz, amit letesztelnek az új fejlesztésekkel/rendszerekkel 2025-ig (akkorra meg lesz a 30-as hajtómü is) Addig legyártanak 14 darab Szu-57 gépet Al-41F-1 -el.
A tudomány, technika állandóan fejlődik.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
T

Törölt tag 2361

Guest
itt bokinak is meg roninak is van igaza.

a ruszkik mar 1000x megvaltoztatak a dumat errol a geprol..

egyszer igy lesz, aztan ugy lesz, az utan meg amugy lesz, aztan jonnek a nagy media cikkek hogy hu de fasza a gep meg stb..aztan meg par nap mulva hogy hoppa, vminek a fejlesztese kesik es majd ki tudja mikor lesz meg.

en megertem a ruszkikat, nincs love, a repcsi nem prioritas (pedig kellene hogy az legyen, le vannak maradva), sok minden nem kesz meg most is hozza..es igy sajat tempoban dolgoznak.

de akor ne olvasunk marketing okorsegeket rola hogy kirepul a galaxisbol egy olyan gep ami meg messzi van ahoz hogy be legyen fejezve.

Lehet egyszer ez egy nagyon jo gep lesz..de egyszer, ha meglesz minden ami kell hozza (uj hajtomu/fegyverek stb).

amugy ezen az elso szeriagepen (amaz leeset, mostma ez az elso) Aesa radar van vagy vmi Pesa?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Pár újabb infó:

Eddig én is mindenhol azt írtam, amit idáig mindenhol olvastam, hogy a Szu-35Sz (és a leendő Szu-30SzMD) gépek AL-41F-1Sz hajtóműve, illetve a Szu-57-es protó-, nullszéria és első széria gépeinek AL-41F-1 hajtóművei már digitális FADEC rendszerrel vannak ellátva.
Ez, mint legutóbb számomra kiderült, nem igaz, csak terv volt.
Az igaz ugyan, hogy a komplett hajtómű vezérlés (tolóerő, illetve önmagában a fordulatszám és a TVC) teljesen bele van integrálva a repülőgépek kormányvezérlő rendszerébe, de ennél nagyobb bravúr, hogy mindez kissé fából vaskarika módon történt.
A fenti gépek mindegyike természetesen digitális FbW rendszerrel van szerelve, de a hajtóművek ezzel szemben egy hibrid, analóg elektromos vezérléssel dolgoznak, feszültségimpulzusos megoldással, ami a tüzelőanyag mennyiségét (fordulatszámot és az utánégetés nagyságát) és a mozgatható állólapátokat vezérli-szabályozza, illetve a fúvócsövet mozgatja (keresztmetszet változtatás és mozgatás).
Ez a rendszer van ellátva egy analóg-digitális konverterrel és mivel nem is olyan gyors és kifinomult a beavatkozása, mint a teljesen digitálissal lehetne, így a fenti hajtóművek mindegyike korlátozásokkal került sorozatgyártásra és rendszeresítésre.

Az alkalmazott technológiák (növelt belépő keresztmetszet, levegőátfutás, sűrítési viszony, gázhő) miatt ugyanis a 117-es hajtómű család eredendően 9200/15500kp statikus tolóerőt tudna, az AL-31F-ekhez képest lényegesen agresszívabb, gyorsabb gázreakció és sokkal kedvezőbb magassági és sebességi karakterisztika mellett.
Ehhez képest a széria AL-41F-1Sz hajtóművek vissza lettek szabályozva, egyrészt a mindenképpen stabilabb működés, másfelől az előre beígért élettartam miatt.
Ez a gyakorlatban “csak” 8800/14200kp-ot jelent, ami a gépnek jó, de a Szu-35Sz esetében pár dolog nem teljesült.
A 901-es Szu-35BM gép 2009-2010 körül még tudott Mach 1.4-et utánégető nélkül két R-77-es és két R-73-as súlymakettel és ennél többet is ígértek, ezzel szemben a széria Szu-35Sz gépeknél kerülik a hangsebesség átlépését utánégetés nélkül.

Ugyanakkor, pár hónapja szó volt róla, hogy az UMPO elkezdett kifejleszteni egy közös hajtóművet, ami egyaránt jó lesz a Szu-35Sz, a Szu-30SzMD és meglepetésként a Szu-27SzM3-asoknak is, de nincs kizárva, hogy a körbe bevonják a Szu-34M gépeket is.
Nos, ami nekem furcsa volt akkor, hogy nem értettem, a többi gép mellé a Szu-35Sz gépeknek minek fejlesztenek hajtóművet?
Nos, úgy néz ki, hogy a már kint lévő AL-41F-1Sz flotta átépítésével együtt a leendő közös típus az eredeti, 9200/15500kp-os, de digitális vezérlésű, modernizált verzió lesz, így a Szu-35Sz (és a Szu-30SzMD) gépek repülési teljesítménye ténylegesen és lényegesen felül fogja múlni az alap Szu-27-esekét, a nyilvánvaló tömegnövekedés ellenére is.

És ez mind a Szu-57-esek 30-as hajtóművéből lesz átemelve, ami pedig ennél is jóval nagyobb teljesítményű lesz.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 786
75 819
113
Pár újabb infó:

Eddig én is mindenhol azt írtam, amit idáig mindenhol olvastam, hogy a Szu-35Sz (és a leendő Szu-30SzMD) gépek AL-41F-1Sz hajtóműve, illetve a Szu-57-es protó-, nullszéria és első széria gépeinek AL-41F-1 hajtóművei már digitális FADEC rendszerrel vannak ellátva.
Ez, mint legutóbb számomra kiderült, nem igaz, csak terv volt.
Az igaz ugyan, hogy a komplett hajtómű vezérlés (tolóerő, illetve önmagában a fordulatszám és a TVC) teljesen bele van integrálva a repülőgépek kormányvezérlő rendszerébe, de ennél nagyobb bravúr, hogy mindez kissé fából vaskarika módon történt.
A fenti gépek mindegyike természetesen digitális FbW rendszerrel van szerelve, de a hajtóművek ezzel szemben egy hibrid, analóg elektromos vezérléssel dolgoznak, feszültségimpulzusos megoldással, ami a tüzelőanyag mennyiségét (fordulatszámot és az utánégetés nagyságát) és a mozgatható állólapátokat vezérli-szabályozza, illetve a fúvócsövet mozgatja (keresztmetszet változtatás és mozgatás).
Ez a rendszer van ellátva egy analóg-digitális konverterrel és mivel nem is olyan gyors és kifinomult a beavatkozása, mint a teljesen digitálissal lehetne, így a fenti hajtóművek mindegyike korlátozásokkal került sorozatgyártásra és rendszeresítésre.

Az alkalmazott technológiák (növelt belépő keresztmetszet, levegőátfutás, sűrítési viszony, gázhő) miatt ugyanis a 117-es hajtómű család eredendően 9200/15500kp statikus tolóerőt tudna, az AL-31F-ekhez képest lényegesen agresszívabb, gyorsabb gázreakció és sokkal kedvezőbb magassági és sebességi karakterisztika mellett.
Ehhez képest a széria AL-41F-1Sz hajtóművek vissza lettek szabályozva, egyrészt a mindenképpen stabilabb működés, másfelől az előre beígért élettartam miatt.
Ez a gyakorlatban “csak” 8800/14200kp-ot jelent, ami a gépnek jó, de a Szu-35Sz esetében pár dolog nem teljesült.
A 901-es Szu-35BM gép 2009-2010 körül még tudott Mach 1.4-et utánégető nélkül két R-77-es és két R-73-as súlymakettel és ennél többet is ígértek, ezzel szemben a széria Szu-35Sz gépeknél kerülik a hangsebesség átlépését utánégetés nélkül.

Ugyanakkor, pár hónapja szó volt róla, hogy az UMPO elkezdett kifejleszteni egy közös hajtóművet, ami egyaránt jó lesz a Szu-35Sz, a Szu-30SzMD és meglepetésként a Szu-27SzM3-asoknak is, de nincs kizárva, hogy a körbe bevonják a Szu-34M gépeket is.
Nos, ami nekem furcsa volt akkor, hogy nem értettem, a többi gép mellé a Szu-35Sz gépeknek minek fejlesztenek hajtóművet?
Nos, úgy néz ki, hogy a már kint lévő AL-41F-1Sz flotta átépítésével együtt a leendő közös típus az eredeti, 9200/15500kp-os, de digitális vezérlésű, modernizált verzió lesz, így a Szu-35Sz (és a Szu-30SzMD) gépek repülési teljesítménye ténylegesen és lényegesen felül fogja múlni az alap Szu-27-esekét, a nyilvánvaló tömegnövekedés ellenére is.

És ez mind a Szu-57-esek 30-as hajtóművéből lesz átemelve, ami pedig ennél is jóval nagyobb teljesítményű lesz.

Tehát visszafogva tudja azt a SZU-35Sz amit tud?
 
  • Tetszik
Reactions: zolkas

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 033
24 590
113
itt bokinak is meg roninak is van igaza.

a ruszkik mar 1000x megvaltoztatak a dumat errol a geprol..

egyszer igy lesz, aztan ugy lesz, az utan meg amugy lesz, aztan jonnek a nagy media cikkek hogy hu de fasza a gep meg stb..aztan meg par nap mulva hogy hoppa, vminek a fejlesztese kesik es majd ki tudja mikor lesz meg.

en megertem a ruszkikat, nincs love, a repcsi nem prioritas (pedig kellene hogy az legyen, le vannak maradva), sok minden nem kesz meg most is hozza..es igy sajat tempoban dolgoznak.

de akor ne olvasunk marketing okorsegeket rola hogy kirepul a galaxisbol egy olyan gep ami meg messzi van ahoz hogy be legyen fejezve.

Lehet egyszer ez egy nagyon jo gep lesz..de egyszer, ha meglesz minden ami kell hozza (uj hajtomu/fegyverek stb).

amugy ezen az elso szeriagepen (amaz leeset, mostma ez az elso) Aesa radar van vagy vmi Pesa?

A nincs pénz, nagyon relatív dolog. Van, de nem annyi, mint amennyire szükség lenne. A különböző rendszerek fejlesztése (gyártása) csúszik, azért nem tudnak az eredeti terveknek megfelelő, teljes értékű gépeket összerakni. Azért nézzünk már szét máshol is. Pl. az EUROFIGHTER esetében mit csináltak. Az első széria gépek megjelenésétől számítva hány év után készült el az első teljes értékű gép?
Az N-036 Bjelka AESA lokátor, csak vissza kellene nézni. Viszont szerintem az M verzióban már az N-050 lesz.