Az a gond, hogy nem tudjuk az 1000 lóerős változat mennyire az eredeti motor. Simán lehet, hogy ez egy teljesen új motor, amiben egy csomó minden meg lett erősítve, arrébb lett fúrva, nagyobb nyomásra lett tervezve.
Az információk alapján van a 850 lovas motor, ami sanszosan a meglévő motorok megpiszkálása. Itt ugye mindösszesen 70 lóerővel lett meghúzva a motor, de a lengyel fórumozók szerint nagyon rossz az élettartama.
Meg van nekik a sanszosan teljesen újragondolt 1000 lóerős, amit meg nulláról kéne gyártani és mellé még kéne valahonnan sebességváltót is venni vagy tervezni. Na ezt nem akarják a lengyelek meglépni, mert drága. Sanszosan elalibiznek a hegyekben álló régi motorokkal és imádkoznak, hogy minél hamarabb érkezzen az új vas.
Egyébként én a szerb power pack felé nézelődnék, ha feladatba kapnám a T72 modernizációt. 1200 hp, hozzá saját sebességváltó. Állítólag az egész motort át kellett nekik tervezni, elpiszmogtak vele több mint 10 évet, de üzembiztos, minimális átalakítással bemegy az M/M1 változatokba, ha igaz a légszűrők elhelyezésével/kialakításával kell csak szórakozni.
Nem néz ki igénytelen munkának.
A szelepfedelek között befelé megy a levegő, oldalt a leömlők látszanak. Szintén a szelepfedelek között a levegőcsövek fölött lenne a turbóból kilépő kipufogógázokat elvezető cső.
Így néz ki a motor másik oldala.
Ugyanaz. Azok a csövek amik jól látszanak azok a kipufogógázok elvezetésére szolgálnak. A friss levegő a hengerfejek között látszódó zöld csövön jut el a hengerekhez. Úgy van, viszont ahogyan mondtad, egy turbó egy hengersor, csak nem keresztben. A kipufogógázok a fényes csöveken eljutnak a turbóig, ott visszafordulnak és az alul lévő fehér csövön haladnak tovább. Az, hogy 2 traktusra van osztva a leömlő sanszosan a nyomás miatt van. Így vékonyabbak a csövek, alacsonyabb motorfordulat mellett megpörgeti a kipufogógáz a turbókat.
Itt jobban látszik, a fényes hőálló rész a leömlőket takarja, alatta látszik a cső bandázzsal megtekerve amin visszafele jön a kipufogógáz a turbóból.